English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Vålerenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

RBKs beste?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
4%
 4%  [ 4 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
2%
 2%  [ 2 ]
Konradsen
58%
 58%  [ 50 ]
Lundemo
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
23%
 23%  [ 20 ]
Akintola
5%
 5%  [ 5 ]
Alexander Batistuta
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 86

Author Message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 16.06.2019 23:04    Post subject: Reply with quote

Leste meg gjennom kamptråden fra mitt eget siste innlegg frem til side 12, og konstaterer at det knapt nok var noen negative eller barnslige innlegg.

På den annen side, 12 sider? Det er nok en del som har gått fra å være negative til å bli apatiske og har tatt seg en pause. Kommer nok tilbake når spillet blir bedre og poengene fortsetter å rulle inn, samt at det synker inn at Horneland vil være trener med all makt i sine hender i minst ett år til. Så får vi se om det etter hvert blir bedre enn under Kåre og Coolen...


En helt grei kamp, med et flott resultat. Det er slike seire som gjør at det blir gull til slutt. Seier i de to neste kampene og vi begynner å lukte på medalje.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 16.06.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Leste meg gjennom kamptråden fra mitt eget siste innlegg frem til side 12, og konstaterer at det knapt nok var noen negative eller barnslige innlegg.

På den annen side, 12 sider? Det er nok en del som har gått fra å være negative til å bli apatiske og har tatt seg en pause. Kommer nok tilbake når spillet blir bedre og poengene fortsetter å rulle inn, samt at det synker inn at Horneland vil være trener med all makt i sine hender i minst ett år til. Så får vi se om det etter hvert blir bedre enn under Kåre og Coolen...


En helt grei kamp, med et flott resultat. Det er slike seire som gjør at det blir gull til slutt. Seier i de to neste kampene og vi begynner å lukte på medalje.

RBK


👍👍 Vil fortsatt være sterk kritisk til Horneland frem til laget spiller fotball i 80min.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 16.06.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Uten tvil årsbeste! Etter de første 10-15 minuttene, hvor vi hadde en god del langpasninger og mye av det vi har sett tidligere, syntes jeg vi spilte flere korte, lave pasninger. Pasninger med et mål og ikke bare panisk lemping opp fra farlig sone.

Vi hadde flere gode, raske kontringer og rett og slett mye mer fremoverrettet spill (noe kan forklares med at VIF stod høyt og hadde en del ball). Andelen støtte og pasninger på tvers var mye lavere enn under Kåre (igjen, det kan vel også forklares litt med at ViF stod høyt). Jeg syntes også Hansen hadde mange flere raske utkast i stedet for å kjæle lenge med ballen før han polet den vilkårlig opp.

Det er fremdeles et stort forbedringspotensialet, spesielt mtp at vi la oss så dypt i forsvar, men dette var jo også noe laget gjorde under Kåre mot slutten. Jeg tror (håper) det mer enn noe annet er noe som sitter igjen siden Kåre-tiden.

Også gledelig å se Samuel spille og være god (synes han hittil totalt sett har skuffet noe i Rosenborg, men han har riktignok vært uheldig med skader). Konradsen imponerte meg også idag, og mot Brann.

Men Lundemo... Alt for mange støttepasninger fra han sin side. Hver gang han fikk ballen så det ut som han kun hadde én tanke i hodet: støttepasning.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 16.06.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

Hansen - 6

Hedenstad - 5 Bra jobb i dag

Tore - 5 Stygg feil

Hovland - 5 Pluss en for ingen tabber

Meling - 5 Elendige innlegg med snø på. God innsats.

Konradsen- 5 Jobber godt i dag. Trelegg og enkelte elendige involveringer blant mye positivt i dag, tross alt.

Jensen - 4 Svært usynlig i 1.omgang, alt for passiv i hodet ved offensive pasningsmuligheter og offensive løp. Bedre ut over i 2. omgang.

Lundemo - 4 Spiller trygt, aaaalt for trygt. Han spiller bakover i 99% av tilfellene. Blir sprø av å se på.

Adegbenro - 7 Fantastisk store deler av 1. omg.

Akintola - 6 Får brukt farten sin og lykkes med mer i dag

Søder - 3 inkludert pluss 1 for mål. Mye røyk. Fascinerende lite ild. I mine øyne uten nevneverdige involveringer gjennom 90 min foruten mål og målgivende. Taper fryktelig mange dueller. Bendtner mange hakk bedre som oppspillspunkt.

Horneland: 3
Pluss 6 for en solid kamp og resultat
Minus 3 for defensiv kjedelig kontringsfotball hjemme
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 16.06.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Hyggelig kveld på Lerkendal og en helt grei 3-0 seier. Nå gjelder det for prestasjonsgruppen å nullstille, jobbe med forbedringer og klare å gjenskape det som var godt av planlagt spill. Tilfeldigheter og motstanders tabber blir vanskeligere å gjenskape.
Det jeg og guttene tar med oss fra kvelden var en fin markering for Nils Arne Eggen og et pari resultat.

Som et apropos til den ørlille tendensen til debatt om ballinnehav så vil jeg bare bemerke at de tre store medieaktørene VG, NRK og Eurosport har tildels avvikende statistikker på ballinnehav. (VG 49-51, NRK 43-57, Eurosport 42-58.)
Selv "følte jeg" da jeg dro fra Lerkendal at de to siste var nærmest, men magefølelsen kan ha vært preget av en dose nostalgi, noen never popcorn og under pari kaffe.

Er uansett rimelig sikker på at minst to av disse tre mediebedriftene har noen faktafeil i sine statistikker, uten at det skal påvirke nattesøvnen. Offside er jo for eksempel som kjent vanskelig for andre også (0-4, 2-5, 1-4) Wink

VGs kampstatistikk:


NRKs kampstatistikk:


Eurosports kampstatistikk:

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 16.06.2019 23:26    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Leste meg gjennom kamptråden fra mitt eget siste innlegg frem til side 12, og konstaterer at det knapt nok var noen negative eller barnslige innlegg.

På den annen side, 12 sider? Det er nok en del som har gått fra å være negative til å bli apatiske og har tatt seg en pause.
RBK


Nja. Dagens åpenbaring var vel at Meling angrep rom mellom midtstopper og back. Innlegg innenfor 16-meteren er alltid farlig.

Ellers litt overrasket over reaksjonene her inne. Eurosport viste vel i 2.omgang 60-40 i ballinnehav til VIF, og underholdningsverdien var heller tvilsom... solid og greit gjennomført, men fortsatt lysår unna å ha noe i CL/EL å gjøre.

Og VIF er lysår unna alt... trøstesløst lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 16.06.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

selleck wrote:
Ellers litt overrasket over reaksjonene her inne. Eurosport viste vel i 2.omgang 60-40 i ballinnehav til VIF, og underholdningsverdien var heller tvilsom... solid og greit gjennomført, men fortsatt lysår unna å ha noe i CL/EL å gjøre.


Forskjell på å si at en kamp/prestasjon er lovende og å si at dette laget hadde bitt greit ifra seg i Europa.

Og, ikke at jeg synes det passer at Rosenborg legger seg dypt og lar motstanderen kontrollere kampen på hjemmebane, men ingen lag har vunnet en kamp på ballbesittelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 17.06.2019 06:50    Post subject: Reply with quote

Hansen - 6

Hedenstad - 5
Tore - 5
Hovland - 5
Meling - 5

Konradsen- 6
Jensen - 5
Lundemo - 5

Adegbenro - 7 BB
Akintola - 6
Søder - 6

Dølle - 6
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 17.06.2019 08:18    Post subject: Reply with quote

Utrolig flott kamp og stemning på Lerkendal.

Gi Dølle ny kontrakt asap
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 17.06.2019 08:53    Post subject: Reply with quote

Solid kamp defensivt. VIF hadde vel egentlig 0 målsjanser. Også er det jo godt gjort å vinne 3-0 uten å spille morsom fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 17.06.2019 09:15    Post subject: Reply with quote

Det er jo morsomt at det endelig scores mål i riktig retning mot slutten av kampen da.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 17.06.2019 09:17    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Hyggelig kveld på Lerkendal og en helt grei 3-0 seier. Nå gjelder det for prestasjonsgruppen å nullstille, jobbe med forbedringer og klare å gjenskape det som var godt av planlagt spill. Tilfeldigheter og motstanders tabber blir vanskeligere å gjenskape.
Det jeg og guttene tar med oss fra kvelden var en fin markering for Nils Arne Eggen og et pari resultat.

Som et apropos til den ørlille tendensen til debatt om ballinnehav så vil jeg bare bemerke at de tre store medieaktørene VG, NRK og Eurosport har tildels avvikende statistikker på ballinnehav. (VG 49-51, NRK 43-57, Eurosport 42-58.)
Selv "følte jeg" da jeg dro fra Lerkendal at de to siste var nærmest, men magefølelsen kan ha vært preget av en dose nostalgi, noen never popcorn og under pari kaffe.

Er uansett rimelig sikker på at minst to av disse tre mediebedriftene har noen faktafeil i sine statistikker, uten at det skal påvirke nattesøvnen. Offside er jo for eksempel som kjent vanskelig for andre også (0-4, 2-5, 1-4) Wink

VGs kampstatistikk:


NRKs kampstatistikk:


Eurosports kampstatistikk:


Jeg stoler mest på Flashscore sin statistikk, den bruker å være bra korrekt.


https://www.flashscore.co...atistics;0
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.06.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

Er det slik at Meling har blitt fast på å ta cornere nå, når Helland ikke spiller, eller så jeg feil under kampen? Ikke så merkelig at de velger å prøve noe annet enn Jensen og Hedenstad iallefall...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 17.06.2019 09:53    Post subject: Reply with quote

Hedenstad slo da corner i går?
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 17.06.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Vi spilte godt i forsvars fasen, og fikk derfor noen gode overgangsmuligheter. Til det sistnevnte har vi ennå litt å gå på, men det er klar forbedring. At VIF skulle trille ballen mye var ingen overraskelse, men de fikk lite ut av det. Vi vant skuddstatistikken ganske klart, og det er en bedre prediksjon på seier en ballbesittelse.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.06.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Hedenstad slo da corner i går?


Mulig han også tok cornere? Men Meling tok i alle fall mange av de.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.06.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

Meling tok cornere fra høyre og Hedenstad fra venstre
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 17.06.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Solid kamp defensivt. VIF hadde vel egentlig 0 målsjanser. Også er det jo godt gjort å vinne 3-0 uten å spille morsom fotball.

Og hva er morsom fotball for deg, slik som VIF spilte, med for det meste pasninger mellom midtstopperne og de sentrale midtbanespillerne på egen banehalvdel?
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 17.06.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Meling tok cornere fra høyre og Hedenstad fra venstre


Helt riktig, da vi vil ha innoverskrudde cornere. Meling hadde stadig alt for mye luft under cornerne sine mot bakre stolpe dog, så håper han øver litt på det.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 17.06.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Det er gøy å vinne kamper! Selv om det ikke er helt ideelt. Og Sødelund klarte for en gang skyld både å være oppspillspunkt og selvfølgelig score på mål som ikke burde vært mål. Kwarasay Larsen er potetsekk jo.
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 17.06.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Franc wrote:
Jeg har for høye forhåpninger og forventninger til Rosenborg. Vi bare er én av røkla i eliteserien og må ta til takke med det. At vi angrepvillig kunne styre kampene både borte og ikke minst hjemme er åpenbart et tilbakelagt stadium.

Flere år siden vi var der. Følg med i timen...

Franc wrote:
Fotballen har forandret seg siden Eggens storhetstid. Tiden der man kunne spille underholdende fotball og samtidig vinne kamper (og komme seg ut i Europa) for et lag som Rosenborg er vel passé.

Det tar tid å komme seg fra den forfatningen vi kommer fra og frem til dit du vil. Ingen vits i å gnåle som om vi skulle vært fremme i Oslo hvert femte minutt når vi akkurat har passert Berkåk.


👍🏼👍🏼👍🏼 Godt oppsummert Larsarus. Denne kampen var et riktig steg på veien. Vi er solide bakover, og må øve videre på det for å hevde oss i Europa. Neste steg blir angrep, og også fortsette økningen i treningsmengden. Stein på stein...
Det var artig i 2015, men jeg tror ettertiden vil vise at Kåres plan var for kortsiktig, og funket i ES. I Europa viste vi hvor langt unna vi var dét nivået.
Det er lov å tenke langsiktig når vi har begynt å vinne nå, og jeg ble også godt nok underholdt av denne kampen, med tanke på at jeg så flere steiner falle på plass i grunnmuren Horneland og laget bygger. Jeg gleder meg til å se resten av huset reise seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.06.2019 15:00    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ha litt luft enn at det blir noe lavt tull på første stolpe, en uvane fra Hamrèn eller enda tidligere som vi fremdeles sliter med å bli kvitt.

Luft betyr som regel at det er siktet som må innstilles, lavt tull er kreft som bør fjernes.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 18.06.2019 01:30    Post subject: Reply with quote

Alltid godkjent å vinne 3-0,men det mest positive med kampen er det Horneland sier etter kampen. Og det er at laget ikke er godt nok i etablert angrep enda til å spille med mer ballinnehav. Derfor slapp man seg ned og spilte solid defensivt og satset på overganger. Det sier meg at det vi så i går fortsatt ikke er sånn Horneland vil at vi skal framstå, men at det vil komme etterhvert.
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb