English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 21.05.2019 15:38    Post subject: Reply with quote

Samuel må på banen. Han kan utgjøre forskjellen i jevne kamper. Og han trenger å få spilletid for å komme i form. Han har kvaliteter som er udiskutable.
Det er en falliterklæring at Horneland ikke bruker hverken Samuel eller Bendtner mere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.05.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Mistenker at han ikke spiller før han enten tar skjegget eller anlegger bart. Ser helt grusomt ut slik det er nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 22.05.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Det ville i hvert fall ha vært en akseptabel grunn til benkinga.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 22.05.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Det er bare synd på gutten...Enormt potensiale, men får ikke spille siden han ikke har den samme defensive kapasiteten som de andre vingene? Hva hjelper det med en ving som kan løpe litt mer hjem, men som ALDRI skaper noe fremover? Tror Adegbendro bare går å venter på at Horneland får sparken..
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 586

PostPosted: 22.05.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Det er bare synd på gutten...Enormt potensiale, men får ikke spille siden han ikke har den samme defensive kapasiteten som de andre vingene? Hva hjelper det med en ving som kan løpe litt mer hjem, men som ALDRI skaper noe fremover? Tror Adegbendro bare går å venter på at Horneland får sparken..


Vil ikke si at vingene generelt jobber så godt hjemover, kanskje med unntak av De Lanlay. Hva gjør F.eks Helland hjemover?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 22.05.2019 17:39    Post subject: Reply with quote

Sier ikke at de jobber mer hjemover, men at de har en større kapasitet i det defensive, om jeg var utydelig..Men vil vel også si at både Helland og De Lanlay vel er mer markant hjemover...Helland er kjent for å sette inn noen taklinger Wink

Men Adegbendro er ekstremt offensiv i mentaliteten og det liker vel ikke Horneland så mye, så da får han ikke spille...
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 22.05.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

Offensiv fotball er liksom bare ikke RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 22.05.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Når man skal skape et bunnlag så må rett og slett gode spillere vike. Blir nok å prøve å signere brødrene Ingebritsen isteden. De løper jo både langt og fort. Det er bare å krysse fingrene for at Horneland forsvinner før Adegbenro.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.05.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg våger meg på påstanden at Adegbenro er dobbelt så god defensivt som Helland. Det har i alle fall vært mitt inntrykk når han spiller mot bedre motstand. Sterkere, raskere, vanskeligere å passere, og klarer å sende fra seg ballen hvis han vinner den *

* Det statistiske grunnlaget for hva Helland gjør med ballen etter gjenvinning er riktignok litt tynt, da antallet gjenvinninger per sesong kan telles på ei hånd, men jeg innbiller meg å ha sett at han bare rompejokker motspilleren til han enten får frispark eller mister ballen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.05.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Om vrakingen skyldes hans uttalelser til media så støtter jeg Horneland i den avgjørelsen.
Vi trenger lojale spillere. Ikke folk som lar seg lure av media som fyrer opp en allerede betent situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.05.2019 19:34    Post subject: Reply with quote

Eh unnskyld? Er det den uttalelsen "I don't know, nobody knows" du sikter til?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.05.2019 19:37    Post subject: Reply with quote

Hva er det slags tull? Burde være rom for kommentarer som Adegbenros i Rosenborg.

Om noen opptrer illojalt her så er det Horneland, som opptrer stikk i strid med Rosenborgs verdigrunnlag. Få ham ut.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.05.2019 19:45    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Eh unnskyld? Er det den uttalelsen "I don't know, nobody knows" du sikter til?


Referer til saken på nrk.

– Jeg lover, det overrasker alle. Spesielt for meg, fordi vi snakker mye sammen. Av og til spør jeg «hva er problemet? Hvorfor er det sånn?» Han sier «jeg vet ikke», sier Adegbenro til NRK, etter siste RBK-treningsøkt før onsdagens 2. rundekamp i cupen mot tredjedivisjonslaget Tiller.

– Situasjonen er jo bedre for meg. Jeg er i hvert fall «on the list» (i kamptroppen). Men jeg tenker at det er litt det samme som meg. Nicklas er kanskje en som ikke forsvarer seg så mye og løper ikke så mye uten ball. Kanskje det er det problemet vi to har. Det tror jeg. Men hva som skjer mellom dem (Horneland og Bendtner), det vet jeg ikke. Men det er ufattelig for alle, sier Adegbenro, og har dette svaret når NRK spør om han snakker med Bendtner.

– Vi snakker mye om dette. Det er «crazy» (galskap). Det er ikke til å tro, som jeg sier. Det er tøft for ham. Det er virkelig tøft. Han sier «jeg vet ikke hva jeg skal gjøre». Det er «crazy», gjentar nigerianeren.

Jeg kan ikke se hvorfor han må "synse" så mye, annet enn å si: Jeg jobber hardt, treneren tar ut laget han mener er best osv osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 22.05.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

Man kan alltids være tålmodig til en ny trener hvis man ser at denne legger lista høyt, og øver på noe som kan veldig bra bare han får tid. Slik det ofte var med RBK i gamle (gode) dager. Selv om vi ofte slet i starten av sesongen, visste vi det gradvis ville løsne utover sesongen. Vi satset offensivt, spilte på små marginer på dårlige vårbaner, men var betingelsesløs i forhold til det SPILLE fotball uansett.

Problemet med Horneland, er at han ikke legger lista høyt. Han bruker sidebacker som vinger, og prioriteter arbeidsjern offensivt foran spillere som Samuel, som har offensive ferdigheter overlegent alle andre angrepsspillere i Tippeligaen.

Målet er tydeligvis ikke å bli bedre enn i fjor, fordi Horneland ikke tør å ha hårete ambisjoner spillemessig. RBK øver akkurat nå på å bli minst mulig dårlig slik jeg ser det.


Last edited by Kent on 22.05.2019 19:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.05.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Hva er det du reagerer på, gurgle?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 19:49    Post subject: Reply with quote

Hmm Adegbenro la inn noen sikkerstikk der ja ser jeg... Very Happy
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.05.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er helt innafor å synse når det tydeligvis ikke er mye informasjon som går ut til spillergruppa. Skal man benke en spiller, uansett grunn, så må man for faen kunne stå for det og kommunisere det i alle fall innad i gruppen, ellers er det jo klin umulig å vite hva treneren vil.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.05.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Hva er det du reagerer på, gurgle?


Nesten alt han sier. De har sikkert innad i gruppen lagt noen retningslinjer på hva de skal si i saken om Bendtner, alle kan jo ikke si hva DE syns og føler om saken. Samuel, med sine uttalelser, så er han med å skape mer negativ oppmerksomhet rundt saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Det kan jo ikke bli noe lag og spillergruppe som drar i samme retning om enkeltspillere kaller det treneren driver med for "crazy". Det sier seg selv.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.05.2019 20:00    Post subject: Reply with quote

Ja, har spillerne fått munnkurv så er det greit, men ellers må de nesten få lov til å si hva de vil.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 22.05.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Tragisk hele greia. Samuel og resten av gruppa fortjener noe annet enn ren og skjær udugelighet som Horneland representerer. Han og SIB har det bare i kjeften. Idiotgjeng.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.05.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Det kan jo ikke bli noe lag og spillergruppe som drar i samme retning om enkeltspillere kaller det treneren driver med for "crazy". Det sier seg selv.


Spot on!
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 22.05.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Synd Horneland ikke hadde Søderlund i 2018.... Hvis han blir krenka når spillere svarer på spm. Fra media. Søderlund var jo direkte ufin...
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.05.2019 20:11    Post subject: Reply with quote

Totalt uforståelig at han ikke spiller. Desidert den beste angrepsspilleren i RBK. Han må også få lov å si sin mening i forhold til at Bendtner ikke får spille - vi har vel åpenhetskultur?

Han blir garantert enda bedre med kamptrening og er i utgangspunktet den eneste i tillegg til Hansen som har internasjonal klasse.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 22.05.2019 20:25    Post subject: Reply with quote

Adegbendo bruker riktignok flere ord enn Jensen i nrk-saken, men essensen i det de to sier er jo den samme. Jensen er mer erfaren og flinkere til å velge sine ord med omhu.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 105, 106, 107  Next
Page 77 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb