English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 16.02.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Sa IKKE at jeg ønsket meg den gjengen der... pekte bare på at jeg synes de presterer bedre enn Yanni pr i dag.

Rashani var bedre for Odd i fjor, enn for oss i forfjor.

...mulig jeg moderer en smule etter dagens match.. som høyreback vel og merke
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.02.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Det er jo direkte dumt av de Lanlay å langt på vei lukke døra for backplassen. Han vil altså heller konkurrere på en av de to plassene hvor vi har tre (andre) etablerte solide spillere pluss en junior (i tillegg til en på utlån og et par mindre etablerte alternativer som Denic og Botheim), i stedet for å åpne for å konkurrere på plassen hvor vi i praksis kun har ett alternativ som attpåtil er den svakeste spilleren i en toppet ellever.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 16.02.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Ja,

Jeg kan skjønne De Lanlay til en viss grad, hvis han selv føler han ikke eier et snev av defensive fibre og ikke tør ta ansvaret en back-plass medfører. Likevel skal man ikke se bortifra at det ligger en liten Svensson-historie og venter også for Lanlay om han tør å ta sjansen. Gode offensive backer er sjelden vare, og jeg tror en fremtid som vingback er Lanlay's største sjanse på et utenlandseventyr.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.02.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Skjønner lite av det jeg også. Syns han innehar veldig mye av det en erketypisk RBK-vingback skal ha, så sånn jeg ser det er han ikke langt unna å passe "hånd i hanske" i rollen. Så hvorfor føler ikke han det selv?, det er jo mysteriet her. For det må jo være fantastisk å få masse spilletid i en rolle man er som skapt for, kontra alternativet som sannsynligvis er masse benketilværelse før man pakker sammen pikkpakket sitt og stikker til en klubb hvor lista og ambisjonene ligger mye lavere enn i RBK...

Forøvrig syns jeg de Lanlay burde stå i midtsirkelen som eneste RBKer på defensiv corner. Ville trekt ut 2 Sundsvall-spillere fra feltet, men i dag kunne de ha hele laget sitt der.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 16.02.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Synes det blir gjort altfor sjeldent, og ikke bare av RBK, men må vel nesten tilbake 10+ år siden vi i det hele tatt gjorde sånt hver corner gjerne to/tre på midten under Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 16.02.2019 23:46    Post subject: Reply with quote

Ble vel gjort noen ganger under Coolen.
Litt interresant det der. Hva gjør motstander om vi står igjen med 5 mann ?
Om ikke annet blir de ihvertfall forvirret.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 17.02.2019 03:45    Post subject: Reply with quote

Når vi har skikkelig raske folk på banen kan vi gjerne stå med to. Da vil motstander stå med 3. Står vi igjen med 5 legger de bare ballen inn i feltet og scorer ganske greit;)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 17.02.2019 05:29    Post subject: Reply with quote

For risikabelt mht kontring. De vil nok ta en kort corner og spille seg enkelt inn med så stort overtall.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 17.02.2019 10:39    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Yanni er langt, langt unna Helland i gode prestasjoner mellom skadene. Han har aldri hatt noen periode der han virkelig har levert målpoeng, til tross for cirka tre gode kamper for tre år siden.


Likevel hadde han høyere scoringsprosent enn Helland sist sesong.

zaphod81 wrote:
Det såkalt skyhøye toppnivået er kun spekulasjon, han har aldri vist det.


Som nevnt; på våren 2016 var han og Midtsjø våre desidert farligste spillere. Den relasjonen de hadde på venstrekanten har vi ikke vært i nærheten av senere. Var blant annet da han hadde denne:

https://www.bt.no/100Spor...2688b.html

zaphod81 wrote:

For oss er han grei backup på kant, men det er han for dyr og gammel til, eller et potensielt førstevalg på vår svake høyreback. Men det vil han ikke.


I en alder av 26 år er han ikke for gammel til å inngå i rotering hos oss. Rundt 1000 spilleminutter vil være et fint mål for en spiller som har vært mye skadet. "Klassisk kant" er kanskje litt flåsete, men han passer som hånd i hanske i Horneland sitt system også. I stand til å utnytte bakrom, god relasjonspiller, jobber knallhardt.

zaphod81 wrote:

Nå kan jo ting endre seg hvis Lanlay prioriteres også når Hedenstad er frisk. Spilletid gjør noe med spillere.


Svensson var også negativ til backrollen i starten, og nektet for at han hadde en fremtid der. Kan godt være at også Yanni lar seg overbevise.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.02.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

'Scoringsprosent' enn Helland (i en svak og ekstremt skadeplaget sesong, selv til ham å være)? Selektiv statistikk, eller?

Og hvor mange kamper var det han var så god 'våren 2016'? Du som tydeligvis villig vekk graver etter kilder er merkelig lite villig til å forholde deg til det som tross alt er hovedgrunnen til skepsisen : de virkelig gode kampene går det vinter og vår mellom, og selv da er produksjonen så der.

Du skal på alle mulige måter få lov til å ha trua på Yanni. Men jeg synes han er grovt overvurdert, på samme måte som Levi, i form av en slags ekstrapolasjon av noen gode enkeltferdigheter til en spiller som yter på det nivået hele tiden. De Lanlay har, som Levi, ikke helt fotballhode til å utnytte spisskompetansene, og har også alt for dårlig grunnteknikk og første touch til å være noen ving av toppklasse for oss. Eventuelt måtte han vært brutalt rask, i det minste. Rotasjonsspiller: joda, men med Yanni sin lønn og status er det elendig business for oss, da er han mest en blokk for yngre talenter som kan bli bedre enn det Lanlay er.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 18.02.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det blir litt lettvindt å avskrive to vinger hvor den ene har vært veldig skadeplaget og en annen som kun tidvis har fått spilletid.

Det du kaller elstrapolering kaller vi å se potensial. Du må for all del være uenig, men du har ikke sett hva noen av de to kan prestere etter å ha fått tillit over tid. Yanni er et par hakk over Levi selv uten å ha vært skadefri, og har vært tidvis utsøkt i kombinasjonspillet selv i perioder der laget som helhet har prestert dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.02.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

Yanni er selvfølgelig mye bedre enn Levi, han er bare ikke helt god nok, og han har begynt å få såpass mange sesonger i norsk eliteserie på baken at det neppe er så innmari mye uutnyttet potensial der. Vi vet hva han er god på, og hva han er dårlig på, og (dessverre) hva slags sluttprodukt vi kan forvente. Det har ikke endret seg gjennom seniorkarrieren hans.

Med mindre han nå bytter posisjon til en som muligens kler ferdighetene hans bedre på vårt lag. Da kan man snakke uutnyttet potensial.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 18.02.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

Code:
Ã…r Kamper MÃ¥l MÃ¥lgivende
2018 14 2 0
2017 8 0 0
2016 17 2 3
2015 12 3 1

Beklager formatering, er på tlf.

Gjennomgangsmelodien her er at Yanni ikke har fått spilt et helt år som førstevalg siden han kom hit. Tror du ikke han ville vært bankers om han hadde holdt seg skadefri? Jeg kan skjønne at man ikke ønsker han fordi vi har god dekning og han er skadeutsatt. Og at man heller vil ha han på backen, det vil jeg selv. Men jeg synes at i de periodene han fikk spille mye, rett før skadene, så var han tidvis eksemplarisk for slik en ving skal fremstå i RBK. Han mangler litt fart, men utover synes jeg han er fremragende. Minner meg og Jan Derek tidvis.

Mulig vi aldri blir enige her, og det er greit. Jeg er stort sett enig i de fleste av innleggene dine her på Rbkweb, zaphod, men av en eller annenhver grunn er jeg nesten konsekvent uenig med deg angående vingene våre Razz
Jeg synes bare du må se verdien av tillit over tid, spesielt i en posisjon som krever såpass mye som vingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 19.02.2019 02:50    Post subject: Reply with quote

Det var ganske avgjørende å kunne stille med Yanni og Jevtovic på vingene mot Ajax ihvertfall, når arbeid bakover er vel så viktig som framover så vil Helland aldri bli vurdert foran Yanni hvis begge er i grei form.

Hvis han holder seg skadefri så er han absolutt i stand til å kjempe om startplass, hvis han er mer skadet enn frisk så er verdien av å ha ham begrenset.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 19.02.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Med god form på alle fire vingene er Yanni et klart fjerdevalg, og må regne med spilletid deretter. Både Akintola Adegbenro og Helland er mildt sagt langt foran i køen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.02.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

Det har vært snakk om slanking av troppen og spissing av kvaliteten, og sånn sett faller de Lanlay mellom stolene. Nå er det riktignok enorm slitasje på vingene våre, men det bygges tilsynelatende fysisk form som "aldri før" (kryss i taket - Helland har spilt flere titalls minutter uten skader eller kjenning!), og de Lanlay er jo uansett en voldsom bidragsyter til skadestatistikken. Det bør holde med tre fullgode førstelagsspillere, et talent eller to, og "nødløsninger" som Denic for å dekke for eventualitetene på de to ving-plassene.

Da vi per nå har tre bedre vinger (pluss noen mindre etablerte alternativer), er det liten vits i å beholde en solid lønnsutgift som fjerdevalg. Vil han konkurrere om back-plassen er situasjonen naturligvis en helt annen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.02.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

For meg blir det meningsløst å diskutere hvem på sykestua som er den største krigeren. Håper attityd blir prioritert langt forran potensiale. Løp eller pakk. Om han ikke vil spille der treneren vil, er det bare å banke innpå en junior, og sette speiderne i arbeid.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.02.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Om han vil videre til Celtic eller AZ så er det bare å gi høyreback-posisjonen et helhjertet forsøk...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.03.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

Mot Brann søndag kveld fikk de Lanlay hvile, han var ikke i troppen.

– Men jeg tar gjerne backplassen hvis trenerne mener at de trenger meg der, understreker de Lanlay som har skarp konkurranse fra blant andre Pål André Helland om den høyre kantrollen.

(...)

Yann-Erik de Lanlay er i dialog med RBK om framtiden. De har gitt uttrykk for at de vil ha ham med videre, men foreløpig foreligger det ikke et konkret tilbud på bordet.

Les mer: De Lanlay og Østbø har utgående RBK-kontrakt: Dette tenker de om framtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.03.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Smart om han åpner for back-rollen. Som ving har han den dårligste pris til kvalitet-forhold i troppen, og bør sånn sett være blant de første ut ved en eventuell opprydding.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 07.04.2019 09:11    Post subject: Reply with quote

Noen med plus som kan oppsummere?

RBK-spiller i samtaler om fremtiden: – Han kan bli farlig god
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 07.04.2019 10:24    Post subject: Reply with quote

Ingenting spesielt egentlig.

Yanni er åpen for å forlenge. Men sier at det er et par ting som må avklares før han gjør det. Sier at spilletid er en stor del av det, men ikke det eneste. Tipper han ønsker en forsikring om at han blir satsa på som kantspiller.

Horneland sier at Yanni har vist seg frem på trening i det siste. Og puster de to kantene som starta sist (Helland og Akintola) i nakken i kampen om en startplass.
Sier videre at det handler om å bygge en god base slik at Yanni holder seg skadefri. Og sier at han kan bli farlig god hvis han gjør det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 07.04.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert så har de begynt samtaler om fremtiden,Yanni har hatt en skadefri oppkjøring, vært veldig skarp på trening siste uka og fikk grønn vest på siste trening,dvs starter sannsynligvis i morgen.

Vi får se,registrerer ulike oppfatninger av ham på forumet,jeg har aldri vært spesielt overbevist, vært ujevnt og lite sluttprodukt for en kantspiller i RBK. Men med en skadefri oppkjøring har han alle muligheter for å gripe sjansen nå,holder han seg skadefri og likevel ikke presterer godt er han nok ikke en spiller for fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 07.04.2019 13:21    Post subject: Reply with quote

Som Zaphod var inne på ovenfor:

Yanni har rett og slett for dårlig grunnteknikk og ferdigheter til å være en ving i RBK.

Begrensningene kom veldig tydelig frem mot bedre motstand i E-cup.

Hvis Horneland ser på Yanni som mulig førstevalg på vingen, blir jeg skremt over hvordan treneren vår vurderer spillere, ferdigheter og ambisjonsnivå.

Men klart; hvis ambisjonene er blitt nedjustert til å vinne i Norge, er han sikkert god nok sammen med de fleste andre spillerne vi har i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.04.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Det kan sikkert av og til spas opp en ving som er raskere og bedre teknisk, for all del.

Problemet er vel her primært det samme som andre posisjoner. Det finnes ganske mange spillere som er bedre en Dølle; og så å si alle er aktuelle for bedre (og rikere!) klubber enn RBK. Med fire ganger så stort budsjett kunne vi lett plukket høyere kvalitet i alle posisjoner. Som det er nå har vi primært de vi har til vi finner noe som både er bedre og forsvarlig økonomisk.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Next
Page 33 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb