English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 242, 243, 244 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 01.02.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

Det går mot ny amputasjon for Eggen ja.

Nytt intervju her.

https://www.aftenposten.n...6_vdHs1JoM
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 01.02.2019 17:52    Post subject: Reply with quote

Med eller uten bein - udiskutabelt tidenes beste trener. Hadde sikkert vært en fantastisk ordfører også om han hadde hatt interesser i den retningen. Fullstendig helved uten å bli kjedelig. Ønsker bare god bedring, og nyter hvert bitte lille intervju.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 01.02.2019 19:37    Post subject: Reply with quote

Dette er jo veldig trist, og jeg føler med den gamle mannen. Ønsker lykke til!

Men for å være positiv så er dette bare første "steg" på veien til Rosenborgs fremtidige trener: Mecha-Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 01.02.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Blir så utrolig trist av å tenke på at mannen jeg respekterer mest av alle må gjennom en ny slik operasjon. Håper virkelig han kommer seg gjennom dette, også. Positiviteten hans er rett og slett inspirerende.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 01.02.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Hedning: Very Happy

Eggen går på vannet uansett om føttene er ekte eller ei. Ønsker ham bare alt vel. Han som har gitt så mange så mye glede har fått mer enn sin andel dævelskap. Sad
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 02.02.2019 00:13    Post subject: Reply with quote

Dette hadde Eggen klart med betongsko RBK


Håper inderlig at det går greit, vondt å lese at han må ta andre beinet også, men får håpe han får ordentlig tilpasset proteser, det er som natt og dag har jeg hørt. <3

God bedring Nils!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.02.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

– Var det noe United trengte etter Mourinho, som visstnok smilte en gang i 1997, men ingen la merke til det, så var det Solskjærs entusiasme og humør sammen med hans dyktighet, sier Eggen. Laughing

https://www.nettavisen.no...88725.html
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.02.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

(...) etter å ha fjernet, også, deler av det venstre beinet sitt, håper og tror Eggen at smerte-helvetet skal gi seg. Han ble lagt inn på St Olav onsdag i forrige uke, og torsdag gjennomgikk han en operasjon, som var nødvendig.

– Apparatet her på St Olav er veldig bra. Jeg har det fint her, og jeg er optimistisk med tanke på fremtiden. Det trenger ikke være noe verre å gå med to proteser enn med en, mener Nils Arne Eggen - og legger til:

– Planen er at jeg skal klare meg selv, fortsatt, i mange år. Jeg har mange interessere, jeg koser meg med livet, ser mulighetene, ikke problemene - som det selvsagt er mange nok av. I første rekke nå, handler det om å klare å komme seg på do på egenhånd. Men beina er gjort klare nå, uten smerter, til videre utvikling, er Eggens beskrivelse av situasjonen.

Les mer: Nils Arne Eggen fikk fjernet deler av bein nummer to
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.02.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

Denne forumposten har ingen annen mening enn at jeg vil utrykke min fulle og endeløse respekt for Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 15.02.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Tiltredes.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.06.2019 15:53    Post subject: Reply with quote

Ei uke gammel sak, men verdt en link lell:

En lungebetennelse på en mann med dårlig immunforsvar: Ikke ideelt. Det ble hjerteproblemer. Først fredag slapp de Eggen ut av sykehuset i Orkdal.

– Immunforsvaret er borte. Jeg er nok best i angrep, sier Nils Arne Eggen da han tar imot VG – utendørs denne gangen.

Han sitter klar, med et glass Farris, litt tynnere i ansiktet kanskje?

– Æ må træn. Æ ha mista en måned med træning, sier han – optimistisk som alltid. Litt lavere sier han, rett etterpå: -Æ e litt lat ...

Samme hvilke slag han får: Eggen nekter å gi seg. Han ser fremover. Han tenker på neste dag, på neste uke, på neste kamp. Det er sånn han har overlevd, det er sånn han skapte et fotballmirakel i lille Norge.

Les mer: Eggen før avduking av statuen: – Det er litt stas, jeg innrømmer det

Jeg har forresten ennå ikke sett Eurosport-dokumentaren "Livet med Rosenborg", som ligger gratis på Dplay. Regner med at den er verdt å se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 23.06.2019 16:28    Post subject: Reply with quote

Takk for tipset Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 23.06.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Fin dokumentar. Godt å mimre tilbake til svunne tider etter en begredelig forestilling i Tromsø.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 05.08.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

https://video.eurosport.n...c6ez76tP3w

Eggen på Rosenborg trening og skriver autografer som om vi er i 1997 Love Love Love
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

U NORVEÅ KOJ OTKRIVENA ZANIMLJIVA PRIČA Čovjek kojem je podignut kip odbio je Dinamo i otvorio vrata Maksimira popularnom Argentincu

Google-oversetteren wrote:
However, we heard yesterday in Trondheim also one interesting anecdote linking Eggen and Dynamo. So, as Rosenborg began to record European success at the very time when the Zagreb club started expanding, at one point in Maksimir they started thinking about a foreign coach. Of course, one of the pioneers of the idea was the late Croatian President Dr. Franjo Tudjman , then deeply involved in the club. The first choice was precisely Eggen; to bring the Norwegian to do in Maksimir what he did in Trondheim. Everyone, from Tudjman onwards, hoped that Eggen would agree, among other things, because he had spent the summer in Umag, knew Croatia and had football opportunities. However, the real negotiations did not come because Eggen initially refused any option but Rosenborg (we do not know if it was while he was still a coach of the Norwegian club or in a short break until it was already known that he was returning to Trondheim). Soon, they were led by the idea that the coach should be a stranger to Maksimir brought - Oswald Ardiles . Well, the popular Argentine would probably not be the coach of Dinamo if Eggen had accepted the invitation!


Bra at Dinamo måtte nøye seg med Ardiles!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 17.09.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Bursdag! Håper han får kake i dag!
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 03.11.2019 02:25    Post subject: Reply with quote

https://www.facebook.com/...887093253/

For en herlig mann!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Den store fotballpersonligheten er i perlehumør, og han forteller om stadig framgang etter amputasjonene.

- Jeg er ikke så mobil ennå, men det går framover hele tida. Jeg må jo lære å gå på nytt og på en annen måte. Ja, nok om det. Dette skal ikke bli noen sjukehistorie.

Les mer: - En ære å bli sammenliknet med en hest
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 17.02.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

I serien "prøver å forklare at Eggen er utdatert": https://www.adressa.no/me...110544.ece

Foregått de siste 15 årene. Denne gangen kan vel ikke Eggen svare på kritikken med mindre det er noen som gidder å være "muppet", sånn KI var et par år. Men herregud, at folk fremdeles ikke skjønner hvor stor den mannen er og hvor relevant hans kunnskaper for hvordan klubben burde ledes i dag.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.02.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

På den annen side er han jo litt sånn "ledelsen burde styre alt, styret og årsmøtet og medlemmene og supporterne burde bare si ja". Uovertruffen på svært mange ting, selvsagt, men det er ikke forbudt å være litt kritisk.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 18.02.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

På dette området er Nils Arne og Koteng ganske like. De er begge sterke og handlekraftige personligheter. De har begge skapt suksesshistorier på hver sine områder.
Man skal ikke fornekte demokratiske prosesser, men blir ting for demokratisk kan resultatene "koke bort i kålen".
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2020 02:06    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Var det én ting som preget klubben fra Eggens avgang i 2002 til Koteng ble styreleder ti år etterpå så var det unnvikelse og konfliktskyhet i mange ledd.

Hareide-greiene.
Rune Bratseth i alle mulige sammenhenger.
Høgmo.
Tørum og KTE som ikke sa hei.
Hroar Stjernen! Terje Svendsen, livredd for å tråkke på tær.
Ineffektive vedtak.
Kompromisser - dvs. løsninger alle kan akseptere men ingen brenner for som igjen pulveriserer ansvar.
Omstendelige prosesser som tærer på folk.

Så kan man si at mye har vært uryddig og lite elegant håndtert under Koteng, men i sum er handlekraften befriende og. Kanskje ikke unaturlig at det oppstår et vakuum når en så markant skikkelse som Nils Arne forsvinner ut av klubben etter å ha hatt enorm makt og påvirkningskraft på smått og stort i ørten år.

Enig i at det er lov å være kritisk. En 80 år gammel mann vet ikke alt selv om han tror det. F.eks ganske meningsløst at United har hatt Bobby Charlton som en mann med innflytelse på spilleroverganger så lenge. Men på sport finnes det ingen bedre å innhente råd fra så lenge hodet til Nils er intakt. Det vet jo alle de stemmeberettigede gubbene med hvitt hår på våre årsmøter. Og mange av de oppfatter nok Nils som en fasit på alt annet også. Hvordan renholdet på brakka skal være, hva slags stoler som bør være i resepsjonen, hvem som bør sitte i styre og stell og hvordan skape fred i Midtøsten osv.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 18.02.2020 08:59    Post subject: Reply with quote

Vi er så heldige at vi fremdeles kan motta råd fra tidenes beste fotballtrener og enkelte mener at dette er et problem. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2020 09:25    Post subject: Reply with quote

Han er tidenes beste fotballtrener. Han er ikke tidenes beste klubb/bedriftsleder. Rosenborg anno 2020 er noe annet enn det Rosenborg Eggen ankom i 1988 og videreutviklet derfra. Derfor må man være litt selektiv i hvilke råd man lytter til og ikke.

Eggen har under Koteng fått mye innflytelse i form av å være en direkte rådgiver til både styret og trenerteam. Frykten for å miste den innflytelsen var nok avgjørende for at Eggen flagget sin støtte til Koteng.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 18.02.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Alt har sin tid. Synes debattartikkelen var god jeg.

Jeg vil anta at relativt mange på årsmøtet stemte på Koteng fordi Eggen støttet uten å foreta en selvstendig vurdering av hva som var best for RBK. Spørsmålet er om det er en smart tilnærming til et valg.

Man skal selvfølgelig lytte til gamle svært vise menn, men hvis dette er til hinder for nye tanker, kan det være utfordrende. På et eller annet tidspunkt vil gamle løsninger på nye problemer ikke være riktig (så kan selvfølgelig eldre menn også tenke nye tanker). Dette gjelder både i idrett, politikk og samfunnsliv for øvrig. Eks. fra idretten kan være motstand mot damehopping, skøyting i langrenn og hvite shortser.

For min egen del ville jeg stemt på Koteng, men ikke fordi Eggen støttet det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 242, 243, 244 ... 258, 259, 260  Next
Page 243 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb