English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
5%
 5%  [ 4 ]
Valsvik
2%
 2%  [ 2 ]
Meling
2%
 2%  [ 2 ]
Lundemo
6%
 6%  [ 5 ]
Jensen
61%
 61%  [ 49 ]
Denic
7%
 7%  [ 6 ]
de Lanlay
1%
 1%  [ 1 ]
Botheim
1%
 1%  [ 1 ]
Søderlund
2%
 2%  [ 2 ]
Adegbenro
7%
 7%  [ 6 ]
Total Votes : 80

Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 11.05.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

2019 så langt oppsummert: 14 kamper - 8 tap 3 uavgjort 3 seire. Med mannskapet som vant the double i fjor. Det er skandale. Det er greit nok at en eller annen sjel kan se et lys i enden av tunellen. Selv ser jeg kun et godstog komme imot. Laget er radbrekket. Sier som Kåre, "de har ødelagt alt".
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 12.05.2019 01:37    Post subject: Reply with quote

gurgla, si meg når er det krise i dine øyne og når kan man slå fast at Horneland har feilet totalt og er feil mann? Er det slik at dersom vi rykker ned med Horneland så er han fortsatt rett mann i dine øyne fordi vi rykker opp igjen etter en sesong for så å være bedre enn noen gang når vi er tilbake i eliteserien?

Er det fortsatt ikke krise og feil mann selv om vi etter 18 kamper ligger på nedre halvdel med storsett tap, noen uavgjort og noen 1 - 0 serier og nesten ikke skapte sjanser?

Jeg mener seriøst at dersom dette fortsetter i 10 kamper til så er det bare folk fra styret som er redde for jobbene sine som poster her inne som kommer med formaning om å gi dette tid og at det vil bli bedre evt. til neste år selv om vi skaper færre sjanser enn noen gang de siste 30 årene og så vidt unngår nedrykk. Evt. så er det supportere fra andre klubber som liker å poste her som heier på videre Horneland engasjement fordi det betyr at RBK vil fortsette i sumpa og de storkoser seg selv om de gir seg ut for å være rbksupportere som tenker positivt.

Vi har i dag en trener som snuser på alle negative rbk-rekoder for hver serierunde som går og her sitter folk og sier at de ser positive ting? Vi skal huske på at vi har tatt nesten alt som er de siste 4 årene hjemme, vært i Europa og sparker treneren fordi det var feil utvikling. Nå sitter samme styret og sier at Horneland må få tid når han for hver serierunde er i nærheten av hver eneste negative rekord i klubbens historie. Det er rett og slett for dumt.

En ting er sikkert. Jeg vil si at tendenser, spill, vakling og en rekke andre ting vise at Horneland er 90% sikkert en katastrofe for klubben. Dersom dette skulle snu, (og Horneland trenger ca. 50 mirakler for at det skal skje) så vil vi ha tidenes eksempel på at en trener må få tid på seg neste gang vi i fremtiden klager på elendig start hos en ny trener selv om alle signaler skriker at det er feil match.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 12.05.2019 03:10    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt en negativ utvikling over flere år å det kommer ikke overraskende på meg at vi har hatt en dårlig start men vi er forhåpentligvis på rett vei.
Det går ikke så fort som vi alle håper men vi ser iallefall fremgang. Det er positivt Smile

Vi har gradvis blitt i dårligere form de siste årene og enkelte spillere har har hatt klippekort uansett hvordan de presterer på trening. Vi har alle etterlyst ett bedre fysisk lag og det får vi nå. Når det gjelder angrepsspillet så krever det at de tiltenkte karan e skadefrie slik at vi får bygd relasjoner over tid.

Akkurat nå så skriker laget etter rett type spiss siden Bendtner ikke passer inn og Søder er vaksinert mot å score. Botheim er per dags dato ikke god nok men er lojal.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.05.2019 06:55    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Vi har hatt en negativ utvikling over flere år å det kommer ikke overraskende på meg at vi har hatt en dårlig start men vi er forhåpentligvis på rett vei.


Helt enig. Slik dette laget så ut i 2017 og 2018 er jeg ikke det minste overrasket over hvordan vi ser ut i 2019. Vi har en gjeng spillere som har diverse kvaliteter, men lite toppfart og ikke skyhøye tekniske ferdigheter. Nå kjører Horneland dem fysisk for å få opp kapasiteten, så maksimalt overskudd har de vel heller ikke.

Valget av trener var mildt sagt overraskende, starten har mildt sagt vært ræva, og jeg har knapt hørt noen som tror at det går seg til.

Men det virker som om Horneland har noe han vil prøve på; og det virker som om at han har tillit til å fortsette med det. Altså er det bare å vente og se.

For oss som venter og ser, så skjer det ikke noe annet enn for dem som roper, skriker, maser og klager, - bortsett fra at det blir mindre roping, skriking, masing og klaging. Whatever floats your boat, som de sier.

Alle ser jo at spillet suger og tilskuerne uteblir. Da trengs det knapt mer syting og klaging - signalet er meget tydelig.

Roping og skriking foretrekker jeg at skjer fra tribunen.


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 12.05.2019 07:13    Post subject: Reply with quote

Vi ser vel tydeligere nå garderobeproblemene det er blitt hintet om ei stund. Kudos til Horneland for å smadre disse. Problemet nå er at vi virkelig ser ut som et middelmådig lag som kjemper nederst på tabellen.

Det smerter å se RBK slik vi ser det nå, men ikke faen om løsninga er å starte med spillere som er større enn klubb og trener.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.05.2019 08:08    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Da trengs det knapt mer syting og klaging - signalet er meget tydelig.


Vente og se er noe man kan gjøre når driften er sunn. Da blir de negative konsekvensene av å vente og se begrensede. Nå er driften veldig usunn, og da er konsekvensene av å vente og se alvorlige. Strategien gjennom å vente og se fører til at unødvendige tap blir påført klubben.

Kritikken av Horneland og styret er ikke syting og klaging. Kritikken er drevet av analyser av høy kvalitet, og er meget konstruktiv. Det er ikke et signal man sender, men et krav.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 12.05.2019 08:45    Post subject: Reply with quote

Nok et laguttak som står til strykkarakter. 2 poeng ble sølt bort. Laget som avsluttet kampen hadde vunnet greit.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 12.05.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

Funny at Mike Jensen klager på banen. Som Fagermo sa etter kampen på Lerkendal, det var heldig for RBK at banen ikke var bedre for da ville Odd vunnet...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.05.2019 09:46    Post subject: Reply with quote

Mot LSK har vel de aller fleste lag fordel av at banen ser mest mulig ut som en fotballbane. Synes vi klarer oss greit i langpælm og rennietti vi også. Noe har vi tydeligvis trent på før vårsesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 12.05.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

Enhver med to friske øyne som har spilt fotball selv kan jo se at «the spitter» leker Eliteserietrener og bruker RBK som lekegrind. Det jeg lurer på er hva SIB tenker nå når alle har avslørt amatørskapet hans. Kommer SIB til å sparke Horny underskriver han jo sin egen oppsigelse og gudhjelpe meg, det hadde ikke vært et sekund for tidlig. Han scouter og ansetter en trener som har KAR( kick and run) som filosofi, sist sett vellykket da Vuku herjet i 5 divisjon. Det hele er en skandale som for RBK fans burde føre til større og hardere reaksjoner enn da Hesten herjet på Lerkendal. Tap mot Mjøndalen bør føre til mytteri hos kjernen, gjør det ikke det kan hele kjernen legges ned og begynne å heie på Kvik.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.05.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Det må være lov til å uttrykke betingelsesløs kjærlighet til klubben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 12.05.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

«Kick an run» sist spilt med fordel av Vuku samt Liverpool og Tottenham i CL der altså. Men med litt forskjellig utførelse dog. Nå vil vel de færreste at RBK kun skal slå langballer, men når topplag i Europa gjør det med stor effektivitet hvorfor skulle ikke RBK også prøve å spille effektiv fotball.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 12.05.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:


Helt enig. Slik dette laget så ut i 2017 og 2018 er jeg ikke det minste overrasket over hvordan vi ser ut i 2019. Vi har en gjeng spillere som har diverse kvaliteter, men lite toppfart og ikke skyhøye tekniske ferdigheter. Nå kjører Horneland dem fysisk for å få opp kapasiteten, så maksimalt overskudd har de vel heller ikke.


Men det virker som om Horneland har noe han vil prøve på; og det virker som om at han har tillit til å fortsette med det. Altså er det bare å vente og se.


Dette er jeg helt enig i. For alle som vil se, er det tydelig at klubben i et par år har styrt mot et generasjonsskifte og at noe smertefullt ville måtte komme. Om ledelsen har gjort fornuftige grep for å mildne dette skiftet for eksempel ved å starte en mer gradvis prosess i forkant er vel mer enn tvilsomt. Og om de har gjort de å rette valgene for å gjennomføre det, er minst like tvilsomt. Men det er bare å vente og se.

Kåre var heldig som kom seg ut da han gjorde. Og enda mer heldig i at en inkompetent ledelse gjorde det på en måte som kastet penger etter ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 12.05.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Altså, alle lag kan bare pælme en ball i bakrom og håpe på det beste. Det Tottenham og Liverpool gjør i CL er noe helt annet, hvor samtlige bevegelser tvinger motstander til å avgi rom på vingene, slik at man kan slå langt og komme hurtig i angrep.

Ikke bare er vi så langt fra samspilte at vi ikke evner å skape det nødvendige rommet, ingen av stopperne våre klarer å slå de riktige ballene heller, så da blir det kælking opp på søderlund eller botheim som 9 av 10 ganger taper duellen, og ingen av midtbanespillerne er agressive nok til å vinne andreballen heller.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.05.2019 10:51    Post subject: Reply with quote

må si meg helt enig med bananskrue her.

Kick and run er mere den klassiske Pullis klassifiseringen, mens tottenham og Liverpool aldri har snmø på langballene sine med mindre de skal flytte opp laget.

Legg merke til at som oftest slår de langt og høyt når de vender spillet, og også ofte i bakrom på motsatt ving.

De varierer en god del og prøver på mye av det samme.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 12.05.2019 10:58    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Altså, alle lag kan bare pælme en ball i bakrom og håpe på det beste. Det Tottenham og Liverpool gjør i CL er noe helt annet, hvor samtlige bevegelser tvinger motstander til å avgi rom på vingene, slik at man kan slå langt og komme hurtig i angrep.

Ikke bare er vi så langt fra samspilte at vi ikke evner å skape det nødvendige rommet, ingen av stopperne våre klarer å slå de riktige ballene heller, så da blir det kælking opp på søderlund eller botheim som 9 av 10 ganger taper duellen, og ingen av midtbanespillerne er agressive nok til å vinne andreballen heller.
Ganske enig. Og siden jeg så mye av det samme både i 2017 og 18 ( og tendenser allerede på slutten av 2016)mener jeg kanskje at styret burde kvittet seg med Kåre tidligere. Til tross for at vi vant titler, men da stort sett pga spillerstallen mer enn spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 12.05.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
må si meg helt enig med bananskrue her.

Kick and run er mere den klassiske Pullis klassifiseringen, mens tottenham og Liverpool aldri har snmø på langballene sine med mindre de skal flytte opp laget.

Legg merke til at som oftest slår de langt og høyt når de vender spillet, og også ofte i bakrom på motsatt ving.

De varierer en god del og prøver på mye av det samme.


Jepp dette ble forsøkt variert i går med Søder og blant annet Adegbenro når vi skulle flytte opp. Fungerte ganske bra og med en klar tanke bak i motsetning til langballer opp på et fyrtårn med kamp rundt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.05.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Riktig Snegle.
Rettnok missbrukte Tottenham Llorentes fysiske forse en del mere enn normalt mot Ajax, men det var et grep som Potti var klar over og som fungerte meget bra.

En god trener har flere ess i ermet og justerer underveis.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 12.05.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva som skjedde utenfor stadion?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 13.05.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Registrerte kun vi hadde fått med pyro inn og at det bør taes internt i kjenren da vi aller hovedsaklig ønsker å følge regelverket, ikke sant?

ang slåsskampen vet jeg ikke noe mere, men der er alltid utskudd som leter etter unnsklyldninger uansett.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
trolle
Proff


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 336

PostPosted: 13.05.2019 14:36    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Registrerte kun vi hadde fått med pyro inn og at det bør taes internt i kjenren da vi aller hovedsaklig ønsker å følge regelverket, ikke sant?

ang slåsskampen vet jeg ikke noe mere, men der er alltid utskudd som leter etter unnsklyldninger uansett.


Jeg fikk ikke med meg at det skjedde noe utenfor Åråsen. Det som derimot skjedde var at på vei fra sentrum til Åråsen, stormer 20-30 UFC mot Kjernen, fra en sidegate, for å "ta oss". De kaster bluss osv etter oss. Politiet måtte guide oss rundt Kjeller for å komme til Åråsen, og hadde lite kontroll på situasjonen oppleves det som.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 13.05.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

Det høres jo forferdelig ut..

noe oppfølging i etterkant?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.05.2019 06:19    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Registrerte kun vi hadde fått med pyro inn og at det bør taes internt i kjenren da vi aller hovedsaklig ønsker å følge regelverket, ikke sant?


Pyro er jo ikke i regi av Kjernen (ei heller Tifo Trondheim). Dette er enkeltpersoners handlinger. I den grad Kjernen/TT har synspunkter så er det at personer som fyrer opp må ha tilstrekkelig kontroll for å holde sikkerhetsrisikoen så lav som mulig. "Veiving" uten kontroll, samt kasting, får påtale eller kjeft. Utover det har ikke Kjernen egne ønsker om å håndheve pyroforbudet.



No pyro, no party.

moomoo wrote:
Det høres jo forferdelig ut.. noe oppfølging i etterkant?


Kjernens SK har jo alltid dialog før og etter. Men UFC byr opp til bråk og politiet i Lillestrøm er ikke mestere i konflikthåndtering.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 14.05.2019 19:36    Post subject: Reply with quote

Takk for svar Havaarl Tommel'n opp!

Lurer bare på om "enkeltpersoners" valg vil resultere i sanksjoner mot dette i fremtiden for disse personene?

Bare for å ha det klart, jeg er FOR pyro og lidenskap, men jeg ønsker ikke at det skal rulle sånn at det ødelegger for familer som har med barn.

Vi blir aldri Galatasaray men vi kan enda skape mere trøkk med virkemiddler uten at det blir "søkt".
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 14.05.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen hemmelighet at det er til en viss grad organisert. Det er vel åpenbart. Men det er jo alltid noen dilemma disse sakene skaper for klubben og oss rundt da. I hvertfall så lenge NFF knapt er villige til å en gang lytte til partene om mer organiserte markeringer.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb