English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 25.05.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Da må de nesten levere noe man kan glede seg over først. Det kommer ikke til å skje med Horneland på benken. Den steinalderfotballen gleder ingen.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 26.05.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

I kveld kl. 20.00 er jeg enten

1. PÃ¥ fisketur
2. PÃ¥ skytebanen
3. Sitter hjemme og ser kamp

Det er mitt ansvar å velge noe jeg selv har glede av. Det er nå uansett sommer, søndag og finvær. Dette trenger ikke bli en rævva søppeldag Smile
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 26.05.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Finner stor trøst i å se det jeg håper er EH's avskjedskamp.. Vi kommer til å bli virkelig rævkjørt idag og vi bukker og tar imot det vi kan få i avskjedens navn Cool
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 26.05.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Droppet skyting og fisking. Koste meg i stedet med RBK og seier i Bergen. Håper du også valgte å gjøre noe du hadde glede av.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 26.05.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

– Jeg tenker jeg gjør en god jobb for Rosenborg og at vi sitter trygt. Jeg tror jeg kommer til å være Rosenborg-trener i lang tid fremover.

Horneland til VG. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 26.05.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
– Jeg tenker jeg gjør en god jobb for Rosenborg og at vi sitter trygt. Jeg tror jeg kommer til å være Rosenborg-trener i lang tid fremover.

Horneland til VG. Very Happy


Say what?? Han har jo selv innrømmet å ha rotet det til, og tross alt er vi fortsatt en middalhavsfarer med 8 - ÅTTE - mål etter ti kamper. Der mistet han plutselig alle plusspoeng han kunne ha opparbeidet idag. Han fikk litt pusterom, that’s it!! Det må BEVISES fremgang hver uke fortsatt. Ingen kristendom vi ikke vinner serien, men det vi har sett (før idag) har vært begredelig- og det er fortsatt resultat av hans arbeid, vurderinger og beslutninger.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 26.05.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

VG wrote:
Eirik Horneland tror han er Rosenborg-trener i lang tid fremover, etter å ha ledet trønderne over nedrykksstreken.
– Vi kom skjevt ut, men har to seire på rad. Det gir oss selvtillit og troen på det vi holder på med, sier Rosenborg-trener Eirik Horneland til VG.

– Hva tenker du rundt din egen jobbsikkerhet nå?
– Jeg tenker jeg gjør en god jobb for Rosenborg og at vi sitter trygt. Jeg tror jeg kommer til å være Rosenborg-trener i lang tid fremover.

Det er så søtt.
Har ledet oss over nedrykksstreken og etter ti serierunder har vi ikke bare to seire, men attpåtil to seire på rad Love Love Love

Varme ønsker går til Bjørnebye for en god prosess og solid leveranse på kvalitet. Ha en velfortjent ferie. Hadde dere vært damer så skulle dere fått blomster, men dere er menn og får klare dere med denne verbale rosen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 26.05.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Hadde dere vært damer så skulle dere fått blomster, men dere er menn og får klare dere med denne verbale rosen.

En rose er også en blomst. Idea
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6527
Location: Heaven

PostPosted: 26.05.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

http://www.josimar.no/art...land/5789/

Vet ikke om folk har lest intervjuet her Razz Men linker iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 26.05.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
En rose er også en blomst. Idea

Morsomt poeng, ikke sant Wink
Verbalt kommer dog ikke tornene til sin rett.

Har forresten fått bekreftet inntrykket av at mange Rosenborgsupportere ennå ser ut til å leve på 90-tallet og ikke vet å sette pris på en god prosess.
"God prosess" er faktisk det nye "godfoten".
Vi må snart få en statue av de som har gitt oss "god prosess" Love
Og ny høyreback. Eller i alle fall en god prosess. God natt.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 27.05.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Da er det offisielt. Horneland er approbert ny-Rosenborger, tatt inn i klanen til Alstad og Bjørnebye.

Quote:
– Nei, vi har ambisjoner om å holde på langt ut i desember. Da er det greit å ta en pause nå. Det blir en lang høst og en tøff sommer. Vi har mye foran oss, men det er gledelig å se at prosessen er kommet et stykke på vei.


"God prosess" er det nye "opp på hesten".

Adressa: "Horneland etter årsbeste i Bergen: – Opplever ikke en klubb og garderobe i krise"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 27.05.2019 00:51    Post subject: Reply with quote

Det er ingenting som er bedre en. At de som til enhver tid representerer Rosenborg leverer bra. I dag håper jeg vi så et vendepunkt for feilansettelse Horneland, og at han fortsetter å ta laget til seier og oppover på tabellen.

Om det ikke skjer kan jeg godt være kritisk igjen, men det laget viste i dag var framgang. Om framgangen fortsetter, får Horneland fortsette
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 27.05.2019 01:35    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Da er det offisielt. Horneland er approbert ny-Rosenborger, tatt inn i klanen til Alstad og Bjørnebye.

Quote:
– Nei, vi har ambisjoner om å holde på langt ut i desember. Da er det greit å ta en pause nå. Det blir en lang høst og en tøff sommer. Vi har mye foran oss, men det er gledelig å se at prosessen er kommet et stykke på vei.


"God prosess" er det nye "opp på hesten".

Adressa: "Horneland etter årsbeste i Bergen: – Opplever ikke en klubb og garderobe i krise"


Opp på Prosessen?

Det var jo en meta-diskusjon her inne om hva man kunne godta som kallenavn på Horneland. Hornet, Hoinne, Horny etc. ble vel mer eller mindre forkastet.

Om Horneland leverer, dvs. at vi etter hvert spiller "Rosenborgsk", med god samhandling, kvalifiserer oss til ELs gruppespill, og aller helst tar medalje i serien, da fortsetter vel prosjektet, og han får en ny sesong på seg til å forme laget i sitt bilde, akkurat som JJ og Hansen. Da regner jeg med at han fortsatt tiltales her inne som Horneland.

Når, nja njo eller Hesten nevnes, så vet vel alle her inne hvem det siktes til. Så får vi se til neste år om Prosessen har blitt like innarbeidet. Cool

Det var fremgang i dag. Ingenting hadde vært bedre enn om Horneland lykkes, men det er vel enda veldig langt frem til dette laget spiller og presterer slik det skal. Ettersom Horneland ser ut til å være fredet, så får vi ta en kamp om gangen, og bare se hvordan prosessen utvikler seg over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 27.05.2019 08:20    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå er jeg bare kjempefornøyd med seier.

Ang. Horneland så er det en ting som kan trumfe 4-3-3 og eggensk fotball. Suksess i Europa. Klarer han faktisk det, så skal jeg applaudere ham kraftig.
Men til det er jo stallen for svak på flere punkter.

Kortsiktig nå da så kan vi knipe igjen litt mer bak ved å ikke spille ut bakfra og ved å presse på for å gjenvinne ball raskt etc.

Men vi får vel ikke sett så mye til resultatene av dette i år vil jeg tro, i og med at vi ennå ikke har alle rette spillertypene og bør skifte ut og legge til i troppen.

1. Vi må ha et bedre forsvar og mulighet for å bytte ut backer med en annen back. Hedenstad/Hovland/Valsvik er alt for dårlige og vil bli presset til å gjøre feil i Europa, Horneland stil eller ikke.
2. Vi har for dårlig pasningskvalitet og mottak over hele linja.
3. Vi har for lite kreative midtbanespillere og skaper for lite.
4. Vi har ingen god spiss.

Det positive er derimot at kondisjon begynner å se bedre ut, at lagånd og fighterevne begynner å se bedre ut.

Så håper jeg vi har skitflaks i trekningen til CL/EL kvaliken og gjør det bra i serien fremover. Klarer vi å kvalifisere oss til EL så blir det utrolig mye lettere å få inn nye spillere i sommervinduet. Jeg klarer ikke helt å se at dette Rosenborg laget skal klare det da men..

Horneland gjør jo bare som styret har bedt ham om så om han klarer å levere resultater fremover så får vi bare stille oss bak ham synes jeg.
HÃ¥per bare klubben skaffer ham bra nok spillere ellers hjelper det lite hvem som er trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 27.05.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

En fornøyd Horneland dagen etter seieren over Brann.


_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.05.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

Ang. Horneland så er det en ting som kan trumfe 4-3-3 og eggensk fotball. Suksess i Europa. Klarer han faktisk det, så skal jeg applaudere ham kraftig.
Men til det er jo stallen for svak på flere punkter.


Hva er egentlig suksess for RBK i Europa i dagens fotball da ? Hva er realistisk å kunne oppnå ?

Glansdagene på 90-tallet skjer ikke igjen i vår levetid. Vi slo den tyske serielederen 3-0 i Tyskland, og slo Real Madrid, som ble CL-mester den sesongen. At vi kommer tilbake dit er rimelig utopisk på nåværende tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.05.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

Det er hvertfalll fullt mulig å slå det Celticlaget vi møtte fjor både hjemme og borte med stallen vi har, men da må spillerne være trente fysisk og taktisk.

Det er flust av lag man kan slå i EL, men det er vanskelig å komme på CL nivå om dagen. Da må det nok mer penger til.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

At vi skal slå lag som Real Madrid eller Liverpool i enkeltkamper i et gruppespill er jeg helt sikker på at vi er kapable til. Det er jo ikke så lenge siden vi slo Ajax hjemme og borte, det samme Ajax-laget som et halvt år tidligere var i EL finale og året etter i CL semi. Det handler om å ha akkurat riktig blanding av flaks, timing, form og undervurdering, i tillegg må man selvsagt ha et fundament i bunn. Jeg synes i hvert fall at RBK bør komme på et nivå hvor vi regelmessig/årlig er i gruppespill i EL, ofte kommer oss videre fra gruppespillet, og at vi i enkelte år med god ranking og flaks i trekningen til og med er i gruppespillet i CL. Det må i hvert fall være målsettingen, og det tror jeg er realistisk.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 27.05.2019 20:56    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært realistisk slik CL og EL var i perioden 2009-2017. Med 5 plasser i CL-gruppespillet til seriemesterne fra 13. plass på ligarankingen og nedover.

Det er noe vanskeligere nå, hvor det bare er 4 plasser i CL-gruppespillet til seriemesterne fra 11. plass og nedover.

Så vil det bli så og si umulig med de endringene som er foreslått fra 2021. Da skal vi slite med å etablere oss i EL. Men må ta til takke med EL2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 27.05.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

Om ikke lenge (cirka 5 år) så er dagens E-cup erstattet med et seriespill hvor det vil være tre divisjoner. Rosenborg kan håpe på å få spille i 2. divisjon når det nye seriespillet starter, men det betinger da at vi er seriemester og i toppen av norsk fotball når toget går. Innenfor det nye seriesystemet, med kamper i midtuka mot europeisk motstand, så vil det være veldig vanskelig å rykke opp til øverste nivå, som tilsvarer dagens CL.

På samme måten som at dagens CL forandret fotballen ved å konsolidere posisjonen til de aller beste lagene i de store ligaene, så vil hver enkelt klubb sin posisjon i begynnelsen av det nye europeiske ligasystemet være avgjørende for klubbens videre fremtid, sportslig og økonomisk, utenfor egen hjemlig liga.

I stedet for å se tilbake på hva Rosenborg oppnådde for 20 år siden burde Rosenborg heller optimalisere sportslig utvikling med tanke på hvor viktig de neste få årene kan bli for Rosenborg i Europa. Stikkord her er generasjonsskifte, toppidrettskultur, en stamme av egenutviklede spillere som gjør at laget er relativt ungt om 2-3 år, et eget fast spillesystem osv. Da har vi en sjanse til å havne i nivå 2, for eksempel i en nordlig Europa-liga.

Lykkes vi, så vil Rosenborg da spille fast på nivå 2 (som en slags utvidet versjon av dagens EL), med mulighet for å kjempe om opprykk til nivå 1. Faren er at vi ikke er i den posisjonen når seriesystemet starter, og begynner på nivå 3, eller at vi tidlig rykker ned til nivå 3 (noe vi sikkert ville gjort med siste års prestasjoner i EL). Da kan det bli lenge igjen til vi ser Rosenborg spille mot de beste lagene i Europa, fordi den økonomiske gevinsten hvert lag får gitt hvor man innplasseres i seriesystemet raskt kan konsolidere den relative forskjellen mellom lagene, slik at de som begynner i nivå 1 vil ha en stor sjanse for å holde seg der oppe eller å gå rett opp igjen etter et nedrykk, og det samme med lagene på nivå 2 kontra lagene på nivå 3.

Det gamle CL-eventyret får vi aldri tilbake, mens det er nå klubben må forberede seg på de endringene som snart kommer, og som vil bestemme Rosenborgs posisjon i europeisk fotball de neste 20-30 årene.

Horneland? Tiden vil vise om han var profeten som ledet oss på den rette sti inn i 2020-tallets fotballnirvana. Akkurat nå tror jeg oddsen for at han skal gå på vannet fra Ravnkloa til Munkholmen er større enn at vi når CL eller går videre fra et EL-gruppespill. Både i år og i de to neste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 27.05.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

100% urealistisk at skal kunne slå Real Madrid eller Liverpool i en kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 28.05.2019 09:47    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:
100% urealistisk at skal kunne slå Real Madrid eller Liverpool i en kamp.


RM hadde jo en tragisk sesong og tapte for Victoria Pløzen. Men hadde nok slått Rbk lett i år uansett.

Liverpool? 8-0. Det tempoet, presset og den presisjonen de spiller med i år, vi hadde ikke fått låne ballen mer enn to-tre sekunder av gangen og så hadde vi mistet den igjen.

Man må jo innse at det er en mye større forskjell opp til de beste og spillerne og lagene i 2019 enn for 20 år siden, både taktisk, tempomessig og kvalitetsmessig.

Jeg ser ingen annen løsning enn en nordisk storliga for å minske avstanden til de store lagene. Hadde vært utrolig kjekt og da kunne vi kanskje fått råd til både bedre spillere og utbygging av stadion, mer publikum på kampene etc. Og det hadde blitt utrolig mye enklere å fått tak i gode spillere.

Men det skjer vel ikke det heller sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

Nordisk liga ja, det var en kjempesuksess forrige gang Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.05.2019 09:52    Post subject: Reply with quote

Royal league kan vel ikke beskrives som annet enn en gigantisk flopp som lagene til slutt gav opp. Mer publikum i tidligere cuprunder enn i den turneringen.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 28.05.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Royal league kan vel ikke beskrives som annet enn en gigantisk flopp som lagene til slutt gav opp. Mer publikum i tidligere cuprunder enn i den turneringen.


Ja. Og nei. Og ja igjen.

Royal League var en flopp. Men det er også en varslet flopp. For det er en god norsk trasisjon, og mulig også svensk og dansk, å teste nye ideer halvveis. Hadde NFF og de skandinaviske samarbeidspartnerne gått all in, tror jeg det kunne ha gått. En sånn midt-på-treet-satsing i off season vil aldri fungere. På samme måte som å starte seriespillet i mars.

De burde ha laget en mini-klubb-vm over tre uker midt på sommeren med høye premier og ekstra betalt til hvert lag som deltok. De kunne nok ha tapt penger i starten, men jeh tror det hadde blitt en gullgruve.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 335, 336, 337  Next
Page 160 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb