English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 19.03.2019 15:04    Post subject: Reply with quote

PÃ¥l som anker?
Har vel altfor få defensive fibre til en slik rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 19.03.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

Hver gang noen kommer mot han så blir de stoppet ved full stopp i spillet og frispark mot. Eier ikke overblikk eller tempo i hue til å være defensivt anker
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 19.03.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Han passer jo så vidt inn på ving nå til dags, så noe anker skal han ikke være.

Mener han ikke er noe klart førstevalg på ving, bidrar med fint lite.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.05.2019 08:43    Post subject: Reply with quote

Må bare bumpe denne tråden litt for å få sagt hvor ufattelig lei jeg er av (spilleren) Pål André Helland.

Det kan godt være han står på under trening og er godt likt i gruppa, men på banen er han den desidert største primadonnaen vi har, trolig uten sin like i klubbens historie. Han går aldri på et helhjertet initiativ uten ball hvis ikke det er for å komme alene med keeper, han tilbringer store deler av kampen med å stå stille og be om ballen på fot med motstander i ryggen. Han gjør ikke en kalori innsats for laget alene. Defensivt later han som han deltar, og legger ikke to pinner i kors for å rette opp egne feil.

På mange måter er han tilbake der han var som junior, der han følte seg så god at han slapp å gjøre noen del av jobben. Realistisk sett er han nå en treg, statisk, forutsigbar ståving med en middelmådig, men overvurdert fot, og til alt overmål er han lat og skadeplaget.

At han spilte hele kampen mot Haugesund er feigt av treneren, og det er en elendig vurdering å starte ham igjen mot Mjøndalen, og samtidig be om 'passion' og kraft.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 19.05.2019 08:58    Post subject: Reply with quote

Enig i det som skrives her og noe som gjør Hornelands prioriteringer tidvis uforståelige. Helland sine dødballer er muligens grunnen, men i banespillet så er jo Dølle er i mye større grad en toveis spiller og burde passe inn i måten Horneland sier han tenker.

Og hvorfor får ikke Valsvik prøve seg i en kamp på bekostning av Hovland for å se om det er det som skal til for å gjøre midtforsvaret tett igjen.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 19.05.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Helland minner meg litt om en oldboys spiller som spiser litt for mye og drikker litt for mye øl. Skjørta sprenger og beina begynner å slite med å dra rundt på kroppen og ballbehandlingen er ikke som den var i ungdommen. Absolutt moden for utskifting.

Omskolering til indreløper har jeg lite tro på, all den tid han behøver å gjenvinne ball og fighte masse i den rollen og jeg tror ikke han hadde klart det.

Helland per dags dato er avhengig av at hele laget gjør det bra, han klarer ikke å heve laget lengre og vi er bedre tjent med yngre krefter på hans plass.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 20.05.2019 09:31    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Må bare bumpe denne tråden litt for å få sagt hvor ufattelig lei jeg er av (spilleren) Pål André Helland.

Det kan godt være han står på under trening og er godt likt i gruppa, men på banen er han den desidert største primadonnaen vi har, trolig uten sin like i klubbens historie. Han går aldri på et helhjertet initiativ uten ball hvis ikke det er for å komme alene med keeper, han tilbringer store deler av kampen med å stå stille og be om ballen på fot med motstander i ryggen.

Med det som (eneste) kvalitet i tillegg til et ok venstrebein, kanskje han kunne fungert som vår beste spiss av de vi har tilgjengelig nå?

Forøvrig enig i alt.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

I en profesjonell klubb uten dialektblindhet hadde Helland vært solgt for flere år siden. Hva han har bidratt med de siste årene etter 2015-høsten er enkelte mål og assists. Artig i media er vel et pluss.

Som spiller er han langt unna Eliteserienivå både når det gjelder aggressivitet, hurtighet og driblinger. Altså ikke god nok, selv for bunnlaget RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 20.05.2019 15:20    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi være dialektblinde? Lokal tilhørighet er mye av poenget med et fotballag på vårt nivå. Og hvis du ser på stallen vår i dag så er det vanskelig å påstå at en ukritisk satsing på trøndere er det som kjennetegner oss.

Men Helland har vært elendig i lang, lang tid, så der er vi enige.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hvorfor skal vi være dialektblinde? Lokal tilhørighet er mye av poenget med et fotballag på vårt nivå. Og hvis du ser på stallen vår i dag så er det vanskelig å påstå at en ukritisk satsing på trøndere er det som kjennetegner oss.

Men Helland har vært elendig i lang, lang tid, så der er vi enige.


Hvorfor vi ikke skal være dialektblinde, mener du vel? Har ingenting mot at vi får opp gode trøndere, og det gleder meg at vi nå i større grad gir egenproduserte tillit. Poenget mitt var bare at jeg ikke ser særlig andre grunner for at Helland fortsatt er i klubben enn dialekten.

Gode trøndere = ja takk, trøndere som senker nivået og er uten potensiale = nei takk. Der er vel de fleste enige.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 14.06.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...s/71189662

Samme skjebne for PÃ¥l som Bendtner og Adegbenro?

EN trener som slanker vekk Bendtner, Adegbenro og Helland fra klubben i samme sesong bør varte opp med noe godt, dette er gambling på høyt nivå
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 14.06.2019 19:13    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet er jeg enig, men i tilfellet Helland har han ikke vist særlig god form i år - dette til tross for at han endelig har klart å holde seg skadefri lengre enn på mange sesonger, som man skulle tro ville bidra til å prestere bedre.

I tilfellet Bendtner synes jeg ikke det håndteres på en god måte, og man gjør ingenting for å kunne få inn noen kroner på et eventuelt salg. Han kan også lett konkurrere med Søder uansett.

Adegbenro vet vi alle hva har i seg. Håper han kan begynne å vise mer av dette fremover. Dog, til tross for hva han har prestert i år har han uansett ikke veldig sterk konkurranse for tiden og burde likevel få relativt godt med spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 14.06.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

For en sutrekopp. 6 kamper fra start pluss 3 innhopp er mer enn han kan forvente med det han har vist de to siste årene.. og innstillingen han viser sier litt om profesjonaliteten.

En annen spiller ville tenkt "Shit, nå må jeg opp ett hakk, hvis ikke er jeg ute av laget! Dette er jobben min, jeg er 29, nå skal jeg ta ut toppnivået mitt!"

Helland tenker "Meh, hvis jeg ikke får spille alle kampene jeg kan stavre meg inn i garderoben til vil jeg ikke være med lenger! Jeg slutter og drar til Hemne! Buhuuu.."
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 14.06.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

Les artikkelen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 14.06.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

Frittalende i media... havner vel i fryseboksen da i Hornelands regime.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 14.06.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

M Cifuentes fan account wrote:
Les artikkelen igjen.


Hva, spesifikt, mener du jeg har misforstått her? Han aksepterer at treneren tar ut laget, men er samtidig sikker på at han fortjener å spille. Og hvis han ikke får starte kampene, vil han bytte klubb. Skikkelig klubbspiller, det der.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 14.06.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

"Bærebjelke for klubben"

Ikke rart fundamentet har slått sprekker. Dette er vel tidenes skjøreste bærebjelke. Hvor stor del av kampene i RBK- drakt har han fullført?
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.06.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Helland må stikke hele neven i jorda. Han har ikke levert premium siden 2015 og har stort sett slitt med skader siden. De periodene han har fått spille har han i beste fall vært variabel, og har knapt preget én kamp de siste årene. I tillegg spiller han i en av posisjonene med klart mest konkurranse og flest alternativer.

Og han er ingen bærebjelke om man ser på skadehistorikken. Kanskje mer en teltplugg. I papp.

Det er forsåvidt bra at han er forbanna over å ikke få spille, men å allerede begynne å true med klubbskifte er vel bråkjekt. Han får holde kjeft, bite tenna sammen og kjempe for plassen som alle andre. Å spille over halvparten av minuttene hittil på en av to plasser hvor vi har fire-fem andre alternativer er ingen ting å klage over. Ikke når han er langt unna noen soleklar ener.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.06.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Det er skremmende å se hvor lite selvinnsikt spillerne har. Har ikke trenerne samtaler med spillerne hvor de forteller konkret at dette og dette må du jobbe mye med for å få spilletid?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 14.06.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Jeg vil veldig gjerne ha trøndere på banen, men først og fremst vil jeg ha gode spillere. Og Helland ser jeg ikke noe annet enn en nedadgående kurve hos. Han får la beina snakke for seg istedet for brødsaksa for en gangs skyld, men jeg tviler sterkt på at han klarer å komme tilbake og levere bra nok. Begynner bli litt lei den sarkasmen hans også. Får gjerne finne seg en ny klubb for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.06.2019 23:50    Post subject: Reply with quote

Folk får lære seg å lese. Det Helland uttaler er
Quote:
For Rosenborg sin del er jeg nok altfor dyr til å sitte på benken. En klubb som sliter litt med økonomien kan ikke ha så dyre spillere som meg på benken. Da får jeg meg nok beskjed om å finne meg noe nytt, avslutter Helland.

Man kan ikke tolke det som at han truer med å finne en ny klubb om han ikke får mer spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 15.06.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Jo, det kan man. Han sier "Bruk meg eller selg meg". Ikke et ord om at han selv burde ta opp hansken. Hvis han plutselig har begynt å bekymre seg om at høytlønnede spillere sitter på benken, kan han sikkert gå ned litt i lønn for å hjelpe klubben som har det "tøft økonomisk"..
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 15.06.2019 00:33    Post subject: Reply with quote

Tolker det som at han sier han blir kastet på dør hvis han ikke presterer.
Ser ingenting galt med det utsagnet, da det heller vitner om god selvinnsikt.
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 15.06.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

Du kan si hva du vil om Helland, men ingen kan nekte for at fyren er full av "passion" for både sporten og klubben han spiller for.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.06.2019 01:54    Post subject: Reply with quote

Lykke til i ny klubb. Det han har prestert de siste sesongene holder ikke, og han er alt for ofte skadet til å være et førstevalg å stole på. Over toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 155, 156, 157  Next
Page 111 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb