English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 263, 264, 265 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 21.05.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Kai88 wrote:
Babacar er enig. Om du samtykker eller ei.

edit: off-topic https://www.nettavisen.no...77346.html

Enig med hvem da?



"Nå er ikke jeg fra Trøndelag, så mitt synspunkt er sikkert litt annerledes enn en del andres. Jeg vil heller ha et underholdende og vinnende RBK, enn et lag som kommuniserer på trøndersk. Man skal alltid ta ut et lag etter ferdigheter, ikke historie, dialekt, trynefaktor eller andre utenomsportslige kriterier."

Dine ord.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 22.05.2019 07:07    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Ratatosk wrote:
Kai88 wrote:
Babacar er enig. Om du samtykker eller ei.

edit: off-topic https://www.nettavisen.no...77346.html

Enig med hvem da?



"Nå er ikke jeg fra Trøndelag, så mitt synspunkt er sikkert litt annerledes enn en del andres. Jeg vil heller ha et underholdende og vinnende RBK, enn et lag som kommuniserer på trøndersk. Man skal alltid ta ut et lag etter ferdigheter, ikke historie, dialekt, trynefaktor eller andre utenomsportslige kriterier."

Dine ord.

Forstår ikke hva Sarr har med dette å gjøre. Poengterer bare at det ikke er så viktig for meg om spillerne er fra Trøndelag, eller fra Tyskland. Laget skal bli tatt ut utfra kriterier som handler om form og fotballferdigheter, ikke hvor de kommer fra, eller hva de har prestert før! Det er ingenting i mitt innlegg som støtter kriminelle handlinger. Mulig du tolker det annerledes, men da leser vi det ulikt!
Back to top
View user's profile Send private message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 22.05.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/sport/...kO28XiCbko

Quote:
For på spørsmål om hva han tenker om Bendtners situasjon, innleder den driblesterke og hurtige 23-åringen sitt svar slik:

– Jeg lover, det overrasker alle. Spesielt for meg, fordi vi snakker mye sammen. Av og til spør jeg «hva er problemet? Hvorfor er det sånn?» Han sier «jeg vet ikke», sier Adegbenro til NRK, etter siste RBK-treningsøkt før onsdagens 2. rundekamp i cupen mot tredjedivisjonslaget Tiller.
Back to top
View user's profile Send private message
bendtner52
Junior


Joined: 22 May 2019
Posts: 3

PostPosted: 22.05.2019 09:07    Post subject: Reply with quote

Pjoltergeist wrote:
https://www.nrk.no/sport/adegbenro_reagerer-pa_bendtner-vrakingen_---det-er-uvirkelig_-1.14559070?fbclid=IwAR2xb_UqXT78bYmATUsMCtJ-hF7vViRHp19-TjyiC7_-JLyh8kO28XiCbko

Quote:
For på spørsmål om hva han tenker om Bendtners situasjon, innleder den driblesterke og hurtige 23-åringen sitt svar slik:

– Jeg lover, det overrasker alle. Spesielt for meg, fordi vi snakker mye sammen. Av og til spør jeg «hva er problemet? Hvorfor er det sånn?» Han sier «jeg vet ikke», sier Adegbenro til NRK, etter siste RBK-treningsøkt før onsdagens 2. rundekamp i cupen mot tredjedivisjonslaget Tiller.


Hej.
Dansk fan her, er der nogen der kan give mig et indblik i hvorfor Bendter ikke spiller mere? Er han bare blevet for dårlig?
_________________
https://ronaldo.com/dk/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 22.05.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er vi mange som lurer på - det har vært veldig få konkrete svar å få fra klubben, Bendtner selv, trener, medspillere.. Det er rett og slett veldig merkelig at det ikke går an å få noe i klartekst om hva som foregår. En trist situasjon som dessverre tilsynelatende utelukkende kan bli negativ for Rosenborg.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 09:11    Post subject: Reply with quote

Hei bendtner52,

Vi vet ikke hvorfor, det blir spekulasjoner. Vi har en ny trener som verdsetter løping, hard arbeid og dueller høyere enn fotballferdigheter.

Men det kan også være bundet i at Bendtner har en ny arbeidsgiver som ikke er avslørt enda, eller at det er økonomiske forhold i kontrakten som gjør at RBK ikke ønsker å spille han mer(store bonuser ved passerte 60 kamper o.l.).
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.05.2019 09:51    Post subject: Reply with quote

[quote]
https://www.dagbladet.no/...k/71053234
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

Nå lurte du meg til å gi ett klikk til Morten P. Burde komme med en advarsel i innlegg når man linker til Knott&Tott Morten P og Esten O.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.05.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Morten P er jo bartens sannhetsvitne så det burde du jo ha skjønt. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 22.05.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

[quote="Bart1"]
Quote:

https://www.dagbladet.no/...k/71053234


Det er en feil i ingressen her: det er ikke bendtner som er i konflikt med Horneland. Det er Horneland som er i konflikt med Bendtner. Horneland sier til media at han snakker med alle på hver eneste trening. likevel føler både Samuel og Bendtner har fått en ordentlig tilbakemelding på årsaken til manglende spilletid.

Horneland fører endringsledelse og kulturbygging på et skyhøyt plan her!!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 22.05.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

bendtner52 wrote:

Hej.
Dansk fan her, er der nogen der kan give mig et indblik i hvorfor Bendter ikke spiller mere? Er han bare blevet for dårlig?


Bendtner spilte fast under Kåre og Coolen uten å levere gode prestasjoner bortsett fra høstsesongen 2017. Det kom inn ny trener i år samtidig som Bendtner sonet voldsdom, den nye treneren besøkte han visstnok i København da for en prat. Da han kom tilbake fikk han spille noen kamper hvor han som resten leverte dårlig før han havnet ute av troppen. I den siste kampen han fikk på benken unlot han å takke fansen sammen med resten av laget og deretter snakket han om lite spilletid i media. Det spekuleres i mye forskjellig. At det har skjedd en hendelse, klausuler, lagkamerater som ikke vil spille med han, etc. En annen spiller var ute og fortalte om forskjellsbehandling og dårlig kultur som kan være rettet mot Bentner. Og den nye treneren hadde nok aldri noen plan om å beholde Bendtner eller bygge rundt han. Ingen vet, men at Bendtner ikke ble en suksess i Rosenborg heller, hviler på Bendtners egne skuldre.
At det bor ferdigheter der er jo åpenbart, men det er nok på det mentale plan, motivasjonen til å være en toppidrettsutøver det har sviktet og som gjør at han i klubb etter klubb drar som fiasko og som gjorde at han i det hele tatt ble Rosenborg spiller, med rett innstilling og motivasjon skulle han enda ha vært i Premier League eller en annen stor liga.

Hadde han vært dominerende på banen ville man ha godtatt at han ikke jobber like mye, tjener mer enn de andre og er en "stjerne", men det har han på ingen måte vært. Mål leverer han ikke, forutenom den gode høsten 2017 og som spiss i Rosenborg SKAL du skåre mål. Han har også en lat og negativ energi ut på banen, hvor han ofte er oppgitt på lagkamerater og slår ut med armene istede for å gå foran i krigen og være en god lagkamerat. Trekker ofte langt utenfor riktig posisjon samtidig som han løper lite, og halvhjertet, som jo er en full crash med den nye treneren som ønsker et mye bedre trent lag og spillere som løper mye mer.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 22.05.2019 12:51    Post subject: Reply with quote

Den artikkelen til Morten P er et makkverk uten like. Det er reinspikka tøv at han ikke er god nok. Han går fremdeles langt utenpå de andre spissene vi allerede har. La oss heller diskutere Hornelands begrensede evner til å bygge lag hvor enkeltkomponentene skinner ut fra de godføttene hver enkelt spiller har, inkludert spillere som Adegbenro og Bendtner sine ekstremferdigheter, og hvordan dette forsvinner og ikke kan brukes i den møkkafotballen Horneland forsøker å innføre (pardon my french). Vi har ansatt helt feil trener i Rosenborg. Selv Messi ville fått problemer med å passe inn. Dette prosjektet er steindødt og kan like gjerne avvikles først som sist.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 22.05.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Føler Montana treffer reinere på ball enn du puckno. Skulle vi bygd laget rundt Bendtner tror jeg ikke det hadde vært særlig bærekraftig.
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 60

PostPosted: 22.05.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Hørte at en av sponsorene til Ranheim hadde kastet ut et forslag for å samle et spleiselag for å låne Bendtner ut sesongen. Trolig en spøk og helt feil, men heeeeeelt utopi er det kanskje ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 22.05.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Skulle vi bygd laget rundt Bendtner tror jeg ikke det hadde vært særlig bærekraftig.


Kan vi ikke bygge et lag rundt Bendtner og Adegbendro så har vi feil byggmester.

At Morten P bruker de forrige sesongers dårlige resultater som et slags sannhetsvitne faller på sin egen urimelighet, all den tid de 2 siste sesongene endte med at styret sparket Kåre på dagen. Skulle man fryse ut spillere med begrunnelse i fjorårets prestasjoner, så ville det antakeligvis bare vært 3-4 spillere som overlevde. Derfor er ikke dette sannheten, og Morten P viser nok en gang hvor mye denne "ekspert"-rollen han liker å titulere seg med faktisk er verdt.

At han sonet en dom da Horneland startet var selvsagt uheldig i forhold til å komme i kampform like tidlig som de andre. Men Horneland hadde selv mulighet til å påvirke hvordan treningsopplegget til Bendtner skulle være i denne perioden, og skulle dette fortsatt ha vært et argument så ville han vært i troppen for å få sine innbytteminutter. Dette er følgelig også helt urelevant for situasjonen som har oppstått nå.
Back to top
View user's profile Send private message
bendtner52
Junior


Joined: 22 May 2019
Posts: 3

PostPosted: 22.05.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hei bendtner52,

Vi vet ikke hvorfor, det blir spekulasjoner. Vi har en ny trener som verdsetter løping, hard arbeid og dueller høyere enn fotballferdigheter.

Men det kan også være bundet i at Bendtner har en ny arbeidsgiver som ikke er avslørt enda, eller at det er økonomiske forhold i kontrakten som gjør at RBK ikke ønsker å spille han mer(store bonuser ved passerte 60 kamper o.l.).


Mange tak for svar! Håber I (generelt RBK fans) at han smutter, eller vil i gerne have han får mere spilletid?
_________________
https://ronaldo.com/dk/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hawkie
Junior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 27
Location: Trondheim

PostPosted: 22.05.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Det er en god trøst at Botheim satses på når ikke Bendtner spiller, men Søderlund er alt for dårlig til å være førstespiss og sikkert for dyr (sikkert for dårlig her også) til å være andrespiss. Jeg håper Bendtner erklares i form snart og får spilletid, så fremt det ikke er veldig gode økonomiske årsaker til å la vær, som nevnes flere ganger over her.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 22.05.2019 15:10    Post subject: Reply with quote

bendtner52 wrote:
Mange tak for svar! Håber I (generelt RBK fans) at han smutter, eller vil i gerne have han får mere spilletid?


Det er veldig delt syn på Bendtner. Noen mener at et velfungerende lag rundt Bendtner kan løfte RBK tilbake til de store høyder, mens andre mener han er som gift for garderoben og har ødelagt kampmoralen. Og så har man alle varianter imellom selvsagt.

Men det var trampeklapp for Bendtner på Lerkendal 16. mai, og det hørte ut som om det var ett av Kernen-initiativene hvor flest fra de 3 andre tribunene deltok på. Så kan man selvagt diskutere om det først og fremst var en støtte til Bendtner eller en protest mot Horneland.

Bendtner er polariserende. Selv om mange er positive, er også mange negative. I fotball tror jeg negtive stemmer teller mer enn positive, når helhetsinntrykket skal dannes.

Selv tilhører jeg den leiren som er positiv til Bendtner, og som gjerne hadde sett at Rosenborg 2019 ble bygd opp rundt Bendtner på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.05.2019 15:22    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Bendtner er en strålende spiller i et velfungerende lag. Når vi enda i år ikke har det, kan jeg godt forstå at treneren ikke vil satse på Bendtner fra start.

At han ikke er i troppen, må skyldes annet enn det rent sportslige. En bendtner siste 20 mot et slitent forsvar vil jo være strålende uansett hbor dårlig samhandlingen ellers er.
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff


Joined: 28 Feb 2012
Posts: 333
Location: Karmøy Rogaland

PostPosted: 22.05.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Sett i ettertid burde vel Vilhjálmsson blitt og Søder gått. Men lett å være etterpåklok selv om det sa seg selv likevel. Hørte rykter om råttent eple i kurven ifh til Bendtner. Hva som menes aner jeg ikke men skal være fra noelunde oppegående kilde. Personlig så liker jeg Bendtner og ville valgt han framfor Søder anytime..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 22.05.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

WanAn wrote:
Sett i ettertid burde vel Vilhjálmsson blitt og Søder gått. Men lett å være etterpåklok selv om det sa seg selv likevel. Hørte rykter om råttent eple i kurven ifh til Bendtner. Hva som menes aner jeg ikke men skal være fra noelunde oppegående kilde. Personlig så liker jeg Bendtner og ville valgt han framfor Søder anytime..

Søderlund ville ikke til Vålerenga. RBK ville selge han sist sommer mener jeg å huske! Var vel snakk om 5-6 millioner. Vilhjalmsson er en mye bedre spiller en Søderlund. Virket å være en skikkelig jordnær type. Klaget aldri på noe. Der har flere spillere mye å lære
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av dem som ikke kan forstå at Bendtner ikke får tid. Det er ikke det han er så fantastisk , han løper lite og kan virkelig surne,
men når han er på sitt beste har et nivå som er minst to hakk opp fra noe annet vi har. Vi så hvor utrolig viktig og godt han fungerte som oppspillspunkt i europaligaen. Jeg vil heller prøve mer med Bendtner enn å ha Søderlund på topp. Fint å gi botheim litt tid innimellom, men han er fortsatt for junior til å starte. Borte mot LSK var det spesielt synlig. Kjenner jeg blir mer og mer apatisk til Hornelands RBK. Han styrer laget som om vi var nyopprykket, med lange baller og løpsstyrke minner vi mer om Mjøndalen for to år sida enn Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.05.2019 20:44    Post subject: Reply with quote

Det som er uforståelig er at Bendtner utelates fra kamptropp og Søderlund, som har vært møkk dårlig hele sesongen, virker å være soleklart førstevalg. Ikke at Bendtner har imponert, men han er faktisk en bedre spiss enn Søderlund uansett hvordan man snur på det.

Hadde vi hatt et klart førstevalg på topp som faktisk presterte någenlunde, så hadde saken stilt seg annerledes, men det er langt i fra tilfelle.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.05.2019 08:47    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke alltid slik at man uansett putter de spillerne med størst potensial på banen. Det er ganske mange andre faktorer man må ta hensyn til. Hva som er tilfelle i denne situasjonen er vanskelig å si, og det gjør det ikke lettere å forstå når Horneland sier at årsaken er vanskelig å kommunisere utad. Før vi har fått mer informasjon er det vanskelig å ha en mening om saken. Det som derimot er opplagt er at Bendtner sin periode i klubben går mot slutten.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.05.2019 09:11    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo åpenbart, derfor har diskusjonen her gått mer over til en generell diskusjon om hvordan man prioriterer kortsiktige og langsiktige løsninger i et lag som sliter. Det er mer spillerhåndteringen til treneren, maktstrukturene i klubben og personalledelse på verdinivå enn akkurat Bendtner for min del, i alle fall.

Pluss et stort mysterium rundt kommunikasjonsstrategi.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 263, 264, 265 ... 297, 298, 299  Next
Page 264 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb