English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Linfield
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
89%
 89%  [ 53 ]
Helland
6%
 6%  [ 4 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 59

Author Message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 17.07.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

Vanskelig valg. Tror jeg også vil ha BATE.

Piast er et lag man har lettere for å undervurdere og om vi vinner blir vi ikke seedet i tredje runde. På den annen side er ikke piast i sesong, og det bør vel være fordel?
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 17.07.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
sidney wrote:
Dew wrote:
sidney wrote:

Det er jo ikke en hver gjøk forunt å innse at RBK ikke er Real Madrid.


Nei, det finnes ikke en mellomting mellom Eliteserie-nivå og Real Madrid. Synes du fanger essensen i innleggene mine godt her.


Har du hørt om svensken som tok IQ-test? Han fikk 2 poeng. Ett for å møte på rett adresse. Ett for at han reagerte på strøm.

Etterpå møtte han polaren sin.

- Jag er intelligent, sa han
- Inte jag heller, sa polaren

Om jeg skriver 7000 ganger at RBK suger, får jeg fortsatt ikke jobb i Josimar vettu.


Dette er noe av det merkeligste jeg har sett bli skrevet på RBKweb noensinne. Tommel'n opp!


Etter at Konesseur dro til Belgia mener du vel.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 17.07.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
sidney wrote:
senador wrote:
sidney wrote:
Senador - koser du deg?


Det tok seg opp i andre omgang, når publaget innså nederlaget. Profesjonelt gjennomført av de fleste på RBK. En del fine kombinasjoner i andre omgang. Mye bedre enn under Kåre. Ingen tvil om det, men Åsen og Helland er ikke RBK verdig!


SÃ¥ du koste deg med kampen?


Hva er poenget ditt?

Var oppgitt over første omgang , men i andre omgang gjorde jeg det. Jeg ser også bedring i forhold til Kåre som er gledelig og som jeg har poengtert i tidligere poster.


Poenget mitt er at fotball handler om å kose seg.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.07.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

Bate kommer seg alltid til Europa League. De spiller ikke overbevisende, men kommer seg alltid videre til de møter et lag fra de store fotballnasjonene.

I fjor slo de ut HJK Helsinki og Quarabach, men tapte 6-2 sammenlagt mot PSV i playoff Champions league.

De har flere spillere med masse Europaerfaring og utgjør vel egentlig landslaget til Hviterussland med noen importer.

Vi må score i Hviterussland. Åsen, Helland, Hovland og Akintola holder ikke. De gjør for mye feil og holder ikke nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 17.07.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Dro i svømmehallen før andreomgangen startet, kommer tilbake til rbkweb etter kampen og konstaterer at her er alt ved det samme! Very Happy

Fint resultat, og kjekt med spilleminutter til unge Ceide.

Så nettopp målene på Adressa.

https://www.adressa.no/10...6770b.html

Åsen var involvert i det tredje målet og Helland fikk seg et mål og en målgivende. I stedet for å slakte de to trønderske spillerne på laget som er igjen burde vi heller være takknemlige for at de får spilletid og en mulighet til å spille seg i form. Får vi skader er det viktig å ha både Helland og Åsen på gang. Mens Helland kan bli en supersub og kontinuitetsbærer (som Horneland nylig har sagt skal få sjansen så lenge han har kontrakt med klubben, dvs. ut neste år), så har jeg fremdeles ståltro på at Åsen kan bli en svært god indreløper for Rosenborg. Han hadde flere gode involveringer mot Viking, så slakten av Åsen her inne synes jeg er unødvendig.

Bate, er det en 50/50-kamp? Noen som kan utdype i ny tråd, Bate - Rosenborg?

Sommeren 2015 hadde vi griseflaks og fikk bortekamper først i kvaliken til E-cup, mot antatt bedre motstandere. Tror det vil passe oss bra å spille først borte nå også. Får vi rom slik som mot Viking tror jeg vi kan kontre inn bortemål, og Rosenborg-laget slik det begynner å ta form nå minner litt om laget under Kåres første hele sesong. Vi har ingen Selnæs på midten eller Mikkelsen på ving, men sitter allikevel med følelsen nå at vi kan vinne alle kampene vi spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 17.07.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg kan se var det ingen lag som vant med større margin enn oss. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.07.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Skal man virkelig ta av etter avansement mot Linfield?

Tar vi de neste par rundene på kontrollert vis så er jeg solgt. Men dette er det ikke mulig å legge særlig mye i.


For meg er disse kampene mer en lettelse, eller kanskje rettere sagt en betryggelse enn noen voldsom opptur. Det handler mer om hva vi ikke gjør enn hva vi gjør, på sett og vis. Vi møter opp til begge kampene, er tighte bakover, og skaper nok fremover til at man tidlig så hvor det gikk. Hjemmekampen ble bare en forlengelse av den første.

Dette er noe man ikke kan ta for gitt. Flere ganger, også når hjemlig sesong har sett betraktelig mer betryggende ut enn denne, har vi røket eller vært pinlig nær å ryke mot fryktelig svak motstand.

I denne type oppgjør er man ofte sin egen verste fiende, fordi en tanke om walk-over sniker seg inn. Da ryker man mot hvem som helst, slik andre ES-lag har vist i alle år, og vi har gjort flere ganger post Eggen.

Vi gjør kanskje ikke mer enn vi bør og skal i disse kampene, men det er det absolutt ikke (lenger) noen automatikk i.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hawkie
Junior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 27
Location: Trondheim

PostPosted: 18.07.2019 00:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes disse kampene sier veldig mye. Vi har slitt oss til gruppespill flere ganger de siste årene. I 2007 var målforskjell 17-2 etter to oppgjør i kvalifiseringsrundene. Kanskje sist vi vant så overlegent i kvalifiseringskampene(?)
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 18.07.2019 01:19    Post subject: Reply with quote

Likte veldig godt at Lanlay trakk innover mot midtbanen for å få ballen fra Meling. Alltid ledig rom der. Konradsen mye bedre spiller som indreløper.

Åsen har vært veldig dårlig sålangt.

Håper å se Lanlay og Samuel på vingene.
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 18.07.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

Forvillet meg inn på kommentarfeltet til VG i dag, og kom over denne:
Quote:
6 - 0 sammenlagt over Linfield, men ett RBK uten individualister (hvis man ser bort fra Helland og Adegbenro) Dette er ikke mitt RBK slik jeg kjente dem før Horneland innførte sin haugesundske gampfotball hvor hele laget er blitt grå mus...…...men seier er seier, selv om laget ikke engasjerer lengre!!

Hadde dette vært en kommentar etter de første par rundene i serien, sÃ¥ tror jeg nesten at jeg kunne vært enig, men nÃ¥?! 🤔
RBK har altså ikke individualister, foruten de vi faktisk har, og RBK engasjerer heller ikke såppas at man gidder å kommentere nyhetsartikler. Noe selvmotsigende her altså..

For min del, engasjerer laget virkelig nå! Den likegyldigheten som man følte kom litt snikende, er for lengst borte. Man kan se at de har blitt tryggere i spillet og fått opp formen. Når de i tillegg begynner å score mål, OG trykke på for flere scoringer selv om kampen "er avgjort", da syns jeg vi begynner å ligne på noe!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 18.07.2019 08:45    Post subject: Reply with quote

Vi har fått se en stødig progresjon siden dette proskektet startet, fortsetter det er vi ikke langt unna friskmeldt nå. Kan ikke be om så mye mer enn det i den forfatningen klubben var i i starten av året.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 18.07.2019 08:51    Post subject: Reply with quote

Håper vi snart får Trondsen skikkelig i gang. Viser på 4-0
hvilken klassespiller han er. Går fullstendig utenpå Lundemo.

Har vi Adegbenro og Trondsen fit til kampene mot BATE så tror jeg vi har har gode muligheter.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 18.07.2019 09:00    Post subject: Reply with quote

Jeg håper også vi får igang Trondsen, men "går fullstendig utenpå Lundemo"? Det har han tilgode å bevise i Rosenborg. Lundemo har vist seg som meget solid i den sentrale rollen i det siste mens Trondsen per dags dato er fortjent bak Lundemo i køa. Det kan være at Trondsen har et høyere potensiale enn Lundemo, men akkurat nå leverer Lundemo det mest stabile vi har sett i den rollen siden Selnæs. Jeg ser ikke noen automatikk i at Trondsen skal ta tilbake den plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 18.07.2019 09:24    Post subject: Reply with quote

Trondsen har vist i periodene der han vært skadefri i RBK at han er en spiller på et helt annet nivå enn Lundemo. Ingen krise med Lundemo på midten i eliteserien altså, men det holder neppe når det nivået økes et par hakk.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 18.07.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Trondsen har vist i periodene der han vært skadefri i RBK at han er en spiller på et helt annet nivå enn Lundemo.


Trondsen har aldri vert på det nivået og styrt midtbanen vår slik som Lundemo gjør nå og har gjort over flere kamper. Og da snakker jeg mer på hvordan Lundemo balanserer midtbanen og hele laget enn individuelle prestasjoner. På individuelle prestasjoner så har Trondsen antageligvis flere "highlights" å vise til hos oss. Lundemo er jo ingen feinschmeker, men han har styrt midtbanen på en måte Trondsen enda ikke har vært i nærheten av.


Last edited by Montana on 18.07.2019 09:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 18.07.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid rangert Trondsen et hakk eller så over Lundemo, men akkurat nå er det Lundemo som skal spille sentral midtbane for oss. Trondsen skal få spille seg inn på laget gjennom gode innhopp osv. Nå spiller vi med bra flyt på midten, og det skal vi ikke forandre på før vi må. Vi skal være forsiktige med å rotere for mye, men bytte tidlig i kamper kan være smart når det er rom for det.

Så viser vel alt også at Anders T bør matches forsiktig så han kommer ordentlig inn i det og greier å bli kvitt langtidsskadene for godt.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.07.2019 09:41    Post subject: Reply with quote

Syns ikke vi skal spille i form Trondsen på DM-plass nå - det er for risikabelt. Bare superviktige kamper fremover, så ingen feilskjær kan tillates. Derfor må han spilles varm i indreløper-rolle, som i går, gjerne med litt "dynamisk midtbane" som vi også så i går. Men inntil Trondsen faktisk leverer sikrere enn Lundemo i de defensive aspektene av spillet, over tid, så må Lundemo starte. Så da må vi bruke mange av byttene på å rotere indreløpere fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 18.07.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Trondsen har vist tidligere at han er mer av en "finspiller" enn Lundemo, som er mer av en grovarbeider. Hva vi har mest bruk for er ikke lett å si, men uansett må vi få Trondsen skikkelig frisk.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.07.2019 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg synes på mange måter at Lundemo er bedre enn Trondsen i det defensive som en slags tredje midtstopper, i en mer rendyrket defensiv midtbanerolle, mens Trondsen definitivt har sin forse i det offensive både hva gjelder avslutninger og fremoverrettede pasninger. Jeg er egentlig fornøyd med at vi har en av hver, så kan man variere litt avhengig av hva slags kampbilde vi kan forvente oss.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 18.07.2019 10:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi skal undervurdere at det er nettopp med Lundemo som anker at hele laget har funnet formen sin nå og gjenskapt det over flere kamper. Lundemo, selv om han såklart ikke er i nærheten av Selnæs sine offensive og kreative ferdigheter fyller hullet som har vært der etter Selnæs forlot oss. Selnæs var en fantastisk sentral og uerstattelig som kreativ-ballfordeler, men samtidig var Selnæs utrolig god defensivt i posisjoneringen og i balanseringen av midtbanen og laget som helhet, på den siste biten har Lundemo vert meget bra over flere kamper nå samtidig som det nok er første gang han har fått ro til å spille og være skadefri over tid hos oss(?). Trondsen har fått mange flere muligheter sånn sett selv om også han har hatt skader, uten at han har vert i nærheten av å balansere midtbanen slik Lundemo gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 18.07.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

Synes Lundemo har vist seg som en meget god defensiv midtbanespiller i det siste. Han kontrollerer midtbanen på en måte vi ikke har sett siden Selnæs var i klubben. Sitter fremdeles med en følelse av at Trondsen har et større register som playmaker, men akkurat nå er Lundemo foran. Håper vi får se Lundemo og Trondsen skadefrie utover sensommeren/høsten, slik at vi får kontinuitet på en av lagets viktigste plasser.

I tillegg har Konradsen imponert meg enormt i det siste, han har et enormt driv med ball, samt en enorm motor for å klare indreløperrollen. Klarer vi å holde Konradsen skadefri, så kan vi få en meget bra høst. Kanskje vår viktigste spiller, sammen med Lundemo for tiden.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 18.07.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Forundrer meg at KI var så ute av stand til å se de ulike spillernes sterke og svake sider og til å sette de opp i de rette posisjonene, og at han åpenbart (dette må da ha vært hans største svakhet) var sinnssykt sta og ute av stand til å høre på råd.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 18.07.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Når jeg i svake stunder begynner å tvile på om det var riktig å sparke Kåre, kommer jeg på at han brukte Konradsen som sentral i to og et halvt år. Uavhengig av hvor bra vi gjorde det var det oppsigelsesgrunn nok i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.07.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Når man ser på hvordan Konradsen blomstrer i kampen i går vil jeg si at jeg er ikke det minste overrasket. Konradsen har alltid vært en god fotballspiller. De som har ment noe annet og er overraket viser mangel på fotballkompetanse.

At han lider under dårlige trenere tidligere er ikke Konradsen sin feil. Går det opp et lys nå hvor dårlig Kåre var som trener?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 18.07.2019 12:53    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Når man ser på hvordan Konradsen blomstrer i kampen i går vil jeg si at jeg er ikke det minste overrasket. Konradsen har alltid vært en god fotballspiller. De som har ment noe annet og er overraket viser mangel på fotballkompetanse.

At han lider under dårlige trenere tidligere er ikke Konradsen sin feil. Går det opp et lys nå hvor dårlig Kåre var som trener?

Helt enig. Konradsen har internasjonal snitt i spillet sitt og holder høy internasjonalt nivå i rollen som indreløper.
Bare så synd landslaget ikke spiller med indreløpere. Da hadde han vært bankers.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb