English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotballhaller
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 12:31    Post subject: Reply with quote

I så fall, spør ham om den historia med innlegget som ble løpt opp, stemmer. Og hvilken kamp det var fra Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 26.05.2008 14:25    Post subject: Reply with quote

Sundmoen bekreftet at banebredden er 68 meter, men har så langt ikke svart på oppfølgerspørsmålet. Razz

Forresten:

En fotballhall vil etter det ST erfarer koste 60-70 millioner kroner. Det er ikke bestemt hvor den skal ligge.

Les mer: KIL/Hemne vil bygge fotballhall

- Vi er veldig interesserte i at det skapes gode idrettsmiljø rundt om i distriktet, og det er det i ferd med å bli på Kyrksæterøra. Vi ønsker gjerne å bidra i forhold til anleggsutvikling, men hvor mye og til hvilken pris har vi ikke diskutert, sier den fungerende sportslige lederen i RBK.

Les mer: Ønsker storhall i Hemne
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2008 08:27    Post subject: Reply with quote

Politikerne på Melhus stemte ned forslaget: Vil bygge tvillinghall til 121 millioner kroner

tvilling = fotball og håndball
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 20.06.2008 08:57    Post subject: Reply with quote

Hehe, driftige sjeler. Geir Frode ble forresten kåret til æresruss da vi gikk ut fra Melhus, og jeg intervjuet ham for russeavisa.

Samtidig; hvorfor må et hvert nytt idrettsbygg for tida hete noe med "Arena"? Skulle det nå bli et leilighetskompleks like borti lia der kan man dessuten ta seg en god faen på at det ville bli hetende noe med "Terasse". Jeg er tilhenger av å si det som det er. "Vestsia fotball- og kulturhall" kunne de kalt nybygget sitt. Og et boligbygg kunne hete "Leirmælen borettslag".
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.06.2008 19:13    Post subject: Reply with quote

Det er kun en klubb i landsdelen som kan bli en pengemaskin. Dermed er det to behov enhver fotballhall som er tenkt bygd kan fylle:
1. Trening og kamper for bredde opp til nesten toppnivå. Rent finansielt tror jeg man kommer best ut med oppblåsbar. Kanskje spesielt med dagens renter.
2. For kamper med betydelige tilskuermengder, mao Rosenborg. For dette markedet enten oppblåsbar som Abrahallen eller full pakke som kan ta minst 20 000 tilskuere. En mellomting som 5 000 tilskuere vil aldri generere de store summene tross betydelige byggeutgifter.

Skal man bygge en feit hall er plassering alfa og omega. Den må ligge sentralt og ta hensyn til gående/syklende, kollektivtrafikk og bilisme.

Det er mye bra man kan si om hallen i Melhus, men den treffer ikke spikeren på hodet. Det beste aspektet er kanskje at den er bedre enn opprustning av C-hallen i Melhus.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.10.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

Ordentlig solid det byggverket i Oslo:

Les mer: Vallhall ødelagt av storm

Sist var det vel taket som raste delvis sammen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.10.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det ikke så ut som om det var så stor takhøyde i denne Fornebu Arena eller hva den nå heter? Muligens dagens tv-bilder i "Bakrommet" ikke ga rett inntrykk. Noen som vet hvor høyt det vil være fra kunstgresset og opp til fagverket i takkonstruksjonen? Er det noen bestemte krav?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.10.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

22 meter mener jeg å ha hørt, omtrent like høyt som det er fra matta og opp til taket på Lerkendal.
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 29.10.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

Se for dere noen blusse inne i hallen, evt. en røykbombe... snakker vi stopp i spillet for å åpne alle nødutganger for å lufte ut røyken?

Når det gjelder takhøyden er det vel allment kjent at det blir dropp hvis ballen går i taket og det er ikke innkast men innspark.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.10.2008 13:37    Post subject: Reply with quote

Pyro i en slik hall kan vel bli kritisk, ja. Det må vel til et ekstra strengt sikkerhetsopplegg i en slik innendørshall? Platini besøker Stabæk om noen dager for å bla se på denne hallen!
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 29.10.2008 15:50    Post subject: Reply with quote

Platini skal vel sikkert diskutere en evt EM-søknad også kan jeg tenke meg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2017 00:16    Post subject: Reply with quote

Investeringene til en fullskala fotballhall i Granåsen ble i forrige uke fjernet av flertallet i Trondheim-politikken.

Mens rådmannen hadde ført inn 100 mill. til fotballhall i 2020 og 2021 var det fjernet da Ap, sammen med sine samarbeidspartnere, presenterte sitt budsjett.

(...)

- Vi er dialog med kretsen og klubbene på Granåsen-siden av byen som kan være interesserte. Vi har forhørt oss med flere aktører, både kommersielle og ikke-kommersielle. Det er et politisk ønske om at hallen skal bygges i samspill med andre, sier By Rise.

Les mer: Fjernet fotballhallen med et pennestrøk

Fylkesordfører Tore O. Sandvik er uenig med sitt eget partis prioritering rundt fotballhall i Granåsen.

(...)

- Vi er fotballhovedstaden i Norge med to eliteserielag i Trondheim, men har ingen fullskala fotballhall. Det er fryktelig synd. Fylkeskommunen har ikke råd til å bygge haller i alle kommuner, men vi mener en fotballhall er så viktig for Trondheim at vi har satt av ti millioner kroner, sier han.

(...)

- Du er uenig med partifellene dine i Trondheim?

- Ja. Jeg må ikke være enig i alt dem gjør. Min oppfordring er at politikerne tar løftet som trengs for å sikre hallen. Men samtidig er jeg enig i at private aktører bør kjenne sin besøkelsestid. Men det blir kanskje enklere å gå inn i et slikt prosjekt når vi til våren får se hva rådmannen legger frem, sier han.

Les mer: Ap-Sandvik skuffet over Ap i Trondheim

Det kan også bli ny fotballhall på Leangen. Jeg har ikke lest gjennom mulighetsstudien, men ser at det blir skissert hall med nierbane.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.02.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Nå er (...) kommunalråd Erling Moe (V) utålmodig. I torsdagens bystyre fremmer han forslag om at fotballhallen ferdigstilles tidligere enn planlagt.

Hallen var tidligere planlagt å stå ferdig til 2022. Men den ligger i fase tre av investeringene i Granåsen, opplyser kommunaldirektør for kultur og næring, Ola By Rise. I vår skal fase to opp til politisk behandling. Dermed kan den politiske behandlingen av hallen bli skjøvet enda lenger fram i tid.

- Tanken om en fotballhall er ikke lagt død fra rådmannens side, framholder By Rise.

Erling Moe mener utbyggingen bør skje i kommunal regi, men at det bør vurderes om driften av hallen kan skje i regi av lokale idrettslag på Byåsen.

- Jeg er redd for at hallen forsvinner i horisonten om vi ikke nå setter den på dagsorden. Det har vært lite framdrift, sier han.

Les mer: Politiker savner klar plan i Trondheim

– Jeg er misunnelig på dem som vokser opp på Kyrksæterøra nå, sier RBK-ving Pål André Helland om storhallen til 58 millioner kroner.

(...)

– Hallen er 24 meter høy, 130 meter lang og 82,5 meter bred. Selve banen har internasjonale mål (105 x 68 meter), og det blir 340 meters løpebane med tartandekke rundt kunstgresset. I hallen blir det også et servicebygg på 880 kvadratmeter, deriblant en kafé, forklarer Snekvik.

(...)

Selve prislappen på 58 millioner kroner kan deles opp i omtrent fire store deler:

Arrow Kommunen har gått inn med 11 millioner, samt at nabokommunen Halsa har gått inn med 3, 7 millioner.
Arrow Tippemidler utgjør om lag 14 millioner.
Arrow Klubben har fått inn 15 millioner i sponsorkroner.
Arrow Den siste biten har klubben, som samarbeider med Kyrksæterøra Friidrett, finansiert gjennom lån.

Les mer: Bygda har fått fram flere stjerner - nå bygger de Norges største fotballhall

Et viktig poeng er at Sodvinhallen har vanning av kunstgresset, noe som savnes i Abrahallen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb