English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aslak Fonn Witry
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 18:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er sikker på at Djurgården fasilitetsmessig er et steg opp fra Ranheim. Antagelig sportslig også. Sverige er nært, men sikkert spennende nok til å prøve noen år når han får muligheten. Og så er han garantert forespeilet mer spilletid der enn han ble i RBK. Et forståelig valg.

Jeg klarer uansett ikke å ta Ranheim-spilleres prestasjoner alvorlig helt ennå. Vi får se den kommende sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 18:21    Post subject: Reply with quote

Han valgte DIF grunnet trenerspørsmålet her. Ingen annen grunn.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 18:25    Post subject: Reply with quote

Antageligvis flere grunner. Men det spiller vel også inn.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:

Bodd i Trondheim hele sitt liv, kanskje han bare fikk lyst på noe nytt, livserfaring osv. Hadde ikke vært fremmed for noen år i Stockholm selv
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 18:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synser ikke, jeg viderebringer bare fakta. Idea
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

At Wintry gikk til Djurgården kan være smart trekk, for egen utvikling. Han vil vel ikke spille på RBK2 igjen. Det er fortsatt mulig å komme til RBK senere.

Det er også andre spillere som har takket nei til RBK, men kom senere i karrieren. Bent Skammelsrud var i Frigg, og var ønsket av både Malmø FF og RBK. Valgte Malmø, men kom til RBK året etter. Kan være smart å ta et mellom steg. Så ikke avskriv Wintry på bakgrunn av klubbvalget nå.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2018 19:06    Post subject: Reply with quote

Skal ikke avskrive han, for at for 25 år siden var det en annen som gjorde noe tilsvarende - og det gikk bra. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 19:58    Post subject: Reply with quote

Skal også sies at den svenske serien er et par hakk opp publikumsmessig. Stockholm er en mer spennende by og betingelsene har vi ikke grunnlag for å diskutere. Skjønner han. Men merkelig all den tid RBK fremstår som en langt bedre plattform for steget ut til bedre ligaer.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 21:03    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Skal også sies at den svenske serien er et par hakk opp publikumsmessig. Stockholm er en mer spennende by og betingelsene har vi ikke grunnlag for å diskutere. Skjønner han. Men merkelig all den tid RBK fremstår som en langt bedre plattform for steget ut til bedre ligaer.
Da må man spille på denne plattformen, ikke benken. Hvis valget er benken/rotering + RBK2, så er spill på Djurgården et lett valg..
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 20.12.2018 21:43    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Jeg synser ikke, jeg viderebringer bare fakta. Idea

Fakta om hva som motiverer noen. Ikke dårlig. Bent fram imponerende om du ikke er spilleren vi her diskuterer.
Hedning
Legende

PostPosted: 20.12.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:

Åsen sa jo samme i Rasmus og Saga-podcasten. Kom ikke sist gang fordi Kåre bare var vikar, og var usikker nå pga. uavklart trenersituasjon.
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 08:22    Post subject: Reply with quote

Han vraket RBK forde han ønsker å få sjansen til å spille. RBK's manglende evne/vilje til å gi talenter sjansen begynner å sette spor. Dette er bare mer av det vi allerede har begynt å sett. Unge talenter velger bort RBK, for mer penger og status gjennom spill/benken i utenlandske klubber.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 09:10    Post subject: Reply with quote

Skjønner Witry godt, jeg. Det er bedre å spille på RBK enn på Djurgår'n, men det er bedre å spille fast enn å sitte på benken.

Når vi har Hedenstad + Dahl Reitan i den posisjonen allerede ser det ikke innmari lystelig ut for å få mye spilletid. Det kunne kanskje vært enklere om vi hadde en trener på plass som kunne fortelle ham hva planen er - men det har vi ikke.
Henri
Legende

PostPosted: 21.12.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Dette illustrerer en annen kostnad ved å bruke 6 mnd til ett år på å ansette ny trener. Det er ikke problemfritt å ha en lang "prosess".
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 12:48    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Er det bedre å sitte på benk i Rosenborg enn å spille fast i Djurgården? Hadde Witry vært en bedre spiller dersom han aldri dro til Ranheim? For spillerne selv, og spesielt talenter, tror jeg utvikling er langt viktigere enn suksess, og da må man spille, selv om det er for en svakere klubb.

Hvis Rosenborg kontaktet ham, og sa: 'Aslak, vi vil ha deg sittende på benken som trøndersk alibi stedet for Reitan', mens Djurgården forespeilet ham å satses på, så klart, dra til Stockholm. For all del.

Jeg for min del tror jo ikke at Rosenborg heller har gått glipp av at Hedenstad har hatt en veldig dårlig sesong, og det ville være merkelig å signere en spiller som klar backup til ham nå. Men det betyr jo ikke at de henvender seg til Witry og deler ut startplassen på forskudd - så god er han ikke.

I mitt hode er det slik at som høyreback nå så må man ha selvtilliten til å tro at man utkonkurrerer en spiller som Hedenstad når Rosenborg først ønsker å hente deg. Selv om man forespeiles å 'konkurrere' om plassen, og kanskje må bruke litt tid på å bli hundre prosent bankers. Ellers har man ikke mentaliteten til å lykkes. Ja, spilletid er selvsagt viktig i Witrys alder - han er jo ikke noen Botheimsk ungsau - men han må jo ha tro på at han også får det her. Det er den selvtilliten som mangler.

Med andre ord mener jeg dette er en falsk dikotomi. Og det er dessuten andre ting som gir utvikling enn å garantert spille alle kampene.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.12.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Dersom det er som du sier at Witry ikke tør komme til Rosenborg fordi han er redd for å bli utkonkurrert av Hedenstad er jeg enig, da har han muligens ikke den mentaliteten som kreves. Selv har jeg fått høre fra flere hold at jeg er en elendig tankeleser, så om dette stemmer kan jeg ikke kommentere noe om.

Likevel er jo dette mer komplisert enn som så. Det er ikke sånn at en spiller enten kommer til Rosenborg, og har mentaliteten som kreves, eller ikke kommer til Rosenborg, og derfor aldri kommer til å lykkes. Rosenborg er jo i en litt spesiell situasjon for øyeblikket, og Witry blir langt fra den første spilleren som velger bort en klubb fordi prospektene er usikre, uten at det betyr at han er mentalt svak.

Jeg er forøvrig enig med resonnementet ditt, men det forutsetter at dine antagelser om denne prosessen er korrekte.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2018 14:37    Post subject: Reply with quote

Ja, selvsagt. Som sagt: står valget mellom tydelig backup på RBK og tydelig førstevalg i Djurgården, satt på spissen, så forstår jeg valget.

Nå var dette fra min side minst like mye et hjertesukk over flere trønderske spillere i vannskorpa til å være gode nok. Eller kanskje til og med unge spillere generelt. Folk akker seg over trønderandelen og nostalgitripper tilbake til Eggen og nittitallet, men hvor mange av de trønderske spillerne som spilte på laget da, fikk særlig spilletid før de fylte 20 år? (fasiten overlater jeg til de som sitter med statistikken i hodet).

Flere av våre største trønderske legender, som Brattbakk, Hoftun og Strand, måtte i alle fall ut til andre klubber for å få spilletid, og kun virkelige stortalenter som Steffen Iversen var engang aktuelle for laget som tenåringer. Men de kom tilbake da de var ønsket tilbake, selv om de ikke var åpenbare førstevalg ennå, og vant plassene på laget gjennom egne prestasjoner. Hardt arbeid. Forståelse av rollene sine (godt hjulpet av, osv.).

Kanskje er det et I-landsproblem, at det ikke er så lett å få spillere til å ha intenst lyst til å være i Norgeseliten når det krever både arbeid og risiko. At det for unge spillere oppleves som at de enten skal ta fotballverden med storm som store barn, eller så er det bare å skaffe seg en fotballjobb der man kan tjene godt med middels innsats. Jeg vet ikke.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 20.06.2025 11:15    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har lagt inn bud på Aslak Fonn Witry
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 11:43    Post subject: Reply with quote

Høyreback nummer 3?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.06.2025 11:43    Post subject: Reply with quote

https://www.fotbollskanal...en_nyheter

Skal ha lagt inn bud på witry
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 11:46    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ Pereira kan flyttes frem formodligvis?
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 11:47    Post subject: Reply with quote

Mulig Erlend er ferdig etter sesongen, eller at man ser at Mortensen har godt av et utlån eller to?
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 11:53    Post subject: Reply with quote

Reitan inn i midten i stedet for Racic? Skjønner ikke stort av denne da vi har kø på høyreback
andrezinho
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 11:55    Post subject: Reply with quote

Fra nyttår består vel den køen fort av kun Mortensen. Eller Reitan. Eller ingen av dem.

Last edited by andrezinho on 20.06.2025 12:10; edited 1 time in total
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 11:55    Post subject: Reply with quote

Tipper Pereira er i ferd med å gjøre Tyrker av seg. Tiden er rett, hvis han skal prøve seg ute igjen. Samsunspor har vist interesse en stund og de mister Mark Bola til Watford i sommer
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next
Page 5 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb