English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 22.05.2019 11:31    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Bart1 wrote:
Iziba Jaja wrote:
Bart1 wrote:
Så har jeg ny tro på Horneland. En flott fyr...


Når mistet du trua på Horneland å hva gjorde at du fikk den tilbake?


Jeg mista troen på Horneland etter Haugesund kampen, men fikk den tilbake etter Mjøndalen. Man kan vel kalle tilliten jeg har til Horneland som ekstremt skjør...


Nesten som å slå opp med dama etter du har fersket henne i en gangbang for så å ta henne tilbake fordi hun kjøpte deg firstprice-nudler til middag.


Er dette en SeG-referanse ?Razz
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.05.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det ingen er i tvil om er i hvertfall at:

Det er av ytterste viktighet for klubben at det blir ryddet opp omgående slik at Horneland må gå og vi får en hovedtrener som kan ta tak i problemene


La oss si at han får sparken. Hva skjer da?

1. Henriksen tar over og vi rykker ned. Han har vist før at han er ikke rett mann til å gjøre det godt.
2. Styret ansetter en ny fjott/feilansettelse som ikke gjør oss bedre.
3. Bjørnebye vil fortsatt hente de samme elendige mislykkede utenlandsproffene til overpris som vi egentlig ikke trenger.

Enig i at Horneland er feil mann, men han er ikke i nærheten av hovedproblemet. Det er flere ting som det må gjøres noe med.

Kåre klarte heller ikke å gjøre RBK bedre. Han hadde en topp i starten på 2015, så ble det gradvis dårligere og dårligere, men nok til å vinne en dårlig liga i Norge. Spørsmålet da er hvor mye sitter problemet på treneren kontra andre forhold i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.05.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

4. Styret slumper til, med flaks, og ansetter en ok trener.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.05.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
4. Styret slumper til, med flaks, og ansetter en ok trener.


Lite sannsynlig da de ikke vil kartlegge slike kandidater. De kartlegger kandidater som er kjent i media, vært i NFF eller som er i RBK fra før. Da blir det dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.05.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke gi han sparken og få inn en som gjør det dårligere, tatt troppen i betraktning så er det en prestasjon å prestere så dårlig, helt utrolig!! Sier ikke at troppen er den beste i Norge, men topp 3 er den...Det som har skjedd siden Kåre ble sparka er en skam, enkelt å greit! Ikke at jeg var negativ til sparkingen, men prosessen videre har vært så utrolig mye dårligere en hva de forespeilet; i tillegg til dette så har Horneland fått nesten en halv sesong, med full oppkjøring på seg, og man ser ikke antydninger av konturer av det han ville innføre...
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 22.05.2019 18:23    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg ikke ønsket Coolen permanent i høst, men nå hadde jeg gjort hva som helst for å få han inn. Helst noen andre selvfølgelig, men han er milevis bedre enn Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 22.05.2019 18:24    Post subject: Reply with quote

Har Horneland virkelig så liten pondus som leder at han må statuere et ganske barnslig eksempel i en cupkamp?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 22.05.2019 18:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har fått nok. Horneland er rett og slett en kleppheslig fyr.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 22.05.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Har Horneland virkelig så liten pondus som leder at han må statuere et ganske barnslig eksempel i en cupkamp?


Hittil har jeg mislikt treneren Horneland, nå begynner jeg å mislike hele fyren.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.05.2019 19:06    Post subject: Reply with quote

Burde vel komme en markering til ledelsen snart? Måten enkeltspillere blir behandlet på er uholdbart, resultatene er elendige og spillet er enda værre! Kan ikke noen som bor i området få opp en banner i løpet av natta? Gjør de ikke noe før helga så blir det en forferdelig opplevelse i Bergen..
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 22.05.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

Kan medlemenne om vi er mange nok kreve ekstraordinært årsmøte for mistillitsforslag mot dagens styre på bakgrunn av deres elendige håndtering av sport?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 22.05.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

§ 17. Ekstraordinært årsmøte
(1) Ekstraordinært årsmøte i klubben innkalles av klubbens styre med minst 14 dagers varsel etter:
a) Vedtak av årsmøtet i klubben.
b) Vedtak av styret i klubben.
c) Vedtak av styre eller årsmøte/ting i overordnet organisasjonsledd.
d) Skriftlig krav fra 1/3 av klubbens stemmeberettigete medlemmer.

Skal vel litt til å få underskrift fra så mange... Er vel ikke enkelt å få tilgang på medlemslistene heller så da må det vel en offentlig kampanje til i så fall.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.05.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Er ikke medlemslistene tilgjengelige for alle medlemmer?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 22.05.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Det vil overraske meg i så fall da de er konfidensielle i de styrer jeg sitter.
Med innføringen av GDPR ble det ennå strengere.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.05.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Hadde Brann vært smarte nå så hadde de sendt ut en bråte tv2-reportere for å grille spillerne våre om spillestil og vrakingen av Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 22.05.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Er ikke medlemslistene tilgjengelige for alle medlemmer?


Det eneste jeg noen gang har sett/fått som medlem er den årlige innbetalingsgiroen...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Er du på rett sted til rett tid vanker det nok en karbis på deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 22.05.2019 20:28    Post subject: Reply with quote

Synes det er på tide å få et skikkelig svar fra klubben på en del spørsmål som handler om satsningen. For det første: Få fakta på bordet og forklar hvorfor Bendtner og delvis også Adegbenro er ute av troppen. Har klubben en «hold kjeft, eller sitt på tribunen» filosofi? Hva er målet til klubben? Har man krav til resultat og spill, eller er stillingsinstruksen til Horneland « å skape et lag som vil noe sammen». Det ville i tilfelle forklart en del av uttakene. Man kan ikke ta folk på viljen. « Jeg vil, jeg vil , men jeg får det ikke til» er det noe som heter. Føler kriteriene og kravene ligger på dette nivået nå. Drit i fotballprestasjoner og poeng, bare vil noe sammen, så går det godt til slutt.
Jeg vil ha noen svar!! Slutt med unnvikende kommentarer og innholdsløse fraser. Få fakta på bordet! Hva foregår i klubben!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.05.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

Det som ER bra med Horneland er at han bruker juniorspillere, han kommer til å få oss i fysisk bra form igjen og han forlanger 100% innsats fra sine spillere på trening.

Tenkte bare å være litt positiv i disse tunge tider Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:

Jeg vil ha noen svar!! Slutt med unnvikende kommentarer og innholdsløse fraser. Få fakta på bordet! Hva foregår i klubben!


Ansettelsesforhold og personalsaker er gjennomregulert i arbeidslivet og ingenting som "allmenheten" har noe krav på å vite noe om. Det gjelder om man er fotballspiller eller trikkesjåfør.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.05.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Det som ER negativt er at vi spiller fotball som hører hjemme i 2. divisjon og vil i beste fall se ut som et middels eliteserielag, bare med veldig god kondis. Kan løpe mellom motstandere i timesvis mens de styrer kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 61

PostPosted: 22.05.2019 20:48    Post subject: Reply with quote

Emberland styrte kampen idag og gårsdagens trening. Noen som har vært på flere treninger og fått sett om dette er normalt eller ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.05.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Horneland du er kreft for klubben. Ha deg til helvete bort så vi kan begynne å spille fotball igjen!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 22.05.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Kom deg til helvette bort! Vi kunne heller stilt med en Neandertaler på sidelinja.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 22.05.2019 21:46    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
Emberland styrte kampen idag og gårsdagens trening. Noen som har vært på flere treninger og fått sett om dette er normalt eller ikke?

Quote:
Før kampen gjorde nemlig Eirik Horneland som han av og til kunne finne på å gjøre også i Haugesund: Å overlate hovedansvaret til assistenten, og selv sette seg tilbake og observere.
(...)
Etter kampen medga Horneland at rollebyttet ikke kun var «for show».

Etter noen intense uker, med mange kritiske spørsmål rundt både det sportslige og om forholdet til blant andre Nicklas Bendtner, syntes Horneland det var helt greit å innta obervatørrollen:

– Det har vært litt mye i det siste, så det var greit å spare energi, sier han – og legger til:

– Han er en veldig dyktig trener, og var godt forberedt til kampen, sier han.

Emberland har mange sesonger bak seg som hovedtrener i en rekke klubber, deriblant Sogndal. De siste årene har han imidlertid vært Hornelands faste assistent – altså med et par unntak i Haugesund-kamper. Etterpå kom Horneland med følgende «dom» over gjennomføringen.

– Jeg synes inngangen hans til kampen var godt, og det var også en god pauseprat, sier han – og tenker da på at RBK skapte seks-syv gode sjanser før pause – før det altså ble uttelling. Tiller sto som sagt godt mot, men maktet ikke skape all verden selv – med unntak av én stor sjanse på 0-2 i 2. omgang.


https://www.aftenposten.n...-er-dommen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 335, 336, 337  Next
Page 153 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb