English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.07.2019 14:49    Post subject: Reply with quote

8 mill for Jensen er for mye, han begynner å bli en voksen herremann. Og Lundemo er nok ennå langt unna å være et salgsobjekt, han må nok holde seg skadefri over en lengre periode først.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 20.07.2019 15:12    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Dew wrote:
Grunnen til at vi ikke gjør noe på overgangsmarkedet har nok ikke noe med det sportslige å gjøre, men heller...


At det ikke er åpent.


Nei, ingen har jo noensinne gjort avtaler før vinduet åpner.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 20.07.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Hansen ~25 mill (Enig)

Hedenstad ~3 mill (10m+)
Reginiussen ~0 (Enig)
Hovland ~2 mill (8m+)
Meling ~20-25 mill (25-35m)

Konradsen ~2-5 mill (20-30m)
Lundemo ~2 mill (10-12m)
Mike ~symbolsk småsum fra f.eks Brøndby (8m+)

Akintola ~0
Søderlund ~symbolsk småsum fra f.eks Haugesund (5m+)
Adegbenro ~30-35 mill (45m+)


Jeg tror altså ikke at RBK slipper Hovland for 2 mill, eller Meling for 25 mill for den saks skyld. Men aldri verden at det kommer bud på så mye mer enn det.

Hvem skal betale 30 mill for snart 30 år gamle Konradsen? Som dessuten ikke har prestert noe som helst før inntil nylig, og som allerede har vært på en lite overbevisende tur i utlandet?

Hvem skal betale 10-12 mill for en Lundemo som aldri har gått skadefri i mer enn èn måned sammenhengende? Fortsetter han i samme spor som nå og holder seg skadefri, finnes det kanskje en mulighet. Men det er foreløpig langt unna realiteten.

Hvem skal betale 10 millioner for en Hedenstad som aldri har vært noe annet enn rundingsbøye i RBK-drakta? Klubbene kjøper ikke blindt gjennom FM. De ser spillerne våre i aksjon.

Når Mike og Søderlund forlater oss, er de minimum 31 og 32 år gamle. De kommer ikke til å sette ut på nye eventyr - de vil returnere til henholdsvis Brøndby/Danmark og Haugesund. Og det vil være i alles interesse; RBK kommer ikke til å sette seg på bakbeina og kreve 13 mill+ for den duoen der.

Våre eneste reelle salgsobjekt (15+ mill) per dato er i mine øyne disse (rangert etter verdi):

Adegbenro
Trondsen
Meling
Hansen
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 20.07.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Nei, ingen har jo noensinne gjort avtaler før vinduet åpner.


Så vidt meg bekjent bruker vi ikke å offentliggjøre avtaler før vinduet er åpent selv om det sikkert har hendt. I det hele tatt er det veldig lite vi kan fastslå 11 dager før vinduet åpner.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 20.07.2019 16:44    Post subject: Reply with quote

Har en følelse av at Celtic kommer til å gå for Meling dom erstatter for Tierney. Har nevnt det tidligere! Ellers så er jeg rimelig sikker på at vi ikke går i pluss ved et eventuelt salg av Hovland!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 20.07.2019 19:25    Post subject: Reply with quote

@Dew, jeg er enig i resonnementet ditt rundt sannsynelighet, men jeg satte pris basert rundt om hva jeg tror klubben vil slippe spillerne for.
At det vil taes hensyn til alle parters ønsker har jeg tro på for de som har vært tro tjenere, men jeg synes ikke å tippe 8m for Mike er mye selv om han er voksen. Han har enda iallefall et par gode år igjenn og det er ingen vits i å selge ham alt for billig.

Konradsen er voksen han også men 20-30m synes jeg ikke er ublu pris setting.
Tipper dog det kan godt hende klubben lar ham gå for noe mindre om det er noe han virkelig vil selv.

Lundemo har riktignok først nå blitt sakdefri og spilt i en periode, men han er ikke hoinjgammel og han har og får sjangsen nå mot BATE til å vise seg frem. Kan godt hende det kommer høyere bud på ham også.

Tror norske midtbanespillere er de som holder seg best i pris da det vell er flest av de som har gjort det greit i større klubber.

Men jeg håper virkelig ikke klubben lar spillere forlate oss alt for billig. Vi trenger penger for å kjøpe erstattere, og vi har vist at vi kan takke nei til tilbud vi finner for lave.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

Å vurdere hva klubben vil slippe spillerne for er en meningsløs øvelse. Det er markedet som bestemmer, og om det kommer en klubb på banen og vil kjøpe noen av våre spillere så må klubben ta en individuell vurdering på hver enkelt. Jeg tror ikke vi har mange som har en markedspris på over 10 mill i stallen i dag, Jensen og Konradsen er i alle fall ikke en av de. Adegbenro og Meling antakeligvis de to eneste reelle salgsobjektene denne sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.07.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Blir vel ganske så akademisk å diskutere pris på f eks Jensen, tviler på at noen er villige til å betale nok til at det er verdt for oss til å si ja.

Klassisk tilbud og etterspørsel. Hvis noen er villige til å betale mer enn vi er villige til å la noen gå for, så er det opp til spilleren. Hvis ikke så blir det ikke noe salg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 20.07.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Det er jo det samme?

Si Atalanta kommer tilbake på Trondsen og byr 10mill. Fordi han ikke spiller mye nå så mener du vi skal godta det? Selvfølgelig ikke, det blir et estimat av at klubb og spiller snakker sammen og finner ut hva som er best for begge parter og kanskje byr de ikke 40, og kanskje de står på sitt og sier han har ikke spilt mye/skader etc, er det summen vi MÅ selge for om han er gira sjøl? Vi forhandler selvfølgelig og kanskje vi godtar 25m og selger fordi Horneland kanskje kan bruke de pengene til å handle Zachariassen og en back.

Det kan ikke være sånn at fordi Trondsen ikke har prestert særlig pga skader å sammensurrium så er han plutselig verd bare 10mill fordi det er det markedet tilbyr.

En spillers verdi er det klubben sier etter å ha kalkulert inn alt i filosofien de lever etter.

Mange eksempler på det.

Leicester selger ikke Maguire og står på sitt selv om han gjerne vil spille for United. (host opp ellers no deal)
United selger ikke Lukaku fordi Inter byr rett og slett ikke nok.

Ja det forhandles, men der kommer kalkuleringen inn.

Setter man presedens for at når enhver større eller spennende klubb/land dukker opp så skal de få sette prisen, da er man ferdig.

Da kan spillerne bare alle sammen kreve fast plass eller gå til ny klubb da når det måtte passe selv om de må akseptere skambud?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du misforstår litt.

Markedet bestemmer prisen, det vil si at det må komme en klubb som vil betale såpass mye at Rosenborg er villige til å slippe en spiller for at det skal bli salg. Kommer det ingen så blir det ikke salg. Jeg tror du er med på den tankengangen, men du har rotet deg inn i at dette kun er ned til hva klubben kan kreve.

F.eks er det helt meningsløst å snakke om hva Rosenborg er villige til å slippe Jensen for, siden det garantert ikke kommer noen å legger den summen på bordet. Han er rett og slett for verdifull for klubben. Derfor går det ikke an å si at han er verdt 8 millioner, siden det ikke finnes en eneste klubb som vil betale så mye.

Det er ingen som mener at Rosenborg skal selge Trondsen på billigsalg, men det er heller ikke sånn at klubben bare kan bestemme seg for at han er verdt 35 mill, hvis de har lyst å selge han. Markedet bestemmer til slutt prisen om Rosenborg vil selge og en annen klubb vil kjøpe.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 20.07.2019 23:17    Post subject: Reply with quote

Jammen det er jo det jeg prøver å få frem også Laughing

Mike sin pris er mitt anslag for hvor mye som skal til før RBK selger ham.
De VIL jo ikke selge ham og ei heller VIL noen trolig by så mye eller mere.

Men skulle nå da en klubb Mike har lyst til å spile for melde seg så tror JEG de må ut med 8mill omtrendt før RBK sier takk for tro tjeneste til Mike og lar ham gå.

Kanskje holder det med 5 kanskje krever de 10 hva vet jeg, jeg jobber ikke i klubben, men jeg tipper at det er sånn circa et sånt bud som må til før RBK sier ja, akkurat som jeg Tipper det med de andre spillerne..

Jeg tror vi er enig, men kanskje jeg leste innlegget ditt feil for det virket som du mente at det er de som kommer med tilbudet som bestemmer hvor mye markedsprisen på en spiller er. Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Neida, vi er nok enige, men det var altså en diskusjon om hvor mye vi potensielt kan få for enkelte spillere vi har i stallen vår i dag, ikke hva en teoretisk pris vil være for hver enkelt spiller. Vi har 3-4 realistiske salgsobjekter, de er det interessant å se på verdien av. Hva vi kan få for Jensen, Hovland, etc. er ikke så interessant for det er ikke reellt.

SÃ¥ tilbake til diskusjonen.

Meling og Adegbenro er våre to heteste salgsobjekter dette sommervinduet. Meling kanskje rundt 20 mill, Adegbenro litt mer. Kanskje Helland blir hentet for et par mill av Oostende. Sannsynligheten er nok likevel størst for at ingen blir solgt og da sitter vi der med et budsjett på 25 mill å fylle som kan bli utforendre når vi allerede ligger en del bak.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 21.07.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

Hvor mye trenger vi å selge for, for å nå salgsbudsjettet?

Jebali er solgt for ca 14 mill
Rassmussen videresalg 10% ca 6 mill - ren gjetning
Gersbach er solgt for ca 2 mill
Vilhjamsson er solgt for 2-3 mill - ren gjetning
Levi er utlånt, sikkert et lite beløp i låneavgift.
Ole Selnes videresalg ca 5 mill - ren gjetning

Hvor mye av disse salgene ble lagt på fjorårets salgsbudsjett? Horneland nevnte i et intervju, at de kunne selge i januar, for så å føre det på fjorårets budsjett.

Hvis vi kun ser på rene salg mangler vi 6-7 mill i salg for 2019, burde være overkommelig.

Historisk sett slipper vi ikke spillere i førsteelveren for under 10 mill, det er kun de vi ikke vil ha og som har kort tid igjen av kontrakten som går for under 10 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 21.07.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

Fikk vel en million for Hou Sæter også, da han reiste til Kina.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 21.07.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Skal man hente billig fra Norge; Moses på Koffa? Veldig eksplosiv og sterk. God med ballen i beina og vil passe veldig bra inn i Hornelands filosofi. 13 mål på 19 kamper for KFUM er veldig sterkt!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.07.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Må si jeg ikke helt skjønner hvorfor så mange vil at vi skal hente Boli. Klassisk bakromsspiss som ligger på offsidegrensa å lukter på et lag som omtrent utelukkende jakte overganger. Ikke noe spesielt dyktig i det defensive presset heller. Emil Bohinen derimot ser lovende ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 21.07.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Slipper vi Meling for 'kun' 20 millioner blir jeg mildt sagt skuffet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.07.2019 17:48    Post subject: Reply with quote

Celtic selger vel ikke Tierney for under 25 millioner Euro eller hva det nå er, da kan vi kreve minst 30 millioner NOK for Meling.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Stabæk har flere spennende spillere, spesielt i midtbaneleddet (men så er det der vi også har flest spennende spillere). Boli er jeg stiller jeg meg delt til. Absolutt en god spiss, men han er helt klart en mer bakromspiss enn noen tankspiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.07.2019 18:34    Post subject: Reply with quote

Brattbakk bøttet inn mål som midtspiss også, så vi behøver jo ikke å ha en tanksenter heller.

I forhold til e-cup så kan det snarere være en fordel med en hurtigere spiss også. Mot sterkere lag får vi betydelig mer rom å kontre i, og da er det ikke noen ulempe om midtspissen henger med på tempoet til kantene.

Det handler til slutt hovedsaklig om ferdigheter dog. Evnen til å komme i gode posisjoner og det å ha roen til å sette de opplagte sjansene. Skal vi lykkes i Europa så kan vi ikke fortsette å bomme på åpent mål.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.07.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke en tanksenter, men vi trenger definitivt ikke en ren bakromsspiss heller. Jeg tenker at naturlige arbeidskrav for en spiss i Rosenborg er at vedkommende må klare å holde på ballen, dyktig i valg/samspill, god på avslutninger og samtidig jobbe godt defensivt. Ser ikke at Boli fyller dette, han er stort sett en one-trick-pony med stor fart.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 21.07.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Ser Tagseth for Norge mot Frankrike. No-brainer. Signér om mulig.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Tar helst en spiller som er rask nok til å løpe i bakrom og samtidig sterk nok til å holde på ballen. Å ha en spiss som kan brukes på mer enn bare én måte vil bare være en styrke.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 21.07.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Hansen ~25 mill (Enig)

Hedenstad ~3 mill (10m+)
Reginiussen ~0 (Enig)
Hovland ~2 mill (8m+)
Meling ~20-25 mill (25-35m)

Konradsen ~2-5 mill (20-30m)
Lundemo ~2 mill (10-12m)
Mike ~symbolsk småsum fra f.eks Brøndby (8m+)

Akintola ~0
Søderlund ~symbolsk småsum fra f.eks Haugesund (5m+)
Adegbenro ~30-35 mill (45m+)


Dersom det kommer bud i den prisklassen der for Hedenstad, Konradsen, Lundemo, Jensen og Adegbenro så tror jeg Bjørnebye personlig kjører de til flyplassen.....
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 21.07.2019 19:10    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Ser Tagseth for Norge mot Frankrike. No-brainer. Signér om mulig.
Sikkert mange som sikler etter han som han spiller i Armenia nå, blir nok vanskelig, men hadde vært deilig!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 158, 159, 160  Next
Page 110 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb