English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 04.07.2019 21:47    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Hedning wrote:
Horneland har gjort Adegbenro bedre enn noen gang i rbk, hjulpet han å finne seg selv igjen etter å ha blitt helt anonym under Kåre. Bra jobba av treneren vår!


Kunne ikke vært mer enig! Det at han har kommet seg såpass som han har gjort, er mye Hornelands fortjeneste. Han leverte vel bare i kampene mot Ajax, og spilte vel generelt ikke noe særlig bra mot andre lag på høsten i 2017. Dessverre ble store deler av fjorårssesongen ødelagt pga. skader. Vil virkelig berømme det han har levert i de siste fire-fem kampene, har vært veldig bra, og til tider outstanding. Fortsetter han i dette sporet, er det ikke noen spillere i ES som er i nærheten. Jeg gleder meg enormt til fortsettelsen!


Adegbenro er i sin beste form som RBK spiller, det er jeg enig i og selvsagt skal Horneland ha litt av æren for det. Men å si at han har vært dårlig ellers i RBK-karrieren bortsett fra Ajax-kampene synes jeg er nærsagt historieforfalskning. Han har hele tiden vist glimt av kvalitet og stort sett levert til godt over middels, men ja det er først nå han står fram som banens beste gjennom hele kamper og ikke bare et par minutter her og der.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.07.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt å irritere meg over at RBK skårer 3 og vinner fortjent. Synes også det er helt ok at Søderlund blir matchvinner. Dette var ikke helt på nivå med Borussia Dortmundkampen, men nå har Jan Derek lagt opp uansett så...

Fin kveld fotballmessig.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.07.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Adegbenro er i sin beste form som RBK spiller, det er jeg enig i og selvsagt skal Horneland ha litt av æren for det. Men å si at han har vært dårlig ellers i RBK-karrieren bortsett fra Ajax-kampene synes jeg er nærsagt historieforfalskning. Han har hele tiden vist glimt av kvalitet og stort sett levert til godt over middels, men ja det er først nå han står fram som banens beste gjennom hele kamper og ikke bare et par minutter her og der.


Han har aldri vært veldig dårlig, men har vel aldri vært noe wow heller, med noen unntak, selvfølgelig. Det er først i de siste kampene vi begynner å se det som var forventet av han den dagen han signerte for oss. I begynnelsen av årets sesong var det faktisk ille å se på det han leverte, sammen med flere, han jobbet lite både offensivt og defensivt. Nå har han endelig fått på plass det fysiske, og da begynner ting å løsne relasjonsmessig og individuelt. Han viser i alle fall at man ikke skal avskrive spillere som man vet har gode ferdigheter, men sliter med å få det til å fungere.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 04.07.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Captait, alle slet med den nye treneren og systemet han prøvde seg på som han gikk bort fra selv om det var hans system og det han kunne best. En grunn til at vi hadde den dårligste sesongstarten på 30 - 40 år. Så nei, det var ikke bare Samuel det var ille å se på i de første 6 - 7 kampene. Ikke det at det er festfotball nå heller, men vi tar poeng og det er jo noe selv om det bidrar til at Horneland sitter lenger enn nødvendig.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.07.2019 22:08    Post subject: Reply with quote

Det er sant, derfor skrev jeg; "I begynnelsen av årets sesong var det faktisk ille å se på det han leverte, sammen med flere". Det var nok en veldig kompleks situasjon det som skjedde i starten av årets sesong, og det var flere faktorer som spilte inn.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 04.07.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

Dagens prestasjon var 60 meters løpet av han supporteren over banen på 2-3
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.07.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Klarer ikke helt å irritere meg over at RBK skårer 3 og vinner fortjent. Synes også det er helt ok at Søderlund blir matchvinner. Dette var ikke helt på nivå med Borussia Dortmundkampen, men nå har Jan Derek lagt opp uansett så...

Fin kveld fotballmessig.

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 04.07.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

Mye bra. Jeg begynner å like det jeg ser. Ihvertfall første gang på lenge jeg er så engasjert at jeg hyler og skriker mot TVen i en kamp. Har lyst til at prosjekt Horneland skal lykkes.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 04.07.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor De Lanley ikke var i troppen idag?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.07.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Sliter med en liten skade, i leggen tror jeg. Var usikkert om han ville rekke kampen i allefall.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.07.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Man kan på sett og vis takke Horneland for Adegbenro sin form. Total mangel på spillsystem og samhandling gir rom for gode individualister til å utfolde seg.

Men det er først og fremst skader som har utsatt Samuel sitt "gjennombrudd". Han var god den første høsten med oss (etter Ajax-nedsablingen), skadet så og si hele neste sesong (med unntak av tullekampene utpå høstparten da vi allerede hadde vunnet, så og si), og nå endelig helt skadefri etter først å ha blitt vraket av Hornis.

Samuel er dette laget per nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 04.07.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Sliter med en liten skade, i leggen tror jeg. Var usikkert om han ville rekke kampen i allefall.

Takker Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 04.07.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
senador wrote:
Vi spiller ikke fotball. Ranheim prøver. Vi gjør det ikke!


Det er din mening, jeg synes faktisk vi spilte helt ok i dag, men ikke noen ellevill kamp.


Ja jøss, ligger lavt hele kampen borte mot en semiprofesjonell bydelsklubb og klarer tre poeng med et nødskrik. Greit nok at Ranheim skaper lite totalt sett, men vi slipper likevel inn to mål og bruker mesteparten av kampen på å se på at Ranheim har ballen. Aksepterer at resultater må prioriteres i den nåværende situasjonen, men hvis dette er spillestilen til nye RBK så mistenker jeg at Lerkendal forblir halvtomt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 05.07.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Bukowski wrote:
sukram wrote:
Han som storma banen etter Søder-målet, det var noe "Go, Forrest, go!" over det hele. Søders venn fra Haugaland?


Syns han så stutt-tjukk ut, så kom vel ikke langt, men hadde vært moro å vite hvor han tenkte seg. Kjefte på noen, kose med noen?

Han kom seg over hele banen, helt til spillerne. Det var for kos.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 05.07.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Noe jeg ikke har fått med meg, men hvorfor er det ikke lenger børser og banens beste poll?
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 05.07.2019 16:54    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
Captain wrote:
senador wrote:
Vi spiller ikke fotball. Ranheim prøver. Vi gjør det ikke!


Det er din mening, jeg synes faktisk vi spilte helt ok i dag, men ikke noen ellevill kamp.


Ja jøss, ligger lavt hele kampen borte mot en semiprofesjonell bydelsklubb og klarer tre poeng med et nødskrik. Greit nok at Ranheim skaper lite totalt sett, men vi slipper likevel inn to mål og bruker mesteparten av kampen på å se på at Ranheim har ballen. Aksepterer at resultater må prioriteres i den nåværende situasjonen, men hvis dette er spillestilen til nye RBK så mistenker jeg at Lerkendal forblir halvtomt.


Akkurat likedann som Dortmund hadde det da de fikk 0 poeng hjemme mot RBK back in the Ol' Days :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 05.07.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Noe jeg ikke har fått med meg, men hvorfor er det ikke lenger børser og banens beste poll?

Det med BB er sikkert greit nok (men veldig forutsigbart, Adegbenro ville uansett fått den i går), men tror det med børs rett og slett blir for useriøst slik stemningen er her om dagen. Kåre-fansen er enda grinete og er her inne mest for å syte om man vinner og juble om man taper.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2019 18:34    Post subject: Reply with quote

Fordi man må være Kåre-fan for å være kritisk når RBK spiller kjip defensiv fotball og ligger på 7.plass med negativ målforskjell og knapt ett mål scoret pr kamp da eller ? Wink

Slutt å dra Kåre inn i hver jævla diskusjon. Han er ferdig i RBK og kommer sannsynligvis aldri tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 05.07.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Slutt å dra Kåre inn i hver jævla diskusjon.

For å være litt pirkete var det vel du som gjorde det nå nettopp. Jeg brukte et adjektiv om enkelte supportere her inne (men mulig den ble litt for akademisk for deg?). Og nei, jeg synes heller ikke at sesongen startet i nærheten av bra nok, men kamper som i går begynner å nærme seg noe.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 05.07.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Regnet med at det var en stille protest ja fra de som ikke er fornøyd med retningen styret har valgt å styre RBK skuta og med kapteinen de også har valgt for å holde stø kurs. Personlig har jeg full forståelse for det, jeg ønsket Kåre bort (som veldig mange), jeg var fullstendig sjokkert når det ble klart at valget falt på Horneland som hovedtrener (som enda flere enn de som ønsket Kåre bort) og så langt ser jeg ingentig som tyder på at valget av hovedtrener var riktig. Ting har blitt bedre ja, men med stallen og tradisjonene våre skulle det bare mangle om ting ikke ble bedre etter den verste starten på sesongen på over 40+ år.

Mangler på børser, aktivitet i kamptrådene etc. forteller vel egentlig alt om hva det store flertallet mener om dagens situasjon. Vi får håpe at de som fortsatt har stor tro på Horneland har rett for klubbens del, men slik det er nå er det fortsatt ingenting som tyder på det. Det som skremmer meg mest, eller gjør meg mest trist er at selv om vi nok er bedre trent enn på lenge får vi liten effekt ut av det da vi velger å legge oss bakpå uansett motstander i alle kamper i store deler av kampene. Dette vil straffe seg knallhardt mot bedre motstandere dersom vi legger opp til at de skal få lov til å spille powerplay rundt vår 16 meter, så gode er vi ikke til å forsvare oss.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Sløvsekken wrote:
Slutt å dra Kåre inn i hver jævla diskusjon.

For å være litt pirkete var det vel du som gjorde det nå nettopp. Jeg brukte et adjektiv om enkelte supportere her inne (men mulig den ble litt for akademisk for deg?). Og nei, jeg synes heller ikke at sesongen startet i nærheten av bra nok, men kamper som i går begynner å nærme seg noe.


Spar meg for billige hersketeknikker da. Hvis du hadde giddet å lese litt på forumet før du uttaler deg, så hadde du sett at Kåre-fansen her inne omtrent kan telles på en hånd.

At kampen i går var så veldig positiv er jeg dog uenig i, utover at vi tar 3 poeng naturligvis. Vi legger oss utrolig lavt og spiller kjip fotball mot et semi-amatørlag. RBK skal ikke legge seg bakpå mot semi-amatører som Ranheim. Den største forskjellen på RBK offensivt nå og i starten av sesongen er hovedsaklig at Konradsen og Adegbenro har hevet laget etter de kom tilbake fra skade. Sistnevnte er sågar involvert i omtrent alt vi skaper offensivt i kraft av sine individuelle prestasjoner.

Når RBK igjen går på banen for å styre kampen og spille ut motstanderen, fremfor å legge seg bakpå og satse på kontringer mot bunnlag, så kan vi snakke om positive tendenser.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 05.07.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Spar meg for billige hersketeknikker da.

Hvordan var det her igjen? Og hvorfor ser du splinten i din brors øie, men bjelken i ditt eget øie blir du ikke var? Du er flink til å sklitakle deg selv, andre gangen på to innlegg her...

Edit: Vet ikke hvem du sa som var "veldig positiv" for du sitter og hisser deg opp og vrenger på svarene til folk. Les nå hva som står og svar på det som blir sagt, ikke på ting du skulle ønske ble sagt for så å angripe det. Du trenger ikke gjøre deg dum.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne


Last edited by Wiseblood on 05.07.2019 20:21; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg skjønner at du har høye tanker om deg selv og ditt akademiske nivå. Ha en strålende fredagskveld Smile
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.07.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Mangler på børser, aktivitet i kamptrådene etc. forteller vel egentlig alt om hva det store flertallet mener om dagens situasjon.


Har ikke med det å gjøre. Det har med alt søppelet på rbkweb å gjøre - ingen som gidder investere tid og krefter på å bidra til et bedre forum når det føles som en svinesti igjen dagen etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb