English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Alstad
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 29.04.2019 20:51    Post subject: Trond Alstad Reply with quote

Synes Trond Alstads rolle har vært lite opp til diskusjon.

Det er han som var premissleverandør og eier av den interne undersøkelsen som ble foretatt før jul.

Det ble lagt lokk på denne, etter at den i utgangspunktet skulle være åpen for alle.

Det er Alstad som igjen uttaler at klubben ikke vil uttale seg i forhold til Kåre-saken og prøver å legge lokk på denne.

Har hørt mange historier fra internt i klubben hvor han fremstår som en diktator som prøver å drepe all åpenhet både internt i klubben og i forhold til omverdenen (media og supportere) hvis bare halvparten av historiene er sanne.

Hva gjør egentlig en sånn mann i klubben som åpenbart jobber så direkte mot klubbens åpenhets postulater?

Hva er bakgrunnen for at han fikk denne posisjonen?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.04.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Jeg aner ingenting om han eller det han har drevet med, men er det mulig å kaste han ved årsmøte eller må han få fyken?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.04.2019 20:56    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke råd til ha en stilling som heter strategi, organisasjon og samfunnsansvar til millionlønn når vi snart er i OBOS.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 29.04.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

det at han ikke vil at klubben skal snakke om Kåre-saken betyr forhåpentligvis at Kåre har tråkket i salaten ang. forliket. Koteng sa at han ikke kunne snakke om saken. han hadde ikke noe problem med å si at Perry drev med notorisk tullprat sist han slang med kjeften.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 29.04.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

Var det ikke Koteng som hentet han inn igjen? Etter at han faktisk fikk sparken. Like etter kom jo Koteng i sjefstolen.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.04.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Leder for strategi, organisasjon, kommunikasjon og samfunnsansvar... Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.04.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Mener det var Stjernen som hentet Alstad inn igjen.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 29.04.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Var det ikke Koteng som hentet han inn igjen? Etter at han faktisk fikk sparken. Like etter kom jo Koteng i sjefstolen.


Mulig det var slik.

Var ikke Alstad en av Totalconsult gjengen, sammen med Perry og Stjernen?

Han forsvant vel ut av klubben samtidig som Stjernen? Mulig det var Koteng som hentet ham inn igjen..

Etter min oppfatning burde Alstad vært rensket ut for lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 29.04.2019 21:46    Post subject: Reply with quote

Når det inngås et forlik i slik rettssak som mellom RBK og KI så er som regel partene enige om at et av premissene for forliket er at man ikke snakker noe mer utad om den andre parten. KI er så dum og bitter at han plumper rett ut i det, klarer ikke å holde kjeft til tross for at han nå har en mer enn velfylt bankkonto. RBK gjør klokt i å ikke si noe om uttalelsene, men de kunne vært litt smartere.

"Det er inngått et forlik med KI som gjør at vi ikke kan uttale oss noe om saken eller partene i den, vi holder oss til det forliket pålegger oss."

Da hadde de gitt media litt medisin og gitt KI et ballespark så det holder. Media ville snudd mot KI nå og kanskje grillet ham litt, som fortjent.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 29.04.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
number10 wrote:
Var det ikke Koteng som hentet han inn igjen? Etter at han faktisk fikk sparken. Like etter kom jo Koteng i sjefstolen.


Mulig det var slik.

Var ikke Alstad en av Totalconsult gjengen, sammen med Perry og Stjernen?

Han forsvant vel ut av klubben samtidig som Stjernen? Mulig det var Koteng som hentet ham inn igjen..

Etter min oppfatning burde Alstad vært rensket ut for lenge siden.


Det er riktig. Samme med SIB-ble brukt mye som foredragsholder og tror kanskje han hadde en viss forbindelse formelt til TC i sin tid
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 29.04.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror regelen er at de ikke har lov til å snakke om innholdet i forliket, og det har han jo ikke gjort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
netrom84
Senior


Joined: 13 Oct 2011
Posts: 109

PostPosted: 29.04.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg tror regelen er at de ikke har lov til å snakke om innholdet i forliket, og det har han jo ikke gjort.


Det er vel det man oftest blir enige om ja. Litt drøyt om man avtaler at man ikke kan omtale den andre parten. Hadde tatt seg ut om tidligere trener ikke fikk snakke om tiden i RBK. Da snakker vi åpenhetskultur.

Når det gjelder tråden og Alstad har jeg hørt mye rart om den mannen. Men nå har jeg aldri snakket med han og har ikke noe annet å gå etter så skal være forsiktig med å uttale meg.

Men han kom vel tilbake da Hroar Stjernen ble ansatt og det var vel som et krav fra Stjernen selv.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 01.07.2019 18:16    Post subject: Re: Trond Alstad Reply with quote

Kent wrote:
Hva er bakgrunnen for at han fikk denne posisjonen?

Frykten for å plutselig stå uten en som er god erfaren på prosesser? Det er til enhver tid viktige "prosesser" på gang og noen vegeterer kanskje på det med rikelig kvasikompetanse?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 11.07.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har for min egen del vært kritisk til Alstad i flere år. Dersom han har det overordnede ansvaret for samfunnsansvar og kommunikasjon, er det all grunn til å stille seg kritisk til jobben han har gjort. Hvis han i tillegg har det overordnede ansvaret for "organisasjon", så lurer jeg på hvordan de oppgavene fordeler seg mellom ham og Moe Dyrhaug.

Sett utenfra, og fra et kommunikasjonsfaglig perspektiv, har Alstad gjort omtrent alt feil - spesielt etter trenersparkingen. Det hadde vært interessant å se hvilket omdømme klubben har nå sammenlignet med tidligere - for den har åpenbart fått seg en knekk. Sett borti fira det som leveres på banen, er det nettopp omdømmet klubben lever av for å hente både sponsorer og billettinntekter. Hvordan omverdenen oppfetter klubben, både i håndtering av personalsaker og hvordan ledelsen velger å kommunisere, kan ha mye å si for inntektene.

Det eneste positive jeg vil dra frem, er hvordan klubben tar samfunnsansvar på et lokalt nivå, hvilket de har gjort i uttallige år gjennom MOT-samarbeidet, fotball etter skoletid, besøk på Barnekreftavdelingen osv. Dette er de også dyktige til å kommunisere, men rent fotballfaglig og organisatorisk har mediene i alt for stor grad blitt brukt som en arena for utblåsning (spesielt gjennom Koteng), i stedet for å ta kontroll over situasjonen.

For all del. Jeg er glad for å ha en frittalende styreleder, men alt for ofte har Koteng vært en løs kanon som krangler i media (Strandberg-episoden i 2014 og da han kalte Ingebrigtsen en løgner for åpent kamera) fremfor å ta ting på kammerset. Lite konstruktivt for en klubb som er nødt til å ha gode relasjoner til omverdenen.

Dette merker jeg ble mye Koteng, men jeg mener det er et symptom på at Alstad ikke har kontroll på det som skal være hans fagområde.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.07.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

Hva med at ingen, bortsett fra Horneland, har svart på den kritikken som kom fra Kjernen for en uke eller to siden. I tillegg nekter Bjørnebye, i følge Adressa, å svare på spørsmål om Bendtner vil bli å se på treningsfeltet igjen.

Jeg antar at Alstad har en finger med i spillet omkring alt dette...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 11.07.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Alstad er synonymt med djevelen!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 11.07.2019 18:39    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva med at ingen, bortsett fra Horneland, har svart på den kritikken som kom fra Kjernen for en uke eller to siden. I tillegg nekter Bjørnebye, i følge Adressa, å svare på spørsmål om Bendtner vil bli å se på treningsfeltet igjen.

Jeg antar at Alstad har en finger med i spillet omkring alt dette...


Som nevnt ovenfor: jeg har kilder fra ansatte i RBK som sier de ikke får lov til å sende e-poster internt uten at de først blir godkjent av Alstad.

Så kan man jo spørre seg om det at egne ansatte blir kneblet og kjeftet huden full over at de sendte e-post internt, er i samsvar med klubbens vedtekter om:
- Ã…penhet
- Samfunnsengasjement
- Folkelighet
- Humør og engasjement
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 11.07.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

Det er meget mulig Alstad er en pamp fra fordums tider uten særlig nytte i dag. Faktisk kan det være negativt å ha ham. Kanskje trenger vi nye yngre hoder inn.

Fuglene vet at det er mye å ta tak i for tiden..

Det er i alle fall lite som tyder på at Alstad har bidratt særlig positivt de siste årene. Rett og slett en mystisk mann i en mystisk stilling som det går dårlige rykter om.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 11.07.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Hentesveis wrote:
Hva med at ingen, bortsett fra Horneland, har svart på den kritikken som kom fra Kjernen for en uke eller to siden. I tillegg nekter Bjørnebye, i følge Adressa, å svare på spørsmål om Bendtner vil bli å se på treningsfeltet igjen.

Jeg antar at Alstad har en finger med i spillet omkring alt dette...


Som nevnt ovenfor: jeg har kilder fra ansatte i RBK som sier de ikke får lov til å sende e-poster internt uten at de først blir godkjent av Alstad.

Så kan man jo spørre seg om det at egne ansatte blir kneblet og kjeftet huden full over at de sendte e-post internt, er i samsvar med klubbens vedtekter om:
- Ã…penhet
- Samfunnsengasjement
- Folkelighet
- Humør og engasjement


Da farer "kilden" din med løgn. Rosenborg ballklubb bryter ikke med lovverket til Datatilsynet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.07.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

Aldri si aldri.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 11.07.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Du tror ikke det hadde vært førstesideoppslag i Adressa om ansatte i Rosenborg hadde hatt sin egen sensur-tsar i form av Alstad som forhåndsgodkjenner alle eposter? Sier seg selv at det ikke stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 12.07.2019 10:11    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Hva med at ingen, bortsett fra Horneland, har svart på den kritikken som kom fra Kjernen for en uke eller to siden. I tillegg nekter Bjørnebye, i følge Adressa, å svare på spørsmål om Bendtner vil bli å se på treningsfeltet igjen.

Jeg antar at Alstad har en finger med i spillet omkring alt dette...


Det er jo heller ingen god måte å håndtere kritikk på. Det er lite imøtekommende og skaper avstand mer enn tillit.

Det samme skjedde da Alstad "boikottet" Eurosport etter Ingrbrigtsens uttalelser om Rosenborg i studiosendingen etter Molde-kampen. Det er på sin plass at klubben velger å reagere overfor Eurosport. Men opptredenen i mixed zone kampen etter, hvor Alstad "boikotter" Eurosport med påfølgende "ingen kommentar", er også et eksempel på dårlig håndtering. Det kan godt hende at Alstad forsøker å ha kontroll på situasjonen, men det stiller seg fryktelig dårlig når det er mediene man krangler med. "Ingen kommentar" bidrar til unødvendige spekulasjoner, skaper avstand og bidrar til å forvitre tilliten mellom mediene og klubben, fremfor å vise åpenhet og raushet.

De kommunikative tiltakene Alstad gjør og som synes mest, er når spillere og trenere får munnkurv, mens Koteng omtrent kan si hva han vil både om spillere, supportere og media.

Alstad er ikke i nærheten av å etterleve de verdiene klubben streber etter, og han har gang på gang både opptrådt arrogant overfor de han skal jobbe med og bruke som et verktøy, nemlig mediene. Når vasken er lekk, bruker du rørleggertanga for det den er verdt. Du lar den ikke ligge igjen i verktøykasse!

Det siste året har klubben vært igjennom en rekke kriser. Trenersparking med påfølgende rettssak, en fadese av en trenerjakt, voldsdom av Bendtner, murring i spillergruppa på vårparten, omtrent halverte tilskuertall osv.
Bortsett fra at Bendtner virker å ha blitt godt ivaretatt i vinter, er det ingenting som tyder på at Alstad har noen handlingsplaner eller strategier for hvordan krisene skal håndteres. Han har brutt omtrent alle prinsipper i krisekommunikasjon hver eneste gang, hvilket har gjort at situasjonen i klubben totalt sett bare er forverret.

I en hvilken som helst annen stor organisasjon, og i hvert fall med en merkevare som det Rosenborg er, ville Alstads posisjon vært utsatt. Det er lite som tyder på at han, i sin kraft av å være ansvarlig for kommunikasjon og organisasjon, kan snu skuta.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 12.07.2019 10:44    Post subject: Reply with quote

Angvik Tommel'n opp!

Jeg har inntrykk av at Alstad er en «etterlevning» som har hengt på veggen gjennom lengre tid nå. Både gjennom lederskifter og trenerskifter. Bare ut i fra det Angvik påpeker tyder mye på at en utskifting/omorganisering av rollen hans er på sin plass.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 12.07.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har også tenkt tanken om Alstad i flere år; han fremstår som en person som trives best i kulissene, men som trer frem når omgivelsene må kontrolleres. Hans stadige tilstedeværelse og kontroll over media, omgivelser og publikum er til tider stikk i strid med åpenhetskulturen som er forankret som en grunnverdi i klubben/virksomheten. Det kan godt tenkes at han selv er tilhenger av denne verdien, men hans fremtoning og ikke minst, kommunikasjonsstil gir et motsatt inntrykk.

Personlig kjenner jeg ikke Alstad, men har en konkret opplevelse som jeg husker godt. For 3 år siden var jeg og så en RBK-trening, under denne treningen var det et utdrikkingslag på sidelinjen som forholdt seg rolig og uforstyrrende til treningen som pågikk. Han som ble drukket ut hadde på seg en RBK-skjorte fra den tiden Rema 1000 var hovedsponsor. Denne personen ble trukket til side av Alstad og bedt om å forlate åstedet med den begrunnelse at hans RBK-skjorte hadde feil hovedsponsor. Jeg overvar hele seansen, og jeg hadde forstått det hvis de forstyrret treningen på noe vis, men det gjorde de overhodet ikke. Mulig Alstad oppfattet situasjonen annerledes, men hans begrunnelse for at de ikke fikk være til stede på treningen var at Klubbskjorten hadde feil hovedsponsor. Jeg stod smått sjokkert igjen, og tenkte mitt om hvilken holdning han har til klubbens omgivelser og ikke minst kjerneverdier.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Da skjønner ikke Alstad mye av publikums psyke.

Han skulle selvfølgelig påpekt at det var feil skjortem hentet ei skjorte med riktig sponsor og ønsket stakkaren lykke til med bryllupet.

Det er en handling som koster minimalt og gir enorm goodwill Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb