English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 15.12.2018 16:46    Post subject: Reply with quote

Om det stemmer at vi har lagt inn bud på Witry så må det nesten bety at vi har en trener klar og han har sett noe i Witry som han ikke ser i Eggen Hedenstad. Hvis ikke risikerer vi bare å hente en spiller som skal holde liv i benken eller i verste fall andre laget. Det er stor risiko for at vi spyler penger i dass om vi henter en trener som ikke vil bruke disse spillerne. Sånn sett er det jo også fare for at vi har henta spillere for andrelaget i sommer også. Får vi inn en trener som f.eks. ønsker at vi skal prioritere tempo i troppen så kan fort Jibali med sitt middels høye gangtempo bli presset ut av laget.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.12.2018 17:56    Post subject: Reply with quote

På tide at Skjelbred viser litt alvor av den Trondheims- og Rosenborg-kjærligheten sin? Starter for Hertha i dag, men det er kun hans 6 start av 15 mulige i år. Kontrakten løper ut i juni, når han også fyller 32. Skjelbred og Åsen inn ville vært to solide forsterkninger til midtbanen. Da får vi også fyllt opp trønderkvota og kan hente inn en keeper med utenlandsk pass om Hansen drar i vinter. Finnes ingen nordmenn som kan ta den plassen der.
Captain
Veteran

PostPosted: 15.12.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

Eneste jeg ser for meg i ES som kunne erstattet Hansen hvis han ble solgt, må være Even Barli. Levert mange gode prestasjoner denne sesongen, så skal bli artig å følge han neste sesong. Rossbach og Bråtveit er vel de nærmeste etter Barli, slik jeg ser det.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 15.12.2018 21:35    Post subject: Reply with quote

Skjelbred bør komme i sommer om han har sportslige ambisjoner hos oss i alle fall. Kommer han når han er 34-35 kan han like gjerne trappe ned i fjæra. Samme gjelder Tettey.
Rånny
Legende

PostPosted: 16.12.2018 02:03    Post subject: Reply with quote

Hva tenker folket eventuelt om å prøve seg på Bjørn Maars Johnsen? Sliter med spilletid i AZ. Kom inn 18 minutter før slutt å ble matchvinner i dag. Scoret vel 17 ligamål i fjor. Regner med Søderlund forsvinner.

- Torgeir Børven
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 02:33    Post subject: Reply with quote

Skal maars inn må Bendter vekk også. Skjer ikke at de deler på spilletid i tippeligaen... Ja, takk.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 12:11    Post subject: Reply with quote

Har faktisk sansen for Bjørn Johnsen, men tror ikke vi kan ha både han og Bendtner. Slik Bendtner har fremstått denne sesongen, så tar jeg gjerne Maars Johnsen foran han. Det skal bli artig å se hva den nye treneren vil få til med Bendtner neste sesong. Søderlund er nok ferdig i klubben, slik jeg ser det.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Maars er ei kløne som hadde blitt en megaflopp hos oss. Det siste vi trenger er en spiss uten fart eller teknikk. Han hadde helt sikkert gjort det bra hos Brann. Nei takk.

Han hadde vel for øvrig også gått på kvoten, til alt overmål.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Bjørnbak blir nok ikke hentet, skal vi tro det jeg hører. Molde skal være enige med Glimt om en overgang med en totalramme på rundt åtte mill. De skal ha vært enige en god stund, bare spillersignaturen mangler.

Siste her er at han skal ha sagt nei til Molde og ikke vil dra til noen andre norske lag. I og med at ting fort snur, og hvis RBK skulle bli seriøst interessert, så er vel heller sjansen økt for en RBK-overgang.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 16:33    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Eneste jeg ser for meg i ES som kunne erstattet Hansen hvis han ble solgt, må være Even Barli. Levert mange gode prestasjoner denne sesongen, så skal bli artig å følge han neste sesong. Rossbach og Bråtveit er vel de nærmeste etter Barli, slik jeg ser det.

Vasyutin og Linde vil jeg rangere øverst. Men de to klubbene er nok veldig vanskelig å kjøpe fra.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Om vi skulle bli for å selge tidenes RBK-keeper, håper jeg vi går for Østbø.
Macha
Veteran

PostPosted: 16.12.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

Veldig enig Sidney. Østby med tillit tror jeg er det beste vi kan få. Har vært solid de gangene han har fått sjansen, norsk og gratis,
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 06:16    Post subject: Reply with quote

Rossbach gjør jo store tabber hele tiden Razz Da kan vi heller satse på østbø og se hvordan han utvikler seg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 08:03    Post subject: Reply with quote

Rosalind standarn wrote:
Synes Østbø har vist at han er en god keeper (riktignok ikke spilt mye i år). Synes egentlig ikke det er noen keepere i ES som er bedre enn Østbø, utenom Hansen selvfølgelig (Linde har hatt en brukbar sesong, men).

Nei takk til Rossbach. Skeptisk til Barli også. Synes ikke han nødvendigvis er noe spesielt bedre enn Østbø.

Vanskelig å si med Østbø. Gjort sakene bra de kampene han har fått for RBK, men jeg registrerer at han aldri har spilt fast i en klubb på øverste nivå. Vært innom noen klubber også, men til hans forsvar er han forholdsvis ung enda. Østbø og Barli som keeperduo i konkurranse om plassen kan være levelig.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...6205b.html

Dette blir for dumt. Åsen i Molde-drakt. Kom deg på jobb Bjørnebye!
beejay
Senior

PostPosted: 17.12.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

enighet, gode trøndere skal være på laget vårt. Åsen > Denic
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 14:28    Post subject: Reply with quote

Er det mulig!? Rett og slett jævla irriterende hvis han går til smurfe-pakket! Mad
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 14:35    Post subject: Reply with quote

For det første er jeg usikker på om Åsen er god nok til å ha en reell sjanse til å kjempe seg inn på laget. Ferdighetsmessig så føler jeg at han ligger og vaker et sted mellom Stamnestrø og Konradsen og da er spørsmålet hvorfor vi skal hente ham.

På Rosenborg i mitt hjerte-skalaen ligger han vel sånn ca mellom Forren og Gashi så jeg vet da faen om dette er så mye å gruble over.

Han virker også som en spiller som trenger tillit og trygghet over tid, les: "blir jeg satset på?" Og vi har allerede overfull kvote av den sorten i klubben.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Nok en gang: det fins ikke trøndere som har ferdigheter og selvtillit til å konkurrere om en plass på RBK-laget. Kanskje får de talentfulle trønderne sydd puter under armene som juniorer, hva vet jeg, men det finnes ikke vilje til å spille for en klubb med dobbel dekning på plassene. De som har det, de viser det ganske tidlig, blir publikumsfavoritter, og drar videre til større ligaer etter et par-tre sesonger.

Åsen hadde fått sjansen for lenge siden hvis han var villig til å bevise at han er bedre enn en Konradsen, Trondsen, Denic eller Jensen. Han vil ikke bevise, han vil ha garantert fast plass. Synd, men sånn er det - han er ikke den trønderen vi leter etter.

Om han da spiller for Molde er meg knekkende likegyldig. Bare nok en trønder som ikke er trønder lenger. Han er ikke en spiller som løfter dem forbi oss kvalitetsmessig uansett.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Trøndere skal bare ikke gå til MFK! Om ikke RBK - hvorfor går han ikke til RIL eller et annet ES-lag?
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

For at noen mennesker er idioter. Jeg er seriøs, jeg mener at man er idiot om man går til Molde. Sannsynligvis har man svekkede sjelsevner også.
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 17.12.2018 14:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Nok en gang: det fins ikke trøndere som har ferdigheter og selvtillit til å konkurrere om en plass på RBK-laget. Kanskje får de talentfulle trønderne sydd puter under armene som juniorer, hva vet jeg, men det finnes ikke vilje til å spille for en klubb med dobbel dekning på plassene. De som har det, de viser det ganske tidlig, blir publikumsfavoritter, og drar videre til større ligaer etter et par-tre sesonger.

Åsen hadde fått sjansen for lenge siden hvis han var villig til å bevise at han er bedre enn en Konradsen, Trondsen, Denic eller Jensen. Han vil ikke bevise, han vil ha garantert fast plass. Synd, men sånn er det - han er ikke den trønderen vi leter etter.

Om han da spiller for Molde er meg knekkende likegyldig. Bare nok en trønder som ikke er trønder lenger. Han er ikke en spiller som løfter dem forbi oss kvalitetsmessig uansett.

Så så, Åsmund fikk jo ikke sjansen i mer enn to kamper. Han fikk hele tiden følelsen av at han ikke ville bli satset på. Hvorfor skal han da kaste bort karrieren på å kanskje få spilletid? Det er helt latterlig måten RBK forvalter norske talenter eller potensielt gode treningsprodukter på. Før var det et must å dra til RBK, nå er det helt tydelig karrieredrepende, med mindre man er sykt god. Men hva er sykt god? Det er iallfall ikke nok å være på landslaget. Se bare på Botheim. Og Braut Håland ville aldri fått så mye spilletid i RBK som han fikk i Molde. På samme måte hadde heller ikke fenomenet Ødegaard blitt noe annet enn en notis i Adressa under Rini/ Perry/Jønson
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Ja, for Selnæs, Midtsjø, Svensson, Henriksen, Skjelbred, Tettey etc. har jo tross alt hatt ganske skrale karrierer både på RBK-nivå og etterpå. Det er ikke rart vi er den klubben som egenproduserer færrest spillere til større ligaer.

Eller vent. Var det 'færrest' jeg mente?

Man kan sikkert si mye om hvordan klubben forvalter talentene sine, men å idiotforklare det at en G19-reserve ikke får særlig spilletid i konkurranse med to-tre ES-toppscorere, det blir tåpelig for meg. Hvis du mener det er 'nok' å være på ett eller annet landslag, så foreslår jeg at du tar en titt på de aldersbestemte landslagstroppene og finner de utrolig mange som garantert hadde gått rett inn på laget vårt.

Man må ha riktig innstilling i bunn, det har ikke Åsen. Har han aldri hatt. Lettere å ta et steg ned til der han allerede er den beste spilleren. Ellers hadde han sikkert blitt god nok, for jeg tviler ikke på talentet, egentlig. Vi har vært gode på å få fram egne spillere i hans generasjon - å hevde noe annet blir litt merkelig, så i en der sagaen får han skylde på seg sjøl.

Vi får smøre oss med tålmodighet, og få inn litt mer kompetanse på skadeforebyggingen, så kanskje vi slipper at alle de mest lovende U-spillerne tilbringer minst ett av tenårene sine på en massasjebenk med ødelagt kropp.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 17.12.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Så så, Åsmund fikk jo ikke sjansen i mer enn to kamper. Han fikk hele tiden følelsen av at han ikke ville bli satset på.
(min utheving)

RBKweb wrote:
Resten av debutsesongen ble tung, og høstvikar Nils Arne Eggen ga ham aldri tillit.

Jan Jönsson så derimot et potensial, og Åsen nærmet seg fast plass vinteren 2011. Samtidig fikk han også U21-landslagsdebut.

Etter en tung serieåpning ble heimdalingen derimot vraket, og veien tilbake ble lang ettersom RBK la om fra 4-4-2 til 4-3-3 samtidig som Åsen ble skadet. For å få mer spilletid, ble midtbanespilleren i august lånt ut til Ranheim.

Spill i 1. divisjon var oppløftende, og etter eget ønske ble Gjermund Åsen lånt ut på ny til Ranheim våren 2012.

Signalene om spilletid på Lerkendal var såpass dårlige at han i slutten av juli skrev permanent kontrakt med østkantgjengen.

http://www.rbkweb.no/spiller/aasen
Henning
Legende

PostPosted: 17.12.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

Synd om vi ikke henter Åsen, vil gå rett inn på laget og gi oss en mer målfarlig midtbane.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 158, 159, 160  Next
Page 35 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb