English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Tåke av confirmation bias er presist uttrykt, Hedon, og den går begge veier, til og med for folk som er uttalt klare over problematikken.

Men ad hvem sitt poeng hva var, så kan man i alle fall være enige om at diskusjon om Bendtners kvaliteter eller manglende sådanne kanskje hører mer naturlig hjemme i hans egen tråd, mens det generelle poenget (mitt) om ønske om høyere teknisk-taktisk nivå hos spillerne kanskje kan diskuteres videre her. Hvis du tillater meg en anelse mer teskjebruk. Jeg tror ikke tråden er tjent med at den også ender opp i Bendtner-, Kåre-, eller Koteng-hølet.

Det er også derfor jeg gjør mitt beste for å spore den tilbake på det generelle sporet på slutten av hvert innlegg. Teknisk nivå. Pasningsspillere. Mer av de? Nei? Hvorfor ikke? De er allerede gode nok, mener du? Eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.12.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

Jeg mener helt klart at vi er altfor dårlige både på teknikk, tempo, pasningsspill og fysikk. Trolig er vi på det kollektivt laveste nivå siden tidlig på 90-tallet. Vi var vesentlig bedre på en del av disse punktene også de årene vi var på 7. plass. Jeg har i halvannet år mast om at vi er helt blottet for typer med internasjonalt enere, og det blir bare tydeligere for hver måned som går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 03.12.2018 17:54    Post subject: Reply with quote

Spent på om Hjulmand kunne for eksempel fått forglemte Malte Amundsen til å ta steg, om Malte nå skulle få bli her neste år. Da har vi jo plutselig en habil venstreback bak Meling.

Hvordan har han gjort det på utlån til Braunschweig forresten? Ser de rykka ned, lover ikke godt..
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 03.12.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Ifoelge transfermarkt har de opsjon paa kjoep. Han har foevrig spilt 11 kamper og scoret 1 maal i 3. Bundesliga og laget ligger desidert sist.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 10.01.2019 08:04    Post subject: Reply with quote

Hansen
Dølle-Besim-Tore-Meling
Jensen-Trondsen
Helland-Jebali-Samuel
Bendtner
Back to top
View user's profile Send private message
enur81
Senior


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 131
Location: Moss

PostPosted: 10.01.2019 08:50    Post subject: Reply with quote

Det skal bli interessant å se om Horneland får opp motoren hos trioen Helland-Jebali-Bendtner, de lukter ikke akkurat intenst press.

Hansen
Dølle/ny-Besim-Tore-Meling
Jensen-Trondsen
Samuel-Jebali-Ã…sen
Bendtner
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 10.01.2019 08:59    Post subject: Reply with quote

enur wrote:
Det skal bli interessant å se om Horneland får opp motoren hos trioen Helland-Jebali-Bendtner, de lukter ikke akkurat intenst press.


Vi kommer neppe til å se mer enn en av de på banen til enhver tid. På sikt (feks. ett år frem i tid) så tipper jeg at kun Helland fremdeles er i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.01.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

De tre der er veldig, veldig dårlig trent på fotballkomdisjon. Den må opp flere hakk eller så er det rett ut. Vi kan ikke ha gratisspillene i RBK med piruetter og hoftefest når motstanderen går forbi deg.

Jeg mener RBK kunne klart å slippe inn kun 10 til 15 mål på en sesong i TL dersom alle hadde ytt den innsatsen som man skal forvente.

Det er også helt klart at dette hoftefestproblemet har også ringvirkninger. Det gjør at blant annet Hedenstad blir enda dårligere enn han er når han får så lite hjelp defensivt.

Håper Horneland evner å slå gjennom dette tullet som har etablert seg. Det bør være noen i det fysiske apparatet som ryker.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.01.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg Jebali bidrar ganske bra i den defensive jobbingen. Skjønner ikke helt hvorfor han plutselig er hakkekylling, og nevnes i samme åndedrag som Bendter og Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 12:44    Post subject: Reply with quote

VG nevner Konradsen som potensiell midtstopper i Hornelands ellever. Det må da være helt katastrofe? Se for dere alle pasnings- og klareringsforsøkene som vil gå rett i føttene på f.eks. Eirik Hestad på 17 meter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.01.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Det er jo, ikke overraskende, bare basert på kvalitativt dårlig synsing. Jeg vil ha han helvetes langt vekk fra start-11ern.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 10.01.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro at Eirik kommer til å like Denic også, han er en sinnsykt hardt arbeidende spiller som yter max og litt til noen ganger.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 11.01.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Juch wrote:
VG nevner Konradsen som potensiell midtstopper i Hornelands ellever. Det må da være helt katastrofe? Se for dere alle pasnings- og klareringsforsøkene som vil gå rett i føttene på f.eks. Eirik Hestad på 17 meter.


Ang pasningskvalitet er det vanskelig å forutse om det holder. Han har dårlig pasningskvalitet for en midtbanespiller men det kan godt være at det kan gå bra som stopper, jeg anser han for minst like godt som Tore og Hovland på dette området (bare tenk hva som ville skje når en av de to skulle styre spillet vårt som anker...). Konradsen har godt nok hodestyrke, tempo, duellstyrke og hans beste øyeblikk som ballfordeler er når han er dyp i banen og har overblikk, så hvorfor ikke prøve han? Heller Konradsen enn Lundemo som stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 11.01.2019 09:44    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
Hansen
Dølle-Besim-Tore-Meling
Jensen-Trondsen
Helland-Jebali-Samuel
Bendtner


Denne her er spennende! Bare det å se Besim fremfor Hovland gjør at jeg gleder meg til 2019-sesongen! Litt 50/50 om jeg ønsker å se Helland eller Levi på høyrekant. Denic er også potensielt startobjekt med en enorm løpskapasitet Horneland kommer til å elske. Meget spennende lag! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 11.01.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

håper vi får se Besim og Jebali, men jeg tror ikke det blir mye spilletid på de. desverre
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

Hansen
Ny-Besim-Tore-Meling
Jensen-Denic
Ny/Helland-Trondsen-Samuel
Bendtner


Vi trenger mer fart og innleggskvalitet på kanten.
Helland må nok dessverre være superinnbytter (håper jeg tar feil)
Dølle er et skademareritt og har ikke erfaring nok til å bli en defensivt stabil vingback.

Håper på et hurtigtog med innleggsfot på høyresiden samt en vesentlig mer stabil høyreback defensivt (som også kan bidra offensivt) slik at midtforsvaret slipper å dekke rom de ikke har kapasitet og forståelse til å dekke.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 11.01.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

Ny trener og ingen klippekort. Spiller han ikke nå er det fordi Hovland er bedre. (og yngre spillere gjør flere tabber, normalt sett)
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 11.01.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Hovland har ingenting i Rosenborg å gjøre, veldig begrenset spiller som bare vil være på sitt beste borte mot Tromsø og FHK.
akkurat samme styrker og svakheter som Wangberg. vi hadde ikke ville betale 12 mill for han. ett spillende lag som RBK skal være så er vi helt avhengig av stoppere som Besim.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 11.01.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Ser for mæ Denic på høyrekant, tror han er det beste alternativet der akkurat nå - har trua på han, han har den rette intensiteten, og er ok/bra med ball.
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 11.01.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Skulle vi kjøpt wangberg hadde det nok kosta mer enn Hovland. Tromsøprisene er ikke kjent for å være rimelige.
Back to top
View user's profile Send private message
jaso
Senior


Joined: 04 Apr 2011
Posts: 217

PostPosted: 11.01.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

Håper på litt meir rullering blant 15ish stk enn en fast 11er.
Sett litt opp mot motstander.
Vil egentlig selge unna en del spelarar, men antar at dette ikkje er så aktuelt før sommaren, så vil sjå det rullert litt i denne gata med dagens tropp.
Parantes på spelarane som har rykte for å reise i dette vinduet

Hansen-(Østbø)
Hedenstad/(Reitan) - Hovland/Besim/Tore - Meling/(Reitan)
Mike-Trondsen-Denic
Helland/Levi - Jebali/Mike/(Matti) - Samuel/Dølle
Bendtner/Søder

Konradsen, Lundemo og Botheim vil få mulighet mot antatt svake lag/ved skade.
Laget bør kjenne så godt til spelemønsteret at det vil fungere tilnærma likt uansett start 11. Dette skal også hjelpe på å forhindre så mykje skade som det tidvis var i 2018.

Viss det er flyt i RBK igjen i år, så vil nye spelara bli fiska opp av andre klubbar, det er slik det er. Då er det greitt å ha fleire som kan holde samme plassen. Trondsen ut er ingen krise viss Denic/Jensen kan holde fortet til ny 3. mann er på plass osv..
Ut over 15ish jamngode spelarar for top 11, så bør resten være gode unge som kan utfordre, kanskje kan vi få en ny Fredrik, Jonas eller Ole på sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hawkie
Junior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 27
Location: Trondheim

PostPosted: 11.01.2019 18:21    Post subject: Reply with quote

Hvor får dere disse formasjonene fra? Tror Horneland har sagt at han tenker å spille med 4 bak og 3 på midten, med 2 indreløpere

Håper på noe som

Hansen
Yanni-besim/ogbu-tore-meling
Trondsen
Jensen-matti
Helland-bendtner(og mye botheim)-samuel
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.01.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

jaso wrote:
(...) Vil egentlig selge unna en del spelarar, (...)
Parantes på spelarane som har rykte for å reise i dette vinduet

Hansen-(Østbø)


Du vil ikke ha en erfaren reservekeeper altså - dristig!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
jaso
Senior


Joined: 04 Apr 2011
Posts: 217

PostPosted: 12.01.2019 02:59    Post subject: Reply with quote

Tss, Hansen er vel best i norge med skade også? Razz

Neida, trur du misforstod, parantesen var for dei som har vore rykta ut.
Vil gjerne ha Østbø med vidare og i rullering.

For så vidt kan troppen bli som den er til sommarvinduet, kan være en ny vår for fleire her.

Ang formasjon, så er det nok synsing fra alle her.
En grunn for å spele med snudd v er at vi mangler et anker som har tatt rolla i dagen tropp.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 12.01.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Rasmus og Saga

Horneland sier et par interessante ting om hvordan RBK skal se ut på banen i 2019.

- Vi skal være veldig kompakt og ha mange spillere rundt ballen til enhver tid. Det betyr også en svært høy back-linje. Da bør vi kanskje få inn en midtstopper med mer fart?

- Kantene skal søke bakrom hele tiden. Synd at vi brukte 11 mill på Jebali for noen måneder siden, og så passer han virkelig ikke inn i den nye trenerens tanker om kant-rollen. Ingen framtid for Levi i hvert fall. Her må vi rydde plass til kanter med fart.

Det jeg gjerne skulle sett at han utdypet er når han sier at indreløper-rollen har endret seg på 10 år. Noen som har noen tanker om hva han kan mene?

I tillegg sier han at vi har en usunt stor stall. Her skal det tynnes.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 68, 69, 70  Next
Page 6 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb