English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linfield - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
4%
 4%  [ 2 ]
Reginiussen
22%
 22%  [ 11 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
4%
 4%  [ 2 ]
Jensen
26%
 26%  [ 13 ]
Lundemo
10%
 10%  [ 5 ]
Konradsen
18%
 18%  [ 9 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
8%
 8%  [ 4 ]
de Lanlay
6%
 6%  [ 3 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 49

Author Message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 11.07.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Enhver kamp som bringer selvtillit inn i laget er bra, og det synes at det begynner å virke. Det trengs.

Jeg så ikke denne kampen, men det virker som om man begynner å få inn et fundament i spillet på de bakre 50-70% prosent, så nå må man begynne arbeidet med neste trinn, gjennomløpninger, innlegg osv. Jeg krysser fingrene og velger å være positiv så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Grieg78
Junior


Joined: 02 Apr 2017
Posts: 51

PostPosted: 11.07.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

I 80 minutter var presset til RBK meget bra. Mye bedre enn under Kåre. Man begynner å se konturene av det Horneland har fokusert på.

Ja jeg vet det var svak motstand men allikevel mye positivt.

Enig i at det var mange dårlige innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 11.07.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har vært dårlig på innlegg i 20 år
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 11.07.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Må le av dere som tror vi skal bare dra over dit og vinne 4, 5-0. Vi har kun en gang scora 4 mål på bortebane i Europa. Det var mot Ventspils i 2003. Da vi vant 4-1. Man vinner ikke med 1. runde i cupen-sifre på bortebane i Europa.


https://www.vg.no/sport/f...tent=row-1

Men hjemme er det fullt mulig. Iallefall mot mot fk hafragrautur fra nordpolens mikronesia, skjønt noen kan komme til å trenge noen høyst tvilsomme straffespark for å klare sånt også.

På tide å innse at klubben er kjørt hardt og brutalt i grøfta for flere år siden og at redningsmann Hornet er ikke den som får oss opp på veien igjenn.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 11.07.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Men nå spilte ikke vi hjemme. Vi spilte borte. I fjor tapte Molde 2-1 borte mot Nord-Irske Glenavon. For å så knuse de 5-1 hjemme. Å møte disse lagene hjemme og borte er som natt og dag. Litt som greske lag før i tida.

Molde har også for øvrig bare scora 4 mål borte i Europa en gang. 4-0 borte mot Færøyske Klaksvik i 2003.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 11.07.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Linfield er et lag med amatører som knapt hadde klart å holde seg i 2.divisjon
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.07.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg synes vel kanskje det blir vel hårete når laget får "kjeft" for å vinne 0-2 borte i et dobbeltoppgjør i Europa. Alt annet enn knusing er ræva, liksom.

Det er nok å ta Rosenborg/Horneland/Bjørnebye/Koteng/whatever om dagen, men akkurat dette synes jeg blir et dårlig angrepspunkt. Vi gjorde det vi skulle på en bortebane i Europa, ferdig snakka.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Hehe, jeg synes vel kanskje det blir vel hårete når laget får "kjeft" for å vinne 0-2 borte i et dobbeltoppgjør i Europa. Alt annet enn knusing er ræva, liksom.

Det er nok å ta Rosenborg/Horneland/Bjørnebye/Koteng/whatever om dagen, men akkurat dette synes jeg blir et dårlig angrepspunkt. Vi gjorde det vi skulle på en bortebane i Europa, ferdig snakka.


Dette. Kan kritisere klubben mye om dagen, men 0-2 på bortebane i kvalik er et godt resultat da ingen kamper i Europa er enkle lenger. Har folk glemt Valur i fjor? Eller de andre første kampene tidligere år i kvalik? Vi gjorde en solid kamp uavhengig av motstander.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2019 12:19    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Linfield er et lag med amatører som knapt hadde klart å holde seg i 2.divisjon

For noe fjas! Dette laget hadde klart seg fint i OBOS-ligaen. Jeg må minne om at selv Eggen kun klarte 0-0 borte og 2-0 hjemme mot samme lag i 2010. Det med et vesentlig sterkere Rosenborg-lag enn dagens.

Kåres resultater mot tilsvarende motstand på bortebane er

2014: Sligo Rovers 1-3
2015:
Vikingur 0-2
KR Reykjavik 0-1
2018: Valur 1-0

Tenk for en elendig trener Kåre er som ikke vant noen av disse kampene med mer enn 2 mål. Til tross for fire forsøk...

Som Zorac sier, det er nok av punkter å kritisere Horneland (og resten av gjengen) på. En helproff 0-2 seier i Belfast er ikke en av dem. Og ved å gjøre nettopp det, så viser man tydelig at man ikke en gang har tenkt å gi fyren en sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.07.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

2-0 borte i Europa i første kamp er godkjent uansett motstander, ikke mindre under dårlige forhold (mye regn) og de problemene som laget har hatt i første halvdel av sesongen.

Ansettelsen av Horneland var feil, og vi kan sutre så mye vi vil om både Bjørnebye og styret også, men jeg vil alltid ønske at laget skal vinne kamper og være ledende i Norge og spise kirsebær med de store i Europa. Ingenting ville vært bedre enn om Horneland tar laget inn i et EL-gruppespill parallelt med en sterk sesongavslutning, og starten på et generasjonsskifte som lover godt for neste sesong. Det skjer kanskje ikke, men det er lov å håpe, og en bra start i kvalifiseringen til Europa var det beste som kunne skje for Rosenborg som klubb, prosjekt Horneland og spillerne akkurat nå.

Det har vært nok støy det siste året, så gode prestasjoner og mindre sirkus tror jeg alle, også oss her inne, har veldig godt av.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 12.07.2019 16:01    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er litt hard mot vestlendingen, men offensivt klarer jeg ikke å se fremgangen det proklameres for her på forumet. Selvfølgelig hadde ingenting gledet meg mer enn om jeg bommer på min spådom om at Horneland ikke har kompetansen som treng, men jeg foreløbig er jeg enda ikke solgt på hans egenskaper som trener for Norges beste lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.07.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Etter å ha lest de siste 20 innleggene dine på nytt er jeg veldig usikker på om du i det hele tatt er i stand til å kjenne igjen fremgang... det virker ikke som du har noe ønske om å se positiv utvikling. Du lirer stort sett av deg dritt og negative kommentarer.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 12.07.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

Jeg synes nå i hvert fall at det begynner å bli tydelig at det er en del her som angriper Horneland på bakgrunn av egen forutinntatthet om hvem han er og historikken hans fra tidligere klubber, og ikke ut i fra det Rosenborg faktisk har levert de siste åtte - ti kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 12.07.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Jeg synes nå i hvert fall at det begynner å bli tydelig at det er en del her som angriper Horneland på bakgrunn av egen forutinntatthet om hvem han er og historikken hans fra tidligere klubber, og ikke ut i fra det Rosenborg faktisk har levert de siste åtte - ti kampene.


Ja, for det har ingenting med et elendig grunnlag til seriestart eller at man syns det er drittkjedelig å se en time med tversover pasninger å gjøre, eller at vi har scoret ett mål pr kamp i snitt etter 14 seriekamper?

Alt dette pga forutinntatthet? Hm. Fyren bommet med starten. Det har han da klart sagt selv også. Så får vi se om han klarer å levere. Å drepe et middels OBOS-lag i kvalik endrer ikke på det. Men vel gjennomført. Solid. Vi tapte heller ikke mot «OBOS»- laget denne gang. Det er fremgang Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.07.2019 18:47    Post subject: Reply with quote



De tallene der handler ikke om forutinntatte holdninger, men at vi rett og slett har prestert en helt utrolig dårlig sesong så langt. Kritikken mot Horneland og sportslig ledelse er helt på sin plass. Å plukke poeng mot et par bunnlag, og en grei seier mot høkkertlaget fra Irland forandrer ikke på det.

Så kan man alltids diskutere om det har blitt marginalt bedre den siste tiden, eller om Adegbenro er forskjellen på April og Juni/Juli, men så lenge vi legger oss bakpå og satser på kontringer mot amatørlag (ie Ranheim) så er ikke det vi driver med holdbart i mine øyne.


Last edited by Sløvsekken on 12.07.2019 18:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 12.07.2019 18:48    Post subject: Reply with quote

Hva har han faktisk levert? Vi har fått noen poeng, de fleste på grunn av gode enkeltprestasjoner mener nå jeg. Er det underholdning? Vi spiller god gammeldags betongfotball mener nå jeg. Jeg er en av dem som ikke ser fremgang. Bortsett da fra at noen spillere (Adegbenro) har blomstret.

PS: Når det er sagt, underholdning og fint spill teller ikke i Europa. Her handler alt om å gå videre til neste runde.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 12.07.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen som betviler at sesongstarten har vært svak og at spillet ikke er helt bra enda. Ei heller ikke at kritikken mot Horneland og klubben ikke har vært berettiget Men det er heller ikke poenget.

Nå skriver jeg ganske klart og tydelig at dette gjelder måten Rosenborg har fremstått på de siste åtte - ti kampene. Vi er formlaget i Eliteserien for øyeblikket, og det ville vi ikke vært hvis det ikke i hvert fall var noen gode perioder med spill i løpet av de kampene.

Hele kommentaren min er myntet på de som ikke evner å se at vi er vesentlig bedre nå enn det vi var i starten av sesongen. At man ikke evner å se at det er glimtvise perioder med bra spill og gode relasjoner. At man ikke ser at det er flere positive ting som det kan bygges videre på utover i sesongen. Når man da ikke klarer å se at pilen peker litt skrått oppover, så er det i hvert fall for meg et tydelig signal om at man allerede har bestemt seg for at alt som skjer under mannen fra Haugesund kommer til å gå til helvete uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 12.07.2019 19:36    Post subject: Reply with quote

Marginalt blitt bedre?

Første 8 kamper = 6P og 4-12 mål 3,25 sjanser i snitt 56% possesion
Siste 6 kamper = 15P og 7-5 mål 5,3 sjanser i snitt 47% Possesion

Er en tydelig rød strek på endring i prestasjoner og resultat.

Ehh Rød stigende strek Embarassed Very Happy
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.07.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Hva som er så fantastisk med de 8-10 siste kampene da ?

Vi greier såvidt å slå Ull/Kisa 2-1 etter ekstraomganger, vi taper mot Tromsø, vi ryker ut av cupen etter hjemmetap mot et Obos-lag. Flere av seirene er mot svake lag (Ranheim, Kristiansund, et usedvanlig svakt Vålerenga lag og tabell nest-jumbo Sarpsborg), og vi scorer særdeles lite mål.

Jeg ser ikke at noe av dette skal frita Horneland og sportslig ledelse fra kritikk. Ja, det har vært hakket bedre spillemessig, mye pga at Konradsen og Adegbenro har kommet tilbake, men sluttproduktet er fortsatt syltynt. Ja, det har vært poengmessig bedre de siste 7 kontra de første 7, men vi har også møtt betydelig svakere lag (Glimt/Molde/Odd vs Ranheim/Kristiansund/Sarpsborg/Mjøndalen/Tromsø f.eks).

Og ja, vi har fått ny trener, men hvorfor trenger vår nye trener et år på å få til noe som helst, når Molde sin nye trener ligger på toppen av tabellen og har scoret over dobbelt så mange mål som oss ?
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 12.07.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Nå sier jeg heller ikke at det har vært fantastisk og jeg sier heller ikke at noen er fritatt for kritikk. Jeg sier at vi er bedre nå enn det vi var i starten av sesongen. Noe du selv sier også.

Og det jeg antyder er at hvis man ikke klarer å se den bedringen, så er det fordi man allerede er fast bestemt på at man ikke skal gi Horneland noen sjanse fremover.

Også kan man selvfølgelig se en bedring og fortsatt mene at Horneland burde gå, men da har man i alle fall sett at vi er litt bedre nå enn tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.07.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

selleck wrote:
Ja, for det har ingenting med et elendig grunnlag til seriestart eller at man syns det er drittkjedelig å se en time med tversover pasninger å gjøre

Kan ikke huske du stod på barrikadene for å få KI fjernet i 2017 og 2018. Var det OK å ikke være forberedt til seriestart og å la ballen rulle timesvis frem og tilbake i bakre ledd den gangen eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.07.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes diskusjonen blir litt vanskelig å forholde seg til.

A sier: Det er ingen utvikling. Vi er like ræva som før.
B sier: Uenig, det har vært utvikling.
C sier: Jeg er ikke enig med deg, B, i at vi er dritgode.

Det har åpenbart vært utvikling. Det er dog ikke så lett å verdsette den, da utgangspunktet var et fotballmessig steinbrudd. I starten skapte vi absolutt ingen ting. Vi hadde omtrent ikke skudd på mål, for ikke å snakke om sjanser skapt gjennom spill. De få målene vi scoret var hovedsaklig på dødball og et og annet langskudd. Per i dag har vi faktisk glimtvis angrepsspill og Søderlund alene brenner flere store målsjanser per kamp en vi skapte totalt i de første kampene. Nå betyr ikke det at vi gnistrer, men det er ganske mange steg mellom elendig og fantastisk, og det er nærmest en naturlov at man må innom en god del av disse på veien. Jeg kan leve med en "treg" mellomsesong med utvikling, dersom det betyr at vi er der vi ønsker å være, eller i det minste i nærheten til neste år.

Min bekymring handler imidlertid mer om målet enn veien dit. Det er lite i det offensive, selv når det har fungert på sitt beste under Horneland, som engasjerer all verden. Vi er milevis unna den relasjonsbaserte mange mann i angrep-fotballen vi er bortskjemt med. Angrepene er veldig personavhengig og virker rett og slett noe tilfeldig, da store deler av laget skal holde igjen i returrom for gjenvinning og/eller distanseskudd.

Om vi spiller Horneland-fotball i sin beste form, er jeg redd jeg allikevel ikke føler blodet bruse. Han vinner sikkert mange kamper, men ikke så mange hjerter er jeg redd.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.07.2019 00:09    Post subject: Reply with quote

Hvis du sikter til meg og kommentaren om "fantastiske siste 8 kamper", så var den linja litt flåsete og satt på spissen.

Utvikling ? Ja. Problemet ? At den utvikligen primært skyldes inntredenen til Adegbenro, og til dels Konradsen, ikke det at kollektivet som helhet har hevet seg nevneverdig. Vi løper litt mer, og har litt bedre intensitet i spillet, men rent spillemessig er utviklingen høyst begrenset. Vi skaper fortsatt fryktelig lite offensivt, og er alt for avhengig av enkeltprestasjoner (hovedsaklig av Adegbenro) for å gjøre det. Når vi atpå til har et par angrepsspillere som sløser bort enorme sjanser, så blir det tynn suppe.

Så har man den defensive tilnærmingen til kampene. At vi legger oss så lavt mot et lag som Ranheim sier i grunn sitt. Enten det er slik Horneland vil at vi skal fremstå, selv måt de dårligste ES-lagene, eller om det er en konsekvens av at vi ikke er gode nok til å stå høyere uten at målene renner inn bakover, så er det særdeles skremmende. Vi spiller feig og kjedelig fotball. Derfor kommer det også under 10.000 på hjemmekampene (joda, de offisielle tallene er høyere, på grunn av sesongkort, men jeg tror hvem som helst som har vært på kamp i det siste kan bekrefte at de reelle tallene er betydelig lavere.)

Klubben kan tape enorme summer på dette prosjektet, på grunn av den vanvittige publikumssvikten og at de svake prestasjonene gjør at vi får inn betydelig mindre enn budsjettert på spillersalg. I værste fall kommer vi heller ikke til noe gruppespill. En slik nedgang økonomisk får fort drastiske konsekvenser for sportslig satsing. Og dette kommer på toppen av at vi allerede må spare inn 20mill neste sesong. Det kan potensielt ta mange år å rette opp dette om det ikke snur relativt kjapt, noe jeg personlig har veldig lite tro på at skjer under Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 13.07.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
selleck wrote:
Ja, for det har ingenting med et elendig grunnlag til seriestart eller at man syns det er drittkjedelig å se en time med tversover pasninger å gjøre

Kan ikke huske du stod på barrikadene for å få KI fjernet i 2017 og 2018. Var det OK å ikke være forberedt til seriestart og å la ballen rulle timesvis frem og tilbake i bakre ledd den gangen eller?


KI stod for veldig god fotball den første perioden. Så falt kvaliteten (grusomt avslørt hjemme mot RB Leipzig, riktignok under Coolen), og så kom den uunngåelige avslutningen som en konsekvens av negativ utvikling.

Du må gjerne være forelsket i det du ser, men for meg er det naturlig nok ingen unnskyldning at laget fremstår like tamt (om ikke tammere) som i siste periode med forrige trener. Horneland er sikkert en grei kar han, men... en del å bevise før man får trua på prosjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.07.2019 01:16    Post subject: Reply with quote

Hehe, om påstanden er at laget de sist kampene fremstår tammere enn under siste perioden med KI, så kan vi jo ta opp spørsmålet om hvem som er forelsket på nytt, syns jeg.

Satt og lurte på om jeg skulle lage noen støttepasnings-videoer av Kåres fotball mens jeg drev på med videoarbeid med RBK-kampene i 2017, men for min egen helses skyld unngikk jeg prosjekter som bare ville gjøre meg forbannet. Synd jeg ikke gjorde det så jeg kunne minnet på folk hvordan det var, for folk glemmer tydeligvis sinnsykt lett.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb