English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 11.06.2019 11:39    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Er jo helt ok at dem velger en storklubb istedet for Rosenborg

Hvorfor er det helt ok?

Hvorfor gikk Skjelbred, Tettey, Selnæs, Midtsjø, Svensson... Ja, egentlig absolutt alle trøndere som har hatt internasjonal suksess via å bli dominant i Rosenborg før de tok det neste steget ut?
Det er ekstremt viktig for Rosenborg og trøndersk fotball at det naturlige valget er å bevise seg i Rosenborg først. Det er også det naturlige, sunne steget for et lokalt talent. Bli solgt som stjerne i Rosenborg, da har du en mye bedre ballast til å kunne hevde deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 11.06.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Hvorfor er det helt ok?



Fritt valg, så har også Rosenborg gjort det ganske klart at de ikke satser så veldig på lokale talenter gjennom handlinger over lang tid, om du skal sitte på 2 laget eller benken så kan du gjøre det i Liverpool også, for de har nok ikke dårligere trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 11.06.2019 15:14    Post subject: Reply with quote

Det blir en veldig forenkling av virkeligheten. Rosenborg satset på og utviklet talenter så bra at de på rekke og rad ble solgt til utenlandske klubber. Så kom det et vakuum etter Midtsjø dro der få eller ingen fikk sjansen helt til det igjen er talenter som får sjansen i år. Å kalle det at RBK har gjort det klart at de ikke satser på talenter er jo feil da det i aller høyeste grad satses på det as we speak. Det må jo også finnes talenter i junioravdelingen som fortjener og har potensiale til å ta nivået om det skal satses på de. Den eneste som ikke har blitt satset på som har bevist i ettertid at han nok burde blitt det er Dennis Johnsen, (selv om også han har tilgode å slå igjenom) og det må da kunne kalles et unntak.
Det vi ser nå er et resultat av holdningene til dagens spillere ledet ann av foregangsfigurer som Bakenga. Det er farlig for Rosenborg om dette fortsetter da vi er avhengig av å få tak i de få store talentene som finnes i vårt nærmiljø.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 12.06.2019 07:33    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det blir en veldig forenkling av virkeligheten.


Det er virkeligheten, om den er forenklet så betyr det bare at det er mer riktig.
Rasjonalisering utenfor observert realitet er usunt og fører til alt annet en problemløsning.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.06.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:

Det er virkeligheten, om den er forenklet så betyr det bare at det er mer riktig.
Rasjonalisering utenfor observert realitet er usunt og fører til alt annet en problemløsning.


Jeg forenklet svaret ditt, dvs. gjorde det mer riktig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 12.06.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

Spillere som Tagseth ++ hadde valgt RBK om de mente at det var der de kom til å få størst sportslig utvikling. Liverpool troppet opp hjem til Tagseth og la frem en ordentlig utviklingsplan om han valgte de, mens RBK knapt viste interesse. Samme med Holm som allerede var tatt opp i A-stallen til Ranheim. RBK tilbød plass i sin G16 stall mens VIF mente han var god nok til å trene med sitt A-lag. I tillegg har vi de andre historiene som har dukket opp det siste året med spillere som allerede har en veldig god trenings og kamphverdag og som RBK ( Bjørnebye ) ikke kan love noe som helst.
Audun Engen Vik er i vinden for tiden, en av Norges beste bakromskanter i G03 kullet. På G16 laget til RBK er det også en annen god spiller som har flere minutter for landslaget enn hva Engen Vik har. Han har fått tilbud fra Celtic nå med hovedarena på U23, men i RBK er det hovedsakelig G16 og litt G18.
Hva er det som gjør at Celtic mener U23 vil være den beste utviklingsarenaen for spilleren, mens RBK mener G16 og G18 er best for at spilleren skal ta størst steg ?

Dette handler ikke om spillere med primadonnanykker, det handler om spillere som ønsker å ha den best mulig sportslige utviklingen fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.06.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Viktig at RBK tar vare på og tilbyr bra sportslige muligheter for de som utmerker seg. Hvis ikke blir det som det har vært i det siste at Dennis Tørset Johnsen, Tagseth og Holm velger vekk RBK. Kan kanskje se ut til at de har lært noe i hvert fall når de allerede nå har gitt Engen Vik kontrakt. Får håpe de lar han prøvd seg for RBK2 fremover snart nå. Han er for god til å spille G16 fotball og bør ha kamparena på G19 (som han har) og RBK2.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.06.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Hvilke kilder er det man viser til når man sier at det er Rosenborg som ikke tilbyr talentene gode nok muligheter? Er det at 15 åringer ikke blir lovt plass på A-laget som er problemet?
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 12.06.2019 16:04    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfatter ikke dette som et problem i det hele tatt. Ivertfall ikke for spillerne. De kan velge mellom å trene med f.eks U23 eller A-laget i en klubb, eller G16 laget i en annen klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 13.06.2019 08:54    Post subject: Reply with quote

Problemet for Edvard i RBK er matcharena; for god for nivå 4, men for dårlig til å spille fast på A-laget akkurat nå. Dog kan han virkelig bli god nok på noen mnd viss han får tillit. Hadde vært fristende å bare satset på å berge laget for nedrykk denne sesongen, og heller latt unggutta fått spille mye. Kan lønne seg stort på litt sikt. Uansett er det Edvard, Mikael, Olaus og noen til av unggutta som virkelig representerer framtida i RBK! Viss klubben tørr å satse på de da.....
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 13.06.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Problemet for Edvard i RBK er matcharena; for god for nivå 4, men for dårlig til å spille fast på A-laget akkurat nå.


Løsningen på det problemet har i alle år vært utleie. Nå har vi til og med en eliteserieklubb i vår egen bakgård i Ranheim som gjerne tar imot de som havner i den situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 13.06.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

1/3 av sesongen er ferdigspilt og vi ligger på 11.plass med 10 poeng opp til tet.

Signer Tagseth og spill inn de største talentene våre gjennom sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.07.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

– Muligheten for at jeg blir RBK-spiller handler også om hvilke planer klubben har for meg. Og jeg har snakket litt med Horneland om akkurat det. De må ha en bra plan for meg dersom jeg skal komme hit. Jeg må få spilletid. Det er bra nivå på trening, og jeg vet at jeg kommer til å trives her dersom jeg kommer hit. Men jeg er veldig nøye på å få spilletid. Det var det jeg slet litt med i Liverpool den siste tiden. Jeg har spilt flere landskamper enn klubbkamper i år. Det er ikke det jeg ønsker, så jeg må få spilletid, sier han.

Tagseth blir på Lerkendal ut uken. Mandag reiser han sammen med U19-landslaget til EM i Portugal (sic). Og den sportslige ledelsen på Brakka må vente på endelig avklaring rundt Tagseth til etter det mesterskapet.

– Jeg har bestemt meg for å vente til etter EM. Det er jeg sikker på. Avgjørelsen tas etter mesterskapet, sier han.

Les mer: Stortalentet avgjør RBK-fremtiden etter EM: – De fleste tror vel jeg er oppskrytt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 02.07.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Kan vel neppe garantere startplass til en 18-åring som ikke har debutert i seniorfotballen, men han burde jo kunne overbevise kjapt på trening og fravriste en av våre en startplass, hvis talentet står i stil med selvtilliten.

Treneren må selvfølgelig også ha en policy på å ikke kjøre klippekort, men jeg er ikke 100% overbevist der foreløpig..
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 02.07.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Godt gjort å si "jeg må få spilletid" tre ganger på ett avsnitt. Han må nok få spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 03.07.2019 09:49    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Treneren må selvfølgelig også ha en policy på å ikke kjøre klippekort, men jeg er ikke 100% overbevist der foreløpig..


Horneland har ikke hatt problemer med å dele ut klippekort til nå, så akkurat det burde ikke være et problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 03.07.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Halvannet års utlån til Ranheim så burde han være klar for å spille kamper for oss.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.07.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Å få spilletid og få spille fast er jo ikke helt det samme. Nå får vel ikke Johnsen all verdens med muligheter og det er vel rimelig å anta at det er omtrent det nivået han har inne pdd.

Nå er vel Johnsen nettopp ferdig med videregående, så da kan vi håpe på et utlån kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Med det nivået som vises for tiden så bør det ikke være noe problem for han å spille seg inn eller for oss som klubb å forespeile en del spilletid.

Det blir ihvertfall ikke noe enklere for han å få spilletid i en bedre europeisk liga.
Back to top
View user's profile Send private message
Hallis
Senior


Joined: 12 Nov 2015
Posts: 103

PostPosted: 03.07.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Her bør man bare kaste litt kronasjer etter han og la han få i hvert fall litt spilletid, etter som han presterer. Vil være generaltabbe å slippe han en gang til.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 06.07.2019 10:53    Post subject: Reply with quote

For god for 3.div, for dårlig pdd for ES. Kun jr-erfaring fra et juniorlag i England som neppe ville ha overlevd i norsk 2. div. En OBOS-klubb med tynn stall er det beste som Tagseth bør spille for pdd. Gjerne eid av RBK ja, god nok innen to år for RBK vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 06.07.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

Vi må slutte å være så "feig" når det gjelder bruk av ungdommen istedenfor å holde fast på middelmådigheter uten noe særlig fremtid foran seg.

Nå vet jeg ikke om Tagseth har det talentet, men om klubber som Liverpool og Ajax ønsker å satse på han så bor det mest sannsynlig der og da blir spørsmålet hvor mye bedre er egentlig tippeligaen enn reserveligaen i PL om bedre i det hele tatt? Det andre hvor mange kamper vil Tagseth trenge for å ta nivået i tippeligaen og hvor stort er egentlig vårt sportslige offer for å få en sånn spiller til å slå igjennom i Rosenborg?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 06.07.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
For god for 3.div, for dårlig pdd for ES. Kun jr-erfaring fra et juniorlag i England som neppe ville ha overlevd i norsk 2. div. En OBOS-klubb med tynn stall er det beste som Tagseth bør spille for pdd. Gjerne eid av RBK ja, god nok innen to år for RBK vil jeg tro.


Hvorfor skal vi på død og liv leie ut talenter?

Vi kjøper inn benkfyll for så å leie ut de talentene som skal være i klubben å utvikle seg til vår spillestil og trene relasjoner. Vi går i den fella gang på gang der vi kjøper benkfyll for så å gi bort talentene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri sett Tagseth spille og vet ikke hvor god han er. Muligens er han så god at vi bør gjøre alt for å signere han, interesse fra Ajax tyder på det. Men, det er hard konkurranse; han står bak Jensen og Konradsen, og Åsen bør få sjanser i sin beste posisjon. Tørset Johnsen virker ekstremt lovende og bør få endel spilletid. Skarsem har vist for Ranheim at han kan bli en bra indreløper. (I tillegg har vi Denic, men tipper han blir solgt i august.)
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 06.07.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Hallis wrote:
la han få i hvert fall litt spilletid, etter som han presterer.


Kan ikke skjønne annet enn at å få "spilletid etter prestasjon" er nøyaktig det han blir tilbudt og nøyaktig det han bør bli tilbudt, hverken mer eller mindre. Kan ikke skjønne at han forventer mer enn det eller at han selv tror på at han noen plass vil få mer enn det når han tross alt er uprøvd på voksen-nivå.
Jeg tror ikke dette handler om hva det er Rosenborg tilbyr. Jeg tror han synes han er litt for god for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Next
Page 2 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb