English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakt 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.05.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

Dette kan vel også bli tatt opp på medlemsmøtet?
Tukling med logo og brudd på vedtektene og at de går i mot egne uttalelser at vi skal ikke ha rosa drakter bare for å se om det kommer ett skikkelig svar?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.05.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Veldig rart at de skal ha gjennomsiktig logo når de samtidig av en eller annen grunn insisterer på helhvitt nedentil (. Jeg kunne forstått det, vedtekter eller ikke, hvis de skulle gå for rosa eller svart shorts, men med hvit shorts virker det fullstendig unødvendig.

Egentlig er det valget av hvit shorts som er problemet, i mine øyne. De er i det hele tatt alt for glade i den hvite shortsen, synes jeg - vi er ikke Real Madrid, og vår hoveddrakt har svart shorts! Den rosa drakta har jo også i tillegg til den gjennomsiktige logoen utelukkende svarte detaljer. Jeg kunne tenkt meg svart shorts og hvite strømper til den drakta, og mistenker at den hvite shortsen kommer til å se veldig pålimt og lite helhetlig ut.

Når det er sagt liker jeg drakta i seg selv, og synes det er ok med litt sære og spesielle tredjedrakter.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg derimot blir overrasket den dagen RBK gjør noen estetiske valg som faktisk er gjort med omhu for helhetsbilde og i tråd med normer og regler.

Hvem står for det overordnede ang estetikken i Rosenborg forresten? Går det an å ta Alstad for vanskjøtsel på det feltet? Smile Om ikke, ville det ikke vært naturlig om han hadde en finger med i spillet uansett? Er det outsourcet til rbkshop?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.05.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Apropos RBKshop - Er det mulig å oppdrive fjorårets tredjedrakt fortsatt? Skulle gjerne hatt et eksemplar, men det ser antageligvis dårlig ut.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.05.2019 12:51    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Jeg derimot blir overrasket den dagen RBK gjør noen estetiske valg som faktisk er gjort med omhu for helhetsbilde og i tråd med normer og regler.

Hvem står for det overordnede ang estetikken i Rosenborg forresten? Går det an å ta Alstad for vanskjøtsel på det feltet? Smile Om ikke, ville det ikke vært naturlig om han hadde en finger med i spillet uansett? Er det outsourcet til rbkshop?


Dette er så enkelt at det er Adidas som bestemmer slike mer trivielle ting. På samme måte som fargen på skoene til spillerne så har de gjennom sin markedsavtale mye makt på design-og fargevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 21.05.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Jeg liker trøya, så jeg er farget av å like den når jeg mener følgende:

Fint at de tør eksperimentere med logoen.

Fargen. Frisk. Pluss for mønster som gir illusjonen av at drakta er litt mer enn en katalogvare, som den sikkert er.

De må ha en tredjedrakt, og trenden overalt er at tredjedrakten gjerne er litt mer moderne i uttrykk og skiller seg ut i farge.


Dette er vel akkurat samme draktmodell som bortedrakta, så er nok helt standard katalogvare ja.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 21.05.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
larsarus wrote:
Jeg derimot blir overrasket den dagen RBK gjør noen estetiske valg som faktisk er gjort med omhu for helhetsbilde og i tråd med normer og regler.

Hvem står for det overordnede ang estetikken i Rosenborg forresten? Går det an å ta Alstad for vanskjøtsel på det feltet? Smile Om ikke, ville det ikke vært naturlig om han hadde en finger med i spillet uansett? Er det outsourcet til rbkshop?


Dette er så enkelt at det er Adidas som bestemmer slike mer trivielle ting. På samme måte som fargen på skoene til spillerne så har de gjennom sin markedsavtale mye makt på design-og fargevalg.


Greit nok at Adidas bestemmer mye, men skal jeg være ærlig så er jeg ikke 100% fornøyd med at bortedrakta ikke er svart heller. Men sånn går det når markedskreftene rår.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Dette er så enkelt at det er Adidas som bestemmer slike mer trivielle ting. På samme måte som fargen på skoene til spillerne så har de gjennom sin markedsavtale mye makt på design-og fargevalg.

Adidas bestemte at RBK skulle ha hvit shorts? Og at logoen ikke skulle ha den hvite bakgrunnen som er en del av logoen per klubbens definisjon? Den siste skjønner jeg at det er økonomisk/produksjonsmessige argumenter for, men det burde ikke bare bli sånn helt av seg selv - noen i klubben bør ha hatt spørsmål om hvordan det skal løses med logoen på bordet og tatt den avgjørelsen (som er løst helt kurrant sånn jeg ser det).
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.05.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg er godt mulig faktisk. Og hvit shorts er uansett uendelig mye bedre enn svart shorts til en rosa overdel.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 21.05.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Synes faktisk kanskje denne er finere enn hjemmedrakta. Ikke fan av stripene på den, og ellers enig med waterfalls i at vi burde hatt sorte istedenfor grå bortedrakter. Nå vil jeg selvfølgelig ikke ha rosa hjemmedrakter, bare så det er klart! RBK

Skjønner økonomien spiller en rolle, men synes det er kjedelig når vi ender opp med noe tilfeldig fra katalogen.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 21.05.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært hvite detaljer på drakten hadde jeg vært enig, men når ikke engang klubblogoen er hvit, synes jeg det der feil med hvite shortser. Svarte shortser, gjerne med noe rosa, mener jeg hadde vært best.

F.eks. noe slikt:


Så noen kamper i år der ManUnited spilte med de rosa draktene og hvite shortser, og syntes virkelig ikke det så spesielt bra ut.
Back to top
View user's profile Send private message
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 21.05.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Går det an å ta Alstad for vanskjøtsel på det feltet? Smile Om ikke, ville det ikke vært naturlig om han hadde en finger med i spillet uansett? Er det outsourcet til rbkshop?


Alstad har en finger med i absolutt alt som foregår på brakka. Fyren er kreft som har spredd seg til alle funksjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 21.05.2019 15:24    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Logoen skal det ikke eksperimenteres med, det er nedfelt i vedtektene hvordan den skal fremstå. Klubben bryter med sine egne vedtekter her.


De bryter jo vedtektene hvert år. I vedtektene står det at bokstavene skal være i hvite, mens i logoen de benytter seg av er B'en svart. Håpløst!
Back to top
View user's profile Send private message
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 21.05.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

Tidligere sto det forsåvidt at bokstavene og kanten rundt skulle være i gull, slik den er på fanen, uten at det ble brukt på drakten.

Uansett er ikke dette ok.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.05.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
ace wrote:
Logoen skal det ikke eksperimenteres med, det er nedfelt i vedtektene hvordan den skal fremstå. Klubben bryter med sine egne vedtekter her.


De bryter jo vedtektene hvert år. I vedtektene står det at bokstavene skal være i hvite, mens i logoen de benytter seg av er B'en svart. Håpløst!
Ja, de gjør jo det, beklageligvis. Finnes ikke noe som er mer irriterende enn når de får gode ideer nede på brakka. Ender opp i bare kål som regel. Sukk! Rolling Eyes
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59313
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Standarn McClintock wrote:
Svarte shortser, gjerne med noe rosa, mener jeg hadde vært best.


Opplegget er vel at tredjedrakta må være helt ulik hjemmedrakta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Rosa overdel og never-nudes nedentil? Det hadde blitt helt ulikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.05.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

Hvis opplegget med helt ulikt stemmer så kommer tredjedrakten uten de leie skylappene første- og andredrakten har. Det kan jo vise seg å være helt avgjørende i tette cupkamper.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
buzz
Junior


Joined: 27 Jul 2017
Posts: 60
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2019 15:07    Post subject: Reply with quote

Ved et eventuelt CL Play-off må vel klubbene allerede følge UEFA's reglement for draktene?
Kan vi håpe på noe sånn? Regner med de vil forsette med den samme grunnmodellen.

Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 08.08.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Er til å bli våt i trusa, den der.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 09.08.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal se det i detaljer, så skulle jeg ønske at gule fargen var eliminert fra hele drakten. De sa for et par år siden at draktene ikke skulle ha noe med gul-fargen å gjøre, men ser ikke sånn ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Horny
Junior


Joined: 30 Jul 2018
Posts: 8

PostPosted: 10.08.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Om det blir brodert logo på en eventuell CL-versjon kjøper jeg min første drakt på ti år.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59313
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Er vel spillerne som ikke ønsker brodering over sarte brystvorter? Sjøl syns jeg det er rart at RBK ikke la ned veto. Mye finere med brodert klubbmerke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 12.08.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Må da vel være mulig med brodering samt noe ekstra stoff på innsiden?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Bruker ikke alle spillerne en slags BH uansett? Ser i hvert fall at de fleste spillerne har et plagg som dekker brystet når de tar av seg drakten.

Blir det forøvrig "digitale" tall bakpå drakten som tidligere år i Europa, eller blir det samme type tall/font som i serien?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb