English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Issam Jebali
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomBoy
Proff

PostPosted: 21.07.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke så rart han har vært på flere hjemmekamper i sommer da. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
libido
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Han passer bedre inn enn Søderlund uansett. Kanskje vi får en spiss som kan ta imot og få kontroll på ballen og som ikke alltid ender opp med å lage frispark imot. Er positiv
Back to top
View user's profile Send private message
Henning
Legende

PostPosted: 21.07.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Ser ikke at han passer inn. Så liker jeg heller ikke måten han pressa gjennom overgangen på. Tror jeg sier nei takk. Syns egentlig ikke at han var så forferdelig god i fjor heller.

+1
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Strålende spiller.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Overraskende hvis dette stemmer. Han er jo absolutt ikke en type Horneland ønsker. Han vil jo ha hardtarbeidende raske fightere. Jebali er jo den tregeste spilleren jeg har sett i Rosenborg noen gang.

- Til skrekk og advarsel Bjørnebye!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

"raske fightere" som Valsvik?
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jebali er jo den tregeste spilleren jeg har sett i Rosenborg noen gang.
Erik Hoftun 2005. Dét gikk tregt, det. Fikk hjerteflimmer hvis det lå an til løpeduell, han ble parkert hver gang.

Men altså: På sitt beste er han god nok, og han er gratis, så det er ikke det det står på. Spørsmålet er om han takler at treneren setter høyere krav til tempo, press og innsats.

Last edited by TAF on 21.07.2019 23:06; edited 2 times in total
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

[quote="libido"]Han passer bedre inn enn Søderlund uansett. Kanskje vi får en spiss som kan ta imot og få kontroll på ballen og som ikke alltid ender opp med å lage frispark imot. Er positiv[
/quote]
Fakta. Vi mister så mye med Søder at jeg nærmest tar hva som helst. Jebali
har også noen ekstreme kvaliteter.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Jebali er da ingen spiss...
Vi kan ikke håpe på noe som ligner på det av han...

Søder er han åpenbart bedre enn, men det kan ikke være noen målestokk.
Vi må klare å finne bedre.

skulle han bli signert er det som vingbackup (som vi ikke trenger, Ceide kan få mer spilletid)
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 21.07.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

Står oppført som spiss i transfermarkt. Spilte vel endel spiss i Elfsborg før han kom til RBK.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Jebali er treg, men sterk i dueller. Kompenserer noe på det. Uansett et steg opp sammenlignet med Søder.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

Da han ble hentet i fjor sommer, hadde han spilt spiss og offensiv midtbane for Elfsborg. Han uttalte da at han spilte ving tidligere i karrieren, men i Elfsborg hadde det blitt mindre av det. Tror absolutt han kan fungere bra i laget Horneland ønsker å bygge opp, men tror ikke han har den fysiske kapasiteten pdd. Spørsmålet er jo om han er tiltenkt spiss eller ving hvis han kommer tilbake.

Alt i alt, så er jeg ikke negativ til Jebali. Han scoret noen fantastiske mål i de første kampene for klubben. Vi trenger virkelig matchvinnere i laget.
håpløs
Proff

PostPosted: 21.07.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

DeL til Viking og PAH til Belgia?
Ceide og Jebali..
-Nei, jeg tror ikke RBK er intr.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

Ville vært typisk SIB signering. Henter spillere der vi egentlig ikke trenger noen. Og Jebali er god spiller, men han vil ikke hjelpe oss å ta neste steget ute i Europa. Mangler fart.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Så vi setter Bendtner på tribunen og egentrening, og Helland på benken, fordi de er for lite bevegelige og dårlige i press-spillet. Så skal vi hente en kantspiller som har akkurat samme svakheten, og atpå til opptrådte særdeles kritikkverdig når han dro ?

Fullstendig meningsløst i mine øyne.

Ratatosk wrote:
Jebali som spiss er en interessant tanke! Kan utføre kombinasjonsspill på en helt annen måte enn Søderlund!

Vi har allerede en slik spiller. Han er sendt hjem med beskjed om å trene på egenhånd resten av året eller finne seg ny klubb. Samme svakhetene har de også Razz

+1 Kan heller ikke skjønne at Jebali er i nærheten av hodestyrken til Søder/Bendtner som spiss.

God, og relativt målfarlig, men veldig treg spiller og ikke etter hva Horneland kikker etter?
EGA
Veteran

PostPosted: 21.07.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
DeL til Viking og PAH til Belgia?
Ceide og Jebali..
-Nei, jeg tror ikke RBK er intr.

Det byttet, altså mye tillit til Ceide og Jebali inn for Helland ville være klare forsterkninger.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 22.07.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

Jebali er da langt fra treg. Som midtspiss er han faktisk relativt rask, sammenlignet med øvrige spillere i den rollen siste 5-10 årene. Ikke så hodesterk heller, men god nok i luften til at jeg sier ja takk (andre ferdighetene tatt i betraktning).

Som midtspiss: ja takk!
Ving: Nei.
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 22.07.2019 01:16    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med å se at han passer inn i noen av rollene vi har i laget i dag. Kan være en joker å bruke inn i kamper der vi trenger noen til å åpne opp en forsvarsmur, men blir fort veldig luksus, og det er jo litt den jobben Helland kan brukes til pdd.

Må da finnes spisser og vinger på samme kostnadsnivå som passer bedre inn i stilen vår?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.07.2019 01:52    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg sliter med å se at han passer inn i noen av rollene vi har i laget i dag.

Det der.

Trenger vi en ving, så kjøp en ving. Ikke kjøp Jebali og Levi, som stort sett spilte i en offensiv sentral midtbanerolle i tidligere klubber, og sleng de på kanten i håp om at de kan få til noe. Dette er en av de store holdepunktene mot spillerlogistikken som har vært ført de senere årene. Kjøp spillere som passer i rollene man skal ha på laget!

#medgangssupportere
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 22.07.2019 03:31    Post subject: Reply with quote

Vil være merkelig å hente han inn igjen. Passer ikke inn i systemet. En spiss er førstepri og ingenting annet.

Hentes han tilbake gratis og skal bare ha lønn kan det jo være fristende, men dyr spiller å ha på benken. Kan ikke se for meg at han kommer tilbake til RBK, selv om han kanskje vil det selv om han ser for seg retur til Skandinavia. Kjøpte jo hus i Trondheim fordi han så for seg å bo der en stund med familien sin, men så kom det lukrative tilbudet fra midtøsten. Han har jo fortsatt det huset så da er det jo lett å komme tilbake til Trondheim og RBK for hans del..

Dukker han plutselig opp i RBK skjorte igjen må de nesten se han som en utfordrer på spissplass, for kan ikke skjønne annet. Vingplassene er det godt besatt før noen sendes på dør eller selges.

Blir nok sikkert Brøndby eller Sverige, eller så stikker han et annet sted.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.07.2019 07:17    Post subject: Reply with quote

Jeg heller mot at jeg tror Jebali kan være en god spiss, satt med samme tanke da han løp rundt som ving hos oss. Han har gode avsluttningsferdigheter, god teknikk og har en bra fysikk. Ble jo som nevnt avslørt på fart som ving. Fart er ikke like nødvendig som spiss. Til rett pris og som spissalternativ er jeg ikke negativ. Om det er det beste vi kan få tak i er en annen sak.
Back to top
Blodstrupmoen
Proff

PostPosted: 22.07.2019 08:27    Post subject: Reply with quote

Jebali hadde en utrolig god skuddfot og var ganske god til å holde på ballen.

Men han var så smertefullt treg at det gjorde vondt å se på at han tapte hver minste løpeduell, som ving må du jo være i stand til å løpe opp en gjennombruddspasning ut mot kanten, eventuelt en litt lang crosser.

En ting er en midtstopper som Hoftun, Mertesacker var også treig. Men en treg offensiv spiller er tortur for min del.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 22.07.2019 08:35    Post subject: Reply with quote

Dette er vel et resultat av vår skrale økonomi for tiden. I gamle dager hadde vi punget ut 10-15 mill for Boli eller en annen målgarantist i ligaen.

Nå ser vi etter spillere som er gratis eller veldig billige men som kanskje likevel kan løfte laget bittelitt.

Når det er sagt er det vel et stort spørsmålstegn bak Jebali. Passer han inn i Hornelands rbk ??

Dette kjennes egentlig ut som bingo. Bingo som kommer til å koste lønnsmessig....
Back to top
razzle
Junior

PostPosted: 22.07.2019 08:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker det kan bli bra hvis han brukes som spiss, han har ballfølelse, skuddfot, blikk, og litt x-faktor. Mer enn det kan sies om vår nåværende spiss ihvertfall, som er en levende ballvegg og lager frispark imot i 70% av involveringene sine. I tillegg så vil han jo komme på fri overgang (aner ikke hvor mye sign-on fee pleier å ligge på), og får han vist seg nok frem så blir det om ikke annet en mulighet til å tjene en slant på ham en gang til. Om han hever laget i noen stor grad er en annen ting, men det er viktigere å bruke riktig spiller i riktig kamp. Forskjell på å jage ballen kampen gjennom, der funker nok Søder best hvis han bare kan lære seg å løpe FØR ballen blir slått til neste motspiller. Mot etablert forsvar/bussparkering derimot, der faller Søder igjennom. Mannen har ikke et kreativt fiber, og evner ikke å se hvor han bør være for å bli spilt gjennom. Så Jebali som spiss kan nok med fordel være et bra førstevalg så lenge han bretter opp armene (tipper det hjelper at dagens trenerapparat kan få ham i god fysisk form, i motsetning til det forrige), mens Søder kan være et supplement i de kampene det er viktigere med en førsteforsvarer enn en målscorer 🙄
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 22.07.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

sånn går det når vi kødder med feil fam
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Next
Page 38 of 42

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb