English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gustav Valsvik
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 18.01.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Går ikke an for Rosenborg å gjøre stort riktig, sutrekjerringmafiaen gjør sitt inntog for enhver nyhet. Hvilket sted i næringskjeden tror dere Rosenborg er? Solskjær er ikke bra nok for oss. Berget er ikke god nok. Valsvik er ikke god nok. Vi trenger norske spillere, og det er ikke alt for mange alternativer på stopperplassen. Å kjøpe en etablert midtstopper fra Tippeligaen koster oss 10mill+. Valsvik tipper jeg er tilnærmet gratis, og vil fungere som et tredjevalg. Tommel opp, for en med 6 landskamper.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 18.01.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Forbudtord-spillere trengs ikke. De bidrar ikke til sunn drift.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.01.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

det der argumentet med landskamper er totalt meningsløst. det har ingen verdi da landslaget har hvert på ett latterlig nivå i 15 år.
Rosenborg har en definert spillestil/identitet, da må klubben hente spillere som har forutsettninger for å lykkes med de krava som blir stilt.
stiller Rosenborg med Hovland-Valsvik så kommer vi til å ha store mangler i ferdigheter som kreves for den fotballen vi skal spille.
Back to top
View user's profile Send private message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 18.01.2019 21:13    Post subject: Svak pÃ¥ spillerkjøp Reply with quote

Ærlig talt! Hva har Valsvik å gjøre i Rosenborg? Er det ingen ambisjoner lenger, eller er det den kommende rettsaken som gjør at ambisjonsnivået er så lavt? Rettsaken kommer klubben sannsynligvis til å tape, så slik sett er det kanskje forklaringen. Har mistet troen på Stig Inge Bjørnebye, ikke riktig mann for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 18.01.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

Herrefred, alle spillere i ES klarer vel å slå noen pasninger frem i luker etc. Dette handler mest om at han må få trygghet og stole på seg selv.
-På et halvår bør det være mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Garthfunk
Junior


Joined: 24 Dec 2018
Posts: 6
Location: Lademoen

PostPosted: 18.01.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Går ikke an for Rosenborg å gjøre stort riktig, sutrekjerringmafiaen gjør sitt inntog for enhver nyhet. Hvilket sted i næringskjeden tror dere Rosenborg er? Solskjær er ikke bra nok for oss. Berget er ikke god nok. Valsvik er ikke god nok. Vi trenger norske spillere, og det er ikke alt for mange alternativer på stopperplassen. Å kjøpe en etablert midtstopper fra Tippeligaen koster oss 10mill+. Valsvik tipper jeg er tilnærmet gratis, og vil fungere som et tredjevalg. Tommel opp, for en med 6 landskamper.


Fantastisk deilig med litt nyansering av og til. Stå på! Gleder meg til oppkjøringa starter så vi får sett laget både i kamp og på trening. Kanskje vi da endelig kan få noe håndfast å diskutere. For det har vært utrolig mye negative reflekser basert på mye synsing og eventualiteter de siste 2-3 månedene.


Last edited by Garthfunk on 18.01.2019 21:39; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.01.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Fristende å sitere Bergdølmo en gang til. "Horneland? Skjønner ikke hva han kan tilføre Rosenborg. Han er jo ... Drillo!"

Regner med Jostein Flo blir nestemann inn.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 18.01.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

VI TRENGER FART!!!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 18.01.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Valsvik???? Vel bekomme!!!!
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 18.01.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

En venn av meg beskrev Valsvik på denne måten "Norges svar på Chris Smalling. Eier ikke ballkontroll, sliter med og treffe på en 2 meters passning, men kanskje en av de beste på hode". Trur han holder på å dø av latter fordi vi har signert han. Sikkert fin i ES, men kommer til å falle rett igjennom så fort vi skal ut i Euro-zonen for å spille
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2019 22:33    Post subject: Reply with quote

Dette blir litt Per Werner Rønning om igjen har jeg på følelsen av. Håper jeg tar feil
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.01.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

Nå har vi(ja, jeg skriver vi) i tur og orden mer eller mindre slakta Tore Reginiussen, Stefan Stranberg, Even Hovland, Jørgen Skjelvik, Holmar Eyjolfsson, etc når de kom til klubben. Er det en tanke å sitte litt rolig i båten denne gangen og se om det ordner seg?
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

@hello, nei
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 144

PostPosted: 18.01.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Velkommen, Gustav, og lykke til! Det er en del Rosenborgsupportere som har bestemt seg for at du ikke var, er eller kan bli god nok til å spille for oss. Det er like før de begynner å ta i bruk det meget populære «under tallerken»-begrepet om deg. Da er du i nærheten av å bli like mye hoggestabbe som Anders Konradsen er. Det er liksom bare bestemt at dere er dårlige. Og at Ole Selbæk er Gud. Hvor langt kom vi i Europa da han var her? All I Ask for is a little perspective. Vi henter(antakelig billig) en stopper med riktig pass, alder og med landslagserfaring. Som spiller med hjertet utapå drakta. Så kan han gjøre det bra hos oss. Eller dårlig. Men la nå for fan gutten få spille først.
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 18.01.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg, hello. Her på forumet skrives det nesten ingen ting positivt om noen vi signerer. Er helt enig i at Valsvik ikke er den "wow-signeringa" mange ønsket seg. Et godt eksempel er vel Strandberg, han ble til dels slaktet her inne på forumet de første sesongene, men den dagen han dro, var det nesten tårer. Han hadde heller ikke den enorme farten, men han tok det igjen på spilleforståelse, og trøkk og tæl i spillet sitt. Håper vi får se noe lignende med Valsvik, og at han får brukt ferdighetene sine rett, da også pasningsfoten. I tillegg starter Valsvik fra scratch på lik linje med de andre spillerne mtp. at ny trener er kommet inn. Kan fort ende med Reginiussen og Valsvik der bak, selv om Hovland gjorde det ok i fjor.

Jeg tror dog ikke dette var noen særlig dyr signering, mtp. situasjonen i hans tidligere klubb. Blir spennende å se i ukene- og dagene fremover, jeg tror vi har mye morsomt i vente. Håper det blir litt action på spillermarkedet, og at vi får inn noe som gir litt wow-faktor.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 18.01.2019 23:38    Post subject: Reply with quote

Føler vel at en del her uttaler seg uten å ha peiling på hva spilleren står for her, ut over manglende fart. Og alt dette bygger på en ravbrekking av et utsagn fra Lars Tjernås som sa:

+ Fysikk. Stor rekkevidde og duellkraft, sterk på dødballer.

– Manglende erfaring og ikke topp tempo.

Her får vi en stor sterk satan inn som ikke er like pinglete som de vi har fra før. Og bare for å ha nevnt det, han er raskere en Hangeland (og garantert raskere enn det Hoftun i sin tid var), uten sammenligning forøvrig. Fart er mye, men slettes ikke alt.

Jeg er avventende positiv.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 18.01.2019 23:58    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
En venn av meg beskrev Valsvik på denne måten "Norges svar på Chris Smalling. Eier ikke ballkontroll, sliter med og treffe på en 2 meters passning, men kanskje en av de beste på hode". Trur han holder på å dø av latter fordi vi har signert han. Sikkert fin i ES, men kommer til å falle rett igjennom så fort vi skal ut i Euro-zonen for å spille


Hva faen, vi burde kvitte oss med Konradsen og så henter vi en som er prikk lik?

Vi trenger noen som Stadsgaard eller Strandberg, ikke nok en spiller uten både fart og basisferdigheter. Til og med Skjelvik ville vært bedre.

hello wrote:
Nå har vi(ja, jeg skriver vi) i tur og orden mer eller mindre slakta Tore Reginiussen, Stefan Stranberg, Even Hovland, Jørgen Skjelvik, Holmar Eyjolfsson, etc når de kom til klubben. Er det en tanke å sitte litt rolig i båten denne gangen og se om det ordner seg?


Jeg kan ikke snakke for andre, men den eneste jeg var negativ av disse var Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.01.2019 00:07    Post subject: Reply with quote

Neida, men det var mer en trend om at forsvarsspillere får dårlig mottakelse i denne klubben. Veldig mange vi henter i bakre firern får dårlige skussmål ved ankomst, og en god del av de viser seg å være helt alrighte spillere som gjør gode inntrykk i Rosenbort-trøya. At kompisen til Lomaxx ikke har sansen for han tar jeg i allefall med knusende ro.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 19.01.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Det er sant det, men i en ellever som skriker etter rollespillere så er det litt trist å hente spillere med samme svakheter som troppen i stor grad allerde innehar.
Duelstyrke og hodestyrke er derimot ikke mangelvare. Det holder i Eliteserien, men ikke i Europa. Hvor mange ganger redda ikke farten til Skjelvik oss i 2017?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.01.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Fart er fint det, men vi som følger Rosenborg og har gjort det i noen år bør jo være de første til å anerkjenne at det ikke er en nødvendighet for å være god. På vårt nivå er det faktisk viktigere å ha noen som er kvikk i oppfattelsen og god spillerforståelse som stoppere enn høy maksfart. Selv om det selvsagt er best med hele kinderegget, men de spillerne som har "alt" spiller sjeldent i Norge. Havner vi i løpsdueller mot kjappe spisser i Europa så er vi i trøbbel uansett hvem som spiller.

For å si det på en annen måte, hvorfor måtte vi bli reddet av farten til Skjelvik?
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 19.01.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Dette er akkurat hva vi allerede har. Hvorfor i all verden ser vi ikke etter noen som har kvaliteter vi mangler? Isolert sett en ålreit spiller, men det er ikke det vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 19.01.2019 09:09    Post subject: Reply with quote

Vi har vel sett hva manglende fart og ferdigheter resulterer i mot lag som Leipzig og Salzburg på hjemmebane. Hjelper lite å være jævlig god i luftrommet.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 19.01.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Han mangler tempo både i beina og i hodet. Veldig temposvak.
Mot lag som liker å spille ball, gå i bakrom så vil han slite som blir pinlig for oss supportere.
Ja,sterk i lufta og duellere, men skal RBK ligge bakpå??
Ja, har sett han i godset,landslaget og litt i tyskland.
Jeg er dritlei av spillerlogistikken til RBK nå!
Bjørnebye gjør de enkleste kjøpene...
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 19.01.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Det som plager meg mest er at det virker som om scouting har vært totalt fraværende i denne overgangen.. Hva f skal vi handle fra 3. Bundesliga for egentlig? Virker på meg som at vi enten;

1. Var tilfeldigvis i kontakt med E. Braunschweig mtp. leieavtalen til Malte Amundsen, og de bare «og forresten; vi har en norsk stopper dere kanskje er interessert i? (Håpe,håpe)».

2. Vi har latt ormetunga Solbakken inn dørene igjen mtp. Horneland-ansettelsen og han bare «og forresten; jeg har en norsk stopper dere kanskje er interessert i? (Håpe,håpe)»

Hadde det vært en grundig scouting bak dette kunne jeg vært mer tilbøyelig til positivitet. Typ «Vi har letet etter en høyreist, hode-sterk stopper som spiller med høy intensitet. Etter å ha fulgt med på utviklingen til Valsvik de siste sesongene har vi valgt å legge inn et bud, da vi tror han kan tilføye laget noe vi mangler».
Men neida, Rosenborg fremstår som samboeren min på 10-kroners marked. Kjøper alt mulig ræl bare fordi det er billig og tilgjengelig der og da - ikke fordi hun har letet etter den spesifikke varen..

That being said håper jeg han får en «Hovland-oppsving» på karrieren sin. MÅ jo bare håpe det..Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.01.2019 10:11    Post subject: Reply with quote

Bekymringsverdig at vi signerer nok en spiller som er temposvak/ikke fotrapp .
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Next
Page 4 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb