English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 115, 116, 117 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 18.02.2019 17:48    Post subject: Reply with quote

Rosenborg var blant de mest sjanseskapende lagene i fjor. At en spiller av et kaliber som Bendtner da presterer hele fire spillemål tilsier at vi burde forlenge kontrakten sporenstreks. Her burde vi bidra til at Bendtner kan leve ut fotballdrømmen med mange millioner inn på konto, instagram-likes og eksklusive ferier i noen år til. Ingen andre er så god på restitusjon som Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.02.2019 18:26    Post subject: Reply with quote

De fleste er nok enige i at RBK var dårlige sist sesong. Bendtner inkludert. Og Søderlund. Og Jensen. Og så videre!!!
Året før derimot var Bendtner god. Med 19 seriemål og en avgjørende rolle i Europacupen. Jeg tør påstå at vi ikke hadde slått Ajax dersom Søderlund hadde spilt i stedet for Bendtner! Men det kan ikke bevises. Tror kampene mot Vardar hadde sett anneledes ut også. Men for all del. Gå gjerne all in for Søderlund for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 18.02.2019 18:52    Post subject: Reply with quote

Bendtner har hatt en god høstsesong 2017 i Rosenborg, våren 2017 og hele 2018 har han vært horribel. Samtidig som han har hatt sugerøret plantet godt neddi pengebingen vår som den best betalte av alle.

Angående Søder vs Bendtner diskusjonen dere har gående er den i bestefall kjedelig, da de begge har veldig mye å bevise per dags dato. Men Søder er antagelig den som kler Horneland fotball best.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 19.02.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Virker som den skaden til Bendtner ødela den planlagte solskinnshistorien og både klubb og Lorden selv mistet litt gnisten etterpå.

Men det er jo ingen tvil om HVEM av de to som ahr mest fotball i seg.

Hva som skjer videre nå er opp til Horneland.

Er bendtner best skikket til å spille spiss i hans system så spiller han.
Er Alex best skikket så spiller han.
Vil Botheim trekke det lengste strået?

Jeg tror de aller fleste skjønner hvilke kort deltagerne har på hånden her.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Søderlunds småsure og defensive innstilling vakte oppsikt. «Uansett hva jeg gjør i de neste kampene, vet jeg at Nicklas spiller når han er tilbake», var meldingen fra Søderlund – som mer enn antydet klippekort for spisskonkurrenten.

Nå er situasjonen ifølge Søderlund en helt annen:

– Det er noen andre signaler som blir sendt ut nå enn hva som ble sendt ut i fjor. Det er det ingen tvil om. Jeg har hatt flere gode prater med trenerteamet. Og jeg vet hva de står for, og de vet hva jeg står for. De er veldig tydelige på hvordan det kommer til å bli.

– Du kunne dratt fra RBK i vinter. Hvor trygg er du på at du valgte rett, og at dette blir en god sesong for deg?

– Man vet aldri, men det er ikke så lett å bare dra heller. Og det var lettere å bli værende her da Horneland og Emberland kom inn. Ingen tvil om det.

Les mer: Bendtner snart tilbake – Søderlund innrømmer at han er spent på returen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 19.02.2019 02:04    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at Horneland kommer til å gi ham veldig klare innstrukser om at han skal jobbe i press og være i boksen når det kommer innlegg.

Så da får vi se om det er Bendtner som er problemet eller om det var Kåre(/Rini) som ikke ga gode nok beskjeder og tillot ham å holde på slik.

Hvis Bendtner er med på pressing og kommer seg inn i feltet når vi trenger ham der så er han nok det klare førstevalget.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 19.02.2019 08:33    Post subject: Reply with quote

Siden vi snakker om Bendtner likevel her inne, så tror jeg Bendtner led av at de andre ikke jobbet fremover i fjor og ville "ordne" opp selv, men nå når vi har en trener med god plan om hvordan han vil vi skal spille og posisjonere oss, så er nok Bendtner på rett plass til rett tid! Og da er han uten tvil førstevalget!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 19.02.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke at Bendtner har lyst til å presse slik som Horneland vil, og jeg tror ikke Horneland har lyst på gratispasasjerer i systemet sitt.

Jeg håper at jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 19.02.2019 09:17    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Bendtner led av at de andre..


Bendtner led av at han var lat og aldri var en trussel i motstanders 16, det hjalp heller ikke at han hadde forferdelig holdning.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.02.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Søders største problem er verken sutreholdningen eller innsatsen, han gjør som regel en svært god innsats på store deler av banen, men derimot at han viser en utrolig evne til å bomme på de mest åpenbare målsjanser... setter jo en del mål fra posisjoner hvor en ikke forventer det, så det er bra, men noen av de sjansene han har prestert å bomme på hos oss er helt utrolige. Hadde det vært en og annen gang, men det er jo støtt og stadig.
Hadde han også truffet på 100% sjansene i 2015 er jeg sikker på at han glatt hadde rundet 30 mål for det sto ikke på sjansene.

Blir spennende å se om Nicklas bretter opp ermene og viser hvor skapet skal stå eller om han resignerer og fortsetter i den gamle tralten. Da tror jeg ikke han blir her lenge i så fall.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 19.02.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Bendtner på samme måte som i fjor trur jeg nok han er ferdig som fotballspiller. Da har han to år hvor han har vist at han er ferdig i en liga som ikke er spesielt høyt oppe på Europeisk nivå. Det er ikke akkurat så mange skritt ned. FCK gidder ihvertfall ikke å hente en spiller som koster alt for mye og ikke kan vise til noen form for prestasjon på 2 år. Håper Horneland klarer å få han til å spille på sitt beste så burde vi sjekke muligheten for å signere ny kontrakt så vi kan få penger for han. Fortsetter han med det samme gamle så kan han like godt spille reservefotball frem til kontrakten går ut så får heller spillere som vil jobbe for plassen spille
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 19.02.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

Kan godt være at Bendtner ikke passer inn i systemet til Horneland, og at han ikke vil komme på det nivået han kan være. Ikke umulig det. Men da må vi kjøpe en ny spiss som gjør det, for Søderlund er ikke god nok, og allerede over toppen. At Bendtner ikke er god nok eller passer inn, gjør ikke Søderlund til en bedre spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.02.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

Ser ikke bort fra at Søderlund gjør som G. Sørloth og blir Norges beste møtende spett. Bendtner er halvveis kvalifisert for Leo-rollen, best uten ball ev. best uten fotball. Mangler bare at hockeysveis og steinvaska dongri kommer på moten igjen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 19.02.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

Mangler vel også litt løpsvilje før han kan sammenlignes med Leo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.02.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Ja, men om vi vil ha spisser som løper vekk fra mål og midtbanespillere som ikke skal ha ballen, da er disse gutta potensielle konger. Søder med hockeysveis og trønderbart hadde vært noe.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.02.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:

Hadde han også truffet på 100% sjansene i 2015 er jeg sikker på at han glatt hadde rundet 30 mål for det sto ikke på sjansene.



100%? Hadde Helland, Jensen mfl scoret på 100% av sjansene hadde de hatt 50 mål hver sesong. Ingen gjør det.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.02.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
Jeg tror ikke at Bendtner har lyst til å presse slik som Horneland vil, og jeg tror ikke Horneland har lyst på gratispasasjerer i systemet sitt.

Jeg håper at jeg tar feil.



Du håper Horneland har lyst på gratispassasjerer? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 19.02.2019 20:11    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
100%? Hadde Helland, Jensen mfl scoret på 100% av sjansene hadde de hatt 50 mål hver sesong. Ingen gjør det.


Er vel mer det at Søderlund kunne stå forran åpent mål og bomme, mens han traff mål fra dø vinkel med 10 man rundt seg. Forsvaret kunne jo nesten la han stå aleine forran mål fordi han ikke taff mål uansett da mens han gjorde det ganske bra under press.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.02.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
100%? Hadde Helland, Jensen mfl scoret på 100% av sjansene hadde de hatt 50 mål hver sesong. Ingen gjør det.


Ikke truffet på 100% av sjansene... truffet på 100% sjansene... de sjansene hvor han står 1 meter fra åpent mål og brenner ballen 10 meter over. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.02.2019 20:15    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...wR4XSZNIOs
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 19.02.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

Søderlund skal helst ikke ha for store målsjanser, da scorer han ikke så mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.02.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Så helst skulle vi hatt vinger som slår dårlige innlegg, hvor finner man de i Elite Serien mon tro?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 19.02.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

Ja, det er derfor Søder scorer endel mål!
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.02.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Ikke truffet på 100% av sjansene... truffet på 100% sjansene... de sjansene hvor han står 1 meter fra åpent mål og brenner ballen 10 meter over. Razz



Ahhh Wink Jeg er med. Og selvsagt helt enig
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 26.02.2019 15:38    Post subject: Reply with quote

Søderlund har vært intervjuet i mange aviser nå, og er veldig fornøyd og happy med det nye trenerteamet. Mener selv at han har en stor fordel av å ha vært med på hele oppkjøringa, sammenlignet med Bendtner...

Jeg liker ikke dette! Han virker litt for selvsikker Rolling Eyes
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 115, 116, 117 ... 140, 141, 142  Next
Page 116 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb