English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sportslig leder - Fungerer dagens organisering?
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.04.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

Det forvansker også saken at "sportslig leder i en fotballklubb på høyt nivå" (her: inkludert ES) er et veldig smalt yrkesområde. Hvilken formell kompetanse (utdanninger) som egentlig trengs er høyst uklar, likeledes med uformell kompetanse (kurs, sertifiseringer o.l.), og det er heller ikke lett å si hva slags erfaringsbakgrunn du bør ha fra yrkeslivet.

Hvis vi betrakter sportslig leder som en slags fagsjef, så mener jeg det er påfallende mye vanskeligere å finne kandidater til en sånn stilling enn til andre fagsjefstillinger.

Ikke minst er det sånn at det er ekstremt få som kan vise til en god karriere som sportslig leder - det er ikke noe "utvalg av dyktige sportslige ledere" å velge blant.

Jeg ville tro at det er lettere å fylle nær sagt alle andre fagsjefstillinger, både fordi det er flere kandidater å ta av og fordi nødvendig kompetanse og erfaring er mye mer veldefinert.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.04.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Dårlig med sportsdirektør utdannelser på NTNU ja tror jeg.

Slik stillingen er utformet pr. i dag, hvor det meste virker å dreie seg om spillerlogistikk, så handler det nok mest om det å ha et godt kontaktnettverk og det å greie å skape et godt samarbeid med treneren. Utdanning innenfor ledelse osv. har begrenset verdi så lenge man bare er 2-3 personer som skal samarbeide. Da handler det mer om personlige egenskaper og kjemi enn lederutdanning.

Sånn på sikt så vil jeg jo tro at et navn som Bjørn Tore Kvarme f.eks kunne være en interessant ressurs. Tidligere spiller med lang erfaring i utlandet, og har mye erfaring med spilleroverganger både som spiller selv og som spilleragent. I tillegg til at han jo er RBK'er og kjenner klubben og tradisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.04.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Spillerlogistikk mener jeg bare er en liten del, - selv om den naturligvis er viktig.

Min mening er at denne stillingen skal ha hovedansvaret for strategisk sportslig utvikling i klubben, der hvordan det jobbes i alle yngre aldersklasser er det viktigste.

Det skal produseres flest mulig gode spillere som har trent lenge i 4-3-3 og kjenner minst én rolle godt; og man bør fortrinnsvis dyrke frem spillere i alle roller; og A-laget skal ideelt sett bestå av flest mulig slike. (Og så supplerer man med eksterne kjøp der det trengs.)

Her er det gjort interessante grep ved å ansette nederlenderne i flere aktuelle stillinger.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.04.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Zaphod81:

For det første, så har jeg ikke konkludert når jeg starter en setning med utsagnet "jeg tror"

Du sier at våre SL'er har dårlig ettermæle og ikke har lyktes i noen annen klubb. Da spør jeg: har noen av dem overhodet prøvd å få en sl jobb i en annen klubb?

Det er veldig lett å påstå at våre rekrutteringsprosesser er feil, og er kompisansettelser av eks. spillere. Men er de som lykkes noe anderledes? Flo er en eks spiller hvor eneste erfaring var en deltidsstilling i markedsavdelingen i Godset mens han var spiller, så de kunne betale han mer enn resten. Er det anderledes enn RBKs rekruttering?

Jeg kjenner ikke bakgrunnen til de andre, men hvilke kvalifikasjoner er det du mener de har som våre SLer ikke har? Utdannelse? I så fall hvilken? Erfaring? Hvor skal de få den på RBKs nivå?

Jeg tror fortsatt, hvis jeg ser bak fin GPP om ansettelsesprosesser og kvalifikasjoner etc, at ansetrelsesprosesser etc er minst like tilfeldig i andre klubber.

De eneste reelle forskjellene jeg kan finne, er organiseringen, og personligheten til den ansatte. Og når vi da har en så lang rekke som mislykkes tilsier logikk at den reelle årsaken er organiseringen.


Det er jo ikke noen kø av aktuelle kandidater som står uten jobb, men det er to momenter du hopper bukk over i det jeg oppfatter som forsøk over lang tid på å bortforklare dårlige rolleprestasjoner i akkurat den rollen med rammebetingelser. Tror jeg, som du sier. Jeg vet ikke hvor mye lenger tid du føler du trenger før du er ferdig med å evaluere Hoftuns innsats som SL.

1. Vi tilbyr våre sportslige ledere millionlønn. Vi bør ha helt andre forutsetninger enn andre lag for å ansette mennesker som faktisk har lyktes i rollen. Sagt på en annen måte: at vi driver med det samme mønsteret som klubber som Sogndal og Varg er faktisk direkte merkelig. Det er ikke en dugnadsjobb for den lokale ildsjelen, det er en høytlønnet lederstilling.

2. Selv om det åpenbart vil være mange tidligere spillere som med god grunn søker seg til slike jobber, så betyr jo ikke det at alle er like gode. Det jeg fremfører er ikke et argument for at vi ikke skal ansette tidligere spillere - som jo helt klart kan ha en fordel i relevant livserfaring - men at vi ikke skal ansette hvem som helst av tidligere spillere, ansette de uten et fnugg av relevant erfaring utenfor banen, eller begrense aktuelle kandidater til de som har spilt for RBK. De som lykkes er personlig egnet for jobben, og vi har den mest attraktive stillingen. Hvorfor skal vi da ikke ha den beste prosessen for å finne disse enerne? Eller hente de med gode resultater og riktig personlighet, som du sier - det er jo det rekruttering handler om.

Min mening er altså at en løs teori om organiseringen, som av en eller annen grunn skulle frikjenne millionlønnede ledere over flere år fra å levere ønskede resultater og/eller skaffe seg det handlingsrommet de trenger for å gjøre det, er en vesentlig dårligere forklaring enn at vi rett og slett ansetter dårligere kandidater. Når man gjør det over tid betyr det at kvalitetssikringen og dermed rekrutteringsprosessen er dårlig. Påstanden om at logikk av en eller annen grunn skulle tilsi at det motsatte er tilfelle synes jeg i beste fall er merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.04.2019 18:12    Post subject: Reply with quote

Organiseringen er grei som det er. Oppkonstruert debatt hvor det problematiseres ikke-reelle problemstillinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.04.2019 02:35    Post subject: Reply with quote

Rent organisasjonsmessig så kan det sikkert fungere. Der skoen først og fremst trykker er på gjennomføringen. Vi vingler mellom trenere som har forskjellig spillestil, som ikke bare er problematisk i forhold til kontinuitet, men også skaper unødvendig komplikasjon i forhold til spillerlogistikk.

Man må holde seg til en filosofi og la den gjennomsyre klubben. A-lag og akademi må drives etter de samme prinsippene, og når man må bytte trenere så de nye ha kompetansen til å vidreføre disse. Vi kommer ALDRI til å hevde oss i Europa igjen så lenge vi driver og bytter spillestil ved hver treneransettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 20.04.2019 10:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken: Enig med deg ang. problemstillingene. Og det er en av årsakene til at jeg tror det vil være bedre med en omorganisering. En SD vil normalt være i klubben mye lengre enn trenerne, og kan derfor sørge for denne overordnede kontinuiteten.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 20.04.2019 16:58    Post subject: Reply with quote

Kontakter er en ting, men de bør jo også ha en langsiktig plan, samt ha en del peiling på kontrakter og hvordan lovverket fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.04.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

Burde kanskje ikke anta at den som er flinkest til å vurdere hva slags spillertyper vi skal få tak i eller dyrke fram også had et sterkt nettverk og er god på kontraktsforhandlinger og jus.

Spørsmålet er hvor mange en har råd til å betale ut lønn til i slike stillinger, men kunne med fordel ha en som kan det juridiske ut og inn og er god på forhandling, og opptil flere speidere med kontaktnettverk. Så kan sportslig leder være ganske rendyrket på å tenke strategisk.

Får inntrykk av at Bjørnebye kan gjøre det meste av det der, men er ikke sterk nok på noen av områdene til at sluttprodktet svarer til ambisjonsnivået. De fleste som er såpass flinke jobber i klubber med budsjett til å la de være spesialister på det de er best på vil jeg tro.

Det er lettere å være litt altmuligmann når det er Sarpsborg sine forutsetninger og ambisjoner du jobber etter enn våre.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 24.04.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Den billigste alternativet å hente inn noen som har kontakter i Ajax og som har vært i systemet tidligere er Andre Bergdølmo.
SD emne?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.04.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

På bakgrunn av det han har uttalt så bør han helt klart være en kandidat ihvertfall. Han kan umulig være dårligere kvalifisert enn sine forgjengere.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.04.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Virker jo litt som en gjentakelse av Hoftun og Bjørnebye med tanke på CV. Bergdølmo har vel funnet seg noe annet enn fotball å holde på med siden han la opp? Noe som ikke nødvendigvis er en dum ting.

Selv har jeg litt troen på at i slike roller så bør vi se etter slike som har jobbet en del år i privat næringsliv. Offentlig forvaltning og stillinger i fotballklubber og diverese idrettsforbund har jeg inntrykk av at har en lei tendens til at folk der ikke blir stilt nok krav til og blir sløve.

Idealet ville vært en lignende karrierevei som Svein Tore Samdal, var vel sånn passe habil langrenssløper, trente landslaget i en del år, jobbet seg senere opp i bank. Hadde det vært fotball han hadde holdt på med så ville jeg ha ønsket meg ham som SL.

Med mindre du er en type som Eggen som hele tiden står på for å forbedre seg selv og omgivelsene eller har gått gradene i et system som er tvers igjennom profesjonelt slik som f eks Ajax sitt, så er jeg skeptisk til hva en CV med diverse roller i fotballklubber og forbund egentlig er godt for. Særlig norske klubber og NFF. Olympiatoppen og idretter som langrenn og skiskyting hvor de beviselig har den prestasjonskulturen som kreves for å komme langt kan være et unntak.

Kunne likt å se Skammelsrud som var med på mye og vel var en av lederskikkelsene på laget få prøvd seg, kanskje i noen mindre roller først.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 24.04.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
På bakgrunn av det han har uttalt så bør han helt klart være en kandidat ihvertfall. Han kan umulig være dårligere kvalifisert enn sine forgjengere.

Hva har han uttalt?
Og hva gjør han egentlig idag?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.04.2019 18:56    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...r-gitt-opp

Fuck it, få ham inn som trener. Vi sauser jo bare rundt i Norge etter middelmådigheter uansett. Da kan vi like gjerne få inn en som faktisk tror på arven etter Michels. Han er something something konsulent i dag.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 25.04.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Poenget er jo at Bergdølmo har vært både i RBK-systemet og i Ajax-systemet lenge. Klart han har noe å fare med. Han sitter på unik kompetanse som ingen andre har.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 30.04.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Hedon: Ble det virkelig sagt i rettssaken at K�re ikke hadde noe med spillerlogistikken � gj�re? Jeg i absolutt alle sammenhenger jeg har sett uttalelser, bortsett fra J�nsson, f�tt det motsatte inntrykket. Helt siden Eggen sa jeg bestemmer hvem som skal ut, og Rune gjennomf�rer det, hatt inntrykk av at hovedtrener hadde denne rollen.

Det var jo snakk om flere spillere Kåre ønsket, som det ikke ble noe av. Vegard Forren var en av dem, der Bjørnebye "saboterte" hele overgangen. Kåre uttalte vel at "Bjørnebye var ingen fan av Vegard" i rettssaken, og Forren selv utdypet dette i podcasten med Adressa. Der hadde han vært i møte med en Bjørnebye som helt tydelig ikke ønsker å ha han på laget, og dette var en viktig grunn til at han dro fra treningsleir og til Brighton istedet.

Det ble også nevnt at Skarsem ble tatt opp i A-laget mot Kåre sin vilje. Kåre hadde ikke tro på han, men fikk bare plutselig beskjed en dag om at han var en del av a-stallen.

Jeg fikk klart inntrykk gjennom disse, og flere andre eksempler jeg ikke husker på stående fot, at Ingebrigtsen ikke var øverste sportslig leder i Rosenborg. Det var tydeligvis et inntrykk de fleste andre også var enige i, si det hele endte med et knusende forlik for vår del.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.04.2019 12:35    Post subject: Reply with quote

Hedon:

Bjørnebye sa etter Moldekampen at han har ansvaret for spillerlogistikken og blir målt på det. Det var nytt for meg, for det har alltid blitt sagt tidligere at det er hovedtrener som er ansvarlig for dette.

Det synes jeg er en fin utvikling for klubben at det er en klart definert leder for dette, og ikke trener. Da får vi en kontinuitet, og god mulighet til å evaluere hvordan jobben er gjort.

Denne tråden ble jo veldig mye mindre aktuell, når Bjørnebye nå har bekreftet at det faktisk er hans ansvar.

Jeg kunne godt tenke meg at han fikk samme ansvar for valg av trener, men SD vil nok uansett være såpass involvert at jeg ikke tror det er veldig viktig.

Denne tråden kan egentlig synke eller låses.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 30.04.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Diskusjonen er jo minst like relevant selv om Bjørnebye har øverste ansvar? Jeg mener at det ikke funker og at det har vist seg i lang tid at det ikke funker.

At SD har vært ansvarlig for spillerlogistikk mener jeg har vært klart siden tidlig i Hoftun sine dager, så det kan da umulig være en nyhet? Han fikk jo masse pes for de samme tingene som Bjørnebye nå gjør, nemlig elendig håndtering av spillerlogistikk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.04.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det ikke fungerer, men siden ansvaret er Bjørnebyes, kan den diskusjonen tas i hans tråd.

Når det gjelder Hoftun, så tar du stort sett feil, noe jeg påpekte veldig mange ganger i hans tid. Men uansett hvor mange ganger det ble påpekt fra trenere (Jønsson unntatt) og klubben at det var hovedtrener som bestemte, så holdt myten om at han bestemte (nesten) alt seg fantastisk godt her på forumet.

Det ble etterhvert slik at gode spillere var kjøpt av treneren, flopper av Hoftun. Hvis forumet bestemte seg for at Hoftun hadde gjort en tabbe, så løy ledelse og styre hvis de klargjorde at det ikke var Hoftuns feil, for de måtte jo beskytte gullgutten sin. Det ble en motesak her inne å kritisere Hoftun mest mulig. Han fikk jo omtrent skylda hvis vaskedama overså en støvflekk på Brakka til slutt. Roten til alt vondt Smile

Jeg mener ikke med dette å si at Hoftun var en god sportsdirektør. Det sa jeg ikke den gang, og det ble jo bevist når han ble fjernet av Koteng. Men Hoftun ble fremstilt som et langt større problem enn han var, fordi man ikke så på hva som egentlig skjedde, men dømte etter tittel.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 30.04.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Forren så er jeg helt enig med Bjørnebye. Dette var en spiller flere i klubben ikke ønsket å ha inn med tanke på alt det utenomsportslige som ville følge med. Helt greit at det gikk som det gikk.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.04.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det er ganske absurd å melde at SD-rollen har utspilt sin rolle. Ja, per dags dato er personen i rollen alt for dårlig når det kommer til de arbeidsoppgavene han har. Det betyr derimot ikke at rollen i seg selv bør fjernes. Alternativet er å om-organisere til en manager-struktur. Gjør vi det vil vi miste potensialet for sportslig kontinuitet som vi får med organiseringsformen vi har i dag. Klart, det fordrer at vi fjerner SIB og får inn en person som faktisk evner å ha en velfungerende og konstruktiv plan. Men med tanke på hvor Rosenborg er i internasjonal fotballs næringskjede vil vi aldri klare å holde på en trener/manager som gjør det bra, og da vil kontinuiteten lide av det. Derfor mener jeg at organiseringa vi har i dag vil være best når vi får inn folk med skikkelig kompetanse i rollene.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 30.04.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Jeg fikk klart inntrykk gjennom disse, og flere andre eksempler jeg ikke husker på stående fot, at Ingebrigtsen ikke var øverste sportslig leder i Rosenborg. Det var tydeligvis et inntrykk de fleste andre også var enige i, si det hele endte med et knusende forlik for vår del.


I tillegg til de du nevnte, altså Bjørnebyes sabotasje av overgangen til Forren og Skarsems inntreden i A-laget, var det også snakk om:

Matus Bero var på det nærmeste klar. Lønn var avtalt, pris var 2 mill Euro. Styret satte ned foten for dette (men de satt altså ikke ned foten når det var snakk om Hovland og 10-12 mill, samt Valsvik for sikkert 700k Euro ..).

Kåre ble forhørt om Mads Reginiussen. Ble enig med SIB om at han kun skulle hentes hvis det ikke kostet all verdens. Ranheims krav var for høyt. Bak ryggen til Kåre fortsatte først Bjørnebye og deretter Alstad (!) å forhandle fram overgang for Mads Reginiussen. To dager etter diskusjonen og kravet fra Ranheim ringte Svein Maalen til Kåre Ingebrigtsen og sa at Mads ville bli i Ranheim. Sikkert en klein samtale da ingen hadde valgt å informere Kåre om at det var enighet om overgangssum. Akkurat denne historien er kanskje den som forteller aller mest om hva slags tragiske folk som fortsatt finnes på Brakka. Forhandle fram overganger bak treners rygg? Og det attpåtil for en spiller som har vist seg fram hver eneste uke noen kilometer østover i en årrekke - som om vi ikke visste hvilket nivå han hadde før dette? Hvorfor da vente til han passerer 30?

Kåre ville resignere Skjelvik. Lenge. SIB og enkelte andre i Rosenborg mente Skjelvik ikke var god nok. Derfor dro prosessen ut i tid mer enn den måtte og Skjelvik havnet i LA (Samme gjeng henter Hovland og Valsvik for masse penger senere ..).

Kåre ville gi Yanni trygghet og vise for guttungen at klubben ville fortsette å satse på ham ved å resignere kontrakt etter korsbåndsskaden. Fikk ikke medhold der heller.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 30.04.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Om dette stemmer er det jo helt vilt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 30.04.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kunne vært lurt om klubben hentet en sportsdirektør som ikke kommer fra RBK miljøet, men som har sin ekspertise på å være sportsdirektør. Gjerne fra utlandet, med et greitt nettverk. Trenger ikke bakgrunn fra 433 og RBK fotball, så lenge hovedtreneren er øverste lederen i sportslig avdeling. Da leverer treneren bestilling på spillertyper, SD gjennomfører forhandlinger etter samarbeid med treneren!
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 30.04.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

Evt at Horneland sin etterfølger blir manager i stedet for trener, så slår man to fluer i en smekk
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb