English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 20.05.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:

. Noen sier at styret hadde flaks da de ansatte Kåre men hevder samtidig at de var udugelige som ansatte Horneland. Man bør ihvertfall være så etterettelig i sin egen argumentering at om man vil gi styret og SIB skylden for Horneland så må de også få kreditt for at de sparket Perry og ansatte Kåre.

Konesseur wrote:

1. Hallo? Kred for å ha sparket Perry? Han skulle de aldri ansatt, og han skulle ha fått sparken samtlige dager før han faktisk fikk sparken. Nøyaktig samme situasjon som Horneland.

2. Kåre ble ansatt som en midlertidig trener etter sparkinga av Perry. En trener med lokal tilknytning og godt humør. Ingenting tydet på at Kåre skulle ta klubben fra seriemesterskap til seriemesterskap på ansettelsestidspunktet. Økonomien var skral og pessimismen rådet da han ble ansatt. At Kåre ble en vanvittig suksess var full uttelling på lottokupongen. Styret må jo få kred for godt innlevert kupong og dyktighet i å fylle ut tallene på kupongen bevares. Men Hallo?


Som snegle skriver så er ikke verken ansettelser eller spillerkjøp matematikk. Det er ikke mulig å vite hvordan det kommer til å gå før man prøver. Det viktige er at de ordner opp i det de gangene det blir feil. For det finnes ikke en eneste klubb som ansetter riktig trener hver gang.

1: Perry var feil trener og styret skal ha kred for å sparke han. Det fortjener de også om de sparker Horneland.
2: Jeg synes det er dobbeltmoralsk å skylde det som går bra på flaks og det som går dårlig på udyktighet. Dessuten har ikke styret anledning til å sitte i etterpåklokskapens navn å ta avgjørelser. Samme er det med spillerkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.05.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

De brukte også mer penger i denne perioden enn de kunne fortsette med.

Er de fornuftige så vurderer de 2019 som et år hvor det skal bygges for framtida, la Ceide, Denic, Serbecic, Botheim og Johnsen få spille forholdsvis mye tenker nå jeg. Mer enn hva kortsiktige hensyn skulle tilsi.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 20.05.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Aristoteles skrev:
Aristoteles i Horneland-tråden wrote:
I din oppsumering av sportslig utvikling ligger det mye positivt til de som styrer. (....)

Huber skrev:
Nei, det ligger ikke mye positivt til "de" som styrer i min oppsumering av sportslig utvikling. "Alle" innså at PJH var ett dårlig valg for jobben. De aller fleste innså dette allerede før han ble ansatt, så det er håpløst å forsøke å gi styret kred for dette. Skal styret ha kred når de sparker Horneland også?

KI var heller ikke en person de "leter frem", han var en løsning som hadde tilknytning til klubben og som var tilgjengelig der og da, og det var det. På det tidspunktet så tenkte de overhodet ikke at KI var en person for fremtiden, så nei en kan ikke gi de kreditt for å ha hatt flaks med Kåre. Dersom de hadde hatt andre gode ansettelser i sportslig avdeling så kunne de selvfølgelig også fått kred for KI, men så lenge de ikke har det fremstår det hele som ren flaks.

Selvfølgelig kunne de forhindre spillerne fra å bli solgt. Om det hadde vært en god ide er selvfølgelig en annen sak. Vi fikk frem talenter pga at økonomien hadde blitt kjørt i grøfta og ikke hadde noe annet valg. De hadde altså funnet en oppskrift som førte til gode inntekter, og sportslig suksess, men denne oppskriften ble så kastet ut vinduet av Bjørnebye, som i stedet bestemte seg for å bruke pengene på spillere som Stamnestrø, Bjørdal, Thorarinsson, Riski, Rashani osv.

Jeg har ikke listet opp hverken Kwarasey eller Londak som feilkjøp. Jeg har listet de opp som "i beste fall var backup-spillere som ikke er i klubben lengre".

Siden 2015 har sportslig utvikling har som sagt vært negativ, og samtidig har vel økonomisk utvikling vært positiv. Hvor mener du at skylden ligger for dette?




Det ligger mye positivt om styret i din oppsumering enten du vil det eller ikke, men du velger å tolke også det positive som negativt.
Det gir ingen mening å klandre styret både for en ansettelse som blir feil og for at de sparker den "feilansatte".
Det var ikke mange om var enig i ansettelsen av Kåre. Om man ikke gir de kreditt for gode avgjørelser og slakter de for dårlige da har man bestemt seg for å være misfornøyd.
Så kan man jo også velge å være utelukkende negativ til at vi fikk frem trønderske talenter som var så gode at de ble solgt for store penger. Nok en gang skylder du her det som er positivt på flaks. St Etienne prøvde å holde på Selnæs det fungerte vell ikke akkurat godt.
Poenget med Londak og Kwarasey var for min del å forklare at det er fryktelig unyansert å sette opp en slik liste over "feilkjøp" uten å gå nærmere inn på bakgrunnen og økonomien i overgangene.
Å slakte den sportslige utviklingen gir ingen mening all den tid vi har vunnet 4 år på rad. Det er ingen automatikk i at vi er landets beste klubb. Det er ikke lett å være det. Om man skal klandre styret og stell så må man ihvertfall prøve å se litt nyansert på hva som er gjort riktig og hva som er gjort feil. Når alle gode avgjørelser er flaks og alle dårlige er udyktighet så feiler alle.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.05.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

At Horneland ville bli en katastrofe var temmelig lett å forutse. Det er blant annet derfor jeg ikke tar frem at jeg var tidlig ute og alarmerte hele tiden. Det var temmelig opplagt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.05.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

Litt off topic, men Aristoteles; Er det noe som gjør at du ikke får benyttet siteringsfunksjonen i forumet? Litt forvirrende å lese noen av de lengre innleggene dine når det ikke er klart skille på hva du skriver og hva du svarer på.

Bare å si ifra hvis du trenger hjelp. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
At Horneland ville bli en katastrofe var temmelig lett å forutse. Det er blant annet derfor jeg ikke tar frem at jeg var tidlig ute og alarmerte hele tiden. Det var temmelig opplagt.


Problemet var jo at du ropte så høyt om fjorårets skogbrann, som du også mente at vi skulle tenne på igjen når den endelig var slukket(!), at det var vanskelig å skjønne at du egentlig ropte varsku om årets vårflom.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 20.05.2019 13:01    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Konesseur wrote:
At Horneland ville bli en katastrofe var temmelig lett å forutse. Det er blant annet derfor jeg ikke tar frem at jeg var tidlig ute og alarmerte hele tiden. Det var temmelig opplagt.


Problemet var jo at du ropte så høyt om fjorårets skogbrann, som du også mente at vi skulle tenne på igjen når den endelig var slukket(!), at det var vanskelig å skjønne at du egentlig ropte varsku om årets vårflom.

God gammeldags helgardering heter det.
Konsenseur og Skjinnjvesten er helt klart galaksens beste på akkurat det ...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.05.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfordret alle mann til pumpene når skogbrannen startet og forsøkte å mane alle mann til pumpene gjennom hele skogbrannen. Skogbrannens herjinger hadde gjort at vi var utsatt for vårflom dersom slusene i demningene ble åpnet. Men slusene ble langpælmet og vannet rennietti utoveralt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg elsker dette forumet.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 20.05.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

Vi må rett og slett bare vinne flere kamper, sånn at det gradvis slipper taket, sier Helland til VG etter årets andre Rosenborg.

Da har vi problemer hvis de tror det er bare det som skal til. Da er det bedre og satse offensivt og heller tryne! Litt som Mjøndalen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 20.05.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Ja Orionpax. Noe er det som gjør at jeg ikke får til den der siteringsfunksjonen. Har prøv flere ganger men blir bare rot. Sannsynligvis er det meg. Teknisk evneveik.no.

Nok en fantastisk kommentar fra Horneland der Sevenseven. Løsningen er bare å vinne flere kamper. Godt å se at Horneland omsider har funnet løsningen. Da er det bare å lene seg tilbake å nyte all vinningen vi nå skal gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2019 14:45    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Vi må rett og slett bare vinne flere kamper, sånn at det gradvis slipper taket, sier Helland til VG etter årets andre Rosenborg.

Da har vi problemer hvis de tror det er bare det som skal til. Da er det bedre og satse offensivt og heller tryne! Litt som Mjøndalen i går.


Da får du jaggu gå inn og se intervjuet med ham på Eurosport. Helland legger (som vanlig) en ærlig forklaring på bordet og kommer med mange gode poenger om hva som er galt i Rosenborgs spill (Og innrømmer forøvrig at benkingen fra start i går var fortjent).

Blant annet nevner han at de presser alfor lavt. Dette gjør det lett for Mjøndalen å spille seg ut. Når de først står høyt med frontlinja følger ikke midtbanen etter og dermed er forsøket på å presse høyt forgjeves.

I et tidligere intervju peker han på at de altfor sjelden trer ball gjennom ledd og inn sentralt, bak linjene til Mjøndalen, og at de hele tiden prøver å spille rundt.

Begge deler er to av de aller største problemene i Rosenborg i år imo.
Spesielt press-spillet er under enhver kritikk. Jeg er ikke i tvil om at laget er bedre trent enn i fjor og løper mye mer i løpet av en kamp, men samtidig er det veldig åpenbart at de løper feil og hele veien unødvendige meter.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pessimistus
Junior


Joined: 27 Jul 2018
Posts: 21
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2019 14:59    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:

Blant annet nevner han at de presser alfor lavt. Dette gjør det lett for Mjøndalen å spille seg ut. Når de først står høyt med frontlinja følger ikke midtbanen etter og dermed er forsøket på å presse høyt forgjeves.
.


Akkurat dette er faktisk et viktig poeng i kritikken mot Horneland. Har merket i de fleste kamper i år at spillerne faktisk ikke gjør som Horneland ber om. Vi blir liggende fryktelig lavt, mens Horneland gauler at vi må komme oss ut og fram. Allikevel blir forsvar og midtbane stående på 16m etter klarering, ventende på en ny angrepsbølge. Jeg fatter ikke at vi ikke følger etter framover. Riktignok henger dette igjen fra de foregående årene, da vi heller ikke pushet ut, men det er en annen sak. Jeg tror nok Horneland er inne på noe når han sier at spillerne ikke gjør det de får beskjed om.

Dette er forøvrig ikke et forsvar av Horneland, som jeg har mista all tro på, men viser at dette ikke bare er et trenerproblem.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.05.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Men så er vi jo også katastrofedårlige når vi liksom presser høyt, det skjer én og én, og vi blir enkelt spilt av og ut. Det går jo også så tregt framover at det ikke blir plass til å bare 'spille inn bak'.

Helland høres akkurat ut som Horneland. Vi skal bare komme oss inn bak og score masse mål og vinne kamper, så blir det bra. Peise på. Hvorfor det ikke går aner ingen.

Det er som legen som sier til pasienten sin: "Nå skal vi fokusere på å bli frisk, så kan vi deale med ebolaen når vi kommer dit"
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 20.05.2019 18:22    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Det ligger mye positivt om styret i din oppsumering enten du vil det eller ikke, men du velger å tolke også det positive som negativt.
Det gir ingen mening å klandre styret både for en ansettelse som blir feil og for at de sparker den "feilansatte".


Nei, det er du som leter med lupe etter en måte å få de dårlige valgene til å være noe de kan få kred for. Det er ikke snakk om å klandre styret for en ansettelse og for å sparke den som ble "feil-ansatt". La oss si at de får 10 av 10 mulige "minuspoeng" for å ansette PJH siden dette var en ansettelse de aller fleste så at var dårlig. Når de så etter 18 måneder innser at alle andre hadde rett så får de i mine øyne ikke kred for dette. I beste fall kan de få 0.5 av 10 "plusspoeng". Totalt sett var det altså en ansettelse som gir de -9.5 poeng.

Du får ikke kred for å plukke opp etter bikkja di når den legger en kabel foran døra til naboen. Det er en selvfølge.

Aristoteles wrote:

Det var ikke mange om var enig i ansettelsen av Kåre. Om man ikke gir de kreditt for gode avgjørelser og slakter de for dårlige da har man bestemt seg for å være misfornøyd.


Var det virkelig slik at det ikke var mange som var enig i ansettelsen av KI? Fyren ble solgt inn som en midlertidig løsning samtidig som klubben skulle ha en solid prosess for å finne ny hovedtrener til 2015-sesongen. Jeg tror de fleste så på det som en "grei" midlertidig løsning.


Aristoteles wrote:

Så kan man jo også velge å være utelukkende negativ til at vi fikk frem trønderske talenter som var så gode at de ble solgt for store penger. Nok en gang skylder du her det som er positivt på flaks. St Etienne prøvde å holde på Selnæs det fungerte vell ikke akkurat godt.


Hvor er jeg utelukkende negativ til at vi fikk frem trønderske talenter? Jeg er positiv til at det skjedde, og negativ til at de ikke har gjort det samme siden den gang. De har i stedet valgt å bruke store pengesummer på overganger.

Aristoteles wrote:

Poenget med Londak og Kwarasey var for min del å forklare at det er fryktelig unyansert å sette opp en slik liste over "feilkjøp" uten å gå nærmere inn på bakgrunnen og økonomien i overgangene.


Godt at jeg ikke har satt opp noen liste over "feilkjøp" da, men en liste over hva som har skjedd med de spillerne som er hentet i perioden.

Aristoteles wrote:

Å slakte den sportslige utviklingen gir ingen mening all den tid vi har vunnet 4 år på rad. Det er ingen automatikk i at vi er landets beste klubb. Det er ikke lett å være det. Om man skal klandre styret og stell så må man ihvertfall prøve å se litt nyansert på hva som er gjort riktig og hva som er gjort feil. Når alle gode avgjørelser er flaks og alle dårlige er udyktighet så feiler alle.


Nei, det er ingen automatikk i at vi er landets beste klubb til tross for at vi har det klart største budsjettet, men det er uansett slik at de har som oppgave å gjøre RBK til ett bedre lag. Dersom de ikke klarer dette så har de feilet i sin oppgave. Og fakta er at laget har hatt en negativ trend siden 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.05.2019 19:01    Post subject: Reply with quote

Med andre ord var det Perry som brakte oss mot høyden.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 21.05.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

SELNÆS FYRER LØS MOT RBK I TV 2-PODKAST: – PINLIG


https://www.vg.no/sport/f...tent=row-1
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 21.05.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Lener meg mer mot Skammelsruds kritikk på R & S- podcasten jeg da. Er mer fotballfaglig innhold i det Bent sier, slik som jeg liker å ha det.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.05.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

Jeg orker ikke å lese hva Selnæs sier, men han av alle bør gå litt stille i dørene her. For er det noen som surner fullstendig så fort det kommer litt kritikk så er det Selnæs selv.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.05.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

Likevel så har han rett. Det er rett og slett pinlig og flaut det RBK har holdt på med i flere år. Det er bare nå det vises slik at også de mindre kompetente på fotball også får med seg elendigheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.05.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

Hahaha! Der fikk du jaggu til å disse så og si samtlige forumbrukere på tre korte setninger. Fikst.

Det er ikke alle som er like kompetente på fotball som deg forstår du vel?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.05.2019 21:12    Post subject: Reply with quote

Senator er som en god del av aksjemeglerne som spådde krakket i 87, nedgangen i 2001 og 2008. De liker å skryte av at de traff, men glemmer å si at de sa det samme i alle årene det gikk opp også.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 23.05.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

https://www.nytimes.com/2...rpool.html

Mens andre lag tar i bruk data-analyse i stadig større grad, velger altså RBK å slutte med ZXY på trening. Horneland hadde vel også en uttalelse om at han enda ikke hadde slått på pc'n han hadde fått av RBK. Utrolig at de har ansatt en trener som er så gammeldags i tenkemåten.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.05.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Intervju med Filip Ingebrigtsen

Quote:
Vi har gjort mye trenings- og sammenligningsgrunnlag fra år til år. Ut fra treningen har jeg absolutt tatt nye steg.


Tenk det! Gjert driver ikke å teller antall spurter! Toppidrett kalles det visstnok.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 23.05.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
https://www.nytimes.com/2019/05/22/magazine/soccer-data-liverpool.html

Mens andre lag tar i bruk data-analyse i stadig større grad, velger altså RBK å slutte med ZXY på trening. Horneland hadde vel også en uttalelse om at han enda ikke hadde slått på pc'n han hadde fått av RBK. Utrolig at de har ansatt en trener som er så gammeldags i tenkemåten.


Herregud.. må da gå an å følge med i timen!

horneland går bort fra ZXY fordi RBK IKKE, og ALDRI har hatt kompetanse til å bruke dataen!

Det er ikke treneren som skal sitte å analysere dataen, det er andre folk som skal analysere og gi ham dataen! Det som ER skremmende er at vi har betalt for dette i flere år uten å ha brukt det til noe som heldst fornuftig!!! Ta klubb, ikke mannen!

Herregud...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 68, 69, 70  Next
Page 44 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb