English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
30%
 30%  [ 15 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
24%
 24%  [ 12 ]
Trondsen
10%
 10%  [ 5 ]
Jensen
2%
 2%  [ 1 ]
Konradsen
6%
 6%  [ 3 ]
Helland
2%
 2%  [ 1 ]
Adegbenro
10%
 10%  [ 5 ]
Bendtner
16%
 16%  [ 8 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 50

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 23.04.2019 07:20    Post subject: Molde - Rosenborg Reply with quote

Molde FK - Rosenborg BK


vs.


Dato: 28.04.2019
Kl.: 20:00
Stadion: Aker
TV: Eurosport Norge
_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 28.04.2019 21:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.04.2019 09:27    Post subject: Reply with quote

I denne kampen ønsker jeg å se noen inndragninger av klippekort. Det er ikke nødvendigvis gitt at denne kampen blir så mye vanskeligere enn de forrige, all den tid vi - som i fjor - møter et Molde-lag som tenderer mot å slipp fra seg poeng hver gang de føler seg seierssikre, og det kan være psykologisk befriende for spillerne våre å ha mer av et utfordrerstempel.

I forsvaret skal jeg være litt pragmatisk, og innser at trenerne aldri kommer til å starte med spillere som ikke en gang får plass på benken nå. Derfor vil jeg faktisk ha Gustav Valsvik inn for Even Hovland. Tre grunner til det: 1. Hovland har vært vår dårligste spiller hittil i sesongen og takler tilsynelatende stress dårlig, 2. han skal spille mot et lag som vet bedre enn de fleste hvordan de utnytter uoppmerksomheten hans, og 3. det løser faktisk et par strukturelle problemer idet vi kan flytte Reginiussen over på sin gamle høyre stopperplass, sette et plaster på et åpent sår dersom Hedenstad skal spille, og faktisk få en venstrebeint midtstopper på den venstre stopperplassen. Det vil nok også være taktisk lurt av oss å ligge kompakt når Molde triller ball, og i duellspillet i boksen er Valsvik vesentlig bedre enn Hovland. Helst ville jeg sett De Lanlay ta Hedenstads plass også, for the record, men det skjer aldri.

På midten er Trondsen og Mike selvskrevne i denne, og så vil jeg gjerne ha Åsen inn for Konradsen på grunn av pasningsfoten. Konradsen kan komme inn for å hjelpe til med å lukke kampen hvis vi leder.

I angrepet må Søderlund få en pause nå. Han klarer ikke bidra i presspillet når vi går høyt med mange spillere engang, og er ikke dreven nok til å stenge pasningsbaner alene, så det er lite grunn til å spille med ham. Da vil jeg heller ha Bendtner inn for å holde litt på ballen, og maksimere bruken av de to hurtigste kantene våre i Adegbenro og Akintola. Det bør være en klar plan å bruke pasningsferdighetene til de tre midtbanespillerne pluss Bendtner for å sette opp kantene rettvendt med ball i rommet bak backene til Molde. Der fins det store muligheter.

Hansen

De Lanlay - Reginiussen - Valsvik - Meling

Jensen - Trondsen - Ã…sen

Akintola - Bendtner - Adegbenro
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.04.2019 09:49    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være uenig dette.
Realiteten er nok at vi starter identisk som mot Godset :/
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 23.04.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Jeg også foretrekker faktisk Adegbenro, Bendtner og Akintola på topp i denne kampen. Jeg frykter at med den trioen på topp så blir vi fullstendig overløpt, men vårt eneste håp er at de kan få til noe på egen hånd. Det får briste eller bære.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 23.04.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Med de siste prestasjoner i bakhodet, så synes jeg Valsvik burde starte på bekostning av Hovland. Bendtner burde helt klart erstatte Søderlund, og Yanni burde spille på bekostning av Hedenstad. Helland har ikke levert noe særlig så langt, men det er akkurat i slike kamper som dette han bruker å levere, derfor ønsker jeg at han får fortsette. Åsen burde komme inn for Konradsen, så kan Konradsen erstatte Trondsen i løpet av kampen. Adegbenro trenger nok noen treninger og innhopp fremover for å være klar for å starte, men er utrolig viktig som innbytter.

Slik jeg har satt opp laget mener jeg er realistisk, men tror Hovland starter, dessverre.

Hansen

Hedenstad-Reginiussen-Valsvik-Meling

Jensen-Trondsen-Ã…sen

Helland-Bendtner-Akintola
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 23.04.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

Hadde Bendtner kommet inn med energi alla Adegbenro så hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig. I går misset han de enkleste mottak og så tung ut.

Mot Molde behøver vi den gjennombruddskraften vi kan få og bevegelighet defensivt så håper på Adegbenro Søder Akintola på topp.

Hovland får en kamp til pga bedring nå sist og med håp om at han finner igjen formen fra i fjor vår. Men mulig Valsvik burde få sjansen.

Midtbanen framsto som den mest balanserte og velfungerende så langt så ser ingen grunn til å forandre den. Åsen har dessverre sett noe tung og treig ut så langt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Håper på denne startelleveren:

Hansen

de Lanlay - Reginiussen - Valsvik - Meling

Tørset Johnsen - Trondsen - Åsen

Akintola - Bendtner - Adegbenro


Benk: Østbø, Botheim, Konradsen, Jensen, Hovland, Helland, Denic
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.04.2019 19:59    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare på banen vi sliter foran denne kampen... nå har smurfesupporterne tatt av silkehanskene også!


_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 24.04.2019 11:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 23.04.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Oj, hva skal vi gjøre nå? Faen heller, de sparker der det gjør mest vondt. Midt i barten.

Kommer til å nynne: "misliker, misliker, misliker Molde by" underveis i kampen.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.04.2019 20:08    Post subject: Reply with quote

Er dette den hæsligste dama i Norge?!? Jeg mener at hun er det! Hun kan ikke lukte godt! Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.04.2019 20:20    Post subject: Reply with quote

Det lukter vel sprit og eksos...
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 23.04.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

hadde ikke stått med Kjernen om vi hadde en slik talsmann.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 23.04.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Har Forren vært så svak i år altså?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.04.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

LOL Very Happy

Du skal se at Forren stiller nybarbert Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 23.04.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Bart forbudt!

For en gjeng. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 23.04.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Håper på banner type "Nei er nei. Bart = ansiktshår uten samtykke".
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.04.2019 21:46    Post subject: Reply with quote

Eva Mauseth, vi har nå' på dæ
Eva Mauseth, vi har nå' på dæ
Med høy promille gikk det ille da du ville hjæm fra fææææst ...
eindte opp på vann og brød i Molde bys arræst



_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 23.04.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Har Forren vært så svak i år altså?


Har Forren bart? Har han gjemt den bak fjortisdunet på overleppa da eller gjemt den lenger nede?
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.04.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Synes det er flott at Eva hjelper RBK med å gjøre Røkkeløkka hvit neste helg!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 24.04.2019 06:47    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Håper på denne startelleveren:

Hansen

de Lanlay - Reginiussen - Valsvik - Meling

Tørset Johnsen - Trondsen - Åsen

Akintola - Bendtner - Adegbenro


Benk: Østbø, Botheim, Konradsen, Jensen, Hovland, Helland, Denic


Enig, her må vi tenke nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 24.04.2019 07:16    Post subject: Reply with quote

Det Bendtner har vist i fjor og ved de innhoppene han har hatt i år, har vel vært like svakt som Søderlund. Har vi ingen andre vi kan bruke?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 24.04.2019 07:44    Post subject: Reply with quote

Valsvik? Å Molde spiller lange høye baller?
Molde spiller hurtig fotball og da menes det virkelig at Valsvik henger med😂
Vi har sett flere ganger når det har gått for fort rundt Valsvik. Han snubler, svimmel og ser ut som en tufs.
Hvorfor er ikke Serbesic lengre med i troppen???

Hansen
Denic - Reginiussen - Serbesic - Meling
Jensen - Trondsen - Johnsen (Ã¥sen visst han er frisk)
Akintola - Bendtner - Adegbenro
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 24.04.2019 08:17    Post subject: Reply with quote

Enig, nr10!
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 24.04.2019 08:25    Post subject: Reply with quote

Number 10, jeg synes Hovland må få smake benken nå etter en usedvanlig lang rekke svake kamper defensivt, og offensivt treffer han vel med 1 av 30 langpasninger.

Basert på enkelte gode egenskaper Serbecic viste prov på i fjor, ville jeg gjerne hatt med ham i stedet for Hovland, men ettersom Serbecic har vært i fryseboksen i hele vinter og vår, uvisst av hvilken grunn, er det for stor risiko å kaste ham inn borte mot Molde. Uten noe som helst kamptrening ser jeg heller at Serbecic får begynne med startplass hjemme mot antatt svakere motstandere, og så får man ta det derfra.

Valsvik har heller ikke overbevist, men vi får tro at han har bedre grunnlag nå enn da han kom i vinter. Toppfarta er lav - samtidig tror jeg vi blir liggende såpass lavt mot Molde, at det kanskje ikke trenger å være like stort handicap som om vi hadde stått høyere.

Valsvik er en bra duellspiller og tar bra for seg i lufta offensivt og defensivt. Pasningsfoten hans er bedre enn Hovlands. En annen fordel er at kvikke Meling kan gå i sikring for Valsvik, mens Reginiussen skyves over til høyre midtstopper, der han er best, jamfør årene han lå til høyre med Skjelvik på sin venstre side.

Uansett om det blir Hedenstad eller de Lanlay på høyrebacken, vil det gi mer trygghet å ha krigeren Tore ved sin side, enn den ofte desorienterte Hovland. Et annet aspekt er at Molde-spillerne kjenner Hovlands styrker og svakheter veldig godt, og jeg frykter et scenario der Molde bryter gjennom mellom og bak Hovland og Hedenstad i 90 samfulle minutter. Tore vil stenge den korridoren på en bedre måte.

Med Trondsen, Åsen og Johnsen sentralt får vi tre spillere som evner å holde ballen i laget i mer enn ett trekk, og som kan finne en medspiller fremover på banen. Det kan også være en mulighet å sette Johnsen veldig tett på Eikrem så lenge han orker.

Bendtner vet vi har en styrke i å holde på ball og treffe en medspiller, ikke bare på fot, men også i rom. I de rommene har både Akintola og Adegbenro forutsetninger for å løpe og skape ubehageligheter for Molde. Det største problemet med lagoppstillingen er om man tør å komme etter med nok trykk når sjansene byr seg, kontra det å holde igjen for ikke å tømme seg bakover.

Tror Molde blir en veldig tøff nøtt å knekke, men man kan uansett ikke tape mer enn tre poeng, så hvorfor ikke prøve å bryte opp en del uheldige mønstre og samtidig trekke inn klippekortene fra noen av de som gjennom hele vinteren og våren har prestert langt under pari?

Eksempelvis Mike og Helland innrømmer jo selv at det de driver med, også individuelt, er langt fra godt nok. Da bør det være en selvfølge at noen andre får prøve seg.

Når det gjelder ditt forslag om Denic på høyreback, Number 10, så er det også mulig, for jeg synes han fortjener minutter i kamp, men fortrinnsvis på indreløper. Grunnen til det er at Denic lager en god del frispark, og mot rappe Moldespillere foretrekker jeg at vi lager frisparkene høyere i banen enn i farlig sone. Denic har også god løpskapasitet som vil komme til sin rett på indreløper, tror jeg. Kan gjerne komme inn for Tørset Johnsen når unggutten er tom etter 60 minutter, og overta som Eikrem-plager slik at han ikke får styre spillet som han vil.

Edit: Ser først nå at zaphod81 har omtrent samme lagoppstilling med lik begrunnelse, så da kunne jeg egentlig spart meg en lang post og bare sagt meg enig med z81 Smile Unntaket er Mike, som jeg mener må få en pause og komme tilbake for å bevise at han fortsatt har ferdigheter og lederegenskaper til å stå i spissen for dette RBK-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 24.04.2019 14:27    Post subject: Reply with quote

Huffda - https://www.adressa.no/10...2816b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Next
Page 1 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb