English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 421, 422, 423 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2019 00:08    Post subject: Reply with quote

Solbakken kom til Ranheim foran sist sesong og fikk rikelig med spilletid på slutten av året etter at skader ødela deler av vårsesongen. Totalt ble det elleve kamper for kantspilleren, hvorav seks fra start i Eliteserien.

Nå er han belønnet med ny kontrakt som varer ut 2021-sesongen.

(...)

- Det var dette jeg ville og det er så klart veldig godt å ha kommet til enighet med klubben om en ny avtale. Jeg føler Ranheim er det rette stedet å være for meg for å fortsette utviklingen, sier Solbakken.

Les mer: Solbakken forlenger med Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 09.01.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Herlig å se folk som tar ansvar! Fikk helt klart store pluss i boka mi av dette.

Antakelig et malapropos dette, men det har blitt så lenge siden nå at jeg må spørre fordi jeg ikke husker: Hvordan var egentlig reaksjonene jevnt over da Lars Bohinen nektet å spille landskamp mot Frankrike fordi de hadde begynt med prøvesprengninger med atomvåpen? Jeg innbiller meg at han ble til dels latterliggjort i ganske bred skala, i motsetning til dagens toppidrettsutøvere når de gjennomfører en sånn symbolhandling på etisk/moralsk grunnlag. Eller tar jeg feil?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 09.01.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Tenk om jeg var like god
Som Lars (Lars) Bohinen
Jeg kunne nektet å spille fotball mot franskmenna på grunn av prøvesprengninga
Og stått fram med ryggrad og moral i media i media
Jadda i media
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 09.01.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Jada, jeg tenkte på den der, jeg også.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 09.01.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:

Antakelig et malapropos dette, men det har blitt så lenge siden nå at jeg må spørre fordi jeg ikke husker: Hvordan var egentlig reaksjonene jevnt over da Lars Bohinen nektet å spille landskamp mot Frankrike fordi de hadde begynt med prøvesprengninger med atomvåpen? Jeg innbiller meg at han ble til dels latterliggjort i ganske bred skala, i motsetning til dagens toppidrettsutøvere når de gjennomfører en sånn symbolhandling på etisk/moralsk grunnlag. Eller tar jeg feil?


Jeg var på denne landskampen og der ble det gjennomført en aksjon på stadion hvor det ble delt ut A4 ark med tegning av en soppsky med "non" skrevet inni. Mener å huske at de fleste som var på stadion var med på denne aksjonen. Så noe støtte i folket hadde han.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

– Det er kjempedeilig. Det er godt å komme i gang på denne måten. Det er fint at medspillerne ser at jeg kan spille fotball, forteller Sørloth til VG.

I torsdagens treningskamp i Spania mot tyske Holstein Kiel, som ligger på 5. plass i 2. Bundesliga, viste trønderen litt av hva som bor i ham.

Først knuste Sørloth en hjelpeløs oppasser og stanget inn 1–0. Så var kraftpluggen iskald alene med keeper og trillet inn kampens andre nettkjenning like etterpå. Til slutt vant Gent hele 6–1.

VG er kjent med at det var interesse fra flere hold i forkant av Sørloths kontraktssignering med belgiske Gent i Spania tirsdag.

Selv ønsker han ikke å kommentere navn, men VG vet at han sa nei til utlånsavtaler med både den tyrkiske toppklubben Galatasaray og det engelske Championship-laget Middlesbrough.

Les mer: Kilder til VG: Sørloth sa nei til Galatasaray og Middlesbrough

Nu berättar Gudmundur Thorarinsson, som följs av klubbar utomlands och känner sig redo för en flytt, att Peking tydliggjort för honom att han inte är till salu i vinter. Över huvud taget.

- Jag har ett år kvar på mitt kontrakt och de ligger på för att jag ska skriva på ett nytt avtal. De har sagt till mig att jag inte får lämna, oavsett vad, säger Thorarinsson till fotbolti.net.

- Jag trivs i Norrköping. Truppen är bra och tränaren är bra. Förra säsongen gick bra.

Läs mera: Peking-kuggen: "Klubben har sagt att jag inte får lämna - oavsett vad"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Ural ønsker å leie Stefan Strandberg.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 11.01.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kilder til VG: Sørloth sa nei til Galatasaray og Middlesbrough


Gent er sikkert greit nok det, middels Belgisk klubb som scorer greit med mål. Synes likevel det er litt rart dersom han valgte bort Middlesbrough da de kanskje hadde vaert en ideell utviklingsarena for å blitt vant med intensiviteten og tempoet, og gå gradene i engelsk fotball (kanskje var det bra i og med at Karanka nå har fått sparken).
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.01.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

Han har den samme treneren i Gent som han hadde i FCM. Har nok mye å si.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.01.2019 08:17    Post subject: Reply with quote

Noen har skjønt tegninga, og tar konsekvensen.

https://www.adressa.no/10...7092b.html
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.01.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Hvilket allerede er gjengitt
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.01.2019 12:30    Post subject: Reply with quote

En god ting kan ikke... osv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2019 16:01    Post subject: Reply with quote

Samtlige af de kilder, B.T. har talt med, fortæller, at Nicki Bille er 'en god dreng'.

Selv én af de trænere, som han måske skuffede allermest. Per Joar Hansen, som var Billes træner i Rosenborg. Han troede på knægten, som aldrig manglede vilje og passion, når det kom til at spille fodbold.

»Ja, hvor skal man starte, hvor skal man starte?« siger han, da han bliver spurgt om, hvordan han ser Bille som person.

»Nicki er nok den spiller, som har taget mest af min energi som træner, fordi jeg måtte bruge så mange kræfter på ham. Ikke bare én til én, men også fordi jeg skulle forsvare ham udadtil. Det blev en udfordring i omklædningsrummet, som er meget krævende som træner. Man vil jo gerne, at han skal lykkes. Det inderste af Nicki er jo, at han er en god fyr. Derfor skuffer det mig nu, hvis det er sandt, at han har været involveret i alt det, som jeg hører. Jeg bliver meget bekymret, for det er jo ikke godt overhovedet,« siger han.

Lige nu er Nicki Billes arm i gips. Juledag blev han opsøgt i sin lejlighed af tre personer og skudt i højre arm så slemt, at førligheden ifølge B.T.s oplysninger kan ryge i svinget.

Vi er kommet til tredje kapitel i serien 'Bad Boy Bille - Hvordan kunne det gå så galt?'. I artikelserien om Nicki Bille forsøger vi at forklare, hvordan han er som menneske. Det billeder tegner vi gennem de folk, fodboldspilleren har arbejdet med.

Læs mere: Den norske træner der troede på Bille: 'Jeg bliver meget bekymret'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2019 20:21    Post subject: Reply with quote

Stig Torbjörnsen stannar i IFK Norrköping i minst tre år till.

(...)

– Det finns större klubbar, visst men det är så mycket spännande på gång. Jag trivs väldigt bra med alla i klubben och samarbetet har fungerat väldigt bra så här långt. Jag gillar klubbens sätt att jobba och hur Jens (Gustafsson) tänker. Han är inte bara en bra coach, säger 53-åringen till Sporten.

Efter en lång sejour i Rosenborg lämnade Torbjörnsen klubben och arbetade kort för Viborg innan han kom i kontakt med Jens Gustafsson.

De två har en daglig kontakt och stämmer av när Torbjörnsen är ute på uppdrag.

– Jag har ingen familj eller barn och är tillgänglig 24 timmar om dygnet. Vill de att jag ska ta åka någonstans så åker jag.

Läs mera: IFK är överens med norrmannen

Hvad Nicki Bille har gjort for at blive udsat for et attentat, er uvist. Med næsten 100 procent sikkerhed er hans fodboldkarriere forbi.

Selv udtalte han i sommer, at han har maniodepressive træk, som giver sig udslag i humørsvingninger. Men hvad der er sket, og om de træk ligger til baggrund for noget, kan man ikke spå om.

Nikola Juric Jægerfeld, der var agent for Bille i 15 år, kan ikke længere genkende Bille. Agenten tror ikke, han selv kunne have gjort mere for at hjælpe den tidligere landsholdsspiller. Han har ikke haft kontakt til Bille siden september, siger han.

»Måske sidde mere på ham eller flytte med ham, hver gang han flyttede. Det er vel det, men set i bakspejlet kunne jeg ikke gøre mere. Jeg har gjort alt. Jeg har nærmest været flyttet ind hos ham, der har været daglige samtaler, psykologer, anger management, der har været gjort alt for at hjælpe. Den sidste del er jo, at når en ung mand ikke vil hjælpes, så er det jo svært at vide, hvad man skal gøre.«

Læs mere: Billes endelige nedtur: 'Han har nogle indre dæmoner'

Lustig:

Det har gått väldigt mycket rykten om att du ska spela i AIK i sommar. Vissa menar att du även är klar för klubben. Vad kan du säga om det?

– Det finns egentligen inget att säga där, för det är inget. Jag har kontrakt med Celtic och hoppas förlänga här. Bollen ligger hos dem. Om de vill att jag fortsätter så stannar jag kvar här.

Om Celtic säger att de inte vill utnyttja optionen, är det klart att ni flyttar hem till Sverige då och att AIK kan bli aktuellt?

– Nej, om det händer så får vi se. Inget är klart med att vi ska flytta hem i så fall, då kan det lika gärna bli något annat utomlands. Men jag hoppas vara kvar i Celtic, men om det inte blir så är jag säker på att jag hittar något där jag trivs.

– Det viktiga är att det ska vara bra för familjen och även fotbollsmässigt.

Det var efter att du var med på AIK:s guldfirande som ryktena tog fart?

– Ja, och hade jag varit lite smart hade jag fattat att det skulle komma ut att jag var med dem och att det skulle börja ryktas. Men det var liksom inget mer med det. Sebastian Larsson ringde och visste att jag var i Stockholm och frågade om jag var sugen på att komma ut.

– Mer än så var det inte. Det var ingen stor grej.

Läs mera: ”Hade jag varit smart hade jag fattat det...”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 16.01.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Rasmussen til Fiorentina
https://m.tuttomercatoweb...ro-1202416
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 16.01.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Får håpe på videresalgsprosenter om det stemmer. Men gitt at overgangssummen vi fikk på i underkant av 20 mill stemmer så er vel det lite trolig. Uansett hyggelig for Jacob som virker som en herlig type. Tror vi fikk ut så mye vi kunne av han.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.01.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

Er ikke den nettsida relativt lite troverdig?
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 16.01.2019 18:59    Post subject: Reply with quote

20? Fikk vi ikke godt under 10 da?

Rasmussen har ikke spillt så mye i Empoli, så overraskende om Fiorentina henter han.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.01.2019 19:14    Post subject: Reply with quote

Det sikreste jeg har hørt er mellom 14 og 19 millioner for Rasmussen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 17.01.2019 10:53    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...ester-city

Mix er i Sør-Korea. Kjekt lite innblikk i City-group.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 17.01.2019 17:39    Post subject: Reply with quote

Fredrik Vinje til Ranheim, på utlån til Blink denne sesongen. Han mistet hele 2017 og deler av 2018-sesongen pga korsbåndskade. Med en skadefri vinteroppkjøring blir det meget spennende å følge utviklingen.
https://s-n.no/lanes-ut-f...til-blink/
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 17.01.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-millioner
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Får satse på at Bjørnebye er bedre enn Hoftun når det gjelder å sikre seg andel av (netto) videresalg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 17.01.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Om de får 15 millioner, så bør RBK få rundt 5 millioner. Alt annet vil være skuffende.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.01.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Vi hadde vel fått hele summen hadde vi vært en klubb som satset på talentene fremfor å kvitte oss med de før de blomstrer. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 421, 422, 423 ... 537, 538, 539  Next
Page 422 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb