English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
6%
 6%  [ 6 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 6 ]
Valsvik
16%
 16%  [ 14 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
20%
 20%  [ 18 ]
Jensen
19%
 19%  [ 17 ]
Konradsen
5%
 5%  [ 5 ]
de Lanlay
6%
 6%  [ 6 ]
Botheim
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
17%
 17%  [ 15 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 87

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 29.04.2019 08:10    Post subject: Rosenborg - Sarpsborg Reply with quote

Rosenborg BK - Sarspborg 08 FF


vs.


Dato: 05.05.2019
Kl.: 20:00
Stadion: Lerkendal
TV: Eurosport Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 05.05.2019 21:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 29.04.2019 14:27    Post subject: Reply with quote

hadde jeg hvert Horneland så hadde jeg tatt ut følgende spillere, for å vise hvem som bestemmer og ett klart fuckoff til spillere som tror de er hevet over klubbens beste.
Hansen

Yanni-Besim-Tore-Meling

Johnsen-Denic-Åsen

Ceide-Botheim-Samuel

har bedre forutsetninger for å lage litt liv og underholdning enn den gjengen som har spilt i lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 29.04.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

For et elendig forslag.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 29.04.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk det - gitt at de hadde vært samspilte - kunne vært et lag som burde slått de fleste.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.04.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Tror denne kampen blir det definitive vendepunktet, virker som om spillerne, trenerne og resten av ledelsen har innsett at de må ta i et tak, alle sammen. Horneland er ikke grunnen til dette, føler jeg. Jeg synes han burde få tid til å implementere sine nye tanker- og ideer. Da får vi kanskje se et Rosenborg som virkelig ønsker å vinne ligaen, cupen og ta oss til EL/CL. Mye som ikke stemmer for tiden, men mye ligger nok i selvtilliten, noe som er fullt forståelig. Derfor tror jeg cupkampen nå på onsdag kan være meget positiv, slik at spillerne kan slippe seg løs, og forhåpentligvis vise gode takter.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 29.04.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

altså alle vet jo at de samme kommer til å starte. jeg er bare lei av å se på spillere som ikke gidder å gjøre jobben sin. men vi får håpe det blir mer fart og liv nå som fokus er flyttet litt mer over på spillergruppa enn bare på treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.04.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Skjønner tankegangen din Jondahl, og den samme tanken har slått meg. Jeg ville kanskje nøyd meg med å bytte hele høyresida (Hovland, Hedenstad, Jensen, Helland) med de nærmeste andrevalgene, pluss det åpenbare og ukontroversielle byttet med Åsen inn for Konradsen.

Hansen

De Lanlay - Reginiussen - Valsvik - Meling

Johnsen - Trondsen - Åsen

Akintola - Bendtner - Adegbenro
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 29.04.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Kanskje er det køppen og forhåpentligvis positive opplevelser der som hjelper RBK i gang denne våren.

Håper man tar rev i seilene før Sarpsborg. For her har man feks en spiller X som presterer et par pasninger i første omgang før denne misser på omtrent det meste- uten en avslutning innenfor stengene- og som bidrar nada bakover bortsett fra for syns skyld å løpe halvenergisk i press et par ganger- og vipps det er godkjent det!

Denne holdningen og likegyldigheten har dessverre fått bre om seg i laget. Det startet allerede for et par år siden: Hvorfor skal noen få løpe rævva av seg for å dekke opp for den/disse når det er greit at andre kan lunte omkring?

Antageligvis er det dette Hansen prøver å sette ord på etter Molde-fadesen.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 29.04.2019 20:30; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.04.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være uenig med deg i den oppstillingen der. Dessverre, så tviler jeg sterkt på at Jensen og Helland blir benket, men hvem vet. Hovland burde plasseres på benken for en periode. Slik at Reginiussen kan spille på sin godside, samt at vi får inn en venstrefotet midtstopper i Valsvik. Er generelt veldig for å bruke samme lagoppstilling over tid, men i disse tider er jeg villig til å ofre denne tankegangen. Jensen har virkelig skuffet meg i det siste, han uttalte vel før sesongen at han skulle bli bedre som kaptein, og ikke bli så fort sur. Dette er noe jeg har sett svært lite til, dessverre. Så har vi Hedenstad, ja, at han har spilt fast i snart tre sesonger, er for meg ei gåte. Håper for all del Horneland ser dette, og overtaler Yanni til å gi det en skikkelig sjanse.

Adegbenro og Bendtner burde helt klart fortsette i to av de offensive rollene, men er mer usikker på om jeg ville valgt Helland eller Akintola. Jeg ville nok gitt Helland denne kampen, slik at man bevarer en viss kontinuitet. Sitter med en følelser der jeg faktisk tror Horneland faktisk vurderer å prøve Valsvik foran Hovland. Jeg er mer usikker ang. dette med Hedenstad kontra Yanni, der tror jeg ikke vi får se et bytte.

Laget jeg ville valgt, blir som følger:

Hansen

Yanni-Reginiussen-Valsvik-Meling

Johnsen-Trondsen-Åsen(så fremt han er skadefri)

Helland-Bendtner-Adegbenro
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 30.04.2019 00:58    Post subject: Reply with quote

Det elendige spillet må i hver fall få konsekvenser for en del av spillerne, hvis ikke sendes det helt feil signaler.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 30.04.2019 04:06    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Det elendige spillet må i hver fall få konsekvenser for en del av spillerne, hvis ikke sendes det helt feil signaler.


Støttes 100%. Rullgardina går ned om Hovland, Hedenstad og Helland, de tre H'ene fortsatt er å finne i start XI.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 30.04.2019 07:56    Post subject: Reply with quote

Støttes. Vi ligger sist og spilt utrolig dårlig og har en fraværende innsats. Kunne like greit ha startet med juniorlaget. Tror de kunne ha gjort en minst like god jobb. Er oppriktig enig i at 4-5 førstelagsspillere bør vike til fordel for unge talenter vi kan selge dyrt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 30.04.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Dette er for meg den viktigste kampen med tanke på Hornelands fremtid i klubben. Mot Molde forventet jeg tap, men mot S08, som også har slitt hittil, burde vi absolutt vinne og spille bedre fotball.

Flere spillere som har skuffet som burde byttes ut. Helland og Hedenstad spesielt. Selv ikke Høiland spilte en like dårlig kamp som det Hedenstad gjorde mot Molde. Dølle kan umulig gjøre en dårligere jobb.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

Hele 9026 billetter solgt så langt til søndagens kamp.

Det kommer selvfølgelig flere frem mot kamp og jeg antar vi bikker 10k relativt komfortabelt, men dette er tall som etter min mening nærmer seg katastrofe.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.05.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Det gjør været også..
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Hverken det eller kamptidspunktet hjelper vesentlig, selvfølgelig...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 03.05.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

EDIT: Trykket tydeligvis edit istedenfor reply på NAEEK sin post. Føl deg fri til å redigere tilbake så skal jeg svare ordentlig. Godt det er fredag. Neutral

-- Med beklagelser fra OrionPax.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.05.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

..og for å svare ordentlig på posten jeg ved en feil kom til å redigere..

Tallet er katastrofe delvis på grunn av det økonomiske - RBK overlever én dårlig besøkt kamp, men dette er en sterk indikasjon på et stup sammenlignet med de siste årene.

Den andre delen er jo at publikumstallet er en grei indikator på tilstanden i og rundt klubben generelt. Ikke at det er noe nytt at det er bråk og sirkus, men når publikum forsvinner i så store mengder handler det ikke utelukkende om medgangssupportere. Det må være lov å håpe at dette snur, men med et snitt rundt 17k eller hva det har vært de siste sesongene skal vi nok jobbe litt for å måke inn like mye penger på sesongkort og billettsalg.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 03.05.2019 19:29    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
..og for å svare ordentlig på posten jeg ved en feil kom til å redigere..

Tallet er katastrofe delvis på grunn av det økonomiske - RBK overlever én dårlig besøkt kamp, men dette er en sterk indikasjon på et stup sammenlignet med de siste årene.

Den andre delen er jo at publikumstallet er en grei indikator på tilstanden i og rundt klubben generelt. Ikke at det er noe nytt at det er bråk og sirkus, men når publikum forsvinner i så store mengder handler det ikke utelukkende om medgangssupportere. Det må være lov å håpe at dette snur, men med et snitt rundt 17k eller hva det har vært de siste sesongene skal vi nok jobbe litt for å måke inn like mye penger på sesongkort og billettsalg.


Ok, jeg husker ikke hva jeg skrev, men det var noe om antall personer og et spørsmål om hva du mente. Det ser det ut til at du har svart godt og grundig på. Er dette kanskje likevel en bedring fra forrige hjemmekamp? Var det da kanskje rundt 7k eller var det flere? Om publikumstallet blir synkende, kanskje det likevel ikke er en katastrofe fordi det da kan kommuniseres som en form for markedsmakt? Publikum kommuniserer at måten styret har løst trenerlogistikken på ikke er greit og det samme med spillerlogistikk og spillestil.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.05.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Hele 9026 billetter solgt så langt til søndagens kamp.

Det kommer selvfølgelig flere frem mot kamp og jeg antar vi bikker 10k relativt komfortabelt, men dette er tall som etter min mening nærmer seg katastrofe.


Men dette er ikke overraskende i det hele tatt. Ja, det er katastrofe og ingenting blir gjort. Snart er vi på 7000 i snitt som jeg har advart mot tidligere.

Veldig rart at styret og ledelse ikke er mer bekymret.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 03.05.2019 19:40    Post subject: Reply with quote

Tallet i seg selv tilsier at noe blir gjort. Supporterne bruker sin markedsmakt.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.05.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Tallet i seg selv tilsier at noe blir gjort. Supporterne bruker sin markedsmakt.


Jepp, men ser fortsatt ingen avklaring rundt en klar strategi for å få suksess, sparking av bjørnebye og en oppvask i styret.

Så lenge du har inkompetanse til kjempe høy lønn og ingenting blir gjort kan vi være konkurs før OBOS faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 03.05.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

Har ingen grunn til å tro at det kommer til å snu mot Sarpsborg. Gjetter på 1-1, vi skårer på corner sent i kampen. Basert på skadesituasjonen i klubben om dagen er det vel rimelig å anta følgende lagoppstilling:

Hansen
Hedentad - Reginiussen - Hovland - Valsvik
Jensen - Trondsen - Konradsen
Helland - Søder/Lord - Adegbenro

_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.05.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Ankelskaden til Meling var visstnok noe overdramatisert. Han trener med laget og skal være aktuell for spill mot S08.

Jeg er usikker på det meste for tida, selv om jeg fortsatt har full tillit til Horneland. Det jeg imidlertid er helt sikker på, det er at Horneland tar ut de spillerne han selv mener er best, uavhengig av navn og tidligere meritter. Jeg har til og med trua på at han vil bruke de yngre spillerne mer fremover. Han sa jo det i siste podcast med Rasmus&Saga og, at han måtte bli mindre feig i hodet ved vurdering av disse spillerne.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.05.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

Fantastisk tiltak av supporterne under dagens trening, sang, pyro og banner. Tror det kan gi spillerne den lille ekstra motivasjonen til kampene fremover. Rosenborg-supportere er fantastiske! "Sammen snur vi det" Very Happy
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
Page 1 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb