English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 29.04.2019 16:04    Post subject: Reply with quote

Konesseur memen

Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.04.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

What the result looks like

Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 29.04.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Dersom det stemmer at vi ikke klarer å få kompetente folk til styret og andre ledende funksjoner i klubben pga Koteng sin væremåte, er vel det i seg sjøl i den situasjonen vi er i nå et solid grunnlag for mistillit?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.04.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Å kynisk utnytte en tv-jobb til å slakte enkeltpersoner for å fremme egen personlig agenda har ingenting med hvorvidt en klubb er åpen eller ikke. Det er så usaklig og uprofesjonelt som man får det, og bare understreker hvor riktig det var å få denne bitre fjotten ut av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.04.2019 16:19    Post subject: Reply with quote

Kåre får nok ut sin mening i media uten å "utnytte" Eurosport. Jeg synes det var en saklig og innsiktsfull analyse som representerer hans perspektiv og beriker den demokratiske prosessen i og rundt klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.04.2019 16:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er ikke slik at ledelsen i Rosenborg ikke når ut med sine meninger i media. Tilsvar kan de gi når som helst og det havner på forsida til alle medier i Norge.

Klubbens lov krever at arbeidet skal preges av demokrati. Det er ikke noe mer demokratisk enn at folk sier det de mener.


Dette med tilsvarsrett handler mye om publisering, og det er ikke slik at RBK er den som skal gi tilsvar. Det er Eurosport/Discocery som skal tilby RBK muligheten til å komme med tilsvar.

Men uttalelsene til Kåre reageres ikke på i henhold til klubbens lov og demokrati. Det reageres på sett med journalistiske øyne og i henhold til lovverket i vær varsom-plakaten.

Det er med det i bakhodet at uttalelsene til Kåre i går er problematisk. Så det virker her som at du har et annet premiss for dine meninger (klubbens lov og demokrati) enn mange andre i denne saken (Vær Varsom-plakaten, journalistisk troverdighet og uavhengighet osv.)

https://presse.no/pfu/eti...-plakaten/ wrote:
2. Integritet og troverdighet

2.1 Den ansvarlige redaktør har det personlige og fulle ansvar for mediets innhold og avgjør med endelig virkning spørsmål om redaksjonelt innhold, finansiering, presentasjon og publisering. Redaktøren skal opptre fritt og uavhengig overfor personer eller grupper som av ideologiske, økonomiske eller andre grunner vil øve innflytelse på det redaksjonelle innholdet. Redaktøren skal verne om redaksjonens produksjon av fri og uavhengig journalistikk.

2.2 Redaktøren og den enkelte redaksjonelle medarbeider skal verne om sin uavhengighet, integritet og troverdighet. Unngå dobbeltroller, verv, oppdrag eller bindinger som kan skape interessekonflikter eller føre til spekulasjoner om inhabilitet.

4. Publiseringsregler
4.14. De som utsettes for sterke beskyldninger skal så vidt mulig ha adgang til samtidig imøtegåelse av faktiske opplysninger. Debatt, kritikk og nyhetsformidling må ikke hindres ved at parter ikke er villig til å uttale seg eller medvirke til debatt.

4.15. De som er blitt utsatt for angrep skal snarest mulig få adgang til tilsvar, med mindre angrep og kritikk inngår som ledd i en løpende meningsutveksling. Ha som krav at tilsvaret er av rimelig omfang, holder seg til saken og har en anstendig form. Tilsvar kan nektes dersom den berørte part, uten saklig grunn, har avvist tilbud om samtidig imøtegåelse i samme spørsmål. Tilsvar og debattinnlegg skal ikke utstyres med redaksjonell, polemisk replikk.


Så hvis du ser på uttalelsene til Kåre fra et journalistisk perspektiv og samtidig ser på de relevante punktene i Vær Varsom-Plakaten, evt. les gjennom hele plakaten, så kan det hende du får et annet syn.

Jeg tror ikke det er slik at folk her inne eller på sosiale medier ønsker å kneble Kåre og hans meninger. Men hans troverdighet er svak hos mange når det kommer til saker som omhandler RBK fordi han nettopp har vært i en betent konflikt med RBK. Og som discovery selv sier, han er ansatt for å komme med fotballfaglige vurderinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.04.2019 16:23    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
...jeg hevder at Koteng må gå.



Montana wrote:
Hvem skal vi få inn i styret isteden? Har ikke peiling.



Dette er et problem.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 29.04.2019 16:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Kåre får nok ut sin mening i media uten å "utnytte" Eurosport. Jeg synes det var en saklig og innsiktsfull analyse som representerer hans perspektiv og beriker den demokratiske prosessen i og rundt klubben.


Selvsagt vet jo du bedre enn de som har dette som fagfelt 🙂
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 29.04.2019 16:24    Post subject: Reply with quote

alle rykter om hvilken fantastisk person og genial leder Koteng er, stemmer 100 %. har vist at han er rett mann til å være styreleder i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.04.2019 16:29    Post subject: Reply with quote

Alle som ser fotballsendinga vet hvem Kåre Ingebrigtsen er og at det har vært en rettsak. Det er ingen som ikke har oppfattet at Kåre og styret i Rosenborg ikke er helt på linje.

Derfor er det ingen som oppfatter Kåre utelukkende som en uavhengig fotballekspert når han uttaler seg på Eurosport. Derfor er det heller ingen som blir narret til å tro at uttalelsene hans er upartiske og nøytrale.

Kåre seiler ikke under falsk flagg når han uttaler seg med faglig dyktighet, presis språkbruk og god argumentasjon til ulempe for styret.

Det er bra for klubben at det er takrom for debatt og meninger. Det er slik storklubb skapes.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.04.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg vil ikke slenge dritt om noen persontyper som følger RBK, og man skal ta alle innspill på alvor.

Men: For å løse problemene, så må man finne rotårsak og ikke bare sparke de som publikum hyler etter.

Koteng er styret og klubbens ansikt utad. Han uttaler seg i det meste. Det vil ikke si at han er skyld i alle problemene.

Klubben må kjøre en rask intern revisjon av hva som har skjedd, hvem som hadde ansvaret, og hvilke konsekvenser det skal få for hver og en.

Å fjerne Koteng nå vil jo ikke endre noenting. Er hans eventuelle avgang en del av en større opprydning med en plan, så er det jo bra. Men man kan ikke kutte hoder basert på hylekoret som ikke har innsikt i hva som har skjedd.

Foreløpig er det tydelig at Horneland sliter - det er han åpen om selv også. Og når hovedtrener sier han kanskje ikke har jobb om 1 uke og at han ikke vet om har har noe tillit i spillergruppa, da høres du ut som en mann som har gitt opp.

Under SIBs ledelse av sportslig avdeling har alderen på troppen gått vesentlig opp, spillerkjøp har blitt dyrere, kvaliteten og ekstremferdigheter i troppen er redusert og talentsatsingen vesentlig dårligere. Vi har også mistet den røde tråden fra juniorlag til a-lag på formasjon og spillmønster. Det bør stilles spørsmål om han er rett man nfor jobben.
Om det stemmer at Horneland er SIBs prosjekt, så skal han ryke om Horneland ryker.

Så er det styret: Her har vi enda mindre innsikt. Det som er skrevet i trenerjakten i høst er følgende:

Quote:
Det er sportslig leder Stig Inge Bj�rnebye som styrer trenerjakten. Med seg i den jobben har han styremedlemmene Fredrik Winsnes, Rune Bratseth og Vegard


Så hvis Horneland og SIB skal fjernes, så må man vurdere de styremedlemmene med faglig kompetanse som var en del av trenerjakten - og ansettelsen. Med mindre deres anbefaling var å ikke ansette, men SIB/Koteng/Tove/noen* trumfet det gjennom.

Den siste delen er vanskeligst for oss uteneforstående å vite noe om, og derfor vanskelig å vite hvem som må gå.

Fra utsiden mener jeg personlig at Horneland må gå, SIB må følge etter. Deretter må den/de ansvarlige i styret for disse prosjektene vurdere sin stilling. Er det den fotballfaglige kompetansen må de gå, om Koteng har trosset styrets faglige vurdering må ha gå. Men har Koteng hørt på styrets faglige kompetanse og ansatt ihht dette, så kan han ikke måtte forlate sin stilling. Det er verken lurt, rett eller rimelig.

Det sagt; Om opprydningen blir stor og Koteng blir, da er prosjekt ny SL og hovedtrener hans siste mulighet til å bli. Koteng overlever ikke en ny runde med feil. Helt uavhengig av hvem sin skyld neste feil er.


Siterer denne i sin helhet av den enkle grunn at den tåler å bli lest en gang til. Eller tre. Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 29.04.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Montana wrote:
...jeg hevder at Koteng må gå.



Montana wrote:
Hvem skal vi få inn i styret isteden? Har ikke peiling.



Dette er et problem.


Nei, ikke i det hele tatt. Vi har en valgkomité som har som oppgave å vite hvem som vil og er aktuell. En hvermannsen som meg har ingen grunn til å vite hvem som er aktuell. Det betyr ikke at det ikke finnes noen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 29.04.2019 16:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg vil ikke slenge dritt om noen persontyper som følger RBK, og man skal ta alle innspill på alvor.

Men: For å løse problemene, så må man finne rotårsak og ikke bare sparke de som publikum hyler etter.

Koteng er styret og klubbens ansikt utad. Han uttaler seg i det meste. Det vil ikke si at han er skyld i alle problemene.

Klubben må kjøre en rask intern revisjon av hva som har skjedd, hvem som hadde ansvaret, og hvilke konsekvenser det skal få for hver og en.

Å fjerne Koteng nå vil jo ikke endre noenting. Er hans eventuelle avgang en del av en større opprydning med en plan, så er det jo bra. Men man kan ikke kutte hoder basert på hylekoret som ikke har innsikt i hva som har skjedd.

Foreløpig er det tydelig at Horneland sliter - det er han åpen om selv også. Og når hovedtrener sier han kanskje ikke har jobb om 1 uke og at han ikke vet om har har noe tillit i spillergruppa, da høres du ut som en mann som har gitt opp.

Under SIBs ledelse av sportslig avdeling har alderen på troppen gått vesentlig opp, spillerkjøp har blitt dyrere, kvaliteten og ekstremferdigheter i troppen er redusert og talentsatsingen vesentlig dårligere. Vi har også mistet den røde tråden fra juniorlag til a-lag på formasjon og spillmønster. Det bør stilles spørsmål om han er rett man nfor jobben.
Om det stemmer at Horneland er SIBs prosjekt, så skal han ryke om Horneland ryker.

Så er det styret: Her har vi enda mindre innsikt. Det som er skrevet i trenerjakten i høst er følgende:

Quote:
Det er sportslig leder Stig Inge Bj�rnebye som styrer trenerjakten. Med seg i den jobben har han styremedlemmene Fredrik Winsnes, Rune Bratseth og Vegard


Så hvis Horneland og SIB skal fjernes, så må man vurdere de styremedlemmene med faglig kompetanse som var en del av trenerjakten - og ansettelsen. Med mindre deres anbefaling var å ikke ansette, men SIB/Koteng/Tove/noen* trumfet det gjennom.

Den siste delen er vanskeligst for oss uteneforstående å vite noe om, og derfor vanskelig å vite hvem som må gå.

Fra utsiden mener jeg personlig at Horneland må gå, SIB må følge etter. Deretter må den/de ansvarlige i styret for disse prosjektene vurdere sin stilling. Er det den fotballfaglige kompetansen må de gå, om Koteng har trosset styrets faglige vurdering må ha gå. Men har Koteng hørt på styrets faglige kompetanse og ansatt ihht dette, så kan han ikke måtte forlate sin stilling. Det er verken lurt, rett eller rimelig.

Det sagt; Om opprydningen blir stor og Koteng blir, da er prosjekt ny SL og hovedtrener hans siste mulighet til å bli. Koteng overlever ikke en ny runde med feil. Helt uavhengig av hvem sin skyld neste feil er.


Verd å sitere flere ganger. Usedvanlig godt formulert. Og jeg er helt enig i innholdet.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 29.04.2019 16:42    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Sier ikke at du tar feil, Montana, men argumentet ditt (som jeg kanskje gjør feil i å koke ned til "Det må da finnes gode kandidater til nytt styre, uavhengig av det er det riktig at det nåværende går") er da veldig likt argumentet til de som mente det var veldig riktig å sparke Kåre, til tross for at man ikke hadde noe godt alternativ klart?


Det er mulig. Jeg antar at det finnes gode villige kandidater til et nytt Rosenborg styre uten at jeg vet hvem det skulle vert
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.04.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Aristoteles wrote:
Du må nesten forklare meg hva det løser at man avsetter Koteng, Montana?


Det er en naturlig konsekvens av at man 1: avsetter en trener med resultater på den måten man gjorde det. 2: begrunner avsettelsen som man gjør. 3: Feiler så til de grader i vurderingen av hvor man står på markedet og i ansettelsesprosessen at man 4: ender på Horneland. 5: alt dette mens man opptrer som en elefant i glassbutikken og drar navnet til klubben i søla og 6: koster klubben mange millioner i rettsak og kompensasjonener.

Det er ikke forsvarlig at denne ledelsen fortsetter å ta avgjørelser. Og dersom dette styret skal få fortsette som ingenting og sparke og ansette enda en trener så setter man standarden for alle fremtidige styrer i klubben.

At du bruker en retorikk hvor jeg skal spå framtiden og argumentere for hvorfor det neste styret blir løsningen, det får nesten bare ligge på deg. Du skjønner jo at jeg vet like lite som alle som ikke sitter i valgkomiteen hvem som potensielt skal løse situasjonen. Jeg har tiltro til at det finnes gode kandidater som evner og er glad i klubben og nå er det viktig at noen andre enn det nåværende styre som har fått oss oppi dette får ta avgjørelser.


Enig, fortjener enda en uavkortet sitering.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.04.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Montana: Ja, nettopp. Det må man både tro og håpe på. Men ingen av oss har (så vidt jeg har fått med meg) kommet med noen realistiske alternativer som også har sagt seg villige til å gå inn og gjøre en jobb, så det blir jo en antagelse. Mer sannsynlig enn fjorårets antagelse om "Vi er RBK, vi får lett tak i en bedre trener"? Ikke usannsynlig. Men noen garantier er det selvfølgelig ikke.

Og all den tid vi er en medlemsstyrt klubb med et fungerende demokrati, har man vel prosesser som må følges. Om styret mot formodning skulle gå på dagen vil det jo uansett ta litt tid før nytt er på plass og klare til å gjøre en forskjell.

Og til slutt har vi selvfølgelig den greia med at man vet aldri om nytt alternativ blir noe bedre enn det som var før man har forsøkt. Kanskje er det kjempesuksess, kanskje graver vi oss enda lenger ned. Ganske kompleks problemstilling å skulle garantere at man er i rikets toppsjikt til enhver tid...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.04.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 29.04.2019 17:44    Post subject: Reply with quote

Hvordan få inn/overtalt feks Mini, Strand, Skammelsrud, Bye Rise, Iversen til å stille som kandidater til styret? Få de inn som styremedlemmer.
Disse gutta har ett stort hjerte for klubben og har alltid mange av de samme kommentarene som oss utenfra.
Hvilken kompetanse trenger en styreleder? Lederskap er en ting, men kunne feks Mini hadd den rollen?
Trenger sterke stemmer for å bli kvitt Bjørnebye og Koteng, i tillegg til noen av fjompenene i styret, som vi trodde hadde litt peiling på fotball og RBK-historie.

Er det noe som kan løses???
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 29.04.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Nei. Mini skal aldri bli styreleder. Av de andre er det kun Skammelsrud og Strand jeg hadde takka ja til.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 29.04.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Kåre får nok ut sin mening i media uten å "utnytte" Eurosport. Jeg synes det var en saklig og innsiktsfull analyse som representerer hans perspektiv og beriker den demokratiske prosessen i og rundt klubben.


Enig, nå synes jeg Rosenborg og en del andre er rimelig hårsåre. Ekspertkommentarer har ikke alltid rett, de har ofte ikke rett, men nå må Rosenborg tåle at KI gjør jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 29.04.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Montana: Ja, nettopp. Det må man både tro og håpe på. Men ingen av oss har (så vidt jeg har fått med meg) kommet med noen realistiske alternativer som også har sagt seg villige til å gå inn og gjøre en jobb, så det blir jo en antagelse.


Valgkomiteen har nok en ok liste over folk som kan være aktuelle. Som nevnt tidligere er det jo minst en godt kvalifisert person som har takket nei til å gå inn i styret, så lenge Koteng sitter der. Vedkommende kan sikkert spørres igjen om Koteng trekker seg.

Og til de som trekker fram gamle spillere; er det ikke nettopp resirkulering av gamle spillere og kameraderi som har ført RBK dit det er i dag? At det til en hver tid er en tidligere spiller eller to i styret er greit nok det, om vedkommende er kvalifisert til det. At de var god til å løpe etter en ball i 90 min gjør dem dog ikke automatisk kvalifisert til å sitte i et styre. Der kreves en annen kompetanse og det er ikke gitt at alle tidligere fotballspillere besitter denne.

Og det er liten tvil om at Koteng må trekke seg, selv om han internt kanskje har holdninger som er positive. Per i dag representerer han en belastning for klubben, han skaper usikkerhet for de som evt blir forespurt om en rolle i klubben, og om Horneland går, vil en Koteng på topp trolig bety at vi mister aktuelle kandidater, fordi Kotengs disposisjoner som styreleder - tilsynelatende - er litt for mye basert på cowboytendenser enn nøkterne, saklige og faglige vurderinger. Og det springende punktet er tilsynelatende. Det er det en person på utsiden ser, og vektlegger i sine vurderinger, og i det lyset fremstår han ikke som en stabil arbeidsgiver.
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 29.04.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Bratseth, Winsnes og Heggem står frem i Adressa for å støtte Horneland.
Når styremedlemmer for en gangs skyld bryter en innarbeidet policy og går ut i media uten å la styreformannen alene fronte det, tolker jeg det også som et forsøk på å dempe noe av kritikken mot Koteng for denne ansettelsen. Og det er betimelig.
Quote:
Rune Bratseth, Fredrik Winsnes og Vegard Heggem. Trioen utgjør det sportslige alibiet i det Ivar Koteng har beskrevet som «det perfekte RBK-styret». Og det var de som i praksis pekte på Eirik Horneland som den rette treneren til å lede Rosenborg videre.

Quote:
Klubbens policy har til nå vært at det kun er styreleder Koteng som uttaler seg til media. Nå gjør trioen – for første gang – et felles unntak. For å vise sin støtte til Eirik Horneland.

– Vi har tillit til Horneland. Han har en god personlighet, og har gitt et veldig godt faglig inntrykk. Om jeg bekymrer meg for noe, er det i tilfelle kun for ham selv. Å komme hit og ta en slik rolle er beintøft, men det virker som han takler det veldig greit. Nå er det viktig for oss å uttrykke vår støtte til ham. Og til prosjektet hans, sier Rune Bratseth.

– Vi har tro på at Eirik er rett mann for jobben, og er ikke bekymret for at vi ikke skal få dette til, sier Fredrik Winsnes.

– Horneland gir et inntrykk av at «dette står han i», og jeg har trua på at han er en god nok trener til å snu dette, til å løfte laget, sier Vegard Heggem.


Quote:
– Ettersom dere var så sentrale ved ansettelsen av Horneland – vil dere også være sentrale ved en eventuell avsettelse?

– Ja, helt sikkert.

Heggem innrømmer at Rosenborg lette etter ny hovedtrener blant større navn enn Eirik Horneland, men er samtidig helt klar på at Hornelands navn sto på blokka fra dag én i trenerjakten.

– Horneland gjorde et veldig godt inntrykk, og hadde veldig gode referanser. Det var nesten så jeg fikk lyst til å begynne å spille igjen sjøl da han begynte å redegjøre for sine tanker, sier han.

– Han hadde levert meget bra i Haugesund også, uten all verdens ressurser, sier Bratseth.


Bruk Adressa-abonnementet ditt, eller kjøp et, og les resten her:
"Trioen ansatte Horneland: Nå bryter de vanlig RBK-praksis for å gi sin støtte."
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 29.04.2019 20:03; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.04.2019 19:59    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Konesseur wrote:
Kåre får nok ut sin mening i media uten å "utnytte" Eurosport. Jeg synes det var en saklig og innsiktsfull analyse som representerer hans perspektiv og beriker den demokratiske prosessen i og rundt klubben.


Enig, nå synes jeg Rosenborg og en del andre er rimelig hårsåre. Ekspertkommentarer har ikke alltid rett, de har ofte ikke rett, men nå må Rosenborg tåle at KI gjør jobben sin.


Se hva presseekspertene og Discovery selv sier. Han gikk langt utenfor sin rolle og sine fullmakter.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 29.04.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

Når Rune Bratseth, Fredrik Winsnes og Vegard Heggem går ut på den måten der blir Horneland sittende lenge uansett hvor dårlig det går. Dette blir et vondt rbk år. Sad
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.04.2019 20:19    Post subject: Reply with quote

Savnet en del fotballfaglige spørsmål/svar i den adressa-saken du viser til gisp!

Som det sportslige alibiet i styret så hadde det vært interessant å høre litt mer konkret om hvorfor de har troen på Horneland og ikke bare ganske tomme fraser som vi har hørt før.

Fint at de lar seg intervjue og bryter policyen denne ene gangen, men synes ikke saken ga meg så altfor mye. Jeg ble ikke mer overbevist om at Horneland er riktig mann etter å ha lest saken enn før, men jeg fikk heller ikke mindre tro på det heller. Status quo med andre ord.

Det eneste jeg biter meg litt merke i er den frasen vi hører oftest, "kan eksplodere når som helst" ofte etterfulgt at et hvis som går på at han klarer å overbevise spillergruppa. Så Horneland kan å prate for seg og selge inn sine tanker i nesten alle andre sammenhenger enn i en fotballgarderobe på Lerkendal virker det som.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 71, 72, 73  Next
Page 46 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb