English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
28%
 28%  [ 8 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 1 ]
Reginiussen
7%
 7%  [ 2 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
7%
 7%  [ 2 ]
Jensen
14%
 14%  [ 4 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
28%
 28%  [ 8 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
3%
 3%  [ 1 ]
Ã…sen
7%
 7%  [ 2 ]
Total Votes : 28

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 28.07.2019 11:13    Post subject: Sarpsborg - Rosenborg Reply with quote

Sarpsborg 08 FF - Rosenborg BK


vs.


Dato: 03.08.2019
Kl.: 18:00
Stadion: Sarpsborg
TV: Max
_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 03.08.2019 20:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.07.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg Arbeiderblad, 25. juli:

- Vi har allerede passert 4.900 solgte billetter tirsdag morgen, med mer enn halvannen uke igjen til kamp. Det er et voldsomt godt salg så tidlig, konstaterer han.

Som et ledd i forsøket på å sette ny rekord i eliteserien, åpner klubben A3- og B3-feltene foran hovedtribunen og selger billettene der for 100 kroner.

- Det har vært en kjempesuksess. Flesteparten av billettene på disse feltene er solgt, så hvis du ønsker en billig kamp mot Rosenborg må du være rask, sier Klaussen, som videre kan fortelle at av de 330 ekstra billettene som er lagt ut for salg på langsiden, er det mellom 20-30 igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 30.07.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

Er det mange Rosenborgfans som tar turen til Sarpsborg førstkommende lørdag? Jeg er i alle fall klar for en morsom kamp. Very Happy
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.07.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Håper vi forserer BATE, så får denne kampen gå som den går, som det gjerne gjør etter store utløsninger.

Men når det er sagt; nest nederst på tabellen, da - og så negativ målforskjell, og scorer usle ett mål per kamp i snitt. Steike Sarpsborg er dårlig. Wink Bør bli overkjøring...
Back to top
View user's profile Send private message
S08
Junior


Joined: 27 May 2013
Posts: 29

PostPosted: 31.07.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Er det mange Rosenborgfans som tar turen til Sarpsborg førstkommende lørdag?


Det var tirsdag morgen solgt 209 bortebilletter.
Totalt er det solgt onsdag morgen 5514 billetter.
Publikumsrekorden mot RBK er på 5 759 (Fullt hus 2017)
Publikumsrekord i serien (VIF) 6 149
Kan virke som om begge disse ryker til lørdag.

Rundt 25 grader er meldt lørdag.

Lykke til med kampen mot BATE i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 31.07.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

Det positive er at vi har gode flankespillere som kan rullere.
GÃ… inn svekker heller ikke og AT er klar.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 31.07.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

Takk for svar. HÃ¥per det blir god stemning og en morsom kamp.

Takk for det, grugleder meg til kveldens kamp.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 31.07.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Sarp-08 har jo underprestert skikkelig i år - så det frister å hvile en del spillere før kampen i Maribor. Men hvor mange? Og hvem? Har dere noen tanker om det?

Ã…sen eller Denic inn for Konradsen eller Jensen?
Meling eller Hedenstad hviler og Valsvik som back - han har vikariert
Og Samuel vil jeg helst ikke få skade på...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.07.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Vi kan i alle fall hvile Lundemo for Trondsen, så Lundemo er fit for CL-kvallik.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 31.07.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Burde ikke Søder hvile med tanke på at han poppa piller idag for å gjennomføre kampen mot BATE?

Snakker vi Botheim?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 01.08.2019 00:09    Post subject: Reply with quote

Håper vi kjører tilnærmet likt lag som i gårsdagens kamp mot Bate, med noen endringer. Åsen inn for Jensen, muligens Valsvik inn for Reginiussen og kanskje Yanni inn for Adegbenro/Akintola. Forhåpentligvis har vi fått inn én spiss til denne kampen, så Søder får hvilt de siste 30 minuttene.

Gleder meg i alle fall enormt til kamp. Det er meldt fint vært og høye temperaturer, samt stappfull stadion.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 01.08.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Helland kan vel gjerne belønnes med startplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 01.08.2019 01:14    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må RBK spille denne kampen nå? Burde jo spilt når vi var i 1.kvalikk mot dårligere lag. For noen rare valg som tas. Er redd for skader...vi må nesten kjøre med hele B-laget vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.08.2019 02:22    Post subject: Reply with quote

Ser for meg følgende lag. Navn i parentes er rotasjon som kan bli gjort, men som jeg ikke tror blir gjort. Ser for meg maks 3-4 endringer, da Horneland ønsker å beholde momentum og flyt gående samtidig som man ønsker å bygge videre på relasjoner. Men man må også la enkelte få en hvil der det er mulig.
Hansen (Østbø)

Hedenstad (Denic/De Lanlay) - Hovland (Reginiussen) - Valsvik - Meling (Valsvik/ De Lanlay)

Jensen/Konradsen - Trondsen - Ã…sen

Akintola (Helland) - Søderlund (Botheim) - De Lanlay (Helland/Samuel/Ceide)

Så tror jeg på 3 endringer: midtstopper ut, reginiussen er kanskje den som har mest behov for en hvil selv om han er en som ikke gir seg. Derfor tror jeg Hovland og Valsvik blir stopperduo. Åsen fortjener en sjanse fra start som indreløper og Jensen/Konradsen kan ha gått av en hvil, indreløper er en posisjon som krever mye. Hipp som happ hvem som ikke starter, da Jensen er kaptein og Konradsen er i form og begge løper som bare det. Også tror jeg Samuel blir hvilt. Man vil ikke risikere ny skade eller tilbakesteg på grunn av for mye belasting for tidlig på gammel skade som han nettopp har hatt. Og jeg tror Helland er nærme å få en start, men tror Horneland foretrekker De Lanlay enda. Helland får minst 30 min dog vil jeg tro.

Mulige endringer som jeg ikke tror blir gjort:
Østbø er en spiller som har etterlyst spilletid og har tidligere vist at han er god nok til at han fortjener å få spille mer enn han har gjort (forståelig at han ikke har spilt mer dog) og en kamp mot et lag som skal være overkommelig i mellom slagene i europa er kanskje perfekt timing siden vi er ute av cupen? Men tror ikke de tar sjansen på å bytte keeper.

Backene har nok egentlig bruk for avlastning, men jeg tror ikke det blir prioritert i helgen. Denic og De Lanlay alternativer på høyreback, mens De Lanlay og Valsvik nok er alternativene på motsatt side.

Kan godt hende begge kantene blir byttet ut, men jeg tror Horneland ønsker å få i gang Akintola, og hans samspill med Hedenstad og kanskje høyresiden mer generelt og dermed vil beholde den intakt.

Søderlund er på gang og er vel en spiller som liker å spille mye for å både komme seg i form og holde seg i form.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 01.08.2019 02:44    Post subject: Reply with quote

Føler at Jensen spiller som best når han ikke hviles for mye. Bedre å hvile han på slutten av sesongen. Føler han vil spille bedre mot Maribor dersom han spiller mot Sarpsborg enn om han hviles. Ellers er det fristende å hvile en del spillere men også farlig. Det er ikke mange spillere som skal skiftes ut før man mister den viktige dynamikken i laget og det er en bortekamp mot et lag som bør være bedre enn plasseringen tilsier. Maribor kampen er veldig viktig men 3 poeng mot Sarpsborg med tanke på medalje (gullet) er også utrolig viktig.

Skal jeg tippe så tror jeg kanskje Horneland velger å starte med Helland og de Lanlay på kantene. Disse er tidligere førstevalg og kan fint gå rett inn første 11'er. Tipper Horneland ser på Samuel som klart førstevalg på venstre og Akintola som ønsket førstevalg på høyre men Helland og de Lanlay som utfordrere til Akintola.

Selv om jeg ikke ønsker at Jensen skal hviles så tror jeg faktisk Åsen kommer til å starte for han. Tror ikke han kommer til å gjøre endringer i forsvaret fra start. Derfor tipper jeg på de 3 nevnte som starter i forhold til kampen mot Bate. 3 er også smertegrensen for nye spillere inn føler jeg. Vi får heller håpe på pr raske mål som gir oss muligheten til å bytte tidlig i 2. omgang.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 01.08.2019 08:16    Post subject: Reply with quote

Jeg verken tror eller håper at vi hviler spillere her. Vi har ikke spilt så mange kamper i sommer og denne kampen blir en duellkrig vi må vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 01.08.2019 08:31    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Hvile gjøres mellom kamper. Vi må plukke 3 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.08.2019 13:16    Post subject: Reply with quote

Hvis noen er litt sjanglete så kan hvile være fornuftig, Adegbenro og Søderlund har vel slitt med småskader eller slikt i det siste? Hadde en uke å hvile på før BATE, så det tenker jeg de kan fikse hvis kroppene ellers er på stell.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi er innenfor skuddhold på gullet så tror jeg vi skal være forsiktig med å gjøre de helt store sprellene i laguttaket. Bytt 2, maks 3 spillere mellom hver kamp. Hvis ikke risikerer man å ødelegge den gode samhandlingen. Er veldig lite fan av disse trenerne som bytter 5-6 mann fra kamp til kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2512

PostPosted: 01.08.2019 14:55    Post subject: Reply with quote

Særp forsøkte seg jo på nettopp den strategien for å gjøre det bedre i europa. De bet fra seg utenlands, men raste også nedover på tabellen. Kan forstå det når klubben ikke har forventninger innenlands og det er første gang de kvaller til europa, men det er ikke oss.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 01.08.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Så lenge vi er innenfor skuddhold på gullet så tror jeg vi skal være forsiktig med å gjøre de helt store sprellene i laguttaket. Bytt 2, maks 3 spillere mellom hver kamp. Hvis ikke risikerer man å ødelegge den gode samhandlingen. Er veldig lite fan av disse trenerne som bytter 5-6 mann fra kamp til kamp.


Som Geir Bakke for eksempel. Se hvor lurt det var i fjor, han la alle eggene i EL-kurven og raserte resten av seriesesongen og ødela muligheten til å ta medalje og spille EL-kvalik i år, og ble genierklært av landets "eksperter". De fikk aldri noen seiersrekke igjen, og ligger nå nederst. OBOS neste?

Edit - Ser Kai over her kommenterte det samme før jeg fikk postet.

Håper på knalltrykk og topp stemning på bortefeltet på lørdag, og et dommerteam som ikke har muldvarpsyn RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 01.08.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Tar med meg 1-2 kompiser på denne, tror vi det blir fullt bortefeltet nå som det er litt flyt om dagen?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2019 17:47    Post subject: Reply with quote

Håper også vi lar noen spillere hvile til denne, både for å unngå skader, men også for å holde noen innbyttere i form. Vanskelig med spissplassen, Søderlund bør nok hviles, men hvem skal evt spille spiss? Botheim/Akintola? Botheim bør i hvert fall ha brukbar spilleform etter landslagsoppdrag. Håper på følgende lag:

Hansen
Hedenstad - Valsvik- Hovland - Meling
Denic - Trondsen - Ã…sen
Helland - Botheim - De Lanley

_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 01.08.2019 18:05    Post subject: Reply with quote

Han kommer ikke til å hvile noen andre enn de som hangler før kampen. Horneland tenker samhandling framfor rotasjon. Vi lyktes på 90-tallet med det så hvorfor skal vi ikke gjøre det nå. Med TDF friskt i minne så bør det gå greit for en fotballspiller å spille 180min. I uken....
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.08.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Håper også vi lar noen spillere hvile til denne, både for å unngå skader, men også for å holde noen innbyttere i form. Vanskelig med spissplassen, Søderlund bør nok hviles, men hvem skal evt spille spiss? Botheim/Akintola? Botheim bør i hvert fall ha brukbar spilleform etter landslagsoppdrag. Håper på følgende lag:

Hansen
Hedenstad - Valsvik- Hovland - Meling
Denic - Trondsen - Ã…sen
Helland - Botheim - De Lanley


Laget der tar ikke 3 poeng borte mot Sarpsborg. Flere har knapt vært på banen i år, og samhandlingen, som vi virkelig begynner å få fart på nå, går i vasken. Topptrente spillere i 2019 tåler 2 kamper i uka. De gjorde det i 1995 også.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb