English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
BATE Borisov - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
3%
 3%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
11%
 11%  [ 3 ]
Lundemo
7%
 7%  [ 2 ]
Konradsen
66%
 66%  [ 18 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
11%
 11%  [ 3 ]
Total Votes : 27

Author Message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Slutt å trekk frem at de slo Arsenal hele tiden. Blir like bortinatta som å si at vi skulle væt i CL finale fordi vi slo Ajax for et par år siden. Ting endrer seg fort i moderne fotball.

Dette BATE laget skal vi slå, de var ikke veldig imponerende , men effektive var de. Rutinerte og kyniske lag har ofte flaks og klarer å skape noe ut av ingenting. Når vi trenger 17 sjanser for å score et mål med kneet i mosh-piten foran 16metern på en dødball er ikke det godt nok.

Det er mye bra, for all del. Liker innstillingen og tror det kan bli bra på sikt med et par-tre nye spillere i kritiske posisjoner. Det er ikke beksvart men det er SÅ typisk at vi ryker på denne måten
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 24.07.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Fikk ikke sett kampen og håpte jeg kunne få litt inntrykk her, men det er helt håpløst å finne de gode innleggene om kampen oppe i disse 470 innleggene til senador om at jorden er på vei til å gå under.


Jeg fikk bare sett siste 30 etter at jeg gikk på en tidsbrøler, og sliter med akkurat det samme.. Skinnvesten gjør det ikke akkurat lettere, dommedagsprofetiene sitter løst.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 24.07.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

Dette forumet begynner å bli jævlig irriterende å logge inn på... ALT blir forurenset av disse tastaturonanistene på speed. Forferdelig synd at noen få skal få ødelegge for så mange Mad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 24.07.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Var en ganske god kamp av RBK, BATE var knapt over midtbanen igjennom kampen. Kom bare på visitt noen ganger, med unntak av åpningskvarteret hvor de kjørte på litt og fikk mye dødballer de viste seg farlig på. Ellers så var de svake resten av kampen og skapte omtrent bare den ene sjansen som de satt i mål. Hadde man ikke fått den feildømte straffen imot seg så tror jeg RBK hadde gått seirende ut av dagens kamp.

Dessverre så ble det ikke slik da dommeren klarte å gi straffe på den situasjonen. RBK kom jo relativt kjapt inn igjen i kampen men de virket å være litt tilbake i samme spor som for noen kamper siden hvor de sliter med å få gode sjanser ut av angrepet sitt og sliter med uttelling når man har brukbare sjanser.

Forhåpentligvis starter Adegbenro på Lerkendal og gjøre backen til BATE svimmel. Tror det blir enda bedre arbeidsforhold for han der enn det var i dag, til tross for at han viste glimt av det som bor i han også i dag.

Blir spennende returkamp, jeg tror vi kan ta det men det blir nok tett. Forhåpentligvis kan vi få en tidlig 1-0 ledelse for deretter å øke til 2-0 senere i kampen. Da lever man litt tryggere enn om BATE skulle klare å score på 0-0 eller 1-0.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 24.07.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Litt skuffet over DeL.., men greit nok.
Derimot burde da PAH fått spille mer i en kamp som er god for han.
Også hadde han fått mer matchtrening.

Lurer på om Søder kjente den taklingen litt utover..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.07.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Tja, jeg mener Bate er på et dårligere nivå enn i fjor og tidligere år.


Jeg kjenner ikke hviterussisk fotball nok til å uttale meg om lags formkurve over tid, men nok en gang må jeg si jeg stusser over at lagene vi gjør en brukbar eller bedre figur mot alltid er på sitt svakeste på mange år, kanskje til og med noen sinne i moderne tid.

Jeg så ikke første 20+ minuttene, men synes vi gjorde en god kamp siste drøye timen. Vi var fullt på høyde og vel så det, men var ikke effektive nok selv, samtidig som BATE var veldig flinke til å omsette sjansene. Welcome to Europe; her straffes man hardt i begge bokser.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 24.07.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal ta med oss det faktum at nåværende trener tok over BATE sommeren/høsten 2018. Det har altså skjedd et skifte der, som kan forklare hvorfor de Ikke er like skarpe som tidligere år.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.07.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Montana wrote:
Fikk ikke sett kampen og håpte jeg kunne få litt inntrykk her, men det er helt håpløst å finne de gode innleggene om kampen oppe i disse 470 innleggene til senador om at jorden er på vei til å gå under.


Jeg fikk bare sett siste 30 etter at jeg gikk på en tidsbrøler, og sliter med akkurat det samme.. Skinnvesten gjør det ikke akkurat lettere, dommedagsprofetiene sitter løst.


BATE kjørte oss skikkelig første 20 minuttene, da klarte vi ikke å få til to pasninger etter hverandre og mistet ballen hele tida. De fikk en korrekt straffe der vi taper en hodeduell på først stolpe og Søderlund lager straffe ved å kakke en spiller som sto på helt blankt mål på hælen/leggen. Ut av det blå fikk vi en corner som Konradsen scoret på, vant en hodeduell og plukket opp egen retur. Etter målet vårt så tok vi fullstendig over banespillet. Vi klarte ikke å skape de ordentlig store sjansene, men hadde mange fine tilløp. For vår del var det manglende presisjon i pasningsspillet og innleggskvalitet som felte oss fremover på banen. For mye slurv rett og slett. De får 2-1 målet på et innlegg i en overgangssituasjon hvor spissen til BATE lurer seg mellom Tore og Hovland og flikker den fint i mål.

BATE var farlige på overganger, mens Rosenborg styrte mye av banespillet etter første 20 minuttene.

En alright bortekamp i Europa, men vi både burde og kunne fått med oss en uavgjort her. Men håpet lever, vi kan slå disse på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 24.07.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Tror vi skal ta med oss det faktum at nåværende trener tok over BATE sommeren/høsten 2018. Det har altså skjedd et skifte der, som kan forklare hvorfor de Ikke er like skarpe som tidligere år.


Skjedd et skifte ja, men mannen hadde vært assistent i klubben siden 2011 og er tidligere spiller i klubben. I tillegg spilte broren hans fra start i dag. Vil tro de har meget god kjennskap til klubben da de selv har vært med på så og si hele reisen.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 24.07.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

Bra kamp og fin utvikling på laget no.
Vi må peise på og (edit:bør) score minst 2 hjemme, blir vanskelig men:
Har faktisk trua, Bate var ikke så gode.
2.målet deres var faktisk høy klasse, selv om våre 3 bak bare var tilskuere.
_________________
Fa(a)n siden ca 1976


Last edited by Dr.Ible on 25.07.2019 08:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 24.07.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Vi MÅ ikke score mer enn ett, dersom vi ikke slipper inn mål.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 24.07.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Søder. Uffameg. Hva gjør sånne spisser på en fotballbane?

Lundemo har vært skikkelig trygg på midtbanen og har veldig god ballkontroll. Men ved brudd har han ikke nok fart til å løpe tilbake. I tillegg ser man aldri til gjennombruddspasninger. Det er sånne kvaliteter en midtbane skal ha for å sende oss til CL. Vet slike spillere er dyre.

Lanlay var feig i dag. Turte aldri å skyte.

Even Hovland. Hehe. Godnatt til han. Jeg viste at han kom til å drite seg ut. Er komisk at han fortsatt er RBK spiller. Er årsaken til alle probleme vi har hatt i Europa så og si.

Mike Jensen. Virket som han ikke var giret for å spille idag.

Meling må lære seg å slå innlegg. Men liker duracellen.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 24.07.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Vi styrte spill og statistikk igjennom kampen men taper da vi mangler det viktigste nå... Noen på topp som er i stand til å være giftig... Vi får krysse fingrene for at vi får inn en spiss i sommer som duger for mot god motstand har vi null slagkraft på topp.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Wlffrsether
Junior


Joined: 24 Aug 2017
Posts: 12

PostPosted: 24.07.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Godt fornøyd med dagens kamp, tap til tross. Typiske unødvendige mål imot på dårlig dommeravgjørelse og soving i forsvar. Rosenborg viser mot og vilje i angrep, og med en smule bedre presisjon og guts i angrep så hadde dette gått veien.

Har en god følelse før returkampen neste uke. De uanekterte hviterusserne kommer sikkert til å putte ett mål på Lerkendal, på en eller annen hjerneblødning fra dommer eller en av våre, men har likevel tro på at vi på en god dag og med marginer for putter 3 på det som for meg fremsto som et relativt dårlig forsvar. For ikke å snakke om keeper som til tider var Obos-materiale.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 24.07.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Vi slipper inn mål hjemme. Vi er allerede ute, just face it! Og nei, jeg troller ikke. Syns bare dette er deprimerende greier. Nivået er ikke der og vi blir avkledd gang på gang mot middels motstand i europa Sad


Hvordan er det mulig å spy ut noe som dette?? Så du kampen? Blir så lei..
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 24.07.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

En av de bedre bortekampene vi har levert i Europa på lang tid. Vi tør å holde på ballen og kommer med mange folk. Her er vi en svak dommer, mangel på en skikkelig spiss og en midtstopper unna overkjøring av det som har vært en bauta i europeisk fotball de siste årene. Med Adegbenro fra start tar vi denne gjengen på Lerkendal. Kjør på karra! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 25.07.2019 00:20    Post subject: Reply with quote

Etter å ha latt følelsene falle litt mer til ro drister jeg meg til et innlegg. Tom en litt rar børs.

Jeg synes det var mye positivt, og jeg er positiv mtp returen, bank i bordet!!
(Kom inn?)

2
At vi kjøpte Hovland til samme pris omtrent som Samuel Adegbenro er jo fiffig. Han er IKKE verdt 12 MILLIONER. Hovland er sløv, kronisk latent tabbevirusbærer og tidvis klønete. Han er hos oss grunnet panikk hos Bjørnebye som ikke hadde klart å komme opp med et rimelig og godt alternativ på stopperplass til tross for et halvt år med betenkningstid. 0 videresalgspotensiale i dsc må han ta skylden for 2-1 målet, litt delt ned Tore.
Har en latterlig involvering hvor han står å ser på når Meling forsøker å spille ham ut av 16 under press. Mye elendighet dom vanlig.

2
Søderlund befant seg på feil sted da det fine ferdigscorede innlegget fra Samuel kom. Gjør lite nytte utenom å binde opp en spiller her og der. Lager straffe. Skaper omtrent INGENTING med ball. Vi trenger fortsatt en spiss.

6
Konradsen super i dag også. Snakk om å få full sprut over natta. Fra forumets hakkekylling i 2.5 år til helt.

7
Min STORE frustrasjon i dag: wtf kommer de byttene så sent for?! Samuel skulle vært inne i det 55 minutt, senest. Samuel er bedre enn samtlige på begge lag. Lite sluttprodukt men det skyldes også dårlig påfylling i boks.

5
Samtidig skulle Helland kommet inn med Samuel så de kunne rukket å prege kampen. Helland var god men preget ikke kampbildet den korte stunden. Dårlige innlegg.

3
Dølle var veldig svak i dag. Burde vært byttet mye tidligere. Nå har jeg aldri hatt sansen for ham men uansett når det blir som i dag må hanntad ut tidligere.

4
Tore har sett dine beste dager. Etter min mening burde han hindret 2-1 målet. Hadde han orientert seg bedre kunne han fint plukket opp trusselen. Ok fremover, rotete bakover.

6
Hansen gjorde igjen en sterk kamp. Kongen av Rosenborg.

5
Hedenstad var ok i dag. God corner ved scoringen. Men ikke samme råskapen som vi har sett de siste kampene. Shaky bakover. Svak på 2-1, for stor avstand.

5
Meling var ok, litt langt unns vingen til tider. Kan bli bedre på å komne seg opp i før innlegg.

3
Akintola burde scoret. En del røyk men lite ild. Akin-nesten-tola.

4
Mike var ganske usynlig egentlig. Nøler i kjent stil alt for mye før pasning, noe som koster oss en del bakromsmuligheter i løpet av en sesong. Fantastisk skudd på overtid. Hadde fortjent å gå inn.
_________________
Å biiln går bra?


Last edited by eksil on 25.07.2019 00:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.07.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt åpenbart at byttet av Adegbenro kom såpass sent på grunn av begrensninger fra det medisinske teamet. Hvis ikke hadde han jo startet.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 25.07.2019 09:21    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde han var klar for kamp jeg, og at Horneland valgte å bruke ham som super-sub
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 25.07.2019 13:15    Post subject: Reply with quote

Hva feiler det folk på forumet her?

Bate er et godt lag i europeisk sammenheng(ranket som 55). Vi taper ufortjent 2-1! Vi angriper og spiller jevnt med Bate på 1-1 da vi har kunnet parkert metrobussen. Totalt sett har vi mest ballbesittelse, skudd, skudd på mål og målsjanser. Med mer effektivitet foran mål kunnet vi ha scoret 2-3 mål til.

Tror virkelig noen av dere at Bate er fornøyd med 2-1 foran sine egne fans?

Det ville vært kjempe stemning her med det resultatet hvis vi har møtt Milan(7Cool, Feyenoord(71) etc. og vi har fått med oss et bortemål!

Dette laget gikk videre fra Gruppespillet i fjor!

Enkelte her på forumet kan ta seg en bolle!!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.07.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Hva feiler det folk på forumet her?

Bate er et godt lag i europeisk sammenheng(ranket som 55). Vi taper ufortjent 2-1! Vi angriper og spiller jevnt med Bate på 1-1 da vi har kunnet parkert metrobussen. Totalt sett har vi mest ballbesittelse, skudd, skudd på mål og målsjanser. Med mer effektivitet foran mål kunnet vi ha scoret 2-3 mål til.

Tror virkelig noen av dere at Bate er fornøyd med 2-1 foran sine egne fans?

Det ville vært kjempe stemning her med det resultatet hvis vi har møtt Milan(7Cool, Feyenoord(71) etc. og vi har fått med oss et bortemål!

Dette laget gikk videre fra Gruppespillet i fjor!

Enkelte her på forumet kan ta seg en bolle!!


Isolert sett enig, men måten vi taper på er elendig. Vi har nesten hele banespillet, ingen som markerer Lundemo og det er fritt spillerom til å score 2,3 og 4 mål. Vi har initativet, men skaper ikke nok trykk. BATE scorer på ingenting og elendig forsvarspill.

Tipper vi får se det samme på Lerkendal. Vi stanger og stanger, Bate scorer først og går videre. Vi har sett det så mange ganger før og vi har ingen som kan score mål bortsett fra Konradsen.

Vi klarer ikke å score 4 på Lerkendal. Det er fort det vi må ha med det forsvarsspillet vi presterer.

I tillegg er det ikke så ofte at BATE vinner med masse mål. De vinner ofte med et mål.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 25.07.2019 13:46    Post subject: Reply with quote

Er også redd det ender slik, som så mange ganger før. Et drittmål i fleisen med en gang, eller stange på 0-0 hele kampen før de punkterer med en kontring i det 85. minutt.

Har vi ingen å sette inn istedet for Hovland? Valsvik?
Samuel og Trondsen må med fra start og vi må ha et par kjappe scoringer før vi kan prøve å kontrollere inn seieren.
Kommer til å bli en neglebiter av dimensjoner dette. Gleder meg og gruer meg på en og samme tid! Neutral RBK
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 25.07.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Måten vi tapte på er vel den beste måten det går an å tape på.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 25.07.2019 16:44    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Dette forumet begynner å bli jævlig irriterende å logge inn på... ALT blir forurenset av disse tastaturonanistene på speed. Forferdelig synd at noen få skal få ødelegge for så mange Mad

+1

Men nå er det muligheter for å bruke chrome og legge in RUSK, så får du sperret ute vesten, 50%, Franc og et par-tre av de andre fjøsnissene her inne. Konesur var nå bare en, men det virker faen meg som om det er en mentalt forstyrret tulling som har flere kontoer han driver og spyr ut dritt av nå. Det kan umulig være flere som er så idiot.

Vel, igjen, legg inn RUSK så slipper en å se mer til de folkene enn det som blir quotet av andre her inne. Oppfordrer forøvrig folk til IKKE å quote eller mate nett-trollene her inne. Sperr dem ute, så får de surre rundt uten å få matet egoene sine.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.07.2019 16:58    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk ganske mye "pepper" på forumet fordi jeg mente at Bate Barisov ikke er bedre enn de nest beste Tippeligalagene for tiden. Selv om de fikk en heldig seier i går, så mener jeg at mine påstander var korrekte.

Som tidligere skrevet, så tror jeg vi får langt værre motsant i neste runde om AIK vinner...

I Playoffen blir det enda værre..

Men, så stor sjanse til å gå videre som vi har i år, vil vi antakelig ikke få til neste år (om vi vinner serien). Vi har så langt vært heldig med trekningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
Page 28 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb