English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 06.07.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke klubben praktiserer spilletid etter det som en fortjener. Jeg tror at det er fryktelig lett for klubbens trenere å falle ned på de tilsynelatende rutinerte og litt mer trygge valgene spesielt når en blir satt under press.

Jeg tror at spillere trener/ledelse har brukt millioner på å hente inn føler enn et press for å bruke og legge til rette for at en lykkes på grunn av at en vil tape ansikt om disse ikke lykkes.

Det er samme mekanisme som gjør det fryktelig vanskelig for klubbens ledelse å gi Erik Horneland sparken for det betyr at en taper ansikt utad og istedenfor å lytte til de rundt seg så begynner en å stritte i mot.

Det mest kjente eksemplet er Per Ciljan Skjelbred under Per Joar Hansen som han selv måtte innrømme hadde vært den beste spilleren under hele vinteren, men som han holdt på benken fordi han følte han var under press.

En kan begynne å lure på Tørset Johnsen som i de kampene han fikk i vinter var klart bedre enn de som spiller fast i vinter. Er han en ny Skjelbred?

Det andre spørsmålet er hvor bra en spilleren kan bli, hva er taket og hvor mange kamper vil Tørst Johnsen trenge for at han er bedre enn Konradsen. Hva lønner det seg for klubben på kort og lang sikt?


Last edited by Keenoir on 06.07.2019 11:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Ja, du stiller gode spørsmål. Dessverre er det umulig for oss å vurdere da vi ikke ser treninger, for alt vi vet er det tydelig på treningene at feks Tørset Johnsen og Botheim ikke bør spille mer enn de gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 06.07.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

Men når du er 18 og uprøvd, så må holdningen din være at "nå skal jeg bevise meg" og ikke å kreve spilletid. Det er den holdningen som gjør deg til den neste Svensson, Midtsjø eller Selnæs. Og jeg tviler på at Rosenborg tilbyr Tagseth noe mindre mulighet for spilletid enn det disse fikk på samme alder.

Talent-debatten er absolutt viktig, og det er helt sikkert mye som kan forbedres i Rosenborg, men det er nok mye som er galt med holdningen til mange av dagens unge spillere også.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 06.07.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Det at vi de siste årene har sett flere unge lovende trøndere velge bort Rosenborg for andre alternativer ser jeg som et tydelig signal om oppfattelse blant talentene, deres foreldre og rådgivere er den at Rosenborg er en klubb hvor du ikke får sjansen uavhengig av hvor godt du gjør det på trening.

Et eksempel her er Alexander Sørloth som har vist det i ettertid at Rosenborg tok feil i å ikke gi han en sjanse. Det kostet oss mange mål og kanskje 100 millioner kroner.

Vi som klubb må etterstrebe å bli en destinasjon for de mest talentfulle spillerne hvor en kan ta de stegene de drømmer om.

At om de jobber hardt, presterer godt på trening så vil en få en muligheter. Det betyr at en må bruke spilletid som et signal. En må bruke hvilke signeringer en velger å gjør og ikke minst hvilke signeringer enn ikke gjør som et tydelig signal. Har en talenter en vet om på vei opp så kan en ikke kjøpe to dyre spillere som blokkerer veien til førstelaget for dem.

Så vet jeg at det er en balansegang for det skal være en terskel også og vi som klubb skal drives med det formålet å vinne i dag. Vi har bare ikke hatt den riktige balansen de siste årene og det betaler vi prisen for i dag.

Kåre Ingebritsen nytte veldig godt av de investeringer i form av spilletid som hadde blitt gjort av hans forgjengere i Svensson, Midtsjø, etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg er 100% enig i at vi bør ha en slik strategi, men det er vanskelig for oss å vurdere enkeltspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 06.07.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Så må nesten de arme ungguttene få starte en plass også. Jeg husker godt de første kampene til Tettey og lurte på hva i all verden det der skulle bli til. Det var åpenbart at han var det svakeste leddet utpå der. Sånn vil det være med de ungguttene vi har nå også. De skal bli vant med tempo og alt det der, det blir de ikke med bare andrelagskamper og trening. Men regner med at Horneland ikke tør å ta sjansen på noe som helst i retning gambling nå.

Før langtidsskaden så var Tagseth (for å snakke litt om han også her) fast på laget til U-18 trener Steven Gerrard. Han jobber hardt og tilfører mye energi, en slags boks til boks-spiller som i tillegg hadde noen assist. Så om Horneland ønsker seg spillere som løper og presser så er i alle fall Tagseth en slags Roar Strand-light.

https://www.liverpoolfc.c...rd-tagseth

Edit: Må legge til at det ble 3 mål og 4 assist på 20 kamper den første sesongen i Liverpool (2017/18 ), han var da blant de yngre på laget men hadde enorm tillit hos Gerrard.

https://www.liverpoolecho...n-14336029

https://www.dagbladet.no/...e/68846065
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 06.07.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

OK, var ikke den videoen jeg lette etter, men her er nå en fra de første månedene i Liverpool.

https://www.youtube.com/w...ibey5VSDNc
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 06.07.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

På den videoen ser han ut som en hybrid på Annan og Selnæs. Ser nesten ut som han med tiden kunne vært ypperlig i den rollen som vel heter Selnæs-rollen nå... Kvikk i beina og taklingssterk, samtidig som han har godt overblikk og slår gode baller; i tillegg til at det er relativt god nærteknikk på han! Har vi mulighet så bør vi slå til! Blir nok ikke fast med en gang, men hvem vet, kanskje til neste sesong?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.07.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Tagaeth bør for sin egen del aldri gå til RBK. Det ender med benk, ikke spilletid. Gå heller til Odd, VIF eller Molde. Der får man hvertfall muligheten.

RBK vil være et fullverdig gamlehjem med kun spillere over 30 hvis ting ikke endres nå!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.07.2019 01:19    Post subject: Reply with quote

Pess å lort å hossolæst!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 78

PostPosted: 07.07.2019 09:13    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
OK, var ikke den videoen jeg lette etter, men her er nå en fra de første månedene i Liverpool.

https://www.youtube.com/w...ibey5VSDNc


Ser også at han har situasjoner på, og i motstanders 16-meter. Det kan tyde på at han tar det naturlig å spille «hele aksen». Det var som kjent dette Eggen så at Selnæs kunne bli bedre på.

Hvis han skal bli sentral, har vi plutselig luksusproblemet med Tagseth, Trondsen, og Lundemo i den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 07.07.2019 09:26    Post subject: Reply with quote

Lundemo har kanskje forbedret seg i det siste men det er fort han som må gå da?

Vet ikke hvilken midtbaneposisjon Tagseth spiller men hadde vært litt artig med en midtbane bestående av bare trøndere, med Tagseth, Johnsen og Åsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.07.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Tror han er primært indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 07.07.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Tror han er primært indreløper.

Det er nok i følge han selv det han ønsker og som er ett av kriteriene for det som blir den nye klubben hans.

En av årsakene til at han forlot Liverpool var at han ønsket å utvikle seg mer offensivt. Regner med at det var posisjon de ønsket han i og ikke kvaliteten på trenerne han hadde i tankene da.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.07.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Ser jo på den flikken at han har MYE fotball i seg, men at han fremdeles er uferdig.
Måten han takler på, energi, vilje og uten høye knotter, men likevell ser det skummelt ut at han kaster seg sånn inn i taklingene.

Virker å ha veldig lavt tyngdepunkt og være god til å skjerme og holde på ballen, kan være en uvurderlig egenskap hos en midtbanespiller, og noe som i dag ikke er veldig vanlig å fokusere på, så det virker spennende!

Bra teknikk, god venstrefot og bra blikk, men virker ikke å ha sykt mye futt i den, men det kommer helt sikkert for han ser utrolig komplett ut ferdighetsmessig iallefall.

Vil annta at om han signerer for oss så vil han nok ike spille veldig mye denne sesongen og evt utlån av han eller Johnsen vil være veien å gå, så¨får vi se mot neste sesong.

Hadde garantert blitt en kanonspiller om vi hadde mot til å satse på ham, det er jeg rimelig sikker på!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 07.07.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan Tagseth faktisk gjør det på trening mot seniorspillere. Han ligner jo litt på Johnsen i den grad at han virker litt liten og lett. Tror en midtbane bestående av Johnsen og Tagseth blir ganske overkjørt på seniornivå.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 07.07.2019 15:02    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
virker ikke å ha sykt mye futt i den

Er vel verd å nevne at han i all hovedsak var 16 da den videoen ble laget og har nok både vokst og lagt på seg noen kilo med muskler siden da.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Under mesterskapet kommer det til å vrimle av talentspeidere, som representerer forskjellige klubber. For Tagseth, som fortsatt har til gode å velge seg en ny klubb etter exiten fra Liverpool, kan knapt noe være et bedre utstillingsvindu enn EM.

– Jeg vet det kommer folk for å se på, og jeg har jo sagt at jeg skal vente med å bestemme meg til etter EM, sier han.

– Er det noe du tenker på i forkant av mesterskapet?

– Ja, jeg gjør jo det, men det forsvinner fort når vi spiller, sier Tagseth.

Rosenborg-trener Eirik Horneland har gjort det klart ved flere anledninger at de har lyst til å sikre seg unggutten. En tanke Tagseth selv ikke er fremmed for.

– Rosenborg er fortsatt aktuelt. Vi får se, jeg skal tenke igjennom det godt. Jeg må vel ha meg en prat med Horneland. Men det har vært artig å trene på Lerkendal, sier han.

Les mer: Tagseth: – Målet mitt er å vinne EM-sluttspillet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Trolig ender frostingen opp i enten Rosenborg, Nederland eller Belgia.

- Det er nok de to landene, samt Rosenborg, som er mest aktuell for meg nå, sier Edvard Sandvik Tagseth til Trønder-Avisa.

– Hva er det du vektlegger når du skal bestemme deg for klubb?

– Det viktigste for meg er å ha en god kamp- og treningshverdag på et høyt nivå der jeg får kost meg på trening og utenfor banen. I tillegg må jeg gå til en klubb der jeg kan bli en mye bedre fotballspiller, og får utviklet meg på alt det jeg har lyst til å bli bedre på og det jeg ikke er så god på.

(...)

– Skal du trene mer med Rosenborg?

– Jeg har ikke snakket noe med Rosenborg, men vi får se. De har sikkert lyst til at jeg skal komme og trene, og hvis jeg har lyst til det så drar jeg sikkert en tur til Trondheim. Jeg er ikke helt sikker på hva som skjer. Det eneste jeg vet er at jeg skal ta det med ro i et par dager på Frosta og trene med Neset i kveld, sa Edvard Sandvik Tagseth til Trønder-Avisa mandag ettermiddag.

Les mer: Nå skal Tagseth på klubbesøk ut i Europa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.07.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

De har sikkert lyst til at jeg skal komme og trene, og hvis jeg har lyst til det så drar jeg sikkert en tur til Trondheim.

Usikker på om jeg liker denne holdningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 24.07.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

Vært i Liverpool vettu Cool

Skulle ikke forundre meg om han blir en av de mange som dro ut for tidlig, en Samuelsen 2.0.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.07.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

-Gå ikke glipp av denne unike muligheten til å se Tagseth trene med Rosenborg!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 24.07.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Sats heller fullt på Johnsen, liker ikke divaholdninger fra spillere som har vist null og niks på seniornivå.
Er ganske klart og tydelig at Belgia/Nederland står høyere for han.
Lykke til!
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Er noen spillere som tror de er guds gave til fotballen. Vet ikke om jeg heller liker holdningene til mange av dagens "stjerneskudd". Det virker som det eneste som står i hodet på de er å komme seg ut og tjene masse millioner fra dag 1.
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.07.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg har ikke snakket noe med Rosenborg, men vi får se. De har sikkert lyst til at jeg skal komme og trene


Tolker dette som at det ikke skjer, og det er jo ikke som om det er en A-lagsplass han må bestemme seg for - tror spillere som han har all verdens god tid med å bestemme seg for å gå inn i det vi kan tilby, og da er det alltids noen andre som kan lokke med noe en størrelsesorden bedre i det ene eller andre aspektet (økonomi, førstelagsspill, klima, byliv/kultur, etc).
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Next
Page 3 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb