English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 06.05.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

Det var ingen som sa noe om Kåre Stubbelur. Jeg er veteran vet du Hedning Smile . Jeg har null tro på Horneland. Alt han har sagt,vist og "fått til" viser at han ikke har noe som helst som rbk trener å gjøre. Det kommer aldri til å lykkes. Selv om det lykkes lykkes det ikke.Den eneste måten han kommer til å få sparken på er gjennom at vi taper kamper. Så selv om det smerter inderlig å sitte å nærmest håpe på tap så er jeg siker på at det er det beste for klubben på lang sikt om vi taper nok til at han forsvinner. Om noen mener at jeg ikke støtter laget av den grunn, så trekker de ulogiske slutninger ut av en logisk tankerekke. Ahh vell. Sol i dag ihvertfall Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må Horneland tape kamper for å få sparken når Ingebrigtsen fikk sparken etter å ha vunnet ligaen i hver fulle sesong han ledet laget? I nåværende situasjon blir Horneland kun sittende som trener etter sesongen dersom sportslig ledelse anser ham som et prestisjeprosjekt. Forandring i ledelsen, noe som virker nødvendig på nåværende tidspunkt, og Horneland vil kun være trener neste sesong dersom han utvikler laget til nettopp det du ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 06.05.2019 15:10    Post subject: Reply with quote

Det spiller ingen rolle og Horneland taper eller vinner kamper nå. Det handler bare om tid, nok tid til at man kan si at han fikk tid. De aller fleste er vel enige om at han på et eller annet tidspunkt kommer til å få sparken, men jeg skjønner jo at det sitter langt inne for styret å gjennomføre dette allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 06.05.2019 17:59    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Genial ide! La oss ha en (1) spiss i stallen, da kommer vi ikke til å slite ved eventuelle skader. Om Bendtner og Søder forsvinner må vi ha inn minst en spiss. Aldri i livet om vi kommer til å spille en sesong med Botheim som udiskutabelt førstevalg på topp.


Er bare å la unggutta slippe til på spissplass. Det er stadig gode forwards i trønderske klubber. De som spiller i RBK kan ikke klassifiseres som gode. Få inn en god stamme i forsvar og la ungutta slippe til framover på banen. Blir festfotball (Stabæk/Bodø/Glimt) av sånt.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 06.05.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Hvorfor må Horneland tape kamper for å få sparken når Ingebrigtsen fikk sparken etter å ha vunnet ligaen i hver fulle sesong han ledet laget? I nåværende situasjon blir Horneland kun sittende som trener etter sesongen dersom sportslig ledelse anser ham som et prestisjeprosjekt. Forandring i ledelsen, noe som virker nødvendig på nåværende tidspunkt, og Horneland vil kun være trener neste sesong dersom han utvikler laget til nettopp det du ønsker.


Også Ola By fikk sparken selv om han vant serien. Da var det allerede bestemt før siste seriekamp at han skulle få sparken, fordi laget da lå an til ikke å vinne serien. Så vant de siste kampen og By Rise ble seriemester, men det holdt ikke, han fikk sparken han også.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 06.05.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Det var ingen som sa noe om Kåre Stubbelur. Jeg er veteran vet du Hedning Smile . Jeg har null tro på Horneland. Alt han har sagt,vist og "fått til" viser at han ikke har noe som helst som rbk trener å gjøre. Det kommer aldri til å lykkes. Selv om det lykkes lykkes det ikke.Den eneste måten han kommer til å få sparken på er gjennom at vi taper kamper. Så selv om det smerter inderlig å sitte å nærmest håpe på tap så er jeg siker på at det er det beste for klubben på lang sikt om vi taper nok til at han forsvinner. Om noen mener at jeg ikke støtter laget av den grunn, så trekker de ulogiske slutninger ut av en logisk tankerekke. Ahh vell. Sol i dag ihvertfall Smile

Støttes. Den tankerekken du viser støttes av de som har RBK i sitt hjerte. De som ikke støtter din tankerekke sympatiserer med Koteng og co.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2019 18:22    Post subject: Reply with quote

Fem vestlendinger på banen i går viser vel at Horneland føler seg mest komfortabel med de som forstår ham. De som ikke får spille, snakker han ikke med, har vi fått høre i dag.
Tipper Hansen ber om å få gå i sommer, og da er det duket for Østbø som førstekeeper. Deretter forsvinner vel i tur og orden Bendtner, Adegbenro, Ogbu, Denic, Serbecic.

Så kan Bjørnebye hente Stavangertalentene Birk Risa fra Odd og Jon-Helge Tveita fra S08, Joakim Våge Nilsen fra FKH, langtidsskadde Dennis Horneland og Christian Gytkjær slik at det moderne Rosenborg kan ta form.


Last edited by oxbailla on 06.05.2019 19:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 06.05.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:

Støttes. Den tankerekken du viser støttes av de som har RBK i sitt hjerte. De som ikke støtter din tankerekke sympatiserer med Koteng og co.


Vær så snill a.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 06.05.2019 19:34    Post subject: Reply with quote

VELDig spennede tre kamper nå!

Hvis han har garderoben, og det tror jeg når spillerne ser res etter i går, så skal de på treningen i dag brette opp armene og levere ett hakk opp.
NB og Adeg misset tre enkle mot M, jeg synes først&fremst det er i nærduellene de har vært for svake.
NB løper mer def, og klokt, -EH kan ikke forvente mer med den kroppen.

Og starte med en annen spillestil er ok når du etterpå innser og er vEldig ydmYk.

De spillerne her er ikke for gamle. De har hatt en annerl oppkjøring og kanskje litt mette etter 4siste år. Skader. (De vet når de skal være i form..?)
Hvis tegn tyder på at det nå løsner fysisk så gleder jeg meg til forts.

-Har med det ingen tro på at stilen til EH handler om fysikk og lange baller.
Og det er ikke tvil om hvem han vil ha i start11'eren!

Jeg synes forts han kan sette seg mer ned på benken.
Det blir for masete på voksne mannfolk.
Trene mer på stor bane. Full bane og ikke mål på 16m.
KON går på mange bra løp i bakrom, men får ikke ball.
Og klarer vi ikke å få Adeg mer i bakrom blir vi for enkle.
Jeg fatter ikke at han kan ligge på offsiden og vi bare da spiller han på 1touch i blinda. Også fra motsatt indreløper!! ( for helv...)

Jeg hadde variert mer på corner i går og kjørt GV mer på stuss på forstang. UNDERvurdert. Og vi er alt for lite truende der med alle de vi har.
Adeg hadde nok løpt inn et par der siste 15, men EH hadde baller.
-Han gamblet i kamp6 uten seier(!). Han vant fortjent med litt tilf med seg.
Men mest av alt er standarden nå satt.

Forøvrig et godt intervju av NB på Eurosport i dag. Lojal og motivert!
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.05.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Liker Horneland veldig bra. Spesielt at han satte stjernene på benken, satset på det kollektive og vant. Kudos

Ser forøvrig på Viking Vålerenga nå, og passningskvaliteten på den kampen ligger langt over det jeg så i går, på Lerkendal. Vi har et stykke opp til at vi kan forvente mange seirer...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.05.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Friskmeldt. En gjeng som har lyst til å gjøre noe sammen visstnok.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.05.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
NilsArneEggenErKongen wrote:

Støttes. Den tankerekken du viser støttes av de som har RBK i sitt hjerte. De som ikke støtter din tankerekke sympatiserer med Koteng og co.


Vær så snill a.


Du kan slenge på resten av alfabetet også.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.05.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Flytter regelrett denne posten fra Bendtner-tråden, angående trener og bruk av våre beste (tekniske) spillere i Bendtner og Adegbenro:

Samtidig kan man ha respekt for at laget kan behøve andre ferdigheter enn disse to besitter for å ta et steg til(bake) mot europeisk motstand. Poenget mitt er at det ikke er sånn man gjennomfører endringen, ved å plutselig benke de tidligere førstevalgene som ikke passer og spille med dårlige alternativer som oppfattes som marginalt nærmere idealet på sikt.

Hvis klubben ansetter noen med Hornelands plan om å legge om umiddelbart til en mer 'nordisk' stil med fokus på lange oppspill, fysikk og gjenvinning, og dessuten ønsker å gjennomføre et generasjonsskifte i spillerstallen, så må de faktisk ta de mest umiddelbare grepene i spillerstallen også. Vi sitter igjen med kjøp av en ikke spesielt ung midtbanespiller som muligens vil bli brukt som ving nå, da han ikke har ønsket duellstyrke til å spille på midten, en innleid ving som plutselig ikke passer inn, og en ikke helt ung midtstopper som er helt lik de vi har fra før, bortsett fra at han er definert som reserve. Vi har ikke tatt et eneste steg i riktig retning med spillerlogistikken, og det er jo helt nødvendig dersom dette er et prosjekt klubben ønsker.

Dersom dette derimot ikke er i samsvar med det klubben forventet av treneren da han tok over, at et plutselig skifte av fotballfilosofi ikke lå i kortene fra start av, er det selvsagt både forståelig og riktig at det ikke har kommet inn spillere som matcher Hornelands ideologi slik den framstår nå, bedre. Da må klubben spørre seg hvor tidlig den kan gå inn og overstyre utviklingen for å bevare den sportslige røde tråden i klubbens identitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.05.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes egentlig det er helt fair at Adegbenro ikke starter. Han har mer eller mindre kun vært god i Europa. I Norge har han vist veldig lite i forhold til det man bør kunne forvente av han. Jeg kan fortsatt telle på en hånd hvor mange ganger han har vist relasjonelle tendenser med indreløper/back. Under tre forskjellige trenere. Så kan vi godt si at vi ikke baserer og særlig på samhandling og relasjoner i år, men åkke som forstår jeg at han ikke starter.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 06.05.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Bendtner fortalte at han ikke hadde pratet med Horneland om sin rolle siden før første serierunde, men at han ville ta en prat. Adegbenro har gått ennå lenger uten en forklaring.

– Jeg har ikke snakket mye med han. Bare én gang, og det var i Portugal i januar. Det var sist jeg snakket med han.

Merkelig lederstil.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 06.05.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Fem vestlendinger på banen i går viser vel at Horneland føler seg mest komfortabel med de som forstår ham. De som ikke får spille, snakker han ikke med, har vi fått høre i dag.
Tipper Hansen ber om å få gå i sommer, og da er det duket for Østbø som førstekeeper. Deretter forsvinner vel i tur og orden Bendtner, Adegbenro, Ogbu, Denic, Serbecic.

Så kan Bjørnebye hente Stavangertalentene Birk Risa fra Odd og Jon-Helge Tveita fra S08, Joakim Våge Nilsen fra FKH, langtidsskadde Dennis Horneland og Christian Gytkjær slik at det moderne Rosenborg kan ta form.


Huff, den der troppen lukter det OBOS-liga av lang vei.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 06.05.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Bendtner fortalte at han ikke hadde pratet med Horneland om sin rolle siden før første serierunde, men at han ville ta en prat. Adegbenro har gått ennå lenger uten en forklaring.

– Jeg har ikke snakket mye med han. Bare én gang, og det var i Portugal i januar. Det var sist jeg snakket med han.

Merkelig lederstil.


Ekstremt merkelig. Han er jo på samme jobb som spillerne. Hvorfor snakker han ikke med dem? Er det en form for hersketeknikk?
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 06.05.2019 23:09    Post subject: Reply with quote

I går flyttet han Norges beste venstreback vekk fra sin posisjon, og erstattet ham med en stopper. Det står til strykkarakter.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.05.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Det står på ingen måte til strykkarakter. Horneland gjorde dette valget basert på de foregående kampene, da mange av de "faste" spillerne har vist laber interesse for å løpe de ekstra meterne. Meling er en spiller som jobber på for kollektivet, det samme med Botheim og Valsvik, der sistnevnte gjorde en ok jobb i en veldig uvant posisjon. Alt i alt var det en taktisk godt gjennomført kamp mtp. laguttaket, trenerne fikk svar på det de ønsket. Er helt enig i at Meling må spille back fremover, noe han garantert kommer til å gjøre.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 06.05.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Disse grepene er akkurat det klubben behøver. Få bort daukjøttet som mangler motivasjon og bidrar til surmuling i spillergruppen.

Bendtner og Søder må fjernes og jo før jo bedre. Jeg støtter Horneland 100% i laguttaket og han tørr å gjøre de nødvendige grepene.

Først når vi har fått fjernet virusene så kan vi bli bedre.

For Samuel sin del så er situasjonen litt annerledes , på sitt beste helt fantastisk men er langt fra en Horneland spiller, som ofte skal stikke i bakrom og jobbe ræva av seg defensivt. Samuel kan formes men han trenger ennå mer tid, spørsmålet er hvor lenge han gidder å slite benk.

Den prosessen Horneland har startet nå må fortsette, å sparke han vil bare sette oss ennå lengre tilbake i tid. Så når man har fått en spillergruppe med rett innstilling og som legger ned den innsatsen som behøves, da kan man evt finne en ny trener.

Jeg ser heller at vi taper med spillere som jobber ræva av og hvor det lyser innsats i hver en eneste duell enn at en umotivert Bendtner luntrer på topp mens hans backup søder sitter sur under ett pledd på benken.

Heller Botheim i hver kamp til vi evt finner en annen spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.05.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

Det er jo tydelig at han kommuniserer ekstremt lite med spillerne om deres rolle i laget og under kamper.

Valsvik ble jo direkte overrasket første gang han ble byttet inn som venstreback i serien, og Meling hadde vel heller ikke blitt preppet i det hele tatt da han i samme slengen ble anker på midtbanen, og dette dreide seg tross alt om et planlagt bytte av Trondsen etter 60 minutter. Tørseth Johnsen var jo også overrasket over å bli satt inn som kant mot Rørvik, selv om også det må kunne sies å være forutsigbart. Det fins nok flere eksempler på dette.

Mulig han har en eller annen plan med disse vanntette skottene mellom sjakkspilleren og brikkene, men i mine øyne og med min erfaring med lagledelse virker dette rett og slett som dårlig ledelse. Det er fryktelig vanskelig å se for seg hva man skulle tjene på å ikke planlegge og forberede spillere på hvilke roller de kan komme til å få underveis i kampen, hva de skal forberede seg mentalt på.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 06.05.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er få trenere(og andre) som vet hvilke utfordringer som vi står ovenfor og da må vi nesten forvente at noe glipper.

Neste prosjekt må være å få fjernet Bjørnebye og sjefsspeider Thoresen. De bør ikke være ett sekund lengre ansatt i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 07.05.2019 03:12    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt det maset om at han bør snakke med spillerne om laguttakene og vrakingen. Blir du ikke tatt ut på laget så er jo det klar nok beskjed om at du må være bedre på trening. Dette vet jo spillerne, at er de gode nok så spiller de. Da er det ikke noe behov for medarbeidersamtale pga det.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 07.05.2019 06:23    Post subject: Reply with quote

Når du ser et lag som ikke spiller noe som ligner fotball og du sitter på benken utløses ikke ikke nødvendigvis selvkritikk. Skal man innta selvkritikk må man innta forståelse for grunnlaget.

Det blir litt som å måle utviklingen i antall hopp laget gjør fra en sesong til en annen. Dersom motstanderen slår mindre høyt blir det meningsløst.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 07.05.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bendtner fortalte at han ikke hadde pratet med Horneland om sin rolle siden før første serierunde, men at han ville ta en prat. Adegbenro har gått ennå lenger uten en forklaring.

– Jeg har ikke snakket mye med han. Bare én gang, og det var i Portugal i januar. Det var sist jeg snakket med han.

– Ønsker du mer dialog eller er det greit sånn?

– Om han sier at han vil prate, så prater vi, Men hvis han ikke sier han vil prate, så kan jeg ikke tvinge han, sier nigerianeren.


https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Ganske hårreisende personalbehandling. Om ikke han mister garderoben av dette så vet ikke jeg.

Antar dog at han en tett dialog med Søder siden han, som nevnt tidligere i tråden, forventer å få tilbake klippekortet på topp når han er "i form" igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 335, 336, 337  Next
Page 120 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb