English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.03.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg, Thomas. Står Serbecic på og jobber hardt på treningene, så vil han få sine muligheter til å spille kamper kommende sesong. Det viktigste i treningskampene/preseason er nok å få på plass fysikk og fotballformen. Det er vel derfor Reginiussen og Hovland har spilt såpass mye. De er pdd. de beste stopperne vi har, og sammen med resten av laget var vi det gjerrigste av alle lagene i ligaen i fjor. Føler meg trygg på at Serbecic vil få sine muligheter denne sesongen, vi skal forhåpentligvis kjempe på tre fronter.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.03.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer at han ikke engang får delta i formasjonstrening, så kommer han aldri til å få en reell sjanse.

Jeg er litt bekymret for den biten av Horneland sin vurdering av spillerne. Vi har hørt at han bruker de som er lojale mot spillestil - ok, men veien er ganske kort til regelrett favorisering og langvarige klippekort med kriterier som er såpass tett knyttet til det å faktisk starte kamper. Vi risikerer at spillere ikke får sjansen fordi de ikke har fått sjansen, og at endringer skjer utelukkende under tvang (skader etc.).

Det kan også være et element av trygghetssøking hos en trener som kommer umerittert inn fra skauen (Haugesund) til en stor klubb, der alle andre lagdeler er et skadehelvete. Lett å gjøre det enkelt for seg selv ved å satse knallhardt på to norske landslagsspillere som spilte sammen i hele fjor.

Eller kanskje Besim er ei kløne på trening, ikke tar enkle beskjeder, og i mer kyndige øyne rett og slett er en dårligere stopper. Hva vet jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.03.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Kan være frustrerende å se at en unggutt ikke får slippe til mer, men når han nå tilsynelatende forbigås av den 3. treneren (slapp heller ikke til nevneverdig under Kåre og Coolen) så er det jo sannsynligvis en grunn til det. Om det er innsats på trening, kommunikasjonsutfordringer eller hva det er, så må det jo være noe som ligger bak med tanke på at han har klart seg greit de fleste av de få gangene han har sluppet til fra start.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.03.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Tørset Johnsen har jo fått mye spilletid, så det har neppe noe med "unge spillere" å gjøre direkte. Må være et eller annet med Serbecic.

Vel vel, enten ordner det seg eller det ordner seg ikke. Det er vel 50-50.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.03.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Tja, det kan vel hende - i hvert fall hypotetisk sett - at Horneland foretrekker eldre/mer rutinerte spillere i forsvarsrekka mens han er mer åpen for yngre lenger fram i banen?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 21.03.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Ironisk at det da er våre to eldre, "rutinerte" (og den ene 'voksne' backen) som har gjort avgjørende tabber i forsvar, da.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 21.03.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

Det må også legges til at den ene rutinerte stopperen ikke klarer å legge av seg de gamle kunstene han lærte av sin personlige trener, Thomas Dolt, under sitt opphold i Tyskland.

https://m.youtube.com/wat...amp;t=6m6s
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.03.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Tørset Johnsen har jo fått mye spilletid, så det har neppe noe med "unge spillere" å gjøre direkte.


Ikke for å kverulere, men nå kan det ha vært utøvd et visst press fra toppen for å satse på minst en av de hjemmeavla U-spillerne, med tanke på klubbens renommé. Og det er nøyaktig 1 spiller som har fått sjansen i oppkjøringen, mens for eksempel Ceide har vært langt unna, og Williams fikk gå til Blink.

Jeg mener altså det ikke nødvendigvis beviser at Horneland er en ungdommens mann, eller egentlig særlig utviklingsfokusert på klubbens vegne.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Tidligere i vinter har TIL hatt Rosenborgs midtstopper Besim Å erbečić pÃ¥ listen over aktuelle kandidater til lÃ¥n.

– Han er Rosenborg-spiller. Jeg kan ikke kommentere ham. Det var noe snakk tidligere... Men jeg vet ikke, så vidt jeg vet er han Rosenborg-spiller.

Les mer: Dette sier Valakari om forsterkninger etter Glimt-ydmykelsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.03.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Ser ut som om det kan åpne seg en mulighet for at Serbecic går på lån til Tromsø. Hadde ikke vært en dum avtale, håper- og tror det er uten opsjon hvis det blir en realitet.

https://www.adressa.no/10...1551b.html
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 29.03.2019 17:04    Post subject: Reply with quote

Det betyr vel at vi i perioder blir nødt til å spille med Valsvik? Grøss og gru.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.03.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Valsvik, første reserve på back- og stopperplass.

Embarassed Embarassed
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 29.03.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Og det må da også bety at vi har en annen forsvarsspiller, primært back vil jeg tro, så godt som klar for oss
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.03.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Det viktigste i denne saken må da være at Serbecic får spilletid, slik at han kan komme tilbake for å kjempe reelt for en plass i startelleveren. Valsvik gjorde seg ikke bort i kampene mot Molde og Norrköping, samt at han nå er blitt bedre kjent med laget. Lever godt med et utlån av Serbecic, så lenge det kommer inn minimum én back.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.03.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

Det er viktig at Serbecic får spilletid. Aller helst her i klubben, men et annet tippeligalag er også bra for han. Vel og merke så lenge det er snakk om lån, uten opsjon. Synes klubben burde låne ut et par tre midtbanespillere, og et par vinger i tillegg, slik at vi får trimmet troppen litt. Kan fort bli litt mange på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.03.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Fornuftig - når først det uforståelige kjøpet av Valsvik er gjennomført. Utleie lever jeg med, salg tror jeg kunne blitt bittert om noen år.

Han trenger uansett spilletid, og Bjørnebye og co har sørget for at det ikke skjer her.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.03.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Mener du virkelig at vi burde låne bort flere midtbanespillere og vinger på grunn av at det blir for mange på treningsfeltet? Har du ikke fått med deg at vi har slanket troppen siden fjorårssesongen?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.03.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Rimelig sikker på at det skal være sarkasme rundt at vi har ca. 1 mann i hver rolle mens vi skal kvitte oss med flere.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.03.2019 19:09    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Mener du virkelig at vi burde låne bort flere midtbanespillere og vinger på grunn av at det blir for mange på treningsfeltet? Har du ikke fått med deg at vi har slanket troppen siden fjorårssesongen?

Det var et forsøk på KRAFTIG ironi!!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2019 19:12    Post subject: Reply with quote

Nordlys har fått tak i Besim Serbecic via tekstmeldinger, og han er godt kjent med TIL-interessen, som han sier at han setter pris på.

– Jeg er glad for at Tromsø vil ha meg med i deres lag, men jeg er ikke sikker på at jeg sier ja til dem og går dit nå, skriver 20-åringen til Nordlys.

Han vil imidlertid ikke utelukke det som en mulighet på dette tidspunktet.

– Jeg har folk som tar seg av og hjelper med karrieren min, så jeg tror jeg vet mer om dette ganske snart, skriver Serbecic.

Etter det Nordlys kjenner til skal det også være andre klubber som er på banen og kan tenke seg å sikre seg tjenestene til den unge, bosniske U21-landslagsspilleren. Dette vil han ikke gå inn på selv.

– Jeg bruker ikke så mye energi på det nå. Alt kommer nok til å bli løst på en god måte til slutt, skriver Serbecic.

Les mer: TIL-aktuell RBK-stopper: – Ikke sikker på at jeg sier ja til dem

Dersom Tromsø lover ham bortimot fast plass, bør utleie fram til august absolutt være aktuelt for alle parter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.03.2019 19:29    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Det var et forsøk på KRAFTIG ironi!!!


Beklager så meget! Er ikke lett å tolke ironi i disse dager, da de fleste enten er sykt negative eller veldig positive, ingen mellomting. Very Happy
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.03.2019 13:44    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ikke har tenkt å bruke han noe særlig i år, så er det jo forsåvidt greit nok med utleie. Derimot synes jeg det er veldig merkelig at Valsvik og til dels Hovland skal stå foran han i køen, basert på det som er vist i kamp. Serbecic virker for meg klart bedre enn de to med ballen i beina og i pasningsspillet, og burde således passe RBK bedre enn trauste stoppere som stort sett bare er egnet til å pælme ballen unna. I tillegg bør det jo, alderen tatt i betrakning, være et utviklingspotensiale der.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 30.03.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

Et år i Tromsø by kan gi han erfaringen og tilliten som trengs for å komme tilbake hit og benke våre norske landslagsspillere. Har en følelse av han fort blir solgt om han spiller greit i Tromsø, dog..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Som iTromsø avslørte rett før helgen har TIL jobbet med å få Rosenborg-stopperen Besim Serbecic på lån, men høyst sannsynlig blir det «no deal», noe sportssjef Svein-Morten Johansen bekrefter til iTromsø mandag rett før 18.00.

– Det ser ut til at det blir en stille kveld. Vi har jobbet med Serbecic som dere vet og en spesifik spiller til, men har ikke lyktes i å få til en type avtale som vi ønsket innenfor våre rammer og i tidsperioden for at det skulle være aktuelt, skriver sportssjef Johansen.

Les mer: RBK-spiller glapp - tiden renner ut for TIL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 01.05.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

Hva har skjedd her egentlig? Han er ikke engang med i stallen i 1. runde i cup'en. Har han en biff med Horneland eller hva? Noen som har hørt noe?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 47, 48, 49  Next
Page 11 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb