English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakt 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
buzz
Junior


Joined: 27 Jul 2017
Posts: 60
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Her er forøvrig saken om den nye drakten fra klubbens hjemmeside:
https://www.rbk.no/nyhete...redjedrakt

"Det er flere ting ved denne trøya som gjør den unik. For det blir også første gang en RBK-trøye bærer en transparent, ensfarget versjon av RBK-logoen. Bruken av bare sorte logoer gjør den til en stilren og moderne drakt. I tillegg til den rosa trøya kommer RBK-gutta til å spille i helhvite shortser og strømper."
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 20.05.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

Vi spiller jo som kvinnfolk allerede, så hvorfor ikke ha en drakt som passer til?
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

Kul drakt! RBK

avtrekkeren: Rosa er damefarge osv. ja? Ganske avleggs kommentar.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 20.05.2019 12:22    Post subject: Reply with quote

At rosa regnes som en feminin farge er det vel ingen tvil om, unntaket var vel en hundreårsperiode der det var regnet som en kongelig farge.

Men i dagens politisk korrekte verden er det jo ikke lov til å sette ting som farger i bås og kategorier. Noen kunne jo bli krenket på andres vegne.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 20.05.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som husker feil, men mener å huske at rosa tidligere var en ganske maskulin farge som kvinner begynte å ta mer i bruk for å fremme likestilling. Ikke sikker på hvor jeg har det fra, så er muligens helt på jordet...

buzz wrote:
I tillegg til den rosa trøya kommer RBK-gutta til å spille i helhvite shortser og strømper."


De kunne vel i det minste kjørt helt rosa eller brukt en andrefarge som går igjen i drakten (svart eller den mørkere rosafargen i prikkene) i stedet for en tredjefarge i hvit. Synes det blir litt vel missmatch med hvit shorts.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
RBK-sjefen om Moldes rosa drakter: - Lover at RBK aldri vil gjøre det samme
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Nettopp, svart og rosa blir jo en skarp kontrast i det minste, men rosa og hvitt bare er kjedelig, i tillegg til at det ikke er noen plan bak det hele. Men det er som forventet fra den kanten, de har jo rett og slett ikke peiling på estetikk og design.

"Bruken av bare sorte logoer gjør den til en stilren og moderne drakt. I tillegg til den rosa trøya kommer RBK-gutta til å spille i helhvite shortser og strømper."

Stilrentâ„¢
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.05.2019 12:44    Post subject: Reply with quote

Synes definitivt at shortsen og strømpene kunne vært svart når stripene langs siden av drakten, stripen rundt halsen og logoene er i svart. Hadde blitt mer helhetlig.

Ellers er jeg litt skuffet over at logoen er transparent slik at prikkene skjærer i gjennom logoen. Hadde nå draktdesignet vært slik at det kun var rosa uten detaljer så hadde det også sett bedre ut, selv om jeg er generelt i mot transparente logoer. Dog er jo det en tapt sak for mange år siden hvis vi tenker det store bildet.

Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

Det store bildet er omtrent sånn ut:


_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

Regnet med det ville komme en krenkekommentar Razz

Fullstendig klar over at rosa i den vestlige verden tradisjonelt sett er ansett som en «damefarge», men har hørt fra innvandrende fra andre deler av verden at det ikke nødvendigvis er slik andre steder.

Personlig er jeg ikke særlig fan av blått. Nordmenn må jo være noen av de mest traurige i klesveien, særlig når det kommer til farger.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.05.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

Rosa og hvitt er en uendelig mye bedre estetisk kombinasjon enn rosa og svart. Syntes drakta var helt nydelig. Rosa er en suveren farge.
Back to top
View user's profile Send private message
landslandslaget
Junior


Joined: 08 Mar 2016
Posts: 17

PostPosted: 20.05.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

buzz wrote:
"...For det blir også første gang en RBK-trøye bærer en transparent, ensfarget versjon av RBK-logoen. Bruken av bare sorte logoer gjør den til en stilren og moderne drakt... "

Har klubben brutt vedtektene her?

"Klubbens farger er sort og hvitt, klubbens merke har sort bunn, hvitt vertikalt felt med bokstavene R.B.K. og årstallet i hvitt.
Klubbens hjemmebane er Lerkendal stadion."
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.05.2019 14:16    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Rosa og hvitt er en uendelig mye bedre estetisk kombinasjon enn rosa og svart. Syntes drakta var helt nydelig. Rosa er en suveren farge.


Men da synes jeg også stripene og logoen på drakten kunne vært hvite. Skal vente med endelig dom til jeg har fått sett den i aksjon på onsdag, kanskje tar jeg feil også.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.05.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Jeg mente da altså at det passer bedre med hvite shortser enn svarte, logoen syntes jeg bør forbli slik den skal være ut i fra hva vedtektene sier. Men drakta som helhet syntes jeg var jævla fin, rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 20.05.2019 14:29    Post subject: Reply with quote



Kul drakt!
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 20.05.2019 14:33    Post subject: Reply with quote

Positiv til bruk av tredjedrakt generelt sett, gjerne mot lag som spiller i sort/hvit og hvit/sort spesielt. Men også helt ok å bruke disse i cupen. Enig med de som var skeptiske til logoen, først når vi så nærbildet så ser vi at det ser horribelt ut. Her burde man brukt vanlig logo i stedet ja...

Det beste og enkleste ville vært å spilt i helrosa tenker jeg men. Om det er hvite eller sorte shorts spiller ikke så stor rolle, Tiller er vel i helblått og sånn sett så er kanskje hvite shorts mer kontrast enn sorte?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.05.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg mente da altså at det passer bedre med hvite shortser enn svarte, logoen syntes jeg bør forbli slik den skal være ut i fra hva vedtektene sier. Men drakta som helhet syntes jeg var jævla fin, rett og slett.


Tenkte først og fremst på logoen til adidas og de tre stripene langs siden + stripen i halsen jeg da. At disse bør matche shorts/strømper. Men som sagt, kan hende det ser bedre ut når jeg får sett drakta i aksjon på onsdag.
Back to top
View user's profile Send private message
buzz
Junior


Joined: 27 Jul 2017
Posts: 60
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2019 15:02    Post subject: Reply with quote

Om de bruker de vanlige "helhvite" shortsene som de brukte mot LSK så har jo disse sorte striper på sidene som kan passe godt med de på drakta.

Angående logoen så tror jeg rett å slett de gjør det i en farge for å spare penger i trykken, og markedsfører det som stilrent.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 20.05.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Meh. Liker’n ikke. Men nå liker ikke jeg noen av årets drakter, da, bortedrakta er minst ille.

Men har jo innsett at jeg er erkekonservativ når det gjelder bekledning for deltakerne i en fotballkamp. Utespillere i klassiske draktfarger uten annet dilldall enn div tilbehør i en kontrastfarge, dommere i svart (ergo ikke svarte bortedrakter) og dersom man på død og liv skal ha noe annet enn svarte fotballsko må de i det minste være i samme farge som drakta. Keeperne, derimot, har jo i hvert fall siden 90-tallet vært banens påfugler, og det kan de få fortsette å være.

Hilsen tidligere kretsdommer med kun svart dommertøy og keeper med påfugldrakt. Og svarte sko, så klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.05.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Dette MÅ da være feil? Er jo nesten to måneder siden 1. april... Greit vi trøndere har ord på oss for å være treige, men...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 20.05.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

Det er noe av det jævligste jeg noensinne har sett. De spiller ræva, klubben roter det til med alt den foretar seg. Og så kommer dette på toppen! Nok er nok for faen!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 20.05.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

Altså, hvem bryr seg? På topp 50 uviktige ting å snakke om er ikke dette en gang på lista. Ikke noe å klage over, det er en ikke-sak. Onward to next topic.
Back to top
View user's profile Send private message
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 20.05.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

landslandslaget wrote:
buzz wrote:
"...For det blir også første gang en RBK-trøye bærer en transparent, ensfarget versjon av RBK-logoen. Bruken av bare sorte logoer gjør den til en stilren og moderne drakt... "

Har klubben brutt vedtektene her?

"Klubbens farger er sort og hvitt, klubbens merke har sort bunn, hvitt vertikalt felt med bokstavene R.B.K. og årstallet i hvitt.
Klubbens hjemmebane er Lerkendal stadion."


Ja.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 20.05.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Jeg liker trøya, så jeg er farget av å like den når jeg mener følgende:

Fint at de tør eksperimentere med logoen.

Fargen. Frisk. Pluss for mønster som gir illusjonen av at drakta er litt mer enn en katalogvare, som den sikkert er.

De må ha en tredjedrakt, og trenden overalt er at tredjedrakten gjerne er litt mer moderne i uttrykk og skiller seg ut i farge.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.05.2019 08:17    Post subject: Reply with quote

Logoen skal det ikke eksperimenteres med, det er nedfelt i vedtektene hvordan den skal fremstå. Klubben bryter med sine egne vedtekter her.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 7 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb