English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 19.12.2018 02:01    Post subject: Reply with quote

Den så jeg komme seg, smart løsning og storsinnet av Molde
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 979
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 19.12.2018 03:15    Post subject: Reply with quote

Glad for at Sunny kommer hjem ett halvt år nå. Som Man United supporter så har nok jeg ett litt annet forhold til Ole enn mange andre her inne. Mourinho var rett og slett så jævlig at dette måtte skje... Ole vet hva som kan gjøres. Og ett halvt år i Manchester er vinn-vinn..... Han drar hjem til Moille, eller så får han en CV som leder til direkte kontakt for arbeid i premier league eller andre jobber av større prestisje enn Molde.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 19.12.2018 03:27    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske så innlysende at dersom han gjør det meget bra i United så kommer han ikke tilbake til Molde om 5 mnd uansett hva slags avtale de har om det. Penger løser som kjent det meste og Molde som for ikke så lenge siden ikke var langt unna å sparke han før det snudde i siste halvdel av sesongen gjør seg ikke særdeles upopulære i hele fotballnorge ved å sette seg på bakbena.

Uansett hva man mener om Ole Gunnar og Molde så er dette utrolig stort for Norge og norsk fotball. Bare å gratulere.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2018 09:35    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner jo hvordan Manchester U tenker - Solskjær er jo en slags Trond Henriksen eller kanskje Svein Maalen for de, i tillegg til en viss lykketrollstatus som spiller. Sikkert viktig for de å styrke sin egen identitet nå, etter en periode som både har vært svak sportslig sammenlignet med rivalene, og litt sånn meh med tanke på sjarm og karisma.

Jeg tror dog at de overvurderer ferdighetene til Solskjær som manager. Han har jo aldri lyktes med noe uten å kunne trykke motherlode, og den muligheten får han ikke nå. Kvalitetsmessig når han jo ikke Mourinho til anklene. Men så er det kanskje også begrenset hvor mye lenger ned laget synker på tabellen med det mannskapet, og en viss frigjøring av energi blir det nok.

For Molde betyr det sikkert enda en injeksjon med penger som de er for små og kjipe til å få brukt på noe fornuftig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.12.2018 09:56    Post subject: Reply with quote

Dette er altså treneren/manageren Molde-supporterne ikke klarer å enes om at er rett mann for sin klubb, og det er en litt annen hylle med litt andre krav, for å si det svært forsiktig. Total bizarro om det skjer. Det ser ut som et publikumsfrieri hvor man ved å hente noen Ferguson-disipler håper å stilne kritikken som mener at de har beveget seg totalt i feil retning. Problemet er bare at de etter alt å dømme går etter en relativt middelmådig sportslig løsning. Det er dog intet nytt at de famler i blinde i Manchester. Men det er jo bare å gratulere Solskjær, han trenger sannsynligvis aldri å trene på norsk (klubb)nivå igjen. Han kommer til en spillergruppe med såpass mye undertrykt energi og manglende entusiasme at det sannsynligvis ikke skal rare greiene til for å få en oppsving.

Personlig vil jeg dog si at dette er litt trist. Ikke for det - jeg følger Premier League med maksimalt et halvt øye og gir i hvert fall totalt faen i hva Solskjær driver med, men nettopp derfor "gruer" jeg meg. Ole Gunnar er allerede en av de desidert største gullkalvene og medieyndlingene her på berget, og om/når han da blir gallionsfigur i en av de mest populære klubbene i en liga norsk media allerede har en usunn runke-ring rundt, kan vi fort få en dekning som får selv den drøyeste Ødegaard-perioden til å se ut som Pulitzer-materiale. Det blir nok ikke mulig å se ei sportssending eller lese en nettavis uten å få hver minste detalj om "the babyfaced assassin's" gjøren og laden i overskuelig fremtid.

Og så finner Jim Solbakken garantert en måte å tjene noen millioner på dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 19.12.2018 10:27    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Personlig vil jeg dog si at dette er litt trist. Ikke for det - jeg følger Premier League med maksimalt et halvt øye og gir i hvert fall totalt faen i hva Solskjær driver med, men nettopp derfor "gruer" jeg meg. Ole Gunnar er allerede en av de desidert største gullkalvene og medieyndlingene her på berget, og om/når han da blir gallionsfigur i en av de mest populære klubbene i en liga norsk media allerede har en usunn runke-ring rundt, kan vi fort få en dekning som får selv den drøyeste Ødegaard-perioden til å se ut som Pulitzer-materiale. Det blir nok ikke mulig å se ei sportssending eller lese en nettavis uten å få hver minste detalj om "the babyfaced assassin's" gjøren og laden i overskuelig fremtid.

Og så finner Jim Solbakken garantert en måte å tjene noen millioner på dette.


TV2 begynte vel direktedekning i går når dette kun var (tidlig) på ryktefronten? Dette kommer til å bli et langt halvår, kjenner jeg.

Om noen vet om alternativer til TV2s PL-dekning, send meg gjerne en DM! Jeg vil gjerne se sportsendinger som ikke blir unødvendig dominert av United og Solskjær (som om ikke United blir dekket nok fra før av!)
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 19.12.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

– De får bare holde på. Jeg tror det er tynn suppe. Hvorfor skal han ta en midlertidig trenerjobb når han holder på å bygge opp et nytt lag i år og til neste år i denne byen, spør Sandblåst.

mens jeg leste det han sa så tenkte jeg: faen han er jo helt blåst.

også kommer det faen meg frem at han heter Sandblåst! passer godt, faen for en gjeng de har i Molde. gud de er lett å mislike. var det ikke frøken Det bor en fyllekjører i oss alle som var supporterledere nå da? hadde hvert noen gode kommentarer fra den kanten også sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 19.12.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Om det skulle være noe tvil, er det nå bekreftet av United selv.

Jeg ser det positive i det og tenker at norsk fotball kan få et lite vindpust i ryggen. Uten at penger har vært noe problem for klubben på fergeleiet, lurer jeg på hva de får for dette.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 19.12.2018 11:30    Post subject: Reply with quote

Uforståelig valg av Man Utd spør du meg. La oss ikke håpe dette ødelegger den positive stemningen i Molde da. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 19.12.2018 11:32    Post subject: Reply with quote

Får håpe han ikke drar med seg Hansen til Manchester Cool
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Det festlige er at dette, økonomisk sett, i praksis kun gagner Solskjær, Solbakken og Røkke, siden Molde uansett lever på almisser.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.12.2018 11:34    Post subject: Reply with quote

Tipper Molde får en ganske grei sum. Skulle bare mangle i en sånn situasjon.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2018 11:39    Post subject: Reply with quote

Jada, men det påvirker jo bare hvor mye Røkke skyter inn for å dekke driften. De har jo ikke plutselig mer penger å bruke.
Back to top
View user's profile Send private message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 19.12.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å gå og legge seg og sove gjennom 2019, da Molde nå kommer til å vinne Tippeligaen med den nye treneren sin, Kåre Ingebrigsten.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 19.12.2018 11:45    Post subject: Reply with quote

Erna Solberg har allerede twitret om dette faktisk. Herregud, for et latterlig land vi er.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 19.12.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

Det gjorde hun i går Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.12.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jada, men det påvirker jo bare hvor mye Røkke skyter inn for å dekke driften. De har jo ikke plutselig mer penger å bruke.


Jo, da tror jeg de får mer penger å bruke, f.eks. på spillerkjøp. Det er jo ikke sånn at de har hele Røkkes pengebinge å bruke til spillerkjøp, det ser du tydelig på stallen. 10 mill inn er 10 mill mer å bruke, det.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 19.12.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jada, men det påvirker jo bare hvor mye Røkke skyter inn for å dekke driften. De har jo ikke plutselig mer penger å bruke.

Har jeg ikke tenkt på før, men gjelder ikke Financial Fair Play i Norge?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

Ja, vi snakker altså om statsministeren som gjentatte ganger er umulig å få i tale om faktiske politiske spørsmål som innebærer en grad av kontrovers. Men når OGS blir midlertidig trener for Junaitid kommer hun med gratulasjonen så fort at hun må trekke det tilbake for så å twitre en gang til.

Sugefisk.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
zaphod81 wrote:
Jada, men det påvirker jo bare hvor mye Røkke skyter inn for å dekke driften. De har jo ikke plutselig mer penger å bruke.


Jo, da tror jeg de får mer penger å bruke, f.eks. på spillerkjøp. Det er jo ikke sånn at de har hele Røkkes pengebinge å bruke til spillerkjøp, det ser du tydelig på stallen. 10 mill inn er 10 mill mer å bruke, det.


Det tror jeg når jeg ser det. Inntrykket mitt er at det er attraktiviteten til Molde som avgjør hvilke spillere de klarer å hente, ikke økonomien. Trenger de penger for å hente en dødsgod spiller som faktisk ønsker seg dit, så ordner nok det seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 19.12.2018 12:07    Post subject: Reply with quote

Noen som ønsker å gjøre et forsøk på å tippe hva Molde får for dette? Selv er jeg helt blank, men penger brenner jo i hendene på PL-klubber.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 19.12.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Har vel blitt presentert som at mfk leier ham ut, og at han skal tilbake dit til våren. Sikkert greit timepris.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.12.2018 12:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det tror jeg når jeg ser det. Inntrykket mitt er at det er attraktiviteten til Molde som avgjør hvilke spillere de klarer å hente, ikke økonomien. Trenger de penger for å hente en dødsgod spiller som faktisk ønsker seg dit, så ordner nok det seg.


Ikke at attraktiviteten ikke teller, men god nok lønn teller jo også. Og jeg mener. Jeg har sansen for Gjermund Åsen, for all del, men hvis det ikke står på penger er han ikke på blokka.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.12.2018 12:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, vi snakker altså om statsministeren som gjentatte ganger er umulig å få i tale om faktiske politiske spørsmål som innebærer en grad av kontrovers. Men når OGS blir midlertidig trener for Junaitid kommer hun med gratulasjonen så fort at hun må trekke det tilbake for så å twitre en gang til.

Sugefisk.

Noe sier meg at det er noen andre som styrer den kontoen, hovedsaklig, og at "uhemmet skryt av nordmenn som oppnår noe i utlandet" er en del av hovedoppgavene til vedkommende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.12.2018 12:20    Post subject: Reply with quote

Torgeir wrote:
Zorac wrote:
Personlig vil jeg dog si at dette er litt trist. Ikke for det - jeg følger Premier League med maksimalt et halvt øye og gir i hvert fall totalt faen i hva Solskjær driver med, men nettopp derfor "gruer" jeg meg. Ole Gunnar er allerede en av de desidert største gullkalvene og medieyndlingene her på berget, og om/når han da blir gallionsfigur i en av de mest populære klubbene i en liga norsk media allerede har en usunn runke-ring rundt, kan vi fort få en dekning som får selv den drøyeste Ødegaard-perioden til å se ut som Pulitzer-materiale. Det blir nok ikke mulig å se ei sportssending eller lese en nettavis uten å få hver minste detalj om "the babyfaced assassin's" gjøren og laden i overskuelig fremtid.

Og så finner Jim Solbakken garantert en måte å tjene noen millioner på dette.


TV2 begynte vel direktedekning i går når dette kun var (tidlig) på ryktefronten? Dette kommer til å bli et langt halvår, kjenner jeg.

Om noen vet om alternativer til TV2s PL-dekning, send meg gjerne en DM! Jeg vil gjerne se sportsendinger som ikke blir unødvendig dominert av United og Solskjær (som om ikke United blir dekket nok fra før av!)


Reddit.com/r/soccerstreams. Gratis, bedre kommentatorer og, om du har grei internetthastighet mer stabilt enn TV2.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Next
Page 3 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb