English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 436, 437, 438 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 20.06.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Når kåre tok over tok det par uker før vi såg STOR forbedring på fotballbanen..Ja,vi ser bedre ut med horneland nå..men den feige mentaliteten kommer til og skjemme klubben ut.

Jeg er enig at vi kan spille sånn i europa,Men i tippeligaen..Fy faen heller..da ser jeg heller at vi taper enn og ligge bakpå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 20.06.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re hoppet etter Eddie the Eagle - Horneland hopper etter Hroar Stjernen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.06.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Jeg er enig at vi kan spille sånn i europa,Men i tippeligaen..Fy faen heller..da ser jeg heller at vi taper enn og ligge bakpå.


Jeg har ikke oppfattet det slik at vi alltid skal spille sånn. Synes de virker klare på at vi fremdeles slett ikke er gode nok i etablert angrep. Slik jeg har oppfattet det strammet de først opp defensivt, så vi i alle fall ikke slipper inn så mye; og så jobbet med kontringer, så vi i alle fall putter noen. Det er jo en start.

Pila peker oppover - og det må den fortsette med, for det er jo klart at vi ikke kan spille så bakpå altfor lenge.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.06.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Enig. U/K-kampen ble nok slik den ble mye på grunn av sykdom. Åsen, Adegbenro og Akintola spilte alle med sykdom, hvem vet hvor mange andre som gjorde det samme? Mot Vålerenga var vi merkbart bedre enn mot Brann, og vi tok tidvis kontringene på bedre vis. Om vi fortsetter å utvikle oss offensivt samtidig som hardtreninga i vinter sakte men sikkert slipper grepet på stallen kan vi få en gøy høst-sesong. Forutsatt at vi klarer å utvikle oss offensivt, så klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.06.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Når kåre tok over tok det par uker før vi såg STOR forbedring på fotballbanen..Ja,vi ser bedre ut med horneland nå..men den feige mentaliteten kommer til og skjemme klubben ut.

Jeg er enig at vi kan spille sånn i europa,Men i tippeligaen..Fy faen heller..da ser jeg heller at vi taper enn og ligge bakpå.


Den raske forvandlingen når Kåre tok over skyldtes nok også mye at vi ble kvitt en trener som spillergruppa for lengst hadde mistet troen på, og som sugde humør og entusiasme ut av laget. Litt det samme som man så med Man Utd i perioden etter at Solskjær tok over for Mourinho. Så ble det selvsagt jobbet meget fornuftig og bra på høsten og inn mot 2015 sesongen, som gjorde at oppturen fortsatte (i motsetning til Solskjær som ikke greide å forvalte den positiviteten og gikk på trynet).

Slik jeg ser det virker det som Horneland først og fremst har bommet i oppkjøringen. Muligens ble det kjørt på litt for hardt og brutalt med engang. Vi kom i allefall til sesongstart med veldig tunge bein, og ble rett og slett løpt i senk av motstanderne. I de siste kampene har vi sett en klar bedring i forhold til innsats og intensitet i spillet, så det fysiske virker å ha kommet seg. Vi er derimot klart på etterskudd i forhold til samhandling og det å ha en klar spillestil. En kan naturligvis håpe på bedring der også fremover, men personlig er jeg veldig tvilende til at Horneland er mannen vi trenger for å lykkes med å spille den offensive og underholdende fotballen som kreves på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.06.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

Ranheim-Brann 4-0
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.06.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

SKal vell si at dette var årsbeste av Ranheim og årsverste av Brann, da blir forskjellen stor.

Men Maalen står for en fotball vi har brennende i hjertet, tror dog at jo lengere han får holde på i Ranheim jo bedre er det for oss på sikt Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.06.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Eller så forsvinner han til en annen storklubb i Skandinavia som ser hvilket trenertalent han er. Ser liksom ikke hvorfor folk kvier seg for å hente Maalen, eller mener vi har så mye å tjene på å vente når vi er i en så dyp krise som vi faktisk er i og ikke er attraktive eller har penger til å hente noe stort navn.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.06.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Artig å se hvordan du krisemaksimerer og fornekter tydeligvis hvordan tilstanden var etter forrige trener....

Mulig Maalen er et kjempetalent men nå gikk vi for Horneland og da synes jeg bare det er fair å gi ham en ordentlig sjangse.

Ser ikke bra ut mot Ålesund offensivt, men som jeg sa i en annen tråd, det kommer til å bli bedre.
1 steg om gangen.

At du mener det er krise at vi revitaliserer laget og tar noen tøffe avgjørelser får du stå for sjøl, jeg er ikke enig.

Er jeg fornøyd med sånn det ser ut i dag? absolutt ikke, men vi får nok aldri en ny Nils, og selv om tanken gjør meg kvalm så må man bare erkjenne at vi har ikke nok sponsormidler til å kjøre det samme løpet som storklubbene i europa.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.06.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Tilstanden etter forrige trener? Mener du etter at vi hadde vunnet the double og kvalet til EL for andre året på rad?
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.06.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Enig i at resultatene var bra om du utelukkende ser på titler, men når du ser på hva som skjedde siden 2015 så skjønner man jo at det gikk åt skogen med ambisjonene.

Det er jo ikke akkurat classified at den forrige treneren var mindre å mindre på feltet og at arbeidskapasiteten falt drastisk i takt med dette.

HVIS vi skal ha den ambisjonen å lukte på CL/kvalle innimellom så må vi ha basisen slik Pilzen og Bate hadde, og vi manglet motor det var jo åpenbart mot de bedre lagene.

Enig i at spillet satt bedre under forhenværende trener, men det kan jo komme eller har du null tro på det?

I fotball blir du som regel bedre i det du trener på, og om man sammenligner hvordan starten var og hvordan det er nå er det relativt ednkelt å se stor forbedring i enkelte deler av spillet.

Det som ikke er bra, ENDA, er det offensivet.

Dette er ikke utelukkende blind kritikk av deg Nordens, men jeg synes mange forhåndsdømmer Horneland basert på hva Koteng uttalte da vi valgte å avslutte forhenværende hovedtreners arbeidsforhold.

Helt klart hadde jeg tatt Bosz eller ten Haag o.l. forran Horneland, men nå ble det jo Horneland og hvis man er glad i klubben mener jeg at man må erkjenne hvor man står pr. dags dato og lytte til planen hos den som er trener.

Så langt har jo Horneland hodet over vannet med tanke på hva han har sagt, men jeg forventer at vi blir bedre i etablert og offensivt spill fremover, hvis ikke så er det jo klart at vi har et problem.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 26.06.2019 23:12    Post subject: Reply with quote

Kan noen ringe +31 0 20 / 31 11 44 4 og spørre om de er villige til å låne oss en av trenerne deres. Orker ikke mer av Horneland nå.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 26.06.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Horneland får ikke sparken, det tør de ikke. Alt for mange som ryker i dragsuget.

Så håper jeg vi slipper snakk om Svein Maalen. Fantstisk fin fyf og en god fotballtrener, men RBK jobben handler om så mye mer enn det faglige.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 26.06.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

På tide å bygge opp igjen det sportslige teamet som ble skrelt ned før sesongstart? Har i det hele tatt RBK mental trener nå? Og i så fall: Hvorfor brukes ikke denne?
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 182

PostPosted: 26.06.2019 23:58    Post subject: Reply with quote

askjetne wrote:
Så håper jeg vi slipper snakk om Svein Maalen. Fantstisk fin fyf og en god fotballtrener, men RBK jobben handler om så mye mer enn det faglige.


Kan du vennligst utdype hva du mener med dette? Jeg er veldig positiv til Maalen, og tenker han er en perfekt match for Rosenborg både nå og i fremtiden! Tro mot eg(g)en underholdende spillestil, ikke avhengig av mye penger til spillerkjøp, trønder som kjenner RBK ut og inn, hardtarbeidende og seriøs (som er eneste positive egenskaper som blir trekt frem om Horneland).
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 27.06.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
askjetne wrote:
Så håper jeg vi slipper snakk om Svein Maalen. Fantstisk fin fyf og en god fotballtrener, men RBK jobben handler om så mye mer enn det faglige.


Kan du vennligst utdype hva du mener med dette? Jeg er veldig positiv til Maalen, og tenker han er en perfekt match for Rosenborg både nå og i fremtiden! Tro mot eg(g)en underholdende spillestil, ikke avhengig av mye penger til spillerkjøp, trønder som kjenner RBK ut og inn, hardtarbeidende og seriøs (som er eneste positive egenskaper som blir trekt frem om Horneland).


Jeg har ingen fasit på noe som helst. Min personlige mening er at en trener uten Hareide/Hamren pondus blir spist levende i RBK.

Usikker på om Maalen har den autoriteten.
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 27.06.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Inn med Cifuentes! Tror kombinasjonen Marti og RBK kan bli dødelig.

Make Rosenborg Sexy Again - MRSA
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 27.06.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor lite attraktiv RBK er for andre trenere nå, tror jeg det beste vi kan håpe på er Kåre og Erik igjen. De har vist at de kan vinne alt som er å vinne for norske lag og har også fått til noe bra i Europa. Spillerne vil ha de og de aller fleste i Trondheim vil ha de.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 27.06.2019 00:19    Post subject: Reply with quote


_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.06.2019 00:24    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Med tanke på hvor lite attraktiv RBK er for andre trenere nå, tror jeg det beste vi kan håpe på er Kåre og Erik igjen. De har vist at de kan vinne alt som er å vinne for norske lag og har også fått til noe bra i Europa. Spillerne vil ha de og de aller fleste i Trondheim vil ha de.


Du vet at Kåre har begynt i ny trenerjobb? Kan vi legge den ballen død snart? Kåre blir forhåpentligvis aldri å se i RBK igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2019 00:56    Post subject: Reply with quote

Null stress. Cifuentes er med han.


_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 27.06.2019 07:17    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Med tanke på hvor lite attraktiv RBK er for andre trenere nå, tror jeg det beste vi kan håpe på er Kåre og Erik igjen. De har vist at de kan vinne alt som er å vinne for norske lag og har også fått til noe bra i Europa. Spillerne vil ha de og de aller fleste i Trondheim vil ha de.


Blir vel fort Tom Nordlie...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 27.06.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

En byttehandel med VÃ¥lerenga ville kanskje gjort begge klubbene bedre? Tror ikke det er vanlig med slike handler Smile
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 27.06.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

Ã…ge Hareide ?
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 27.06.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie hadde vært en drøm. Men akkurat nå. Hvem. Som. Helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 436, 437, 438 ... 772, 773, 774  Next
Page 437 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb