English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Issam Jebali
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 40, 41, 42  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 23.07.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Han kommer ikke hit. Det er avklart. Er vi som har takket nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 23.07.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

Synd.. Kanskje et spørsmål hvorvidt han passer inn, men det er ikke hver dag man ha muligheten til å signere en så god spiller gratis som attpåtil vil hit (antar jeg).
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.07.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

Tror du han ville blitt gratis? Det tror ikke jeg.

Mangel på overgangssum ville bare ført til krav om høyere sign on-fee.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 23.07.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Gratis i form av null overgangssum som må betales til klubb. Vil selvfølgelig være SoF, men er vel enklere å forhandle og blir vel endel rimeligere..
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 23.07.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Jebali tilfører ikke laget noe vi sårt trenger som fart. Helt greit å spare å spare seg for.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

Jebali hadde tilført dette laget noe vi sårt trenger, nemlig å gjøre og skape ting på egenhånd med sine ferdigheter. Hornelands Rosenborg har vist jraftig bedring, men uttalelsene og spillet til Horneland tilsier at han ikke er av Eggen-kvalitet npr det gjelder å printe inn angrepsmønster. Og uten det vil vil vi alltid være avhengige av enkeltmannsprestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.07.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er synd at de har valgt å takke nei. Jebali hadde X-faktor!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 23.07.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

Med unntak av et par i toppen av PL finnes det ikke trenere av Eggen-kvalitet, fullstendig komisk når de sammenlikningene kommer. Greit nok av vi står over her. Kunne blitt bra, kunne blitt dårlig. Horneland må gjøre det på sin egen måte hvis det skal bli suksess for han.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 23.07.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg syns det er synd at de har valgt å takke nei. Jebali hadde X-faktor!


Helt til du så han i europa , og han ble fraløpt av alt som kunne krype og gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 23.07.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Og hvem i troppen vår ble ikke fraløpt og finta ut av stadion om jeg tør spørre? Han hadde kvaliteter vi mangler i laget. Skudd med kraft og presisjon feks. Ikke skudd med leggen som tilfeldigvis går inn 1/20 ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 23.07.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Samtidig som Jebali var eneste sammen med Bendtner som faktisk klarer å ta ned en ball med mann i rygg da. Tåler faktisk å bli presset, har en kjempe pasningsoft og x-faktor som nevnt her. Langt foran flere i troppen når det gjelder spilleforståelse.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.07.2019 17:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med dere to siste, men jeg nekter å diskutere med trollet Mad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 23.07.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

For treg, men ta en titt på målet mot VIF i fjor. Ikke en kjeft i laget som gjør det der etter han i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 23.07.2019 19:29    Post subject: Reply with quote

Enig med klubben her hvis det stemmer at vi har takket nei, Jebali med de rette medspillerne i det rette systemet hadde jeg takket ja til. Men som vi skal spille nå er det vel real vondfot?

Men husker han med stor glede. Da han avgjorde mot VIF på Infertility sekunder før slutt vurderte jeg å sende han et anonymt frieri.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 23.07.2019 19:46    Post subject: Reply with quote

Tipper mangel på fart ble ganske avgjørende. Det er like viktig defensivt som offensivt, og Jebali må ha vært den tregeste spilleren vi har hatt de siste åra. Ikke kom med Hoftun, ganske sikker på at han hadde løpt skjorta av Jebali. Hoftun ble først treg når han møtte spisser fra noen av Europas beste klubblag.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.07.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Jebali er helt klart isolert sett god nok for laget vårt, treg eller ikke, men jeg kan ikke annet enn å støtte klubben i den avgjørelsen på nøyaktig dette tidspunktet, for han passer særdeles dårlig inn slik vi ønsker å spille akkurat nå. Det finnes rett og slett ingen rolle for ham.

Ironisk nok hadde han kanskje passet som hånd i hanske dersom Horneland hadde fortsatt med prosjekt 'tvinge igjennom 4-4-1-1', som en av få spillere i ligaen med nærteknikk til virkelig å utnytte nedfallsfrukt i små rom.

En mer bearbeidende orientert trener hadde funnet en måte å involvere Jebali i korridorene offensivt, slik vi så i fjor høst, men det er ikke slik vi spiller nå, og da kan vi heller ikke handle.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 23.07.2019 23:04    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Ikke kom med Hoftun, ganske sikker på at han hadde løpt skjorta av Jebali. Hoftun ble først treg når han møtte spisser fra noen av Europas beste klubblag.

Klart jeg kommer med Hoftun! Mannen som fikk både Jostein Flo og Raymond Kvisvik til å se ut som Usain Bolt. Å se Hoftun løpe var som et av disse marerittene hvor du har noe fælt i hælene, men ikke kommer av flekken - han hadde ikke løpt skjorta av bestemora mi engang, og hun brakk lårhalsen i fjor sommer og bruker gåstol. Hoftun var så treg at han hadde blitt fraløpt selv på sykkel. Sett Hoftun feil vei i en rulletrapp, og han går bakover, selv i full sprint. Så treg var han, at han rakk ikke å komme seg til plassen sin i midtforsvaret før midtveis i første omgang, og da måtte han snu og jogge tilbake for å rekke til garderoben i pausa. Jeg har hatt forstoppelser som har rørt seg raskere enn Hoftun. Så ikke kom her og påstå at noen andre liksom skal være tregere.

Jebali er en treiging han også, men like treg som Hoftun på slutten - det er han altså ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 23.07.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Jebali var relativt god defensivt arbeidsmessig. Pådro seg en del frispark. Hadde han hatt kondis og litt bedre defensivt så hadde han glidd rett inn i indreløperrollen. Meget godt blikk for andre, god fotballforståelse og en teknikk kun Bendtner matcher, men som noen nevner ble han litt i tregeste laget på vingen, og han ble etter hvert ganske forutsigbar når han skulle passere motstandere. Holde på ballen er han super.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 24.07.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

God spiller, men passer ikke stilen vÃ¥r nÃ¥. Bra Ã¥ si nei. Har gÃ¥tt pÃ¥ noen sÃ¥nne smeller pÃ¥ FM. 😁
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 24.07.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at folka på Brakka har en annen god spiss på vei dette vinduet. Hvis ikke er det meget spesielt å si nei takk til en gratis spiller (ja jeg vet at han skal ha lønn og sign om fee) som har flere ferdigheter klubben skriker etter. Nå har Søderlund spilt et par gode kamper, men mannen trenger konkurranse av noen som har mulighet for spilletid. Jeg regner ikke Botheim som konkurranse, siden han omtrent ikke har fått sjansen i vår, selv om Søderlund i perioder spilte fryktelig. Jebali kunne gitt god konkurranse om spissplassen, så jeg forventer en god spiss inn siden klubben takket nei til Jebali (slik jeg forstod det utfra et tidligere innlegg). Kan ikke forstå at klubben hadde takket nei, dersom det ikke var en spiller på vei inn allerede! Frykter det blir en sein og dyr signering av Skålevik 15 minutt før vinduet stenger!
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 24.07.2019 02:58    Post subject: Reply with quote

Hvis vi har takker nei håper jeg det er fordi de mener han ikke trengs og ikke at de bare er sure for måten han dro på.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 24.07.2019 12:50    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:
Og hvem i troppen vår ble ikke fraløpt og finta ut av stadion om jeg tør spørre? Han hadde kvaliteter vi mangler i laget. Skudd med kraft og presisjon feks. Ikke skudd med leggen som tilfeldigvis går inn 1/20 ganger.


Du tok ikke poenget mitt. Vi kan ha de mest ballsikre spillerne i verden, og det hjelper ingenting i et lag som er fysik underlegen all motstand i alle ledd, of han tilfører derfor ingenting i laget som vi pr nå har bruk for. Så lenge laget blir fraløpt så trenget vi ikke spillere som er gode med ball og kan gjøre det lille ekstra.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 24.07.2019 12:53    Post subject: Reply with quote

Man trenger alltid spillere som kan gjøre det lille ekstra med ball! Det er nå ihvertfall min mening!
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 24.07.2019 15:36    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med dette? Vi hadde da denne spilleren i fjor uten at det utgjorde noe som helst i europa. Han, med resten, ble fraløpt ganske enkelt. Selvfølgelig skl vi ikke blåse av penger på en spillertype som ikke utgjør noen forskjell for oss sånn som laget er nå. Vi trenger hurtighet og masse av det. Først når dette ikke er en soleklar akilles kan vi begynne å tenke på artisteri
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 24.07.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Nå handlet ikke dette utsagnet om Jebali, men sånn helt generelt. Jeg mener at alle lag har behov for gode ballspillere. Er ganske sikker på at dersom f.eks Adegbenro, Jebali og Bendtner hadde spilt mot Henrik, Filip og Jacob Ingebrigtsen i fotball, så hadde de tre første vunnet fordi de er bedre med ball enn brødrene Ingebrigtsen. Ingebrigtsenbrødrene er derimot mye bedre trent, og løper mye mer og sikkert raskere. En god pasning går likevel raskere enn en mann greier å løpe. Derfor vil alle lag ha bruk for folk som kan gjøre det lille ekstra med ball. Jeg har aldri sagt at Jebali brillierte i Europa, men han gjorde ting med ball, som andre på laget ikke ville greidd. Så, jatakk til spillere som kan utgjøre en forskjell. Jebali eller andre. Dette er selvsagt min mening, og du må gjerne være uenig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 40, 41, 42  Next
Page 41 of 42

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb