English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 24.04.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
når Even Hovland og Hedenstad skal møte, f.eks. Eden Hazard, Neymar, Mbappe eller hvem det måtte være, er vi allerede i sjakk matt.

Jeg blir uvell av å se for meg dette Razz

Jeg minnes med gru vi ble invitert til Bernabeu til kamp for en del år siden og dro hjem som slakt. Vi hadde et uhorvelig bedre lag den gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.04.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Det må nok pusses litt på spillerstallen innen mesterligafinalen, men for gruppespill er vi ikke så langt unna.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 24.04.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Hva defineres som fenomenal økonomi?

Om man skal jevnlig inn i CL og utgjøre en forskjell der må man operere med et budsjett på en helt annen planet en det de gjør på brakka.
Vi har jo ikke råd til å beholde Selneser, Svensoner og Midtsjøer en gang og slike kan til nød være stallfyll, knapt det i en tropp med ambisjoner om jevnlig cl-spill.

Om man kunne støvsuge Norge, Sverige, Danmark for de beste talentene.
Foredle disse på best mulig måte i en klubb hvis filosofi gjennomsyret alt med kvalitet fra speidere, trenere, sportslig ledelse og vaskedama.
Ha penger til å beholde de en stund etter de slår ut i full blomst lenge nok til å ha arvtakeren klar før hvert salg, kanskje?

I realiteten stikker de beste talentene i vår egen bakgård her i Trøndelag utenlands før de er konfirmerte, gjengen på brakka drikker kaffe og spiser sopp mens de kappes om å tråkke feil. Vi har et akademi som leverte hvem av betydelig kvalitet sist? Samt ansatt en hovedtrener med en filosofi så ufattelig langt fra det vi burde drive med.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det må nok pusses litt på spillerstallen innen mesterligafinalen, men for gruppespill er vi ikke så langt unna.

I mellomtiden kan du pusse brillene og sjekke innboksen din. Du har fått en melding.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 24.04.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Hansen? meling? Samuel og bendtner?
Hvem andre verdig en plass i en tropp med ambisjoner om cl?
Resten er søppel og oppsop av fotballkvaliteter samt en et par langt over toppen som kunne vært med på lista tidligere som Tore og Mike.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 24.04.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Tapermentaliteten har befestet seg sterkt i dette forumet.

Tapermentalitet fordi folk er realistisk?
Og ikke tror på Kåre guden din?

Ingen her har vel trodd at Horneland skal lede oss til CL finale, hadde vel heller ikke Guardiola klart.

Vi er i feil liga, land og vi har ikke og kommer vel aldri til å ha økonomi til å konkurrere med Real Madrid, Barca, Juve også videre uansett hvor mange papptallerkener vi tar i hjemlig liga.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 24.04.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Vi er i feil liga, land og vi har ikke og kommer vel aldri til å ha økonomi til å konkurrere med Real Madrid, Barca, Juve også videre uansett hvor mange papptallerkener vi tar i hjemlig liga.

Dette Tommel'n opp!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.04.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Økonomi er ikke en statisk størrelse. Det er lov å ha sunn drift med store positive tall i regnskapene. Det fine er at dette inntreffer når vi ligger på høyt sportslig nivå. Dette inntraff sist under Kåre og varte gjennom hele hans periode.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 24.04.2019 19:20    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Økonomi er ikke en statisk størrelse. Det er lov å ha sunn drift med store positive tall i regnskapene. Det fine er at dette inntreffer når vi ligger på høyt sportslig nivå. Dette inntraff sist under Kåre og varte gjennom hele hans periode.

Man kan også ha sunn økonomisk drift uten å ha sportslig høyt nivå, og motsatt; usunn økonomi, men høyt sportslig nivå. Din påstand her, som i de fleste andre innlegg holder ikke vann.

Det virker som dette blir noe komplisert for deg, særlig etter å ha lest gjennom de svar du har kommet med siste døgn. Ja, underholdende fotball (for ikke å snakke om underholdning på forumet...) vil vi alle ha. Det fikk vi dog ikke med K.I. Han leverte greit resultatmessig, men særlig underholdende kan man dog ikke si det var. Og nei, du kan ikke bare skyve det over på skadesituasjonen i klubben. Det handler like mye om K.I.s manglende evne til å skape engasjement, hans manglende evne til å reise kjerringa når det butter imot, hans manglende evner til å endre kampbildet underveis med å legge om formasjon, gjøre strategiske bytter osv. K.I. er en endimensjonal trener det er lett å forsvare seg mot og utmanøvrere taktisk. Slik sett har dere muligens noe til felles..

Så skal du selvsagt få drømme om en mesterligafinale, det har vi vel alle gjort, men de fleste av oss vet realistisk sett at det er lite som tyder på at RBK kommer dit uten at det skjer store, strukturelle endringer i hvordan fotballen styres både her hjemme og internasjonalt, ikke minst med tanke på det økonomiske. Men hadde de ansatt en annen enn K.I. i sin tid, hadde selvsagt mulighetene vært større.

Den primære feilen RBK gjorde var at de ikke benyttet den posisjon de hadde den gang Eggen gikk av, og hentet inn en trener fra Europa. Da hadde de både merkevaren og spillerstallen til å tiltrekke seg kvalitet. Du har rett i at RBK per i dag ikke er særlig forlokkende på andre trenere, men det har ikke bare med sparkingen av K.I. å gjøre, men også mange andre faktorer. Sammensetningen av spillerstall, spillerlogistikk, hvordan klubben er organisert osv spiller alt inn på ulikt vis. Desto viktigere er det å ha en fungerende trener, og der stiller både K.I og Horneland i feil divisjon.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.04.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Evt. etter at Koteng hadde ryddet opp i administrasjon og slanket utgiftene til klubben dramatisk. Noe som bla. åpnet for å kunne kjøpe Adegbenro for 15 mill, som jo var relativt avgjørende for at vi slo Ajax og kom inn i europa league i 2017 og dro inn pengene du nå i cirka 500 identiske innlegg har gitt Kåre all ære for Wink
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 24.04.2019 19:55    Post subject: Reply with quote

Det finnes ingen trener i verden som kan lede denne klubben, eller andre Skandinaviske klubber for den slags skyld, til noe mesterligafinale! Sunn økonomi er selvsagt alltid bra, men det hjelper lite i kampen mot den internasjonale fotballøkonomien. Det faktum at hele spillerstallen vår koster omtrent det samme som drikkeflaskene til PSG, City og Real Madrid gir et visst inntrykk. RBK i mesterligafinale er like sannsynlig som Kenyansk stafettgull i langrenn! Håper ikke Horneland har slike forventninger til jobben sin, da vil han slite kraftig med å innfri!!
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 25.04.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Nå når Horneland mest sannsynlig får fyken i løpet av sommeren, tror dere han går rett tilbake til jobben i Haugesund?
SeG
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 17:33    Post subject: Reply with quote

Neppe, det er vel en litt lunken tone mellom partene etter måten ting skjedde på også? Uansett hvor urimelige FKH fremsto for oss andre.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Horneland får sparken verken etter Molde-kampen, til sommeren eller i 2019 og det tror jeg er like greit da RBK ikke har noen de kan erstatte han med.
Like greit å la han få bygge laget, jeg personlig godtar det og jeg tror det vil bli veldig bra tilslutt.
Jeg er imot å fjerne treneren nå.
Back to top
Kalkunen
Senior

PostPosted: 25.04.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Horneland rir av stormen. Det var tydelige forbedring med 4-3-3 i forrige kamp. Da så vi igjen noe av det gode gamle slaget. Om han får en positiv kamp mot Molde, vil hjulet begynne å rulle i positiv retning. Jeg tror vi vinner i helga!
EGA
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 18:16    Post subject: Reply with quote

Han har sikkert positive sider og bringer inn nye momenter, men er laguttakene så langt forenlig med nok forståelse. Det er utilgivelig å la Søder, Helland, Hedenstad med flere få starte alle kampene så langt.
Dette er spillere som er over toppen og aldri blir gode nok.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

Det sier vel mer om resten av stallen hvis de spiller.
Back to top
WillyO
Junior

PostPosted: 25.04.2019 18:45    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Like greit å la han få bygge laget, jeg personlig godtar det og jeg tror det vil bli veldig bra tilslutt.
Jeg er imot å fjerne treneren nå.

En mann med en fotballfilosofi fra fordums tider skal få lov til å fortsette uansett hvordan det går, syns du? Coolen 10 av 10 ganger foran en trener som ikke forstår at en må ha et grunnspill for å vinne fotballkamper over tid.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

Kalkunen wrote:
Jeg tror Horneland rir av stormen. Det var tydelige forbedring med 4-3-3 i forrige kamp. Da så vi igjen noe av det gode gamle slaget. Om han får en positiv kamp mot Molde, vil hjulet begynne å rulle i positiv retning. Jeg tror vi vinner i helga!

Sjæl.

Mange er ekstremt hissig på grøten og ber om hoderulling etter første tegn til motgang. Medgangssupportere som truer med å selge sesongkort og erklærer likegyldighet til klubben. Dette er tapere som ikke vet å takle vanskelige situasjoner.

Vinnere forsøker å se på det større bildet, om det er grunn til drastiske endringer eller om mye kan løse seg selv bare ved å være tålmodige og jobbe hardt. Om man ser på hvordan det arbeides og lytter til de involverte og det man observerer virker fornuftig og klokt så er det ikke vanskelig å se for seg at det blir bedring.

Jeg har full tro på prosjektet til Horneland, og det kan folk gjærne sitere meg på om et år.

Last edited by Stubbelur on 26.04.2019 09:07; edited 1 time in total
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 25.04.2019 20:05    Post subject: Reply with quote

Han er ihvertfall ikke redd for å innrømme at han har gjort feil, ref dagens podkast fra Rasmus og Saga.
Høres ut som han har lagt bort det han har prøvd på som ikke funker, og at det blir 433 , av typen som spillere og supportere kjenner igjen fremover.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 20:40    Post subject: Reply with quote

Hva kan vi egentlig anta om 4-3-3 spillemønster ekspertise hos Horneland?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

For meg er det komplett uinteressant hva du antar. Hva andre antar aner jeg ikke, men jeg er villig til å lese om det. Mange som er fornuftige her inne.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.04.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

aha, du var med å bidra.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 25.04.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Det var en ørliten bedring mot Godset i starten av kampen. Vi spilte kanskje mot et av de dårligste lagene i serien.

I den kampen sitter jeg fortsatt med disse inntrykkene som vi har sett lenge:

1. Vi presser 1 og 1. Ikke kollektivt. Ingen steging av rom

2. Vi taper alt av dueller og andre baller.

3. Vi skaper noen nesten sjanser og farligheter på dødball. Stort sett er det kjedelig.

4. I perioder står samtlige som saltstøtter å bare ser på at motstanderen spiller ball på vår bane halvdel.

5. Godset kunne vunnet 1-0 med litt flaks.

At vi skal vinne mot Molde er utopi. Molde scorer mange mål på hjemmebane og spørsmålet er når Molde scorer målene sine. Vi er altfor dårlig desensivt. Vi taper alt av dueller. Løpskraften er altfor dårlig.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.04.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Fint intervju med Horneland i Rasmus og Saga. Har trua på at det snur mot Molde.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 335, 336, 337  Next
Page 108 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb