English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 4 ]
Meling
2%
 2%  [ 3 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Konradsen
75%
 75%  [ 98 ]
de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Akintola
11%
 11%  [ 15 ]
Søderlund
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 130

Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
kampen består av en 90 min lang duell i kjent FKH stil.
enig med Zap at Horneland må spille den fotballen han er komfortabel med, det er dette prosjektet klubben har satt igang og nå må vi stå i det.


Hvis det hadde vært sant så. Men i andre omgang så spilles det stort sett på bakken med dobling på kant -mye innlegg som i klassisk RBKfotball. Når dette kalles huleboerfotball så viser det at man har skylapper i sin analyse. Fotballen utvikler seg og å spille 100% eggensk 433 behøver ikke nødvendigvis å være den mest effektive fotballen i dag. Antagelig så ville Eggen forfektet en utvikling av sin fotball i dag. Når selv topplagene i Europa spiller langt og løper som gærninger blir det merkelig å kalle dette huleboefotball.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Vi spiller mindre langt i andre omgang. Men da skaper vi heller ingenting, det er langt færre innlegg da, og vi er litt tilbake til den greia der vi dobler mye, men ingen noen gang slår innlegget. Planen var trolig å ta mindre risiko ved å sende opp færre spillere i gjenvinning, for vi er litt heldige i første omgang.

Den beste prestasjonen offensivt gjør vi faktisk i første omgang, når vi kjører full Haugesund, og skaper to-tre farligheter.

Eggen ville alltid forfektet å utvikle sin fotball, det ligger i sakens natur, men å tro at han automatisk ville senket risiko og spilt mer langt nå, det synes jeg i beste fall er spekulativt. Analysen av at 'de beste lagene' nå spiller mye langt og løper som gærninger mener jeg er direkte feilaktig. Ja, den fysiske kapasiteten er økt, men det er virkelig ikke lange duellballer fra midtstoppere og keeper som kjennetegner eliten nå. Ikke alle pasninger over ti meter er like.

Man kan like sånn kraftfotball og stå for det, man må ikke klistre Eggen-lapp på det for å dempe kognitiv dissonans. Det blir som tennissokker i Syden med påsydde Lacoste-krokodiller.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.05.2019 08:54    Post subject: Reply with quote

hva er egentlig greia med å komme med noen vage sammenligninger til fotballen noen av de beste laga i verden spiller?
Horneland har hevet nivået på innlegg situasjoner og arbeidsmoral. det skal han ha skryt for, men om det er nok til å skape ett Rosenborg som underholder publikum, det gjenstår å se.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 27.05.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Herlig seier på en av de vanskeligste bortearenaene i TL, og det var heller ikke ufortjent. Synes vi har bra defensiv struktur i laget, og Brann skaper nesten ingen ting. Vi tvinger dem til å slå langt, noe som ikke var intensjonen deres. Samtidig vinner vi duellene, og mange av andreballene. Vi viser det Hamren kaller for Attityd i denne kampen.

Så er det masse å hente på det offensive ennå, men det var som forventet. Når man har slitt i en periode slik som vi, handler det om å skape trygghet og selvtillit. Vi trengte en kamp hvor laget holdt nullen, og hvor laget dro i samme retning. Det synes jeg vi klarte. Slik Guerdiola sier: " Du kan ikke angripe hvis du ikke kan forsvare deg".
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi spiller mindre langt i andre omgang. Men da skaper vi heller ingenting, det er langt færre innlegg da, og vi er litt tilbake til den greia der vi dobler mye, men ingen noen gang slår innlegget. Planen var trolig å ta mindre risiko ved å sende opp færre spillere i gjenvinning, for vi er litt heldige i første omgang.

Den beste prestasjonen offensivt gjør vi faktisk i første omgang, når vi kjører full Haugesund, og skaper to-tre farligheter.

Eggen ville alltid forfektet å utvikle sin fotball, det ligger i sakens natur, men å tro at han automatisk ville senket risiko og spilt mer langt nå, det synes jeg i beste fall er spekulativt. Analysen av at 'de beste lagene' nå spiller mye langt og løper som gærninger mener jeg er direkte feilaktig. Ja, den fysiske kapasiteten er økt, men det er virkelig ikke lange duellballer fra midtstoppere og keeper som kjennetegner eliten nå. Ikke alle pasninger over ti meter er like.

Man kan like sånn kraftfotball og stå for det, man må ikke klistre Eggen-lapp på det for å dempe kognitiv dissonans. Det blir som tennissokker i Syden med påsydde Lacoste-krokodiller.


At vi var heldige i første omgang og skapte mindre stemmer jo ikke. Her har vi minst like mange sjanser som Brann. I andre omgang tar vi mindre risiko og ligger lavere og lykkes for første gang med lavt press i år. Spiller kjedeligere fotball javel, men må også sees i sammenheng med tabellsituasjonen.

Har ikke skrevet at vi spiller Eggensk men med elementer av det. Og som andre skriver så spiller vi oss bedre ut bakfra i andre omgang enn ofte under KI. I fjor spilte vi klassisk 433 og ble pisset på så fort vi spilte utenfor andedammen EL. Sannsynligvis mest pga manglende løpskraft og press-spill.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 09:33    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
hva er egentlig greia med å komme med noen vage sammenligninger til fotballen noen av de beste laga i verden spiller?
Horneland har hevet nivået på innlegg situasjoner og arbeidsmoral. det skal han ha skryt for, men om det er nok til å skape ett Rosenborg som underholder publikum, det gjenstår å se.


Fordi blant annet presspill og løpskraft ligger bak prestasjonen disse laga gjør. Og dette har vi vært svake på de siste sesongene. Å bli overløpt ute i Europa i den grad at motstanderen virker å ha flere spillere på banen aka Leipzig på Lerkendal er jo ikke særlig underholdende tenker jeg.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 737
Location: Nord

PostPosted: 27.05.2019 09:40    Post subject: Reply with quote

100% enig med snegle her. Vi må ta med ed oss det som var positivt, og heller fokusere på å videreutvikle det negative. Å tro at vi kan spille ball i hatt ut av forsvaret mot Brann på Brann stadion med stoppere som Reg og Hovland er på grensen til sinnslidelse.
Utskiftninger må til, og det tror jeg Horneland er fullstendig klar over, men med det spillermaterialet vi har tilgjengelig pr i dag, var dette nesten full klaff
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 27.05.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Er enig i at vi må se det positive med denne kampen. Jeg er heller ikke der at jeg ser det som negativt at vi vinner her. Ingenting hadde vært bedre enn at Horneland snudde skuta, men det bekymrer meg at Hovland får fortsette når han gang på gang er livsfarlig i de bakre rekker for oss. Tok seg opp utover kampen i går, men gud bedre så upresis han er.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2019 10:38    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
At vi var heldige i første omgang og skapte mindre stemmer jo ikke. Her har vi minst like mange sjanser som Brann. I andre omgang tar vi mindre risiko og ligger lavere og lykkes for første gang med lavt press i år. Spiller kjedeligere fotball javel, men må også sees i sammenheng med tabellsituasjonen.


Tror jeg var litt uklar. Første omgang er slik vi bør spille nå, selv om det var stygt. Vi skaper et par sjanser, og får en del ball inn i boks. Men vi er også litt heldige, fordi særlig Hovland gjør så mange personlige feil, og fordi vi gir fra oss en del veldig farlig mellomrom som et mer klinisk lag enn Brann utnytter. Skaper vi mer enn Brann? Tja. Null avslutninger på mål og to et stykke utenfor. Men det er et potensial der.

Andre omgang er mer en bra gjennomført bortekamp mot en overlegen motstander, type. Vi bruker tid, har flere bak ball, og inviterer Brann til å gjøre det de kan dårligst i å dominere kamper. Men der skaper vi jo ingenting unntatt noen dødballer, fordi vi er tannløse og planløse når vi ikke bare sparker ballen inn i farlig sone og står etter.

Poenget er at man ikke bare kan si : se, dette aspektet var bra, nå er det bare å finpusse samhandling offensivt, for det vi gjør bra nå intensitetsmessig krever at vi bruker de spillerne som er dårligst på teknikk og pasningsspill. Vi stiller med et lag som kler en direkte langballstil så godt vi kan, det er Kåres store tunge spillere, og hvis vi skal spille pasningsbasert fotball må vi bytte fire-fem spillere. Fordelen ligger i ulempen.

Brann, på sin side, stiller jo egentlig litt med fancyrekka her (unntatt en syk Koomson), med spillere som Ordagic. Strand og Bamba fra start, som egentlig er mer spillende typer. Og likevel matcher de vår kraftoppstilling på fysikken, det sier noe om at toppnivået deres vil være bedre enn vårt, derfor gir det lite mening å snakke om gull. Vi er fortsatt et bunnlag, eller kanskje et middelmådig lag, men nå ett som i det minste kan kjempe topplag ut av stilen på fysikk. Rollemodellen vår blir egentlig Haugesund, og da vet vi hva som gjelder. Det er medaljekamp i et godt år, men i år starter vi med handikap.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 10:44    Post subject: Reply with quote

Alltid bra med seier i Bergen, men blir utrolig trist av de som friskmelder laget pga dette.

100% enig med Zaphod, slik vi forsøker å spille nå kan vi, i beste fall, karre oss til medalje i et godt år. Det er ikke RBK. Vi skal angripe og vi skal vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.05.2019 10:46    Post subject: Reply with quote

Det irriterer meg for øvrig grenseløst den rense-politikken vi har under Horneland. Det skal måkes ut når vi får tak i ballen i forsvar under press, og det skal måkes ut uten noen plan for neste trekk. Det siktes ikke en gang mot sidelinja, slik at vi får innkast imot og kan omstille litt, det bare pælmes ut, og siden vi da har så godt som alle i forsvar fôrer vi bare neste bølge mot. Med litt mer plan og finesse kunne vi i stedet holdt ballen i et trekk eller to mens vi sendte noen opp, og skapt ubalanse. At vi ikke skapte flere bakroms-/overtallssituasjoner mot Brann i andre omgang i går er rett og slett ganske stusselig.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 27.05.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

100% enig med zaphod. Utrivelig, direkte utrivelig å bivåne blind pooling og klarering hvor man i beste fall har flaks og treffer en med spiller lengre frem i banen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 27.05.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Selv med min Horneland-skepsis føler jeg meg trygg på at vi ikke har sett hvordan Horneland ønsker at vi skal spille enda. Som de ukuelige optimisten jeg er ønsker jeg selvfølgelig at Rosenborg skal lykkes med de vi har, det gjelder også Horneland. Ingenting er bedre enn at han blir trener i Bundesliga i en 5-6 år. Jeg håper av hele mitt hjerte at det kan bli en realitet. Fram til det skjer må vi først begynn å plukke poeng, deretter overbevise på banen, også kan vi begynne å snakke om hvordan Horneland ønsker at Rosenborg skal spille. Nå er det poeng og innsats som er viktig. Ikke stil
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter


Last edited by thomas_katt on 27.05.2019 18:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 27.05.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
100% enig med zaphod. Utrivelig, direkte utrivelig å bivåne blind pooling og klarering hvor man i beste fall har flaks og treffer en med spiller lengre frem i banen.


Akkurat det skjer sjelden da vi stort sett aldri legger igjen noen på topp. Det er den delen av spillet som irriterer meg mest. Den fundamentalt defensive tilnærmingen til spillet.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

en ting som frustrerer meg voldsomt er at det ikke en gang legges en liten mann på 30-40m for å ha MULIGHET for kontring.
Hvor nyttig er det å ha Meling i feltet på dødball? Eller Helland?

Dette gjør jo også at motstander lett kan pøse på med spillere inn i boksen siden det er NULL risiko for kontring.
Back to top
View user's profile Send private message
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 27.05.2019 11:26    Post subject: Reply with quote

jeg ser det er mange som bemerker dette med pooling, både her og i andre tråder.
Det var veldig mye pooling ut bakfra i starten av sesongen, og Horneland ble spurt direkte om dette på TV. Han sa at dette har de ikke fått beskjed om å gjøre. Jeg bet meg merke i av at på kampene etter dette at det ble vesentlig mindre pooling ut bakfra. nesten ingen ting i forskjell fra før den kommentaren. Det er derfor mulig han tok det opp (på samme måte som at han også begynte å sette innpå flere ungutter når det ble bemerket at han ikke brukte noen i adressa-podcasten.) i garderoben.
Det er derfor ikke sikkert at han vil de skal 'poole' noe som helst, men at de gjør det uansett til tider ??
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 11:40    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er noen som friskmelder noe som helst. Men man må lære å stå før man kan gå. Og for ettpar kamper siden var vi ufattelig dårlige og klarte knapt å holde ballen klaget i to trekk på rad og falt sammen som dominobrikker i forsvar. At vi skulle gå derfra til å dominere og spille ut de beste lagene i El på to kamper tror jeg de færreste tror på. I denne kampen så man prov på innsats og å blø for drakta. Det må være på plass uansett spillestil. Hornelandball hva nå enn det måtte være lengre fram i veien eller ikke. Forbildene med Klopp etc er i alle fall gode.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Alle kan si de har Klopp og Guardiola som forbilde. Det betyr ikke at det er de som er selve rollemodellen fotballmessig. Kanskje er det tannblekingen til Klopp og ullgenseren til Guardiola?

Jada, jeg tuller, men det er jo mange eksempler på trenere som står langt fra uttalte inspirasjonskilder. Når man samtidig nevner Semb og Solbakken skjønner man jo at det ikke er et veldig nøye og spesifikt utvalg fra et bestemt idealbilde av fotball.

Det sentrale for meg er at han fundamentalt er defensivt innstilt, og ønsker å ta lite risiko, ha lave ambisjoner, med ball. Det mener jeg å kunne se i måten han angriper både kampene og trenergjerningen på. Vi vil aldri dominere kampene, for det verken kan eller vil treneren, vi skal ligge sammenrullet og hugge som en kobra mens Molde, Odd, Brann og Vålerenga styrer kampene. Sånn blir det i år, og det kan vi like gjerne akseptere.

Dette vil aldri bli et lag Rosenborg-tilhengere blir glad i, nær sagt uansett resultater fra nå av. Det er egentlig dødfødt. Men nå sitter vi med det resten av 2019, sannsynligvis, med mindre vi synker ned i sumpa igjen, så da får vi ta med oss det vi får. Det er bedre at vi kan stå, og ikke ligger på rygg og blir sparket i ballene, selv om vi aldri vil kunne gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 27.05.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

Neil Warnock har også Guardiola og Klopp som forbilder. Tror de fleste trenerene rundt om i verden ser opp til nettopp disse to, så hva er poenget?

Semb er forsåvidt også et forbilde for Horneland, og der ser jeg faktisk likheten.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.05.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi spiller mindre langt i andre omgang. Men da skaper vi heller ingenting, det er langt færre innlegg da, og vi er litt tilbake til den greia der vi dobler mye, men ingen noen gang slår innlegget. Planen var trolig å ta mindre risiko ved å sende opp færre spillere i gjenvinning, for vi er litt heldige i første omgang.

Den beste prestasjonen offensivt gjør vi faktisk i første omgang, når vi kjører full Haugesund, og skaper to-tre farligheter.

Eggen ville alltid forfektet å utvikle sin fotball, det ligger i sakens natur, men å tro at han automatisk ville senket risiko og spilt mer langt nå, det synes jeg i beste fall er spekulativt. Analysen av at 'de beste lagene' nå spiller mye langt og løper som gærninger mener jeg er direkte feilaktig. Ja, den fysiske kapasiteten er økt, men det er virkelig ikke lange duellballer fra midtstoppere og keeper som kjennetegner eliten nå. Ikke alle pasninger over ti meter er like.

Man kan like sånn kraftfotball og stå for det, man må ikke klistre Eggen-lapp på det for å dempe kognitiv dissonans. Det blir som tennissokker i Syden med påsydde Lacoste-krokodiller.


Jeg er enig i mye av det du skriver, alt klassiske Haugesund/Kåre fotballen var bedre fordi intensiteten og presspillet var bedre.

Men du lukker øynene for mye av det som virkelig var fremgang. En god del av det va faktisk i beste Eggen ånd.

Vi var mye bedre i omstilling fra defensiv til offensiv formasjon og kom med mye folk på løp fremover i perioder. Noe av det som Eggens lag utmerket seg på.

Vi hadde flere overganger, både vellykede og mislykkede som ble forsøkt gjennomført slik vi i RBK er vant til. Vi van ball på egen halvdel. Den ble spilt ut på siden, så fremover sentralt hvor enten møtende spiss eller indreløper mottok og vinklet utover til ving på løp. Forøvrig på et par av de hvor Søderlund slo ballen ut over sidelinja. Men han traff også på noen. Noen av disse var som tatt ut fra Eggens lærebok.

Alt i alt var det både forbedring når vi lempa ball opp, men også en god del tendenser til relativt hurtig fremoverrettet spill langs bakken. Riktignok fortsatt med manglende presisjon, men mye bedre enn før.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Det sentrale for meg er at han fundamentalt er defensivt innstilt, og ønsker å ta lite risiko, ha lave ambisjoner, med ball. Det mener jeg å kunne se i måten han angriper både kampene og trenergjerningen på. Vi vil aldri dominere kampene, for det verken kan eller vil treneren, vi skal ligge sammenrullet og hugge som en kobra mens Molde, Odd, Brann og Vålerenga styrer kampene. Sånn blir det i år, og det kan vi like gjerne akseptere.

Dette vil aldri bli et lag Rosenborg-tilhengere blir glad i, nær sagt uansett resultater fra nå av. Det er egentlig dødfødt. Men nå sitter vi med det resten av 2019, sannsynligvis, med mindre vi synker ned i sumpa igjen, så da får vi ta med oss det vi får. Det er bedre at vi kan stå, og ikke ligger på rygg og blir sparket i ballene, selv om vi aldri vil kunne gå.


Er det noe Horneladden preiker om så er det å bryte ned motstander med gjennombrudd og overtall. Ikke helt ukjente tanker for Eggen heller som PerO påpeker. Eggen sto jo aldri for noe utpreget possessionfotball. Og det klarte vi bedre i går enn jeg har sett på lenge. Var noe jeg savna under KI at vi klarte det(mange nok i boksen). På Lerkendal så vil vi jo ikke ligge så lavt uansett, men å ha defensiv struktur med lavt press vil jo være mer nødvendig når vi prøver oss mot virkelig gode lag (det gjorde jo Eggen og) og da kan det jo være greit å ha øvd på det og ha det i reportoaret so to speak.

Gjennombrudd og overtall er lik morsom og angrepsvillig fotball i mine øyne!
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 27.05.2019 13:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 13:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes mye av det som var galt i går handlet om individuelle avgjørelser med ball i angrep. Spesielt Søderlund er utrolig dårlig til å ta riktige avgjørelser med ball. Det var flere eksempler hvor Søderlund faktisk klarte å ta ned ballen uten å lage frispark hvor det var flere samtidige bevegelser rundt og foran han, men hvor han konsekvent valgte dårligste/vanskeligste utvei. Hvis spillerne får trent en del på dette og får øvd inn bevegelser så tror jeg vi kan komme til å se ganske så underholdende ut. Det var flere angrep i går hvor det var flere og samtidige bevegelser bakfra enn det har vært på lenge, men så må det definitivt jobbes med timing og presisjon.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Masse avgjørelser jeg mener er feil valg med ball ved avlevering. Usikker på om jeg har belegg for dette eller jeg "ser hva jeg vil se", men min opplevelse er at avgjørelsene er basert på lavest risiko. Vi tør aldri å ta det beste valget, vi tar det valget med lavest risiko.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.05.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

den lav risiko tilnærmingen til fotballen står seg i utgangspunktet dårlig med krav om underholdningsverdi på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.05.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Jeg la ikke spesielt merke til det under kampen, men jeg tror du har rett MD72.

Dette stemmer jo også bra med den filosofien de fulgte under Kåre, hvor vi i stedet for å spille på bevegelser, sendte et par indreløpere opp i angrepsrekka, og skulle spille mot en femmer. Da ble det gjerne masse sikre tversoverpasninger i påvente av at de skulle komme en åpning.

En annen kommenterte også at Lundemo i ett tilfelle fortvilet så etter en mulighet til å slå bakover, men da han ikke fant det, ble tvunget fremover og det skapte åpninger.

Selv om Horneland åpenbart er opptatt av defensiv trygghet, så føler jeg at mye av dette kommer fra de siste par sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
Page 24 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb