English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.04.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Tullprat, kjempespiller som kommer til å blomstre igjen så fort styret innser at de har feil og ansetter Kåre igjen. Jadajada.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.04.2019 12:37    Post subject: Reply with quote

Heldigvis har vi kjøpt Valsvik - burde kunne gå rett inn i Hovland-rollen!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.04.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

Kan bli vanskelig uten Hoftun. Han virket å ha spisskompetanse på rundingsbøyer og kjegler på treningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.04.2019 19:27    Post subject: Reply with quote

Akk ja vi skulle hatt Wiggen si. Der har vi en som vet hvor kjeglene skal stå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 16.04.2019 08:43    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder reparering av Hovland, ønsker jeg å finne frem en trenings øvelse, vi brukte når jeg spilte fotball. Begynner å bli en del år siden jeg spilte, men tror denne fortsatt fungerer.

For hver gang en spiller snudde ræva til i kamp, var det bare å stille seg opp i midtsirkelen på neste trening. De andre stilte seg opp 15-20 m unna og skøyt på vedkommende. Bommet du var det bare å hente ballen og skyte en gang til. Tok ikke lange tiden før ingen snudde ræva til. Bedre med 1 skudd mot kroppen en 22 skudd mot kroppen.

Jeg spilte ving og spiss, så min avstraffelse var ofte intervall løping. Ikke gjennomført returløp. Jeg viste at mandagen ville bli vond. 1-2-3-3-2-1 på tvers av banen. Ble en del spying, men lærte gjorde vi.

Dette er steinalder trening, men vi har 5-6 spillere, som er redd for ballen og vi har 5-6 spillere, som er for lat til å løpe.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.04.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Den første øvelsen der hadde vi også, men man måtte ikke stå i midtsirkelen. Vi hadde en vegg man måtte stå foran istedet. På den måten måtte ikke keeper og forsvar på løpetur 20 ganger før de traff noe som helst og han eller de som måtte i oppstilling risikerte en returball i rævva med litt flaks. Den andre økta var mer sånn som vi gjorde til vanlig på hardøktene for de løpende posisjonene.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 25.07.2019 06:11    Post subject: Reply with quote

vi har spillere som Besim og Rasmussen som åpenbart er gode spillere, med ferdigheter som passer bra inn i den fotballen Rosenborg skal spille. det minste tegn til usikkerhet rundt prestasjonene deres, så tas det grep. lei ut eller selg!
Hovland blir egentlig bildet på hvor dårlig Rosenborg er drevet, blir du hentet som førstelagsspiller og har landskamper på CV. da skal du jaggu spille fast, uansett prestasjoner. har jo sett at Hansen har skjelt han ut flere ganger, det er lett å forstå at det blir mye frustrasjon i gruppa når de har ambisjoner om å lykkes i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.07.2019 09:00    Post subject: Reply with quote

Ja, det er helt merkelig hvor god teft vi har på å hente gode midtstoppere, men så elendig teft på å bruke dem. Jacob Rasmussen ble nylig solgt fra Empoli til Fiorentina, og overgangen spekuleres i å ligge mellom 4-7 millioner euro. Det er altså spillere som for et år siden ble vraket til fordel for Even Hovland.

Spår samme histore med Serbecic, som jeg synes ser enda bedre ut enn Rasmussen gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 25.07.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Er det med salget til Fiorentina sant Hedon?!

I så fall er det jo skandale.....

Edit: ikke skandale at han videreselges til god pris, men skandale at Hovland brukes og foretrekkes.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.07.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Transfermarkt opererer med 7 mill euro. Salget ble avtalt 6 mnd etter at Empoli hadde hentet han fra oss for småpenger.

https://www.transfermarkt...ler/283233

Samme sum er også gjengitt i norske og danske medier.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.07.2019 11:15    Post subject: Reply with quote

Rasmussen-caset var litt spesielt. Han var jo rett og slett ikke god nok for å spille fast for oss, og vi fikk svinmye penger for ham i forhold til hva han hadde bevist (var det ikke 15 mill+?). Etterpåklokskap rund hvor mye han går videre for, er samme tankefeilen som å være forbanna for at Sørloth ikke ble satset på som førstevalg som 18-19-åring siden han endte opp med å gå til England for 160(?) mill.

Hovland var jo en relativt markant forbedring i forhold til dansken da han kom. Mulig vi/jeg var litt sulteforet, men jeg la ikke merke til de samme feilene, i hvert fall ikke i like stor grad, den gang. Problemet med spilleren Hovland er at han har disse konstante basisfeilene i taktiske valg, utførelse og fokus med og uten ball. Han selger seg defensivt, opphever alene offside-linja, følger feil mann, og som i går bare gir opp halvveis i en løpeduell. Med ball har han gang på gang spilt upressede pasninger flatt i beina på motspiller. Dette gjør han uavhengig om vi spiller mot Zenith eller FK Korpulent.

Men det er et enda større problem at han synes å bli tilgitt alt. Vi har yngre spillere med skarpere spisskompetanse, i hvert fall ikke høyere feilprosent/tabbefrekvens og som i tillegg har utviklingspotensiale som konstant settes i skyggen til fordel for sogningen. Det må da i det minste være mulig å bruke Serbesic (ja, vet han nå er utlånt) eller for den saks skyld Ogbu som innbytter, i det minste.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 25.07.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Hovland var jo en relativt markant forbedring i forhold til dansken da han kom.


Sant det, Rasmussen hadde noen fæle tabber i starten av fjorårssesongen som var direkte årsak til mål imot, og dét i en periode der laget, i fjor som i år, hadde store oppstartsvansker.

Hovland kom inn og fikk ned den tabbeprosenten. Mange her inne på forumet, meg inkludert, var enige om at Hovland holdt grei Elite/Serien-standard, men var veldig usikker på om han ville mål i Europa. Kampene han hadde spilt på landslaget var ikke akkurat betryggende. Ett og et halvt år senere kan man vel si at det var god grunn til å være skeptisk. Hovland hjalp til med å stabilisere forsvaret i en periode der det var nødvendig, men har ingenting i Europa å gjøre. Så kan man spørre seg om det var verdt prislappen.
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 26.07.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Det jeg husker på forumet om holdningene til Hovland er:
1. Kraft skepsis pga trekkene vi ser han har i dag og han var dyr.
2. Positivt overrasket da han leverte solid i første periode og fikk orden på forsvaret sammen med Tore.
3. En rolig periode hvor han var ok.
4. Kraftig skepsis igjen, med god grunn.

Virker som han blir veldig komfortabel, han gjør sløve feil og tar ikke tak. En stopper som han kan alene koste oss Europa i år.
Minner om Mustafi i Arsenal. Er egentlig solid 80min av kampen men de siste 10min er så hinsides dårlig at det er som at han plutselig ikke er der og det blir baklengs.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 25 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 26.07.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

Her bør det kjøpes/satses nytt. Hovland virker over the hill og har levert under par store deler av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.07.2019 01:34    Post subject: Reply with quote

Hovland kan fort ha vært verdt prisen da de poengene som ble tatt pga stabiliseringen i midtforsvaret var gull verdt bokstavelig talt.

Men så kunne det ha skjedd med Rasmussen også hvis han fikk det til å stemme for han hadde vel mer i seg enn han fikk til ifjor vår?

Hadde vi sanket såpass med poeng som vi forventet av dette laget i starten av sesongen så ville jeg ha argumentert for at vi burde la Serbecic eller Ogbu få en to-tre kamper på rad i serien ved siden av Tore i det håp om at det presteres bra nok til å dytte ham ut av laget. Akkurat nå er vi nok stuck med en stopper som holder greit i Norge så lenge resten av laget fungerer, men egentlig et hakk eller to for lavt i nivå for å være på den alderen han er. Vi trenger alle de poengene vi kan ta framover, og det innebærer nok å prøve å spille mest mulig med samme ellever og rullere kun når vi må.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 27.07.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Ogbu er vell ikke "helt der" enda.
jobber vell enda med det taktiske og jeg tror fort at det kan være smart å vente til neste sesong før han får Ildåpen. Når det gjelder Besim er jeg helt enig, veldig snodig.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.07.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

bigfoot wrote:
Så kan man spørre seg om det var verdt prislappen.


Denne føler jeg er litt todelt. Hovland som spiller er isolert sett definitivt ikke verd 12(?) mill. Han er en veldig klassisk stopper med høy feilmargin, uten hverken utviklings- eller videresalgspotensiale å snakke om. Litt som en 28 år yngre versjon av Frode Kippe.

Samtidig er det sikkert innafor å hevde at tryggheten har tilførte laget i fjor, som endte med seriegull, kanskje tjente inn mer enn han kostet. Men det er selvfølgelig vanskelig å bevise både for og imot.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, kommer man ikke unna at Hovland per i dag er under pari av hva vi kan forvente av en fast stopper i Rosenborg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 28.07.2019 07:22    Post subject: Reply with quote

se på tryggheten han tilførte laget i 2018. studer 1-1 målet.
https://www.youtube.com/w...R05yAGdQ8M
han rensket unna i boks i de første 5-6 kampene, resten av sesongen så rygget han inn baklengs på løpende bånd.
poenget mitt er ikke å ta Hovland, men å påpeke hvor syk den kulturen i Rosenborg har blitt. har du hvert utenlands og har landskamper på CV, da spiller du fast i Rosenborg uansett prestasjoner.
fordi som er interessert i å se han mot 4.div. 1:27 inn i kampen.
https://tv.nrk.no/serie/f.../avspiller
her sender han oss mest sannsynlig ut av CL kval. 0:50
https://www.youtube.com/w..._cvmXKKUxk
greit nok å gjøre ett feilkjøp, men hvorfor spille han fast enda ? viktig å ta med at han har holdt på med dette i flere år før Rosenborg. trykk på innstillinger og avspillingshastiget på 0,25 for å studere hvor gale det er.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 28.07.2019 07:45    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Uoppmerksom, feilposisjonert, treg. Jeg skjønner i likhet med deg ikke holdningen i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 21.08.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Ny solid kamp av Hovland. Verdt hver krone han ble hentet for.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 21.08.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Ser ikke trenerne at han er mye dårligere enn valsvik?Herregud..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 21.08.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Forsvinn!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.08.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Legende.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 21.08.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Valsvik er vel mye av den samme ulla. Bedre på hodet, men (hvis det er mulig) like ådrlig med ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 21.08.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Fantastisk!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 43, 44, 45  Next
Page 20 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb