English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.12.2018 08:51    Post subject: Reply with quote

Drømte at Abid Raja ble vår nye hovedtrener, og at han i sitt første intervju sa at skulle spille 442 med Andre Hansen og Tore på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 30.12.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Hvis det er de to vestlingene som blir vår nye trenerduo så skjønner ikke jeg hvorfor det drøyer sånn. Da burde de vært presentert forlengst.
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 30.12.2018 10:54    Post subject: Reply with quote

Folk poster hva de har drømt om natta nå....Kan ikke den pressekonferansen komme snart. Smile

Når Horneland har begynt å sige inn, så tenker jeg at hva om han er så talentfull som mange sier? Hva om vi har lært av Kåres negative utvikling, og setter inn ressurser til å utvikle H rett vei? Billigere enn å lønne en fyr med stort navn og ego, og ikke nødvendigvis mer risiko. Vi har en tropp som tar the double «alene», da kan det være spennende å benytte muligheten til å utvikle et sultent trenertalent videre. H kan 433, og vil selvfølgelig ikke forandre RBK til å bli Haugesund.
Et minus med et ukjent navn er at vi ikke får noe ekstra drag på spillermarkedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Looney
Senior


Joined: 27 Dec 2007
Posts: 213
Location: Oslo

PostPosted: 30.12.2018 10:55    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hvis det er de to vestlingene som blir vår nye trenerduo så skjønner ikke jeg hvorfor det drøyer sånn. Da burde de vært presentert forlengst.


Kan være så enkelt som at Haugesund ser vi er presset og satt kravet til kompensasjon deretter, et krav som kanskje er urimelig høyt.

Samtidig som det er ekstra problematisk for dem når vi både skal ha treneren og assistenten.
_________________
Eh...what's up, doc?",
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.12.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

Blir "interessant" å se hvilket lag vi vil stille med hvis NFF tar over. Det mest åpenbare er at Bendtner ryker for Søderlund og at Helland forsvinner ut (DeLanlay inn kanskje?) fordi de jobber for lite. Konradsen vil nok beholde plassen og kanskje Vilhjalmsson får mer spilletid. Jebali not so much, så fremt de ikke går for en 4231-formasjon i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 30.12.2018 11:23    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hvis det er de to vestlingene som blir vår nye trenerduo så skjønner ikke jeg hvorfor det drøyer sånn. Da burde de vært presentert forlengst.


Ikke sant? Jeg nektet å tro at det er Haugesund som er så tøffe i forhandlingene. De er nok glade for pengene de kan få. Det er nok mere sannsynlig at det er fortsatt uenighet internt i styret. Denne løsningen høres ut som en billigløsning fra Bjørnebyes hode for å tilfredstille Koteng. Ikke sjans at Heggem og Winsnes går god for dette.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 30.12.2018 11:23    Post subject: Reply with quote

csk wrote:
Når Horneland har begynt å sige inn, så tenker jeg at hva om han er så talentfull som mange sier? Hva om vi har lært av Kåres negative utvikling, og setter inn ressurser til å utvikle H rett vei? Billigere enn å lønne en fyr med stort navn og ego, og ikke nødvendigvis mer risiko.


Jeg har egentlig stor tillit til H/E som fagpersoner ut fra det jeg har fått med meg, men ulempen er at dette ville være ambisiøst for Bodø/Glimt, ikke Rosenborg. Ganske mange vil kunne ta RBK til topps i Norge gitt dagens spillerstall og ressursene vi kan putte inn i forsterkninger. Regner med at H/E også klarer det.

Men det "alle" hadde sett for seg, ikke minst etter Kotengs uttalelser, var jo noen som kunne ta oss et hakk videre. Trenere som var kjent for sin angrepsfotball og med en viss erfaring fra Europa. Der lå lista.

Jeg regner med at H/E ikke skjemmer oss ut i Norge. Kan godt være de får til brukbart spill. Men de starter med enorme forventnings-minus, når forventningene lå på noe Bosz/Bakke-aktig. Ganske usikker på om de vil få tid til å bygge opp tilliten hos fans og publikum.

That feeling when you venter på storfisk og ender opp med to bekkerøye.



Isolert sett en pen fisk det, bra smak, men når man har sett for seg noen feite ørreter opp mot et par kilo blir det ganske puslete.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 30.12.2018 12:15    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Drømte at Abid Raja ble vår nye hovedtrener, og at han i sitt første intervju sa at skulle spille 442 med Andre Hansen og Tore på topp.


Da er Helland uansett ferdig, blir jo ikke spill på høyresiden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Loffinj
Junior


Joined: 08 Jan 2012
Posts: 31
Location: Melhus

PostPosted: 30.12.2018 12:40    Post subject: Reply with quote

Dere glemmer en faktor.
Kan jo faktisk være at noen av partene begynner og få kalde føtter når de har sett reaksjonene blant supporterne.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 30.12.2018 12:54    Post subject: Reply with quote

Folk i maktposisjon, generellt sett, bryr seg fint lite om hva mannen i gata mener.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 30.12.2018 13:02    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Kamerat Ola wrote:
Drømte at Abid Raja ble vår nye hovedtrener, og at han i sitt første intervju sa at skulle spille 442 med Andre Hansen og Tore på topp.


Da er Helland uansett ferdig, blir jo ikke spill på høyresiden.


Tja. Har jo god Venstre fot da
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 30.12.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Tenk om man i juli hadde satt en hundrings på Horneland/Emberland som ny trenerduo i Rosenborg i 2019. Kunne fått en heftig pengegevinst som god start på det nye året! Kunne kompensert litt. Ville vel hatt nærmere millionen i odds!
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 30.12.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

En tanke som streifet meg nå, siden vi mest sansynlig kommer til å gå for en billigere løsning en først antatt. Kan det faktisk hende at vi heller kommer til å bruke x titalls mill på ny/e spiller/e enn å gå for en dyr trener? Vi får sikkert en del kvalitet for lønnen til de navnene som er nevnt i trenerjakten Very Happy vi skal jo tross alt ta nye steg inn i europa...
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 30.12.2018 14:07    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
csk wrote:
Når Horneland har begynt å sige inn, så tenker jeg at hva om han er så talentfull som mange sier? Hva om vi har lært av Kåres negative utvikling, og setter inn ressurser til å utvikle H rett vei? Billigere enn å lønne en fyr med stort navn og ego, og ikke nødvendigvis mer risiko.


Jeg har egentlig stor tillit til H/E som fagpersoner ut fra det jeg har fått med meg, men ulempen er at dette ville være ambisiøst for Bodø/Glimt, ikke Rosenborg. Ganske mange vil kunne ta RBK til topps i Norge gitt dagens spillerstall og ressursene vi kan putte inn i forsterkninger. Regner med at H/E også klarer det.

Men det "alle" hadde sett for seg, ikke minst etter Kotengs uttalelser, var jo noen som kunne ta oss et hakk videre. Trenere som var kjent for sin angrepsfotball og med en viss erfaring fra Europa. Der lå lista.



Selvfølgelig skuffende i så måte, pga Kotengs utspill, og det som har lekket av store navn. Men hvis vi skal være realistiske så er det noen steg fra bilselger til Bosz, og vi kan jo ikke tvinge dem hit hvis de forståelig nok ikke vil.
Det viktigste da er å få inn riktig personlighet. Kåre viste seg å være svært riktig da han kom med godt humør og pågangsmot. Men så ble han høy på pæra, ignorerte råd og rettledning når han havnet på feil spor, kjøpte seg porsche og ble arrogant, sur, og liksom sjef i klubben. Avfeide all kritikk, og ble til slutt uspiselig for Brathseth & co.
Den riktige personligheten nå, (når vi ikke får en med store meritter) kan være en uredd, ung og ambisiøs type, med faglig tyngde og autoritet på feltet, men som samtid er ydmyk ovenfor klubben (noe Kåre mistet, han var jo bedre enn Eggen til slutt med dobbel double og hadde spilt i Premiere Leagugie (merkelig nok)), er en som vil lytte og lære av overfloden av kompetanse i klubben om hva som kreves av spill her i byen.

Tror. Jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 30.12.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

Gud bedre meg. Mitt eneste håp er at H/E ikke har fulgt med på Kåre sin 4-3-3 med innoverkanter. Jeg skjønner at det finnes klubber i verden med gode nok spillere/trenere til å ha stor suksess med det, men det føler jeg vi er langt unna det.

Jeg vil ha utoverkanter, komme ordentlig rundt på kantene og slå gode innlegg til en god midtspiss som faktisk løper inn i boksen, med kryssløp fra motsatt kant og en andre bølge med indreløperne som stuper inn med dødsforakt.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 30.12.2018 14:34    Post subject: Reply with quote

csk wrote:
Den riktige personligheten nå, (når vi ikke får en med store meritter) kan være en uredd, ung og ambisiøs type, med faglig tyngde og autoritet på feltet, men som samtid er ydmyk ovenfor klubben.... en som vil lytte og lære av overfloden av kompetanse i klubben om hva som kreves av spill her i byen.


Dette er fine egenskaper, itillegg til dette kommer alfa omega at hans fotball filosofi beviselig står i stil med Rosenborgs profil og at det finnes troverdige grunner til å tro han kan gjenskape det hos oss. Det er for sent å lære hva Rosenborg står for etter man har fått jobben.

Av erfaring kan vi vell også slå fast at en hovedtrener i Rosenborg også må ha en viss form for karisma og personlighet for å håndtere presset fra omgivelsene.

Jeg har veldig vanskelig for å se at dette er Horneland.


Last edited by Montana on 30.12.2018 14:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.12.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Jeg vil ha utoverkanter, komme ordentlig rundt på kantene og slå gode innlegg til en god midtspiss som faktisk løper inn i boksen, med kryssløp fra motsatt kant og en andre bølge med indreløperne som stuper inn med dødsforakt.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 30.12.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
dags wrote:
Jeg vil ha utoverkanter, komme ordentlig rundt på kantene og slå gode innlegg til en god midtspiss som faktisk løper inn i boksen, med kryssløp fra motsatt kant og en andre bølge med indreløperne som stuper inn med dødsforakt.


Tommel'n opp!

Litt artig å se oppsummeringen av årets scoringer i cupen. Der ser en både Hedenstad komme rundt på kant, legge inn og få assist. Søderlund gjør til og med mål. Dagens tropp innehar kvaliteter nok til at innlegg fra utoverkanter og sidebacker bør være gjennomførbart i kamper mot norsk motstand. Får en dette til å sitte bør det være mulig å ta det med i Europa. Når Mikael Dorsin gjorde det i CL bør Hedenstad, Meling, Helland, Jebali, Samuel osv. klare det i EL. Når det gjelder midtspiss har en nærmest gitt opp de klubben har. Botheim bør leies ut i vårsesongen. Så får en se hva han kan gjøre til høsten.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 30.12.2018 16:08    Post subject: Reply with quote

Loffinj wrote:
Dere glemmer en faktor.
Kan jo faktisk være at noen av partene begynner og få kalde føtter når de har sett reaksjonene blant supporterne.

Hvis det er slik at Horneland begynner å få kalde føtter pga det åpne brevet, så burde han like gjerne la være. For slikt er presset her! Han må tåle å stå litt i det, selv om det er uenighet eller misnøye rundt klubben.

Det var jo tydelig at Kåre ikke likte det når han begynte å få motgang og det begynte å murre rundt klubben. Vi trenger ikke en ny Kåre - da blir det straks en ny slik runde igjen.

PS: Takk for korrigering og påminnelser ifm det forrige innlegget. Det gikk visst litt fort når jeg skulle publisere det Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.12.2018 16:20    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Gud bedre meg. Mitt eneste håp er at H/E ikke har fulgt med på Kåre sin 4-3-3 med innoverkanter. Jeg skjønner at det finnes klubber i verden med gode nok spillere/trenere til å ha stor suksess med det, men det føler jeg vi er langt unna det.

Jeg vil ha utoverkanter, komme ordentlig rundt på kantene og slå gode innlegg til en god midtspiss som faktisk løper inn i boksen, med kryssløp fra motsatt kant og en andre bølge med indreløperne som stuper inn med dødsforakt.


Da tror jeg vi trenger en rik onkel. Makan til dårlig innleggskvalitet i et lag skal man lete lenge etter. Det er kun Helland som kan slå presise innlegg og av og til Meling. Resten har et urent Carew-tilslag på ballen.

Ny trener må nok variere tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 30.12.2018 16:34    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Blir "interessant" å se hvilket lag vi vil stille med hvis NFF tar over. Det mest åpenbare er at Bendtner ryker for Søderlund og at Helland forsvinner ut (DeLanlay inn kanskje?) fordi de jobber for lite. Konradsen vil nok beholde plassen og kanskje Vilhjalmsson får mer spilletid. Jebali not so much, så fremt de ikke går for en 4231-formasjon i alle fall.


Har ikke sett altfor mye av FKH, men har inntrykk av at Liban Abdi og Akintola fungerte ganske bra offensivt uten å være arbeidshester for dem?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 30.12.2018 17:53    Post subject: Reply with quote

Om vi begynner og skulle hente spillere i fra FKH også kan vi likegodt bare bytte vårt seriegull mot deres hva nå enn det var ubetydelige plassering på
Øvre halvdel av tabellen.

FKH sin trener, FKH sin assistent.. det er tungt å svelge i utgangspunktet
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 30.12.2018 17:54    Post subject: Reply with quote

Få med Akintola på avtelen kansje? Men han signerte vell akkurat så.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 30.12.2018 18:13    Post subject: Reply with quote

Hvis han akkurat signerte ny kontrakt er jo det helt i tråd med hvordan vi vanligvis betaler top dollar når vi skal hente noen til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.12.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at Akintola dro tilbake til Midtjylland.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 335, 336, 337  Next
Page 25 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb