English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 01.11.2018 22:06    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke han har vært tydelig dårligere enn Hedenstad de gangene han har fått prøvd seg, og synes han hadde fortjent noen kamper på "førstelaget" (alltid vanskelig å bedømme spillere opp mot hverandre når den ene spiller fast og den andre skal inn og bevise i enkeltkamper).

Uansett er det vel et ganske tydelig signal om styrkeforholdet disse 2 imellom på trening og andre sammenligningsarenaer, og det er litt skuffende at han ikke i større grad har klart å utfordre en fryktelig svak Hedenstad i hele år. Denne sesongen hadde vært perfekt for han å ta neste steg i, men nå tror jeg vi er avhengig av et nytt førstevalg i denne posisjonen til neste år. Dette dytter Reitan et hakk ned på rangstigen, såfremt vi ikke selger Hedenstad i samme prosess.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 01.11.2018 22:57    Post subject: Reply with quote

Reitans trøst er at også Roar Strand måtte en sesong i utlån og returnerte som en kanonspiller.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.11.2018 23:35    Post subject: Reply with quote

Reitan bør utvilsomt få mer spilletid for å se om han faktisk kan ta nivået. En kan ikke dømme han nord og ned fordi han ikke har gnistret de få minuttene han har fått. Horribelt at han ikke i allefall har fått noen hele kamper någenlunde sammenhengende for å vise seg frem, når Hedenstad nesten uten unntak har vært en av våre svakeste i hver bidige kamp hele sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 04.11.2018 22:45    Post subject: Reply with quote

La Reitan spille resten av sesongen. Hedenstad var ikke noe savn!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 04.11.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

Enig, men det virker som om det bare er vi på forumet som ser Hedenstads mangler. VEH er 100 prosent sikkert tilbake i neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 05.11.2018 00:01    Post subject: Reply with quote

Par kamper igjen av sesongen, taper ingenting på og benke Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.11.2018 00:28    Post subject: Reply with quote

Reitan er ikke god nok. Men ihvertfall bedre enn Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
knoff2010
Junior


Joined: 03 Jan 2013
Posts: 92

PostPosted: 05.11.2018 09:08    Post subject: Reply with quote

Helt uenig, Reitan er god nok i forhold til alternativene idag, også bør han få så mye tillit som mulig for å bli bedre.
Gutten er offensiv og tilfører laget en savnet fremoverrettet løpskraft som vi ikke har sett siden Jonas reiste.

Dette er en spiller som bør og må satses på!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 05.11.2018 09:57    Post subject: Reply with quote

Enig, tok et løp i boksen som var cm unna scoring. Det gjør ikke Hedenstad. Med Reitan på laget får vi to veldig offensive backer. Kan bli radarpar ALA Lustig og Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.11.2018 10:23    Post subject: Reply with quote

Nå så jeg ikke kampen i går, men jeg regner med at om Reitan får spilt flere kamper på rad i stedet for tilfeldigvis her og der så vil han ta steg. Samtidig åpen for å shippe ut Hedenstad og hente inn ny back om det vurderes nødvendig av sportslig.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2018 10:27    Post subject: Reply with quote

Han skal selvsagt få flere kamper å vise det på, men kampen i går var på ingen måte "dominant". Syntes folk er litt tidlig ute med å si at han bør satses på fremfor å kjøpe en ny (hedenstad må selges..), la oss gi ham noen kamper til og så dømme. Odd var tannløse.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.11.2018 10:33    Post subject: Reply with quote

Han var helt grei, verken mer eller mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.11.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

Bør få starte det meste av kamper som gjenstår nettopp for å se om han tar nivået. Det blir litt for enkelt å bedømme han hverken den ene eller andre veien basert på noen innhopp her og der. Gi han noen kamper på rad fra start, så gir det et bedre bilde på om han bør satses på. Han kommer uansett ikke til å være noe dårligere enn det Hedenstad har prestert denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 05.11.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

Enig. Han spilte seg ikke bort, og var minst like konstruktiv som Hedenstad - selv om dette stort sett betød å pole ballen til hælv...de gangene han fikk muligheten
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.12.2018 09:52    Post subject: Reply with quote

Ute i media nå etter RBL-kampen og snakker om at han er misfornøyd med spilletiden han har fått...

Det er et par momenter her. For det første: det er altså en unggutt, uprøvd på toppnivå, som er i sin første hele sesong som fast A-lagsspiller i Rosenborg, og starter sesongen som backup for en spiller i vannskorpa til A-landslaget (joda, men likevel). Jeg synes det er rimelig håpløst å allerede nå skulle begynne å vurdere å dra fra klubben for å få spilletid. Unge spillere henter tydeligvis virkelighetsoppfatningen sin fra FIFA, og regner med at dersom de møter opp på trening så blir de fast på laget i løpet av en sesong. Ref. også Levi som er ute og vil ha avklaring på om han blir 'satset på'. Hva faen, liksom?

For det andre: En bille eller en symmetrisk småstein som viser litt stake kunne ha utkonkurrert Hedenstad med det nivået han har holdt i år. Erlend Dahl Reitan har, når han har spilt, gjort ekstremt lite for å gjøre noen som helst tryggere på at han egentlig fortjener noen som helst sjanse. Vi er jo litt sånn: "Reitan inn for Hedenstad, yess!', og ti minutter senere 'Åh, hmm, offa, grøss... men kan ikke De Lanlay omskoleres, kanskje?' Moralen er: trening er trening, og alle unge spillere føler tydeligvis altid de er veldig gode der. Når du har tiårets sjanse til å danke ut konkurrenten din i kamp, så prøv å prester littegrann, i alle fall! Vær lovende! Og dominer stort på andrelaget hver gang!

Konklusjonen er vel egentlig at jeg neppe ville savnet Reitan dersom han dro. Dessverre fins det tydeligvis ingen trønderske spillere med ambisjoner om å kjempe seg til en plass på Rosenborg, de skal spille fast på Ranheim, Tromsø og Bodø/Glimt, før de nyter profflivet i Hobro og Ljungskile til Rosenborg en gang magisk henter de tilbake som førstevalg. Motgang? Konkurranse? Nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 17.12.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

blir vell fort Witrys erstatter i fjæra?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.01.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

På vei til en Eliteserieklubb på utlån i følge Adressa (Gersbach-saken). Det samme gjelder Olaus Skarsem.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 03.01.2019 11:14    Post subject: Reply with quote

Ranheim begge to?

Gerch skal sikkert til AZ, de ser jo pÃ¥ RBK som farmerklubben deres 🙈
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.01.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

Så da henter de den nest verste backen vår? Gir ingen mening.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 04.01.2019 10:45    Post subject: Reply with quote

Kan tenke meg at det blir Bodø/Glimt igjen. Jeg syns det er fornuftig med utlån. Har fremdeles troa på at han kan utvikle seg og ha en fremtid i RBK men han har stagnert og trenger en restart med mye spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 04.01.2019 19:55    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Ranheim begge to?

Gerch skal sikkert til AZ, de ser jo pÃ¥ RBK som farmerklubben deres 🙈


NAC Breda
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2019 20:42    Post subject: Reply with quote

Etter det TV 2 Sporten erfarer vil Bodø/Glimt hente Reitan. Også Ranheim skal være interessert.

– Det er ikke til å legge skjul på at jeg ikke er særlig fornøyd med hvordan situasjonen min har vært i Rosenborg i det siste. Jeg har ikke fått så mye spilletid som jeg kunne ønsket. Jeg har jo vært i Bodø/Glimt før, og nå som ting kanskje tyder på at det blir et utlån, så vil jeg jo tro at Bodø/Glimt kan være aktuelt. Men jeg har ikke snakket med dem selv om det, sier han til TV 2 Sporten.

Ifølge Reitan er det agenten som tar seg av alle slike samtaler. TV 2 vet at både Bodø/Glimt og Ranheim er interessert.

– Ranheim er sikkert interessert, men jeg har ikke tenkt så mye på de tingene enda. Nå handler det først og fremst om å trene opp skuldra etter skaden.

Les mer: Per Ciljan Skjelbred aktuell for RBK-retur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2019 19:07    Post subject: Reply with quote

Det er ingen hemmelighet at mannen Ranheim aller helst ønsker seg, er RBK-back Erlend Dahl Reitan, og klæbyggen vurderer nå et tilbud om utlån til Ranheim kommende sesong.

– Vi ser svært gjerne at Erlend spiller i Ranheim i 2019, sier Frank Lidahl.

Men også andre klubber i Eliteserien er interessert i Dahl Reitans tjenester, og det er i øyeblikket uklart hvor høyrebacken spiller fotball neste sesong.

Les mer: Ranheim henter midtbanespiller fra Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 16.01.2019 13:29    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at det ble Bodø.

https://www.an.no/fotball...5-4-942316

Utlån ut 2019.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 16.01.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

herlig Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Next
Page 13 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb