English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 139, 140, 141  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 16.07.2019 16:31    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Hedon wrote:
Det er jo bare å se på Akintola, det. Ble ansett som en strålende signering fordi han var veldig god i FKH. Får det ikke til i RBK.

Du synes Akintola har vært dårlig for RBK? Da ser vi ulike kamper. Gode grunner for at han har vært førstevalg på kant hittil i år.

Han har ihvertfall ikke vært veldig god. Viser noen glimt av storhet innimellom. Han har skuffet meg litt, men mest på grunn av sesongen han hadde i fjor, da han var et angrep alene. Lider nok litt av dårlig samhandling i starten av sesongen. Er nok en bedre spiller når han slipper å spille mot etablert forsvar. Adegbenro har vært den klart beste kantspilleren, særlig den siste tiden!
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Senior

PostPosted: 16.07.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Historien viser vel flere eksempler på at det Zorac nevner er en viktig faktor å ta med. Et godt eksempel er Aleksander Ødegaard som RBK i sin tid hentet fra Sogndal. Fungerte ikke kjempegodt. Han hadde noen av de samme kvalitetene som Layouni har!

WOW, En spiller som ikke fungerte i RBK! Nei, Ødegaard var svak for oss. De fleste lag har på ett eller annet tidspunkt kjøpt spillere som ikke slo til etter forventningene. Det kan det være 100 grunner til. Det bør vel strengt tatt ikke være noe argument for å ikke kjøpe en spiller i fremtida. Her messes det om at gode spillere i mindre klubber ikke nødvendigvis slår til i større klubber. Nei, det finnes åpenbart ingen garantier. Men langt de fleste overganger havner i denne kategorien - unge talentfulle spillere prøver seg i større klubber. Relativt naturlig, vil jeg tro. Men disse unge, talentfulle spillerne burde vel uansett holde seg i sin opprinnelige klubb resten av karrieren og den større klubben burde heller se seg om etter eldre, mer etablerte kandidater? Litt kjedelig, kanskje.
Back to top
rail
Senior

PostPosted: 16.07.2019 16:42    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
rail wrote:
Hedon wrote:
Det er jo bare å se på Akintola, det. Ble ansett som en strålende signering fordi han var veldig god i FKH. Får det ikke til i RBK.

Du synes Akintola har vært dårlig for RBK? Da ser vi ulike kamper. Gode grunner for at han har vært førstevalg på kant hittil i år.

Han har ihvertfall ikke vært veldig god. Viser noen glimt av storhet innimellom. Han har skuffet meg litt, men mest på grunn av sesongen han hadde i fjor, da han var et angrep alene. Lider nok litt av dårlig samhandling i starten av sesongen. Er nok en bedre spiller når han slipper å spille mot etablert forsvar. Adegbenro har vært den klart beste kantspilleren, særlig den siste tiden!

Akintola har vært klart best. Kun to mål og en assist på 11 kamper. Men han jobber hardt og bidrar på flere måter. Adegbenro har vært halvskada hittil i sesongen og knapt spilt. Presterte vel nada før mot VIF i midten av juni. Så ute de 2 siste. Ja, jeg elsker også Samuel, men det får da være måte på.
Back to top
Standarn McClintock
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 16:51    Post subject: Reply with quote

Akintola har vært klart best?? Jeg tror ikke det er alt for mange som er enig i det. Altså, en ving skal kunne klare å legge inn, skyte, sentre og drible seg forbi motstanderen sin. Jeg synes ikke Akintola har vist at han er fantastisk i noen av disse kategoriene. Skuddene hans er svake og upresise, han sliter med å komme forbi motstanderen og innleggene treffer oftere første forsvarer enn medspillere.

Akintola er derimot en spiller som jobber bra og som kommer til avslutningsposisjoner og han har absolutt et uforløst potensialet, men å si at han er bedre enn Samule, den beste vingen i Norge, synes jeg er useriøst.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 16.07.2019 17:52    Post subject: Reply with quote

Aleksander Ødegaard er ETT eksempel på at en spiller ikke nødvendigvis passer inn i en annen klubb. Der er flere eksempler også, men tenkte det var nok med ett siden poenget ikke handlet om denne spilleren, men om at prestasjoner i en klubb ikke nødvendigvis gir samme effekt i en annen klubb. Noe som må være med i helhetsvurderingen. Når det gjelder Akintola og vinger, så er det greitt for meg at noen mener at han har vært best i år. Jeg forbeholder meg retten til å være uenig. Mest fordi jeg legger mest vekt på de offensive bidragene til en angrepsspiller. Akintola har vært helt grei, offensivt. Ikke mer enn det.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Før i tiden kunne man snuble over et og annet rykte i denne tråden.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

Det er fordi messi har ferie. Btw messi, når kommer Tettey ?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 19:10    Post subject: Reply with quote

masse eksempler på offensive spillere som har dominert i mindre klubber og falt totalt igjennom i RBK.

Nevner i Fleng:

- Rushfeldt
- Frode Johnsen
- Jan Derek
- Daniel Braathen
- John Carew
- m.fl.

Totalt fiasko hver gang xD
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 16.07.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
masse eksempler på offensive spillere som har dominert i mindre klubber og falt totalt igjennom i RBK.

Nevner i Fleng:

- Rushfeldt
- Frode Johnsen
- Jan Derek
- Daniel Braathen
- John Carew
- m.fl.

Totalt fiasko hver gang xD

Ikke hver gang😉
Tross alt en god del spillere som har vært veldig gode også.
Nevner i fleng:

Morten Moldskred
Morten Knudsen
Christer George
Trond Olsen
Trond Fredrik Ludvigsen
Karim Essediri
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.07.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Hedon wrote:

Dårlig, sa jeg ikke. Får det ikke til, i den forstand at han er milevis unna å være så dominant som han var i FKH. Bør ikke være kandidat for utkjøp basert på årets prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 16.07.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Med unntak av Rashani har vi ikke hatt noen større tradisjon for å kjøpe leievinger de siste årene. Jevtovic og Zekhnini dro igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 16.07.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Jevtovic hadde vi vel kjøpt, dersom prisen ikke hadde vært så høy! Rashani kunne forøvrig fingert godt på dette laget.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 21:24    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
når kommer Tettey ?

Når han en gang kommer, neste sommer
skal vi atter sitte her
Og vi skal synge gamle sanger om igjen.
Når han en gang kommer, neste sommer
Snakker vi om yngre vin
Og vi skal snakke sammen, om de samme gamle ting
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Det er jo übertett rundt klubben nå, eller så er det bare at Adressa har ferie og det vel enda er ei stund til overgangsvinduet åpner. Hadde foretrukket flere rykter uansett.
dags
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Eller så har vi føkka med feil fam så det ikke blir noen nye spillere i det hele tatt.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 16.07.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er jo übertett rundt klubben nå, eller så er det bare at Adressa har ferie og det vel enda er ei stund til overgangsvinduet åpner. Hadde foretrukket flere rykter uansett.

Når det gjelder rykter har Adressa ferie hele året... De er alltid sist med rykter. VG virker å være milevis tettere på der i gården...
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 08:19    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Eller så har vi føkka med feil fam så det ikke blir noen nye spillere i det hele tatt.

Very Happy
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 09:34    Post subject: Reply with quote

dags wrote:

Very Happy
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.07.2019 16:59    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å ha lest og observert at Ola Kamara har en utsatt status i sin kinesiske klubb og ikke er i a-lags troppen. Kunne det vært en mann å hente hjem igjen om kun bare på lån for en periode for å ha dekning på spissplass til e-cup og serieinnspurten i høst?
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Da er det bekreftet, Kamara er flyttet ned til andrelaget. Kunne han ha vært et reelt alternativ som spiss for oss? Har ikke akkurat alderen for å kunne selges videre, men har relativt gode ferdigheter foran mål, samt gode tekniske ferdigheter. Tror han har potensialet til å kunne levere i 3-4 år til.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

Skrev dette i kamptråden, men det passer seg nok bedre her.

Denne Bastien Hery (27 år) ble årets spiller og skåret årets mål i fjor for Waterford i den irske serien. Kampen hans mot oss sist ble faktisk hans debut for Lindfield.

Blir det for dumt å kjøpe en spiller fordi "han var god mot oss" igjen? Er han oppgradering nok?

Går han utenpå Trondsen og Lundemo? Skeptisk, men verdt å diskutere.
Har forøvrig toårskontrakt med nord-irene.

Føler dette er en type spiller vi kunne solgt videre med god gevinst.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.07.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Hery startet bra og har åpenbart bra teknikk, men falt jo igjennom utover i 2. omgang. Slo bort ballen enkelt flere ganger og det var han som mistet ballen da Helland ble felt og satte frisparket i tverrliggeren. Tror ganske sikkert at han ikke er god nok for oss, men kanskje noe å sjekke ut for dårligere lag i ES.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 17.07.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Ja.. Er noe å bruke utenlandskvoten på en 27-åring hvis han bare skal være utfordrer.
Back to top
rail
Senior

PostPosted: 17.07.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Standarn McClintock wrote:
men å si at han er bedre enn Samule, den beste vingen i Norge, synes jeg er useriøst.

Useriøst?! Jeg synes det er atskillig mer useriøst å bedrive stråmannsargumentasjon. Jeg har aldri skrevet at Akintola er en bedre spiller enn Adegbenro. DENNE SESONGEN, derimot, har Akintola vært vår beste kantspiller. Det skal ikke mye til. Helland har blitt benkesliter, JEDL spiller litt overalt når han innimellom får sjansen. Samuel har stort sett være skada. Og presterte først mot VIF i midten av juni. Nå er han igjen skada og stått over 3 siste kamper. Hvordan i svarte kan Samuel ha prestert best i år når han ikke spiller? Er 4 og en halv kamp nok? DET er useriøst.
Back to top
Standarn McClintock
Veteran

PostPosted: 18.07.2019 00:21    Post subject: Reply with quote

Voldsomt så sint da Very Happy

Nå klippet du vekk min argumentasjon, men som jeg påpekte har Samuel vist denne sesongen (ja, jeg snakker også bare om denne sesongen) at han er bedre på de kriteriene som jeg mener en god ving burde inneha. Samuel har ikke spilt like mange kamper som Akintola, det stemmer, men han har fått til mer på de kampene enn det Akintola har fått til hele sesongen. Hva sier det?

Og jeg bedriver stråmannsargumentasjon? Altså, du skriver Akintola har vært klart best, men du argumenterer jo ikke for det, utenom at han jobber bra. Du bare angriper det andre skriver. Du bringer også opp Helland og Dølle som jeg ikke har nevnt...

Men nå er ikke dette en tråd om Samuel eller Akintola (selv om han strengt tatt ikke er kjøpt enda. Og min mening om han er at han har skuffet og med mindre han viser seg enda bedre frem, er det ikke noe poeng å bruke flere millioner på han), men en tråd om nye spillere...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 139, 140, 141  Next
Page 107 of 141

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb