English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Aalesund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 26.06.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Hvorfor gjøre Søder til syndebukken i angrep.


Hvorfor??? Han er en høyt gasjert spiss som stort sett er usynlig gjennom 120 minutter, har noen få men dårlige involveringer, og oser dårlig kroppsspråk hele kampen gjennom. Sannsynligvis står Søderlund både i dag og tidligere i år for noen av de dårligste spiss-prestasjonene i moderne RBK-historie. Si hva du vil om kantspiller Akintola, men han er iallefall et positivt aktivum, som prøver, er synlig og setter seg selv opp i posisjoner. Selv statuen utenfor stadion ser ut som den er i mer bevegelse enn Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 26.06.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Pinlig skue. Spillerne har helt klart tatt seieren på forhånd. Jeg ser ikke et snev av spillermønster. Annet enn et par offensive backer sånn av og til. Vi evner ikke å spille ut lag som ligger bak. Det var noen hodeløse sjansemisser også... Fy f for en sesong dette her tenderer til å bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 26.06.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er jo helt utrolig at man ikke scorer mer enn 1mål. Vi har jo sjanser, men det er lite gode innløp i 16-meteren og Elendig innleggskvalitet.


Morten Morisbak Skjønsberg sa at innløpene til Rosenborg stort sett var dårlig timet, men at det trolig skyldtes at man aldri visste når innleggene ble slått...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 26.06.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Kokeplate wrote:
Trondheim wrote:
Kokeplate wrote:
Absolutt ikke noen Søderlund-fan, men å slakte den ene som bommet i straffespark-konkurransen blir for dumt.


Er vel ikke bare det han slaktes for. Følg med


Ble upresist formulert. Mye å slakte Søder for, også i denne kampen. Helt rettmessig. Behøver ikke fuck off-kommentarene for straffe-bommen.


Hvis du tror det hun gjelder pga straffebommen så har du igjen ikke fulgt med.
Konstant sutring til media når han ikke spiller, men presterer jo aldri.

Kun en ubrukelig knøl som løper rundt uten teknikk, lager frispark og evner ikke en dritt på dette nivået.

Jeg skrev fuck off Søder og står bak det.
Han kan dra seg til helvete vekk fra klubben.


+1
Så å si ordrett det jeg tenkte å svare Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
T7
Junior


Joined: 29 Jun 2015
Posts: 18

PostPosted: 26.06.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

https://www.aftenposten.n...ndt-20-mal

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 26.06.2019 23:22    Post subject: Reply with quote

Fra førstesiden:
Robin wrote:
Tviler veldig på at vi går på et tap hjemme mot Aalesund, tipper det blir en komfortabel seier faktisk. Til tross for at dette er et topplag fra 1. Divisjon. Vil ikke forundre meg om Søderlund putter i dag heller.


Laughing
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 26.06.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

Ut:Horneland, Emberland, Bjørnebye,Søderlund og de fleste med etternavn som begynner på H. Alstad kan forsvinne også.
Banemesteren er klubbens klart beste ansatte, ToreR hakket under, ellers er det tynt. Trodde ikke mine egne øyne da Aasen og Valsvik kom inn og presterte pasninger på sjette div nivå.
Glemte styret, der bør det feies godt i krokene også.
Drittlei.
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 26.06.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Kjør botheim frem til en evt. Ny spiss er på plass.
Han har i det minste sine beste år forran seg.

Alexander trelegg bør være ferdig på lerkendal i sommer.

Det er mye som er feil å gjør meg oppgitt om dagen, men søderlund er faktisk det eneste som virkelig provoserer meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 26.06.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Fra førstesiden:
Robin wrote:
Tviler veldig på at vi går på et tap hjemme mot Aalesund, tipper det blir en komfortabel seier faktisk. Til tross for at dette er et topplag fra 1. Divisjon. Vil ikke forundre meg om Søderlund putter i dag heller.


Laughing


Mohammed Said al-Sahhaf , er det deg?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
PerO wrote:
Hvorfor gjøre Søder til syndebukken i angrep.


Hvorfor??? Han er en høyt gasjert spiss som stort sett er usynlig gjennom 120 minutter, har noen få men dårlige involveringer, og oser dårlig kroppsspråk hele kampen gjennom. Sannsynligvis står Søderlund både i dag og tidligere i år for noen av de dårligste spiss-prestasjonene i moderne RBK-historie. Si hva du vil om kantspiller Akintola, men han er iallefall et positivt aktivum, som prøver, er synlig og setter seg selv opp i posisjoner. Selv statuen utenfor stadion ser ut som den er i mer bevegelse enn Søderlund.


Spiller jo ingen rolle hvor god en spiss er, nåe medspillerne har sirup i skoa. Tror jeg så 2 en touch pasninger i dag. En hver på Åsen og Søderlund. Ellers skal alle ta 2-3 touch og føre ballen litt.

Alle forsøk på bevegelse er oppbrukt lenge før pasningene kommer. Resultat... offaide.

Søder går gjerne på 1. Stolpe, mens vingen på motsatt går bak i feltet. Alle innlegg kommer enten i knehøyde, eller går over hele feltet. Treffer de en sjelden gang feltet, så er det aldri der angriperne er. Det er helt tilfeldig.

Treffprosenten i dag kan ikke ha vært over 5%

Søderlund var dårlig, men minst 5-6 andre offensive spillere som var dårligere.

Vi vet fra tidligere at søder trenger 4-6 gode sjanser for å score. I dag fikk han 2 halvsjanser på 120 minutter.

Eneste måten en spiss kan prestere stort bedre enn Søder i dag, er hbis han forlater spissplassen og henter ballen selv.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 26.06.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Eneste måten en spiss kan prestere stort bedre enn Søder i dag, er hbis han forlater spissplassen og henter ballen selv.


Du mener plassen der statuen er sementert?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
PerO wrote:
Eneste måten en spiss kan prestere stort bedre enn Søder i dag, er hbis han forlater spissplassen og henter ballen selv.


Du mener plassen der statuen er sementert?


Det er kanskje å overdrive litt 😊

Men det resten av laget presterer fremover mener jeg er mye dårligere enn det li,le Søder får å jobbe med....
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 26.06.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

Vel, min mening er at når ballen hopper og spretter mellom 5 og 16 meter i store deler av kampen så er min aller minste bekymring her i livet at "spissen vår kan risikere å måtte forlate spissplassen". Spissen vår er elendig. Det er så enkelt som det.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 26.06.2019 23:45    Post subject: Reply with quote

Faktum er at spissen vår vinner svært få dueller, og når han vinner en duell blir det enten frispark imot, eller så går ballen rett til en motstander. Virker som en god del av lagkameratene ikke tror på Søderlund heller. Blir litt sånn at både Jensen, Adegbenro og andre ser Søderlund foran seg eller ved siden av seg, og tenker det er bedre at jeg prøver selv, enn at Søderlund skal snufle ballen ut til innkast.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 26.06.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev tidligere, var det ikke overraskende at Søderlund bommet. Han har hatt en dårlig sesong, og jeg forstår dem som ønsker seg en annen mann på topp. Samtidig tar jeg meg i å tenke at vi supporterne på en måte er medskyldige i straffemissen i dag.

Søder har vært et yndet «mobbeoffer» her på forumet i det siste. Når vi skriver side opp og side ned om hvor ubrukelig Søderlund er, så øker det ikke sjansen for at han får den selvtilliten han trenger til å gjøre det bra på banen. Så lenge Søderlund har RBK-skjorta på, heier jeg på ham. Det synes jeg flere skal gjøre. Ved å kalle ham trefot, skyter vi bare oss selv i leggen (eventuelt på keeper).

Til en viss grad gjelder den samme logikken Horneland. Jeg synes mange var så negative til ham fra starten at de ikke ga ham en sjanse til å gjøre sitt beste. Dessverre. Nå har det gått så langt at jeg er enig med skeptikerne. Dette kan ikke fortsette særlig lenger, om ikke det dukker opp noen fantastiske godføtter i løpet av kort tid. Men jeg fortsetter å heie på både spillere og trenere så lenge de er i klubben. Noe annet ville være dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 27.06.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Enig i at man skal heie på spillerne i klubben. Satt selvsagt å håpet på at Søderlund skulle score. Men min frustrasjon går mest over på trenerapparatet som velger å spille med spillere som tydelig ikke er i form, og som har bedre alternativer på sin plass! Det kan være både Hovland, Hedenstad, Helland eller Søderlund.. Det må være ekstremt stor forskjell på innsats og ferdigheter på trening, kontra kamper. Helt greit å spille inn en ellver, men bruk nå de beste spillerne. Eventuelt bytt ut de som ikke presterer. Savner de to gutta som satt på tribunen i dag. Bendtner og Jebali hadde vært gode å hatt på Lerkendalmatta i dag. Den ene er dessverre solgt, mens den andre er frosset kraftig ut av klubben!
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Troillongen wrote:
Nå har det gått så langt at jeg er enig med skeptikerne. Dette kan ikke fortsette særlig lenger, om ikke det dukker opp noen fantastiske godføtter i løpet av kort tid. Men jeg fortsetter å heie på både spillere og trenere så lenge de er i klubben. Noe annet ville være dumt.

Jeg var på Lerkendal i dag og så hele kampen: Vi heiet på laget underveis, og håpet på det beste. Når straffene ble tatt fikk hver RBK spiller jubel, også Søder. Men han bomma...

Søder har 1 -en- oppgave i RBK, å score mål. Ikke gjør han det i kampen, og ikke gjør han det på straffe. Han er høyt gasjert for å utføre oppgaven sin, og trener på dette hver dag. Dessverre har han ikke nivået inne.

Jeg heier på ham (og RBK) hver gang jeg er på Lerkendal, og vil fortsette med det. Men å kunne uttale meg i dette forumet her, forbeholder jeg meg retten til.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.06.2019 00:21    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Ut:Horneland, Emberland, Bjørnebye,Søderlund og de fleste med etternavn som begynner på H. Alstad kan forsvinne også.
Banemesteren er klubbens klart beste ansatte, ToreR hakket under, ellers er det tynt. Trodde ikke mine egne øyne da Aasen og Valsvik kom inn og presterte pasninger på sjette div nivå.
Glemte styret, der bør det feies godt i krokene også.
Drittlei.


Lurt. Hvis så og si alle i- og rundt klubben forsvinner, ja da blir vi gode da. Kommaaan..
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 27.06.2019 00:30    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
WT62 wrote:
Ut:Horneland, Emberland, Bjørnebye,Søderlund og de fleste med etternavn som begynner på H. Alstad kan forsvinne også.
Banemesteren er klubbens klart beste ansatte, ToreR hakket under, ellers er det tynt. Trodde ikke mine egne øyne da Aasen og Valsvik kom inn og presterte pasninger på sjette div nivå.
Glemte styret, der bør det feies godt i krokene også.
Drittlei.


Lurt. Hvis så og si alle i- og rundt klubben forsvinner, ja da blir vi gode da. Kommaaan..


Tar selvkritikk, bedre å la de som styrer nå fortsette. Da blir vi skikkelig gode.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 27.06.2019 00:56    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva Jebali gjorde der?
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 27.06.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
Noen som vet hva Jebali gjorde der?


Stusset på det selv. Aktuell for lån? Eller bare på norgesferie?
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 27.06.2019 09:44    Post subject: Reply with quote

Spillerne kan umulig være interessert i dette prosjektet. De gjør hva de kan for å ødelegge for hverandre, og til syvende sist for laget på banen. De er stillestående, i lange perioder stod 4 RBK spillere i linje sammen med Aafk sine forsvarsspillere. Det går bare ikke an på dette nivået. Når de først beveger seg, så løper de i feil rom. F.eks. Jensen sentrer til Meling, og tar deretter et kryssløp i rommet foran Meling.

Det er så mange grunnleggende feil med dette RBK laget at det er vanskelig å vite hvor man skal starte. Mange av disse feilene burde vært luket ut på guttenivå! Det tekniske nivået til en del av spillerne er under enhver kritikk, og de sliter med å slå innlegg på første touch.

Hvis RBK skal utvikle seg videre, og ha en sjanse i Europa må man se etter spillere med spissferdigheter, og sette dette sammen til et lag. Pr. dags dato har vi bare SG, som kan sies å ha en spissferdighet. Allikevel er han for ustabil.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb