English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linfield - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
4%
 4%  [ 2 ]
Reginiussen
22%
 22%  [ 11 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
4%
 4%  [ 2 ]
Jensen
26%
 26%  [ 13 ]
Lundemo
10%
 10%  [ 5 ]
Konradsen
18%
 18%  [ 9 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
8%
 8%  [ 4 ]
de Lanlay
6%
 6%  [ 3 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 49

Author Message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 10.07.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Enig med børsen. Synes det var en grei gjennomkjøring. Jeg så hele kampen, og for meg er det et tegn på ok spill. Bruker å slå av når det er elendig Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 10.07.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi spiller en bra kamp. Lenge siden RBK har vært så overlegne i en førsterunde kamp. Tenker med skrekk og gru på Valur i fjor. Solid gjennomføring. Men jeg savner spillere som kan slå gode innlegg, gjerne på førsteberøring. Blir for dårlig kvalitet på innleggene. I tillegg så har man en spiss i midten som trenger mange sjanser for å klare å score. Med gode innleggsføtter på sidene, så hadde nok Søderlund kommet mer til sin rett. Han er tross alt best på hodet.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 10.07.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Synes det er rart det hele tiden messes om tempo fra trenerne når det er mange, klare eksempler på at det går alt for fort for våre spillere selv i dag mot et veldig svakt lag. Særlig konradsen og lundemo sliter veldig med tempoet og snur seg ofte opp med ball rett inn i forsvarer. Lundemo slapp unna mange ganger i dag fordi han fikk kranglet ballen med seg, men det vitner om fullstendig mangel på oversikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 10.07.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Fin seier.
Da slipper man sannsynligvis å sitte med hjertet i halsen neste uke, slik som det var i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1515

PostPosted: 10.07.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt meg å se.treffprosenten på pasninger framover i banen/angrep og på innlegg. Det kan ikke være spesielt høy
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 10.07.2019 22:56    Post subject: Reply with quote

Det var en gjennomsnittlig dag i Nord Irland. Været og banen sugde og spillet var akkurat nok til å sikre et godt utgangspunkt for et forventet avansement.
Også på forumet var stemningen laber Sidney med noe Senador i kastene. I kampene framover meldes det om mye Senador og noen gløtt av BalleK mellom kastene. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 10.07.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
avtrekkeren wrote:
Hvor var egentlig Horneland i dag?


Godt spørsmål, virket nesten som Emberland ledet hele greia.


Det hender vel det Emberland leder laget fra siden. Horneland satt på tribunen.
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2019 23:04    Post subject: Reply with quote

Koste meg med kampen, og skulle inn og se om det endelig hadde snudd litt på forumet og, men her var det veldig mye sutring gitt...
Jeg forstår det ikke på annen måte enn at dere må ha urealistiske forventninger og/eller en generell glede av å være negativ.
Vi dominerer årets første bortekamp i Europa, under tunge forhold, og får et stødig resultat uten å brenne for mye energi. Vi viser fremgang i spillet som må gi sårt tiltrengt selvtillit til spillerne. Og kanskje er det nå fremover vi skal høste av vårens hardere treningsmengde? det virker ihvertfall som om alle har lettere bein. Det defensive sitter bedre og med stein på stein kommer angrepsspillet mer i orden.
Jeg har trua.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 10.07.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

Profesjonelt gjennomført. Full kontroll fra start til slutt. Til helgen kommer Viking til å få gjennomgå!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 10.07.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Jeg liker at vi vinner. Forventer ikke akkurat at vi tar oss helt i kamp mot Publag FK så at vi tar 2-0 og dermed sitter med så og si null fare for å ryke hjemme, vi slipper ikke inn 3 mål mot Linfield, gjør at vi ikke trenger å stresse. Vi sitter med en ny trener som skal få laget til å spille litt mer nymotens så da kan vi ikke vente at vi skal spille ball i hatt og vinne 10-0. Nå tar vi hver seier som noe positivt også ser vi hvordan det går. Jeg liker mitt "jeg skal være så positiv som mulig" året mitt
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveits (ikke sveis)
Junior


Joined: 06 Oct 2015
Posts: 87

PostPosted: 10.07.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Perfekt gjennomført kamp og strålende resultat.
Klar framgang fra i fjor da vi måte ha to straffescoringer fra Lord i returkampen for å gå videre fra første runde. Dette blir folkens Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.07.2019 00:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes gjennombruddspasningen kommer alt for sent, om i det hele tatt i etablert angrep. Lundemo syndet spesielt på dette i dag. Eksempelvis var Meling ved et tilfelle alene på kant mens Lundemo hadde ballen, hvor førstnevnte pekte hvor han ville ha ballen mens han bevegde seg mot det lille bakrommet som var, og selv om han løp på tvers av forsvarsrekka så godt han kunne, kom ikke pasningen før han var i offside. En lignende situasjon skjedde på andre kanten, hvor pasningen aldri kom til tross for at Akintola (?) viste hvor han ville ha ballen.

Det er generelt litt for lite bevegelse i angrep, men det er synd å se at de initiativene som faktisk kommer ikke brukes. Dette var imidlertid bedre på overganger.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 11.07.2019 00:33    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Zorac

Dette som du påpeker er helt krise og ikke minst gjennomgående. Nå er ikke det alene Hornelands problem, da spillerne ble vaksinert mot dette under Kåre.

Men det må seriøst rettes på snart. Hvorfor er det så vanskelig for Rosenborg å få til slikt offensivt spill når så mange andre lag klarer det, til og med i Eliteserien. Molde er et glimrende eksempel på et norsk lag som ligger langt foran oss på gjennombrudd, samtidige bevegelser og bakrom. Dessverre.

Ikke sikkert det er riktig å hakke på enkeltspillere da det ser ut til å være et kollektivt problem. Jeg trekket likevel frem Mike, Hedenstad og Lundemo som tre stjerneeksempel på nøling og defensiv støttepasnings-refleks.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 11.07.2019 00:36    Post subject: Reply with quote

Men hva har Mike Jensen egentlig gjort Kai Bardal? Han slakter han i vær eneste børs. Også Åsen som banens beste??? Herregud, ser noen har foreslått han som erstatter for SIB, men på bakgrunn av noen av børsene hans håper jeg virkelig ikke det.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 11.07.2019 00:49    Post subject: Reply with quote

Komisk...

Det eneste positive Åsen gjorde i dag var å slå noen gode innlegg. Det var alt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 11.07.2019 00:51    Post subject: Reply with quote

Det var vel det som var jobben hans også? Bardal er svært opptatt av system og roller, og ser kanskje mer på hvordan spillerne opptrer i så måte enn andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 11.07.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

Må le av dere som tror vi skal bare dra over dit og vinne 4, 5-0. Vi har kun en gang scora 4 mål på bortebane i Europa. Det var mot Ventspils i 2003. Da vi vant 4-1. Man vinner ikke med 1. runde i cupen-sifre på bortebane i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 11.07.2019 00:55    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:

Godt spørsmål, virket nesten som Emberland ledet hele greia.


Det er vel nye normalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.07.2019 01:46    Post subject: Reply with quote

Vi gjør en grei og profesjonell jobb mot et lag som er under ES-nivå. Vi kunne og kanskje burde vunnet med mer, men det eneste som betyr noe her er å gå vidre. Det er hovedsaklig en transportetappe. Første syretesten i årets ecup kommer i neste runde, hvor vi møter et annet kaliber.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 11.07.2019 08:47    Post subject: Reply with quote

Orker ikke lese hele kamptråden; -hvis en må stå over etter 2gule burde vel AT fått et til..?

Håper han er fit for hel kamp lør, ML klarer ikke å skape noe fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 11.07.2019 08:56    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser på slike kamper mot svakere motstand så leter jeg etter x-faktoren for å si det litt tabloid. Den faktoren som ganget med fysikk og ferdigheter gjør at vi kan slå lag som i utgangspunktet er bedre enn oss. Den faktoren het før samhandling og det gjør den nå også. Den faktoren gjør at alle vet hvordan en overgang skal taes, hvordan spille seg ut bakfra uten å pælme ballen blindt oppover (Hovland), overlappe på kant ( Hedenstad).
Det er slike ting vi både må klare og øve oss på mot lag som Linfield.
Når jeg set gang på gang at dette mangler, vi fører ball i mangel av pasningsalternativer, overgangene skusles bort og kombinasjonsspillet ikke sitter så er det ikke en god kamp i mine øyne. Å slå et lag pga fysisk overlegenhet gir ingen stjerner i min bok.
Kravstor ? Ja, men lista ligger på Europanivå og da holder ikke dette
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 11.07.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Orker ikke lese hele kamptråden; -hvis en må stå over etter 2gule burde vel AT fått et til..?

Håper han er fit for hel kamp lør, ML klarer ikke å skape noe fremover.



Art 51; stå over etter 3 og 5 gule.
https://www.uefa.com/Mult...WNLOAD.pdf
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.07.2019 09:44    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
vi fører ball i mangel av pasningsalternativer, overgangene skusles bort og kombinasjonsspillet ikke sitter så er det ikke en god kamp i mine øyne. Å slå et lag pga fysisk overlegenhet gir ingen stjerner i min bok.


Nå ble jeg ikke overveldet av spillet vårt jeg heller, men synes ikke dette er noen god beskrivelse. Hvertfall ikke av 1. omgang, hvor vi faktisk viste en del bra kombinasjonsspill og eksempler på gode angrep som resultat av samhandling. Vi dominerer hele kampen mot svak motstand på bortebane i Europa. Vi er mer eller mindre klare for neste runde uten å ha brukt all verdens med energi. Helt allright det her.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 11.07.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Komisk...

Det eneste positive Åsen gjorde i dag var å slå noen gode innlegg. Det var alt.


Nei, han slo flere gode innlegg, et par flotte pasninger 45 grader inn foran mål, hadde en assist på det første målet, og en Martin Ødegaard-pasning som burde endt med enda en assist. Fin kamp av Åsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 11.07.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
eksil wrote:
Komisk...

Det eneste positive Åsen gjorde i dag var å slå noen gode innlegg. Det var alt.


Nei, han slo flere gode innlegg, et par flotte pasninger 45 grader inn foran mål, hadde en assist på det første målet, og en Martin Ødegaard-pasning som burde endt med enda en assist. Fin kamp av Åsen.


+1 Dette er jo hva man har savnet lenge. Presise innlegg fra kant. Om målene kommer etter et heftig dribleraid av Adegbenro eller av et presist innlegg fra kant er egentlig ett fett.

Endelig en kamp hvor man ser Ã…sen sine kvaliteter i blomst.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb