English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 14.01.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Reginiussen har ikke noe på en slik liste å gjøre. Flere sesonger siden han var god nok.

Det gjelder selvsagt også Helland/Søderlund. Få det vekk.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 14.01.2019 18:21    Post subject: Reply with quote

Nå var Reg soleklart på topp 3 i 2018 etter min mening.

Hansen, Meling og Reg i den rekkefølgen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 14.01.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:


2-2-6 formasjon?


Nei det viser jo hva jeg mener er de svakeste leddene i troppen. Men var veldig i tvil om jeg skulle velge Søderlund eller Hovland på 11. Plass. Hvis vi tar Hovland går det jo opp.

Hansen
De Lanlay Hovland Reg Meling
Jensen Trondsen
Jebali
Helland Bendtner Jesus
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 14.01.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

Horneland snakker jo mye om gjenvinning av ball og løpskraft. Da tenker man at laget behøver spillertyper som passer inn i de tankene.

Kjapp i fot arbeidet for å komme i press, god en mot en defensivt og god fysisk form er vell noe av ferdighetene som trengs. Så behøver man jo spillere som taktisk henger med i det som foregår.

Han snakker også om det å tørre å stå høyt med forsvarsfireren men har vi spillere med nok fart der bak?

Har vi de typene som trengs?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.01.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Fremdeles 18 dager til første treningskamp. Argh.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 15.01.2019 10:46    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:


Hansen
De Lanlay Hovland Reg Meling
Jensen Trondsen
Jebali
Helland Bendtner Jesus


Uten Konradsen. Uten Levi. Denne er jo kjempefin.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Kort satus anno 15.01.19

Kee:
Hansen !
(Østbø)
Faye Lund

HB:
Hedenstad
de Lanlay

MS:
Reginiussen
Hovland
Serbecic
Ogbu

VB:
Meling !

SM:
Jensen
Konradsen
Denic
Lundemo
Trondsen !

H/V-kant
Helland
Levi
Jebali
Adegbenro

Midtspiss:
Bendtner
Søderlund
(Vilhjalmsson)
Botheim

Ut:
Skarsem (utlån), Amundsen, Gersbach, Reitan (utlån), Helmersen (utlån)

Kvote:
8 av 9 (7 av 9 om Matti forlater klubben)

Ganske skrale greier p.d.d. De røde utropstegnene representerer de heteste salgsobjektene slik jeg ser det, og som mulig vel kan forsvinne iløpet av januar. Faye Lund, Igbo og Botheim i kursiv da de for øyeblikket er ganske langt unna startplass. Østbø og Vilhjalmsson i parantes da de ryktes på vei bort.

Uvurderlig å beholde Hansen i vinter. Vi har en høyreback som gjennom 2018 beviste at han egentlig ikke forsvarer en plass på laget. Satt opp Yanni som backup, da han virker å ha mistet mye av offensiv kraft etter skadene. God til å løpe.

"Norges beste midtstopperpar", hørte jeg Horneland si. Høflighetsfrase eller ei; Hovland må spille seg opp fra downperioden etter en overraskende god vår. Bjørnbak trenger ikke være noen dum nyervervelse. Serbecic bør få flere sjanser. Vi har én ren venstreback i klubben. Riktignok blant lagets viktigste.

Jensen har vært på nedagående - får håpe Horneland får pisket han i godt, gammelt slag. Konradsen holder i Eliteserien, men knapt nok det. Denic har vært en stor skuffelse hittil, men skal få litt mer tid på tilvenning. Tar riktignok opp kvoteplass. Lundemo grei rotasjon, men kan ofres for noen mindre skadeplaget/større utviklingsmuligheter.

På kantene vet vi at det alltid blir skader i RBK. Årets sesong blir sikkert ikke noe unntak. Adegbenro og Jebali er bra når de er i slag. Helland vandrende kjeks hvis 2019 virkelig blir make or break. Også Levi da. Ikke lett å bli klok på. Best som 10er? Tipper det er noe interesse fra Sverige her.

Til sist har vi en Bendtner som akkurat nå er lenket fast til København, og som hadde et til tider elendig 2018. Vil Søder få flere muligheter under haugalending Horneland?

Bjørnebye har en stor jobb foran seg gjennom to vinduer nå.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 15.01.2019 17:05    Post subject: Reply with quote

Høyreback og venstreback må forsterkes først og fremst, men også keeperplassen hvis Østbø drar.

Høyreback: Hedenstad er ikke engang brukbar defensiv 1v1 etter Eliteserie-standard og blir fullstendig overkjørt mot bedre motstand. De Lanlay er brukbar backup på høyrebacken, men ingen direkte oppgradering. Her må RBK ta grep. Ønsket Witry, som sa nei. Reitan skal visst på utlån, så da blir det forhåpentligvis ny spiller inn.

Venstreback: Åpenbart et problemområde hvis Meling blir skadet/suspendert/solgt. Har ikke 100% oversikt over juniorene, men Torbjørn Heggem er vel venstreback? Han var jo med i troppen for mesterfinalen i 2018, så er vel en av de som er lengst fremme i køa. Likevel veldig usannsynlig at han får tillit som andrevalg bak Meling. Her blir det sannsynligvis ny spiller inn.

Keeper: Østbø meldte vel i Adressa at det var lite aktuelt å fortsette som så tydelig andrevalg. Regner med han forsvinner med mindre Hansen får en langtidsskade i nær fremtid. Da er spørsmålet om RBK har såpass tillit til Faye Lund at han kan være andrevalget gjennom sesongen. Det burda han jo være klar for, spilte vel flest minutter av samtlige U20-spillere i de to øverste divisjonene i 2018. Så er spørsmålet om Rasmus Sandberg er moden for å være i troppen hvis en av de to andre blir skadet. Han har jo erfaring fra aldersbestemte landslag og signerte proffkontrakt for et halvår siden, men kanskje litt tidlig? Regner med RBK henter inn en ny andre/tredjekeeper om Østbø selges.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 15.01.2019 18:21    Post subject: Reply with quote

Heggem er vel midtstopper. Hvis du skal ta opp en venstreback fra andrelag/juniorstall antar jeg at det Williams som ligger best an? Han virker som en spennende type, men erfaring hovedsaklig fra 3. divisjon er ganske tynt. Et sted må man starte, men det vil overraske meg hvis de ikke henter inn en ny spiller i denne posisjonen. Hvis Horneland ikke mener alvor med å gi klubbens egne talenter en reell sjanse.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2019 18:44    Post subject: Reply with quote

Tror fort Denic kan være en spillertype Horneland liker. Virker som han har relativt god løpskapasitet og er også veldig fremoverrettet. Hadde likt å se mer til han denne sesongen på bekostning av Konradsen.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 15.01.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg er litt skeptisk til Horneland bebudete slanking av stallen. Han kommer inn og lover en knallhard treningshverdag, vi må tørre å pushe grenser er ordene han bruker. All erfaring tilsier at det kommer til å bli skader av sånt. Spesielt hvis man tar kampprogrammet vårt i betraktning. Vi trenger en bred og sterk stall, ikke en tynn og spiss en. Bruker vi ressursene våre på kun de 14-15 beste spillerne så står vi der med Robert Williams og Torbjørn Heggem når vi skal spille CL-kval til sommeren. Overgangsvinduet åpner ikke før 3.runde heller, så det er nå vi må planlegge stallen for sommerens aktiviteter.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 16.01.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Det må ryddes i stallen nå, og vi må ha minst 15 ikke-forbudtord-spillere. Det handler om sunn drift.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.01.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

Du har gått for lenge på BI.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.01.2019 17:49    Post subject: Reply with quote

Dahl Reitan, Helmersen og Skarsem på utlån. Helland eneste trønder igjen i elleveren - uten at de tre nødvendigvis var der, men håper absolutt at minst én, helst tre, vil ta steget!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.01.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Får vi inn Jo Inge Berget, Mats Møller Dæhli, Martin Linnes og Gustav Valsvik, så vil det jo bli tidenes signeringer. Ut med Bendtner og det andre daukjøttet så blir det bra. Har ikke vært så stor optimist siden jeg fikk vite at vi skulle få en trener av internasjonal klasse...

Men, er litt ambivalent i forhold til å miste Hansen..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.01.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

Noen som har en hard-on for Molde sitt lag i 2013 eller?

Tidenes signeringer? Ja vel.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 18.01.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Synes Berget og Linnes er mest interesange av de som er nevnt her nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 18.01.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

A: "Ut med daukjøttet"
B: "Valsvik og Berget inn"

Does not compute.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 18.01.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Blir interessant å se hva mer som skjer på overgangsfronten. Det er fint at man får ryddet opp litt og kvitte seg med spillere som ikke er gode nok og sende talenter på utlån, men det må jo fylles på. Med Reitan, Amundsen og trolig Gersbach ut så er det 0 dekning på backene bak de som starter. Regner med at det jobbes med å få inn alternativer her.

Hva mer enn det som skjer er jeg spent på. For øyeblikket er det neppe plass til en ny offensiv spiller før noen drar, og Bendtner drar tidligst til sommeren vil jeg tro. Søder har jo blitt linket bort men mulig han er mer motivert under en ny trener.

Det er sånn jeg ser det litt vanskelig for RBK å hente nye spillere akkurat nå som ikke er stallfyll eller unge spillere. Henter man en klassespiller i en posisjon så betyr det nok at en fast spiller må ut. Ingen av de som spilte fast forrige sesong tror jeg vil finne seg i å bli benkesliter. Det skader ikke med stor bredde, men det er begrenset hvor stor stall/hvor mange "profiler" man kan ha før flere blir misfornøyde.

Jeg tror ikke det kommer til å skje så veldig mye. En back eller to inn og så håper jeg selv på at man kunne byttet ut Lundemo i en annen spiller på midten. En midtbanespiller er vel noe man sånn sett kan håpe på uten at noen trenger å forsvinne ut også. I hvert fall om Villhjalmsson drar.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 19.01.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Vilhjalmsson er på vei ut og nå ryktes også Søder ut. Gitt at de begge drar er spørsmålet da om vi skal handle ny spiss. Kan det tenkes at Horneland ser for seg Jebali som spiss? Usikker på om Jebali passer som ensom spiss, men det trenger ikke være feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 19.01.2019 17:30    Post subject: Reply with quote

tenkt på det selv, trenger ikke være feil. Avslutningsegenskapene er bedre enn hos de andre spissene våre
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 19.01.2019 17:38    Post subject: Reply with quote

Så er det jo det at Jebali egentlig ikke passer som ving. Jeg tror fort det kan slå positivt ut å rendyrke Jebali på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 19.01.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Noen sammenliknet Jebali med Prica, en litt tregere og veikere Prica.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 19.01.2019 18:06    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Vilhjalmsson er på vei ut og nå ryktes også Søder ut. Gitt at de begge drar er spørsmålet da om vi skal handle ny spiss. Kan det tenkes at Horneland ser for seg Jebali som spiss? Usikker på om Jebali passer som ensom spiss, men det trenger ikke være feil.


Nå har jeg ikke fått med meg hvilken formasjon Horneland har tenkt bruke, men om vi fortsetter med 4-2-3-1 kan jeg gjerne tenke meg Jebali på topp og Bendtner i rollen bak. Mer ballkontakt på Bendtner og et bra oppspilspunkt og Jebali som virker å være effektiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 19.01.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at den eneste posisjonen Bendtner kan spille hos oss er spiss, uansett tallkombinasjon. Vi har ikke råd til å ha en så løpssvak spiller på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 68, 69, 70  Next
Page 8 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb