English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 10.01.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

Uansett utfall; han er ikke velkommen tilbake til Lerkendal...mannen har allerede fått en meget stor kompensasjon og kan fritt gå rett inn i en ny jobb! Han er mildt sagt ekstremt privilegert! Men skal tyne ut alt han kan fra en klubb «han elsker»! Kos deg på Kypros Kåre, ikke kom tilbake til Lerkendal...
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 10.01.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Håper Kjernen sender ut en pressemelding eller skriver noe på sine sider hvor håpløst dette kravet fra Kåre og Erik er.
Dette er det bare å ta stor avstand fra hvis du er RBK`er.
Griskheten har tydeligvis ingen grenser hos KÃ¥re.
_________________
You`ll never walk alone!!


Last edited by batigol on 10.01.2019 11:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Måtte de aldri få noen som helst befattning med Rosenborg noen gang igjen! Evil
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 10.01.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

Over 10 mill??
Har han klikka helt???

Lurer på hva den gjengen som sto utenfor Lerkendal og hyllet de tenker nå
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 10.01.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvor mange av de som møtte opp til "minnestunden" , på Nils Arnes plass, som fortsatt syns Kåre er kongen..
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.01.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Om dommeren dømmer denne saken ut ifra hva som er usaklig oppsigelse generelt i arbeidslivet og ser bort i fra at fotballen opererer på en annen planet så tror jeg fort Kåre vinner fram her. Kanskje ikke 10 mill, men sikkert en betydelig sum.

Det vil bli vanskelig for noen å ansette Kåre igjen og det vil bli vanskelig å tilby lange kontrakter etter dette som andre nevner.

Å komme å kreve en helt vanvittig usaklig sum etter allerede å ha fått 3 mill er det endelige beviset på at Kåre ikke har noe i RBK å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Karma kommer til å bite ræva deres så inn i h..

Bryr seg tydelig lite om klubben ja, da de vet at de kommer til å bli et hat objekt der for all fremtid på Lerkendal nå.

Good riddance.
Back to top
View user's profile Send private message
davus
Rutinert


Joined: 10 Mar 2005
Posts: 612
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Vil ikke gå til den lengden at de ikke er velkomne på Lerkendal igjen, men dette virker særdeles absurd tatt i betraktning både inngangen til jobben og forholdet som ellers har vært mellom Kåre/Erik og Rosenborg.

Først og fremst er dette jo trist, da det, fra en supportervinkel i det minste, er komplett uforståelig at noen som er "RBK'ere" vil gå denne lengden mot klubben som har gitt dem så mye på et sportslig og personlig plan. Er de da griske? Bitre? Det virker så, og som mange påpeker vil dette nok påvirke deres sjanser for jobber innenfor fotballen i Norge, hvert fall med mer enn 1 år. Fra min vinkel virker dette som at de skyter seg selv i trenerfoten, og går for en sak som muligens ikke burde vært en sak om de var klubbfolk av hjertet.
_________________
Forza Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 10.01.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Syns ikke det er ulogisk at han krever full lønn ut kontraktsperioden. Det at han krever bonus for 4 seriemesterskap og cupmesterskap er kanskje litt kjepphøyt. På den annen side har han jo oppnådd gode resultater i klubben.

Er det fortsatt Nordheim som er RBK's prosessfullmektig?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.01.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde ærlig talt denne saken handlet kun om ære og å "statuere et eksempel" og ikke om penger. Naivt.

Dette handler kun om penger. Blir kvalm.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Tips til naive supportere: slutt å dyrke spillere og trenere som helter og legender. Dette er bare en jobb for dem, de drar dit de får best betalt.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 10.01.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Det er jo vanlig utgangspunkt for forhandlinger, også om de tas til retten, å kreve maksimalt av hva som er mulig. Litt som med pruting. Så akkurat dét synes jeg er som forventet når han først ønsker å få prøvet saken. Er nok det han har blitt rådet til av sin advokat også.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Syns ikke det er ulogisk at han krever full lønn ut kontraktsperioden. Det at han krever bonus for 4 seriemesterskap og cupmesterskap er kanskje litt kjepphøyt. På den annen side har han jo oppnådd gode resultater i klubben.

Er det fortsatt Nordheim som er RBK's prosessfullmektig?


Hvorfor syns du ikke det er ulogisk? Kåre og RBK ble sammen enige ved kontraktforlengelse 1 år etterlønn ved eventuell oppsigelse.

Dette var han selv opptatt av å få inn for å sikre seg selv økonomisk om oppsigelse skulle skje.

Så skjer det, og han får utbetalt hva som står i kontrakten.

Og du mener det er logisk at han da krever penger for helekontraktperioden?

Og ikke kun lønnen, men teoretiske bonuser også?

Griske faen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.01.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Tror dette kan bli pinlig for Hoftun, som tross alt fikk tilbud om en annen stilling. Han ble teknisk sett ikke sparket, men takket nei til en omplassering. Vinner han frem, skjønner jeg nada av lover og regler i arbeidslivet.

Så vil jeg ønske Ingebrigtsen lykke til med å finne en ny arbeidsgiver. Sikkert veldig mange som ønsker å ansette en trener på lang kontrakt når han saksøker for "alle pengene i verden" om han blir sparket. Nå har han vel også vist at han har samme utvikling i humør og engasjement i to klubber, slik at det er en viss at det vi skje igjen. Aldri ansett Ingebrigtsen for mer enn to år.

Godt disse to fikk en hyllest foran Lerkendal, da, med folk som hyllet de joviale, folkelige karene med hjertet i klubben. De er virkelig en(/to) av oss!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.01.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Tror han skal overbevise godt for å få en grei jobb utenfor fotball etter dette også jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 10.01.2019 12:21    Post subject: Reply with quote

Hvis oppsigelsen var usaklig er det klart man skal ha teoretiske bonuser også. Det må imidlertid foreligge alminnelig sannsynlighetsovervekt for at Rosenborg hadde tatt gull i sesongene. Basert på de siste års resultater er det nok mulig at dette kan sannsynliggjøres tilstrekkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Det røk siste rest av respekt for Kåre og Erik...
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 10.01.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Willoch wrote:
Syns ikke det er ulogisk at han krever full lønn ut kontraktsperioden. Det at han krever bonus for 4 seriemesterskap og cupmesterskap er kanskje litt kjepphøyt. På den annen side har han jo oppnådd gode resultater i klubben.

Er det fortsatt Nordheim som er RBK's prosessfullmektig?


Hvorfor syns du ikke det er ulogisk? Kåre og RBK ble sammen enige ved kontraktforlengelse 1 år etterlønn ved eventuell oppsigelse.

Dette var han selv opptatt av å få inn for å sikre seg selv økonomisk om oppsigelse skulle skje.

Så skjer det, og han får utbetalt hva som står i kontrakten.

Og du mener det er logisk at han da krever penger for helekontraktperioden?

Og ikke kun lønnen, men teoretiske bonuser også?

Griske faen.



Det er jo denne klausulen de mener er ugyldig ihht aml 15-16 (2). Er klausulen ugyldig vil han vel i utgangspunktet ha krav på lønn i hele kontraktsperioden. Enig i at bonuser virker noe søkt. Dommer Selvaag vil avgjøre i første instans.

Tipper imidlertid at det blir forlik i denne saken før den kommer i gang.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Jeg ville holdt meg til en avtale som jeg selv hadde inngått og fullt ut forstått. Det definerer for meg hva slags menneske og mann du er.

Og han har definert seg som en grisk liten dritt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

Pjoltergeist wrote:
I sum kan dette utgjøre inntil 10 millioner kroner argumenterer Ingebrigtsens advokat, som setter opp dette regnestykket:

* Tapt grunnlønn 2019–2020: 6 millioner kroner.
* Bonus seriemesterskap 2019–2020: 1.400.000 kroner.
* Bonus cupmesterskap 2019–2020: 600.000 kroner.

Ingebrigtsen mener dessuten at han har krav på en «ikke ubetydelig» kompensasjon for tort og svie. Den tidligere RBK-trenerens advokat beskriver «den urettmessige avslutningen» av arbeidsforholdet som grovt klanderverdig fra Rosenborgs side.


Fra en kollega som holder med en annen klubb:

Nå skjønner jeg hvorfor RBK valgte Horneland

Sikrer at det ikke er noen bonus å utbetale til gutta Smile


Last edited by PerO on 10.01.2019 12:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 10.01.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg ville holdt meg til en avtale som jeg selv hadde inngått og fullt ut forstått. Det definerer for meg hva slags menneske og mann du er.

Og han har definert seg som en grisk liten dritt.


AML er preseptorisk dvs ufravikelig for andre enn virsomhetens øverste leder jfr § 1-9 jfr 15-16 (2).

Over og ut.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg ville holdt meg til en avtale som jeg selv hadde inngått og fullt ut forstått. Det definerer for meg hva slags menneske og mann du er.

Og han har definert seg som en grisk liten dritt.


AML er preseptorisk dvs ufravikelig for andre enn virsomhetens øverste leder jfr § 1-9 jfr 15-16 (2).

Over og ut.


Trenere og klubber har blitt enige om kontrakt (som som oftest inneholder en sikret utbetaling ved oppsigelse) i alle tider.

Jeg snakker ikke om lovverket, som jo nå for første gang innenfor norsk fotball skal testes ut i retten. Jeg snakker om at en mann som vil anse seg selv som hel ved ærer en avtale han selv har inngått.

I starten håpet jeg Kåre skulle tape så det dundrer etter. Men nå håper jeg litt han vinner. ene og alene fordi de dramatiske endringene en seier gir, vil sørge for at Kåre Ingebrigtsens navn i fremtiden kun vil relateres til hvorfor trenere i norge kun får 3, 6, 9 eller maks 12 måneder kontrakt. Han vil være grunnen til at trenere ikke får noen som helst sikkerhet eller forutsigbarhet. Sannsynligvil vil ikke trenere engang kvalifisere tli å få huslån. Artig.

Over og ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.01.2019 12:50    Post subject: Reply with quote

Kjernen i saken er jo i grunnen hvorvidt Ingebrigtsen var/hovedtrener er øverste leder i sin "gren". Rosenborg mener Ingebrigtsen var det, mens Kåre selv mener han ikke var det. Sånn sett er jo dette en presedens-sak, hvor man en gang for alle får avgjort dette. Utfallet kan som Dolphins er inne på endre landskapet radikalt.

Utover det er det ingen ting som skiller denne oppsigelsen fra - så vidt jeg har fått med meg - alle andre trenersparkinger i klubben og landet så lenge jeg har fulgt med.

Jeg kjenner ikke til ordlyd og innhold i denne kontrakten spesifikt, men all den tid Kåre (og Erik) fikk utbetalt ett års etterlønn kun dager etter oppsigelsen, er det rimelig å anta at dette var et punkt i kontrakten. Det forsterkes ytterligere ved at det virker å være standard i slike kontrakter å feste en fastsatt sum som "fallskjerm" ved avskjedigelse. Slik det ser ut utenfra går altså Ingebrigtsen tilbake på det han signerte på for to(?) år siden, eventuelt var denne delen av kontrakten ugyldig/ulovlig ved inngåelse.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2019 12:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Da RBK skrev kontrakt med Kåre Ingebrigtsen, var det et vesentlig poeng for begge parter å regulere en mulig avslutning av avtalen. RBK var innstilt på å gi et betydelig sluttvederlag, mot at Kåre Ingebrigtsen kunne akseptere avtalen. Et forslag med blant annet dette som innhold ble utformet og overlevert Kåre Ingebrigtsens advokat for aksept, og avtalen ble akseptert og signert av begge partene.


Fra aftenposten tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 10.01.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Griske faen! De bør kjeppjages hvis de prøver å sette sine føtter på Lerkendal igjen.

Håper de får kronisk analkløe.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 52, 53, 54  Next
Page 3 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb