English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Issam Jebali
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41, 42  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.07.2019 10:26    Post subject: Reply with quote

Ja, hvordan gikk det med den beefen egentlig? Skjønt det var vel mer kylling enn beef.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 22.07.2019 10:26    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Jebali er da langt fra treg. Som midtspiss er han faktisk relativt rask, sammenlignet med øvrige spillere i den rollen siste 5-10 årene. Ikke så hodesterk heller, men god nok i luften til at jeg sier ja takk (andre ferdighetene tatt i betraktning).

Han er helt klart treg, men nå er ikke fart nødvendigvis så viktig for en RBK-spiss, med mindre farten skal brukes som et angrepsvåpen - og da må vi opp i Boli-fart før det begynner å ha noen verdi.

Han er absolutt ingen hodespiller. Jeg tror ikke han var oppe i en eneste hodeduell på de kampene han spilte for oss. Jeg merket meg tidlig at han aldri gikk i hodedueller, og fulgte med så godt jeg kunne. Tror ikke han headet ballen med RBK-drakt i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 22.07.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

Ser at flere her trekker frem at han ikke passer inn i systemet. I Rosenborg er det ikke systemet som setter premisser for hvilke spillere vi henter. Det er spillermaterialet tilgjengelig som setter premisser for hvordan vi skal spille. Vi har alltid plass til strålende spillere og Jebali passer definitivt i en slik kategori. Nils Arne var en mester på å tilpasse systemet til de spillertypene han til enhver tid hadde tilgjengelig. Det bør også dagens RBK få til.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 22.07.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

greit nok det, men passer han inn i kravet om arbeidet som skal legges ned uten ball ?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.07.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Har ikke fått med meg hvorfor han skulle være aktuell igjen. Stått noe noe sted, eller er det kun hans tribunebesøk på Lerkendal som er grunnlaget for diskusjonen?

Kan aldri se for meg at han kommer tilbake i RBK, gitt måten han forsvant på.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 22.07.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Har ikke fått med meg hvorfor han skulle være aktuell igjen. Stått noe noe sted, eller er det kun hans tribunebesøk på Lerkendal som er grunnlaget for diskusjonen?

Kan aldri se for meg at han kommer tilbake i RBK, gitt måten han forsvant på.


https://www.aftonbladet.s...-rosenborg
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.07.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

Ja, det var i fjor. Men fant denne, så skjønner diskusjonen nå: http://fotbolltransfers.c...ews/111148
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 22.07.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Ja, det var i fjor. Men fant denne, så skjønner diskusjonen nå: http://fotbolltransfers.c...ews/111148

Tror dette var den første linken som ble lagt ut; http://www.fotbolldirekt....DmhkRIz_cc - står vel omtrent det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.07.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Sånn når man ser på hvordan han forsvant så ser jeg helst at vi styrer unna fyren. Likte ikke hvordan den sagaen utspilte seg. Samtidig husker jeg godt hvor brutalt god han kunne være for oss til tider som gjør at jeg godt kunne tenkt meg å se han i RBK drakta igjen. For min del så kan vi signere han om han lover å ikke sutre seg til en overgang så fort et annet lag kommer med seilskuta si.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.07.2019 12:21    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne godt tenke meg en rask spiss til klubben, men som det ble nevnt tidligere på forumet så er det ulike måter å være rask på. Jebali er vel ganske rask i ballbehandlingen. Det vil isåfall være en oppgradering. Selv om hurtighet er noe som bør prioriteres, så er det flere midtspisser i RBK som ikke akkurat hadde fart som sin styrke. Sørloth, Rushfeldt, Iversen, Prica og Frode Johnsen er vel gode eksempler på det. Ser mange er skeptiske til måten han forlot klubben. Selvsagt er det ikke en god egenskap og tvinge gjennom en overgang, men dersom han signerer nå så kan man også se på det på en annen måte. Han ble solgt for ca 12-14 i januar, og hentet gratis tilbake i august. Ganske god økonomi. Dersom han skulle forlate klubben for 15-20 millioner igjen i januar, så fyller han «salgposten» i budsjettet på egenhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 22.07.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

En skikkelig god spiss koster nok for mye for dagens RBK-lommebok. Så vi må nok forvente at det blir en "billig" ny spiller eller Søder fremover også. Jebali kan sikkert spille spiss, men han er ikke en "kraftspiss" slik som Søder er. Søder er mye sterkere i kroppen og mye bedre på hodet. Søder jobber også mer i press. Men Jebali er god til å score mål når han får sjansen og flink til å utfordre. Søder må ha litt mange sjanser før det blir mål. Nokså forskjellige typer som kan brukes litt om hverandre. Som ving var Jebali også OK, men var absolutt ikke noen sprinter nei. Kommer han så er jeg positiv dersom han ikke blir for dyr (skal sikkert ha sign-on fee og høy lønn).

Men helst hadde jeg sett at vi fikk inn noen backer. Der har vi null backup og blir nødt til å bruke nødløsninger hver gang en av de to må stå over.

Tar gjerne en god midtstopper også, men det spørs om lommeboka klarer det i tillegg.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 22.07.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Hvis det er en ting søder ikke er bedre på enn noen andre så er det hodet. Å være god på hode innebærer blant annet presisjon, noe mannen ikke eier enten det er hodet eller sndre kroppsdeler han klarer å snuble bort i ballen med.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 22.07.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Han er absolutt ingen hodespiller. Jeg tror ikke han var oppe i en eneste hodeduell på de kampene han spilte for oss. Jeg merket meg tidlig at han aldri gikk i hodedueller, og fulgte med så godt jeg kunne. Tror ikke han headet ballen med RBK-drakt i 2018.


Sjekken noen høydepunkter fra Saudi-Arabiske klubben hans og der headet han ballen to ganger og vant til og med en hodeduell ila høydepunkter fra en kamp Smile

Han er ingen Søder, akkurat, men kanskje det er like greit. Få inn en litt annerledes spillertype som man kan spille ballen opp på (i bena) og som faktisk klarer å få ballen videre. Jebali kan vel fungere som en "falsk nier". Ballkontroll, overblikk og evnen til å slå presise pasninger har han i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 22.07.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at han var grotesk god til å holde på ball. Og syn for spillet har han også, men så er det dette med nåværende treningskrav og intensitetskravet i kamp som kansje går litt i mot han. Uten at vi egentli har grunnlag for å si noe fra elr til på det siden han kun var her på slutten av "dødtida", da alle var litt slappe og muligens umotiverte.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 22.07.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Jebali har altså brutt kontrakten, eller streiket seg til ny klubb, i de siste 3-4 klubbyttene sine...? Er usikker på om vi trenger han. Jebali passer ikke inn som ving i dagens RBK, og jeg klarer ikke helt å se at han er det beste spissalternativet RBK kan finne. Ja, han har en del gode egenskaper som flere har nevnt, men likevel. I tillegg, dersom han ikke skulle trives på ny, lurer på om det ender med brutt kontrakt igjen...? Nei, må da være mulig å finne noe annet som man kan bygge laget rundt?
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 22.07.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Har han brutt kontrakten/streiket i sin nåværende klubb? Og i vår? Og de to før der?

Enlighten me.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.07.2019 13:57    Post subject: Reply with quote

Vi får vri på kontrakten så han istedenfor signon-bonus får signoff-bonus ved fin kontraktsavslutning...
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 22.07.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Standarn McClintock wrote:


Sjekken noen høydepunkter fra Saudi-Arabiske klubben hans og der headet han ballen to ganger og vant til og med en hodeduell ila høydepunkter fra en kamp Smile

Han er ingen Søder, akkurat, men kanskje det er like greit. Få inn en litt annerledes spillertype som man kan spille ballen opp på (i bena) og som faktisk klarer å få ballen videre. Jebali kan vel fungere som en "falsk nier". Ballkontroll, overblikk og evnen til å slå presise pasninger har han i det minste.


Muligens fordomsfull, men jeg ser for meg at stopperne i Saudi Arabia er mindre hodesterke enn Kippe og Karadas..
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 22.07.2019 14:22    Post subject: Reply with quote

Nivået var ikke veldig bra, nei... På hverken klubb eller i ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 61

PostPosted: 22.07.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

Klokkeklar signering om han returnerer. Med Adegbenro og Jebali på hver sin kant kan hva som helst skje i alle angrep. I Eliteserien kommer alle backene til å være svimmel og de kan helt klart bite ifra seg i Europa også.

Hvis man skal sammenligne han med Søderlund, så er jo spilleforståelse og tekniske ferdigheter i ulike galakser.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 22.07.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper (!) at hans svenske kone kanskje fant ut at det å leve i Saudi-Arabia var litt utfordrende. Jeg understreker at jeg ikke vet, men for en vestlig jente kan det være en utfordring å bo der.

Jeg ser at mange er negative til Jebali, og hevder at han ikke vil passe inn i Hornelandsk fotball. Dette er vel bare synsing? Kanskje Jebali er en type spiller som ikke vil ha problemer med å gå inn i rollen som Horneland-spiller? Han spilte vel først og fremst slik vi husker ham fordi Ingebrigtsen/Coolen ville at han skulle spille slik?

Ja, jeg husker at han ikke fremsto som Lynvingen. Jeg husker også at han var teknisk og hadde evnen til å være der han skulle, og scoret en del flotte og viktige mål for oss.

Dersom han blir RBK-spiller igjen, så stoler jeg på at det er fordi Horneland mener at han er bra nok, og at han passer inn Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 22.07.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Jebali har altså brutt kontrakten, eller streiket seg til ny klubb, i de siste 3-4 klubbyttene sine...? Er usikker på om vi trenger han. Jebali passer ikke inn som ving i dagens RBK, og jeg klarer ikke helt å se at han er det beste spissalternativet RBK kan finne. Ja, han har en del gode egenskaper som flere har nevnt, men likevel. I tillegg, dersom han ikke skulle trives på ny, lurer på om det ender med brutt kontrakt igjen...? Nei, må da være mulig å finne noe annet som man kan bygge laget rundt?


Kilder til det du kommenterer her?
Hva som skjedde nede i Saudi blir bare spekulasjoner fra min side, men det kan jo faktisk hende at han ikke passet inn av ukjente grunner. Hvordan fotballen fungerer der nede vet jeg ikke, men Saudi-arabere er jo kjent for å være 'herrefolket'. Kanskje de helst bruker Saudere fremfor en Tunisier og at Jebali skulle løse et midlertidig problem for så å bli skviset ut? Å bruke penger er de jo flinke til dere nede. Og dama hans er vel svensk? Kan jo hende hun mistrivdes der nede for alt vi vet. Det er flere muligheter.
Når det gjelder hvordan han dro fra RBK så har han gjort greit rede for det, selv om det selvsagt kunne vært løst bedre. At han ble avbildet i trøyen deres før det var i boks har han forklart grunnen til, så jeg kjøper den og legger den ballen død for min del. Det er på nivå med at Steffen brølte "Rosenborg suger" når han spilte for Vålerenga, hvis han først kommer tilbake og viser at han vil bidra så bør det kunne tilgis.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.07.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Har mer tro på Jebali sentralt, med Adegbenro og Akintola på hver sin kant, enn Jebali på kanten. Dersom Jebali blir hentet som kant, så må det være fordi man ser på Akintola som ny spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 22.07.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Det jeg har hørt er at klubben har fått nye eiere og at Jebali og flere andre har blitt sagt opp som en direkte konsekvens av det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 22.07.2019 16:27    Post subject: Reply with quote

Hvis det mot formodning skulle ende med at han signerer for oss, så regner jeg med at Horneland har en klar tanke om hvordan Jebali skal brukes. Han har en solid fot og et godt overblikk, samt at han er god med ballen feilvendt. I tillegg har han høyden, og han har vel scoret en del med hodet også.

Jeg er i alle fall optimistisk, hvis det skjer. Det var vel Jebali og Hansen som nesten egenhendig sendte oss til Europaligaen. Dessverre var det en lyskeskade som ødela en del for høstsesongen, og da fikk vi nok ikke sett hva som virkelig bor i han.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41, 42  Next
Page 39 of 42

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb