English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 21.05.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Jeg skylder ikke årets sesong på nedgangskurve fra Kåre perioden, sevenseven. Horneland har tatt det hele til nye høyder. Poenget mitt er bare at sparkingen av Ingebrigtsen var forståelig på veldig mange plan. Han greidde ikke å stoppe den negative utviklingen, som han selv var ansvarlig for. Derfor måtte ha gå. At Horneland kom inn og gjorde det enda verre, er ikke en grunn til å beholde forrige trener. Det er et argument for at de ansatte feil mann når ny trener skulle signeres.


Tror nok noe av grunnen til at spillet ble dårligere under KI var manglende satsing på egenutviklede spillere. Nå er vi eldst i TL og trønderske talenter velger andre klubber pga. Det. Og ja, tror KI ble slapp på treningene og satset på autopilot. Tror det ligger mer bak den oppsigelsen enn bare nedadgående kurve.

Enig i at KI skulle fått seg ny jobb. Men kanskje ikke midt i sesongen som det ble gjort. Vi ble mindre attraktive for trenere med mer kompetanse. Vi endte opp med å betale noen mill. I rettssaken, og om jeg ikke husker feil så måtte vi ut med noen kronasjer for Horneland. Har vi i hvertfall latt coolen fortsette som trener til de fikk tak i noen som ikke var nederst på lista. Litt som vi gjorde det med KI og NAE etter Hamren.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.05.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Dersom det var poenget lurer jeg på følgende.

Hva er galt med å bruke tabellen for årene 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 som utgangspunkt for å forankre sine subjektive oppfatninger mot objektive kriterier?


Så du mener at hvis Horneland klatrer på tabellen så er alt bra uansett hvor mye rennietter fotball det er?

Eller gjelder de objektive kriteriene bare når vi snakker om Kåre?
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 21.05.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Masse lag som scora mye mål i 2015, og tilsvarende mange som slapp inn mye mål. Tendensen ang. antall mål er ikke spesiell for vår klubb men hele eliteserien i perioden 2015 til 2018.


Det er ikke helt sant.

Totalt antall mål i Tippeligaen/Eliteserien:
2015: 774 mål
2016: 653 mål
2017: 682 mål
2018: 672 mål

Gjennomsnittlig antall mål per kamp (RBK i parentes):
2015: 3,2 (3,3)
2016: 2,7 (3,0)
2017: 2,8 (2,6)
2018: 2,8 (2,5 - 2,3 under Ingebrigtsen, 2,7 under Coolen)

Nå skal jeg ikke unødvendig legge til min subjektive bias her, men jeg synes det kan se ut som om det ble scoret færre og færre mål i våre kamper uavhengig av serien forøvrig under Ingebrigtsen. Særlig fra 2016 til 2017 går vi relativt sett ned 0,5 mål per kamp (!). Coolens halve sesong (14 kamper) hadde et målsnitt per kamp på rundt gjennomsnittet i Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.05.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Vi har en cowboy som stryreleder som ødelegger omdømmet til klubben vår hver eneste gang han åpner munnen. Det er neste så en glemmer at vi er en medlemsstyrt klubb.


Så om det står i Dagbladet så er det sant liksom? Dette med at Koteng kjører solo-løp er noe Oslo-pressen har kokt opp for at det er et billig triks å seg noen ekstra klikk på. Mye mer schwung over Cowboy-Koteng enn: Ett samlet Rosenborgstyre har i dag vedtatt....

Koteng er den som uttaler seg i media, dette er en uttalt strategi fra styret og har blitt eksplisitt forklart for media ved flere andledninger. NÃ¥ senest i vinter.

Det er egentlig ikke så jævla komplisert hvis man er litt kildekritisk og tenker bittelitt selvstendig.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.05.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Påstanden var at det var flere lag som scora mye i 2015 og at det gikk nedover, ikke at det jevnt over ble scoret færre.

Vi scora masse i de første kampene i 2015. Det var vel noen som etter hvert klekket ut at det var best å parkere bussen og håpe på uavgjort og poeng.

Det er ganske tydelig hvordan motstanderne møter oss nå. Mjøndalen tar sjansen på å stå høyt med mye strekk i laget. Sånn var det ikke i 2017.

Det er bra at kvaliteten på debatten på forumet er høyere nå enn den har vært for kun noen måneder siden. Nå går det til og med an å diskutere sånt som dette saklig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.05.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det er bra at kvaliteten på debatten på forumet er høyere nå enn den har vært for kun noen måneder siden. Nå går det til og med an å diskutere sånt som dette saklig.


Akkurat dét har nok litt å gjøre med alle kjepphestene som ble brent på bålet under våronna. Din var så stor at vi fikk tenne tre bål ved siden av hverandre. Men det gikk til slutt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.05.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Så du mener at hvis Horneland klatrer på tabellen så er alt bra uansett hvor mye rennietter fotball det er?

Eller gjelder de objektive kriteriene bare når vi snakker om Kåre?


Jeg vet ærlig talt ikke hvordan man skal karakterisere Hornelands fotb... euh... greie. Det er tabellsituasjonen etter en rekke kamper som teller, for da har man statistisk grunnlag, og ikke tilfeldig klatring eller omvendt basert på evt. flaksmål mot Mjøndalen.

Hele Trøndelag har konkludert med at Horneland må gå. Da får vi aldri finne ut hvor vi havner hen med han.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 21.05.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Når det blir oppfattet på den måten er det da en særlig smart strategi og la Koteng fronte alt utad? Kanskje noe av de andre med sportslig alibi kan stå frem og fronte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.05.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Bart1 wrote:
Så har jeg ny tro på Horneland. En flott fyr...


Når mistet du trua på Horneland å hva gjorde at du fikk den tilbake?


Jeg mista troen på Horneland etter Haugesund kampen, men fikk den tilbake etter Mjøndalen. Man kan vel kalle tilliten jeg har til Horneland som ekstremt skjør...
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 21.05.2019 23:10    Post subject: Reply with quote

digre wrote:


Jeg vet det er lite trolig, men poenget mitt er at vi kaster oss som ulver på et prosjekt vi ikke har sett resultatet av. Foreløpig er det meste smertefullt, men det kan ta seg opp.




Tullprat. Han er en fundamental motpol til underholdende og artig angrepsfotball, som var et av kriteriene for å ta over skuta. Han er en kjip gammeldags type, som i likehet med Perry, trodde det å være Rosenborgtrener handlet om å stå i trykket når man ikke leverte til de skyhøye kravene om å angripe på hjemmebane å prøve å produsere mer enn ett mål.

Fullstendig feil mann, og vi må vist kvitte oss med kapteinen i sommer og, da det er så tydelig hvor lite han trives under denne nye treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.05.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
PerO wrote:
Så du mener at hvis Horneland klatrer på tabellen så er alt bra uansett hvor mye rennietter fotball det er?

Eller gjelder de objektive kriteriene bare når vi snakker om Kåre?


Jeg vet ærlig talt ikke hvordan man skal karakterisere Hornelands fotb... euh... greie. Det er tabellsituasjonen etter en rekke kamper som teller, for da har man statistisk grunnlag, og ikke tilfeldig klatring eller omvendt basert på evt. flaksmål mot Mjøndalen.

Hele Trøndelag har konkludert med at Horneland må gå. Da får vi aldri finne ut hvor vi havner hen med han.


Jeg spurte ikke om dette.

Jeg spurte om du er fornøyd hvis laget hypotetisk klatrer på tabellen med rennietterfotball, siden tabellplassering er det eneste objektive kriteriet som teller.

Det vil du nok ikke svare på, for det dreper all din argumentasjon rundt Kåre
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Horneland kommer ikke til å få sparken med det første.


Gjør han nok "kreative" disposisjoner i laguttak osv fremover, så får han sparken før et OBOS-nedrykk er sementert, det tror jeg nok i alle fall er sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 21.05.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Påstanden var at det var flere lag som scora mye i 2015 og at det gikk nedover, ikke at det jevnt over ble scoret færre.


Æpp æpp æpp.

Du skrev:
"Tendensen ang. antall mål er ikke spesiell for vår klubb men hele eliteserien i perioden 2015 til 2018."

Jeg viste til at vi relativt sett scoret flere mål i 2016 enn i 2015 (sammenlignet med de andre lagene), selv om totalen gikk ned. I 2017 og 2018 (før sparkingen) så man en nedadgående kurve. Jeg tror ikke de andre lagene brukte to hele sesonger på å komme frem til bussparkering - det har de vært eksperter på mot Rosenborg siden 90-tallet.

Recap: I 2015 ble det scoret mye mål, vi lå 0,1 mål over snittet i våre kamper. i 2016 ble det scoret færre mål, men vi lå 0,3 mål over snittet. I 2017 lå vi 0,2 mål under snittet, og i 2018 pre-Coolen var fasiten 0,5 mål under snittet. Det er mye.

Min påstand, som du kan være uenig i, er at antall scorede og innslupne mål er en indikator på hvor offensiv fotball man spiller. Dataen viser at selv om Eliteserien som helhet ble mindre målrik i 2016, tok det seg litt opp i 2017 og 2018. For Rosenborgs del ble det mer og mer defensivt frem til sparkingen. Med Coolen var vi igjen oppe på snittet. For å forsterke poenget med utviklingen kan vi også se på følgende tabell:

Målforskjell 2015-18 sammenlignet med 2. og 3. plass samme år:
2015: +46, +23, +11
2016: +40, +15, +9
2017: +37, +15, +14
2018: +27, +27, +14

Jeg synes det ser ut som om våre nærmeste motstandere holdt samme målscoringsnivå, mens vi ble stadig dårligere, jeg..
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 21.05.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Iziba Jaja wrote:
Bart1 wrote:
Så har jeg ny tro på Horneland. En flott fyr...


Når mistet du trua på Horneland å hva gjorde at du fikk den tilbake?


Jeg mista troen på Horneland etter Haugesund kampen, men fikk den tilbake etter Mjøndalen. Man kan vel kalle tilliten jeg har til Horneland som ekstremt skjør...


Nesten som å slå opp med dama etter du har fersket henne i en gangbang for så å ta henne tilbake fordi hun kjøpte deg firstprice-nudler til middag.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 06:57    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Jeg spurte om du er fornøyd hvis laget hypotetisk klatrer på tabellen med rennietterfotball, siden tabellplassering er det eneste objektive kriteriet som teller.


Rennietti, ikke rennietter. Tabellklatring er ikke det samme som tabellplassering. Du må skjerpe begrepsbruken. Kvaliteten på forumet er kommet opp på et visst nivå igjen og du henger langt etter.

Jeg er definitivt ikke fornøyd med tabellklatring. Fordi man klatrer som funksjon av seier kun i en kamp, som gjerne kan være e vunnet ufortjent på flaksmål.

Det er ingenting ved seieren over Mjøndalen som gjør meg fornøyd med rennietti.

For øvrig tillegger jeg subjektive vurderinger betydelig vekt, men objektive kriterier må være utgangspunktet.

Klubben må styres med sikte på sunn drift, noe som for Rosenborgs del handler om sportslig nivå over tallerken.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 07:07    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
(...)

Jeg synes det ser ut som om våre nærmeste motstandere holdt samme målscoringsnivå, mens vi ble stadig dårligere, jeg..


Mye god argumentasjon over tallerken, og himmelhøyt over PerO for eksempel.

På dette punktet er vi litt uenig. Det ble færre og færre klubber som scora mye mål sånn type over 60 mål. For Rosenborgs del vil jeg anta at klubbene tilpasset seg at Rosenborg ble sportslig overlegne og fokuserte på å parkere bussen og ligge lavt. Det er jo en fornuftig strategi, og dermed ble det mer sjansefattig kamper.

Når det gjelder 2018 sesongen ble den litt spesiell. Startet katastrofalt resultatmessig, mye skadeutfordringer, og fokus på å klatre på tabellen. Coolen tok over og skadde spillere ble friske og et og annet spillerkjøp. Sportslig nivå havnet til slutt under tallerken målt etter Europaliga.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.05.2019 08:28    Post subject: Reply with quote

Konesur:

Forstår du ikke spørsmålet, eller vil du ikke svare.

Hvis det løsner og Horneland med sin Rennietti fotball tar medalje i år, vinner cupen og kvalifiserer oss til europa. Vil du da være fornøyd fordi objektive kriterier viser at det er bra, slik du er med Kåre?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 08:59    Post subject: Reply with quote

Det er vel kun seriegull som gir vinneren tar alt tallerken effekten. Det blir ikke sunn økonomi med Perry liksom. Alle vet det.

Jeg har svart to ganger at tabellklatring ikke teller fordi det kan i ytterste konsekvens være sånn som mot Mjøndalen at det i virkeligheten handler om flaksmål.

Nå er nivået på forumet tilbake dit at du ikke bidrar med leseverdige innlegg. Skjerpings.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.05.2019 09:18    Post subject: Reply with quote

Konesur:

Greit å vite at du synes Rennietti fotball er greit hvis det bare gir seriegull. Smile

For min del hjelper det ikke om han vinner absolutt alt. Blir det fotball slik Zaphod har beskrevet den så må han ut uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 09:33    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg har sagt at seriegull er et objektivt kriterie å ta utgangspunkt i for subjektive oppfatninger. Hvordan jeg vil stille meg subjektivt til rennietti i den hypotetiske situasjonen at det gir suksess blir nok farget av de erfaringer man gjør seg med rennietti.

Det er dette som er realitetene og som debatten i disse krisetider skal ta utgangspunkt i:

Per nå har rennietti vist seg som katastrofalt dårlig fotball for Rosenborg og ført oss ned i nedrykkskampen der vi humper videre på ufortjente flaksmål
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.05.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Nei, jeg har sagt at seriegull er et objektivt kriterie å ta utgangspunkt i for subjektive oppfatninger. Hvordan jeg vil stille meg subjektivt til rennietti i den hypotetiske situasjonen at det gir suksess blir nok farget av de erfaringer man gjør seg med rennietti.
[/b]


Godt å høre, men jeg forstår da ikke hvorfor du krangler med alle de som så at Kåre leverte objektivt sett bra, men subjektivt drit kjedelig, og derfor måtte sparkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 09:48    Post subject: Reply with quote

Det er fordi du ikke er stort flinkere til å lese innlegg enn du er til å skrive innlegg.

Jeg vil ha mesterligafinale. Veien dit går via sunn drift, og den får vi når sportslig nivå ligger over tallerken over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

... og en mengde andre ting enn å være "sportslig over tallerken".

Søderlund er nøyaktig den samme Søderlund om han tjener 2 eller 9 millioner i året, og han er nøyaktig samme Søderlund om han koster 1 eller 25 millioner i innkjøp. *Sett inn akkurat hvilket spillernavn man ønsker.

Poenget er at vi trenger en sportslig leder som forvalter pengene på en god måte, at vi "slår markedet".
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.05.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Det ingen er i tvil om er i hvertfall at:

Det er av ytterste viktighet for klubben at det blir ryddet opp omgående slik at Horneland må gå og vi får en hovedtrener som kan ta tak i problemene
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 22.05.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

Og det forutsetter at SIB også må gå ut døra sammen med kompisen sin Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 335, 336, 337  Next
Page 152 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb